وبلاگ آشپزیهای مامانوبلاگ آشپزیهای مامان، تا این لحظه: 11 سال و 9 ماه و 28 روز سن داره

♨..آشپزيهاي مامانم..♨

ترشی مخلوط

1391/8/9 15:42
8,046 بازدید
اشتراک گذاری

الان دیگه کم کم هوا داره سرد میشه و فصل انداختنه ترشیه خوشمزه

این دستور رو مولود عزیزم (دختر خواهر شوهرم ) از هلند فرستاده

چه کنیم دیگه وبلاگمون جهانیه!چشمک

ادامه مطلب:

مواد لازم:

گل كلم

  هويج

 كلم پيچ بنفش ( واسه رنگش)

 پياز ريز

 سير

كرفس

فلفل سبز

 ادويه شامل: گلپر و سياه دانه و تخم گشنيز و نمك و خيلي كم زردچوبه 
همه مواد به جز سير و پياز رو نگيني خورد كردم
و توي ظرف بزرگ با ادويه ها قاطيش كردم وقتي خوب مخلوط شدن تو شيشه ريختم و تا روي مواد
سركه سفيد ريختم.
* مواد لازم به مقدار معینی ذکر نشده و این کاملا سلیقه ای و دست خود شماست که چه
سبزیجاتی رو بیشتر دوست دارین و مقدارشو بیشتر میکنین یا دوست ندارین و کمش میکنین
نوش جان
مولود
پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (8)

مامان زهرا
10 آبان 91 14:53
میشه بگید آیا مواد ترشی را باید همینطور خام استفاده کرد یا باید کمی انها را آب پز کنم؟


عزیزم مواد این ترشی بصورت خام هست!
lmaryam
10 آبان 91 20:23
سلام عزیزم.ممنون از لطفت.به به چه غذاهای خوشمزه ای .خسته نباشید.با تشکر از زحماتتون.ا با مطالب جدید بروزم.http://www.niniweblog.com/usercp.php
مينا
10 آبان 91 20:39
واااااااااااااي اين ترشي رو من خوردم خيلي خوشمزه هست حتما درست كنين مثله ترشي ليته هست الانكه ديدم دهنم آب افتاد
کاکل زری یا ناز پری
11 آبان 91 20:32
من اینجا رو خیلی دوست دارم محله روزی چند بار بهش سر نزنم واقعا عالیه خسته نباشید راستی من یه خواهش داشتم طرز زدن خامه برای کیک رو توضیح میدین؟؟ بعدشم یه چیزی من دو هفته است طرز درست کردن کاسه یخی رو براتون میل زدم اما نذاشتین تو سایت چرا؟؟ دوست نداشتید؟؟


شما به ما لطف داري عزيزم.چشم به زودي طرز تهيه خامه فرم گرفته رو ميذاريم.
من چند روز پيش ايميلمونو چك كردم چيزي نديدم!امروز باز هم چك ميكنم.ممنون از همراهيتون...
مامان محمد و ساقی
12 آبان 91 20:54
دستتون درد نکنه
سپیده از وبلاگ "کودک من"
25 دی 91 0:24
خانم یه سوال: برای این ترشی چند روز باید بمونه تا اماده بشه ؟ تو یخچال باید بزرایم تا بیرون ؟
مامان امیر
26 آبان 92 12:37
سلام لطفا دستور ترشی لوبیا سبز بگذارید متشکرم
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام انشاالله اگر درست کردیم چشم میذاریم
مامان علی مرتضی
16 بهمن 92 12:31
سلام ببخشید این ترشی رو برای جا افتادن کجا بزاریم بهتره وچه مدتی؟ ونسبت آبو سرکشو نگفتین؟
یکی از مامان ها
پاسخ
در جای تاریک و خنک(نه یخچال)مثلا انباری توی این دستور فقط از سرکه استفاده شده