وبلاگ آشپزیهای مامانوبلاگ آشپزیهای مامان، تا این لحظه: 11 سال و 9 ماه و 27 روز سن داره

♨..آشپزيهاي مامانم..♨

پلو میگو

1391/8/8 14:05
9,218 بازدید
اشتراک گذاری

طعم این پلو میگو متفاوت و بسیار خوش خوراک است به کسانی که رژیم دارن توصیه میکنم که این غذا رو درست نکنن چون مجبور میشن رژیمشونو بشکونن

ممنون از زن داداش کدبانو و عزیزم بابت این دستور خوشمزهقلب

پلو میگو

مواد لازم:
میگو:500گرم
پیازنگینی خرد شده:1عدد
گشنیز و شنبلیله پاک و خرد شده:200گرم
هویج و سیب زمینی پخته و خرد شده:هر کدام 2عدد
قارچ حلقه ای شده:10عدد
فلفل دلمه ای نگینی شده:1عدد بزرگ
برنج 3پیمانه
دارچین و گرد لیمو عمانی:هرکدام 1/5-2 ق چ
زردچوبه و نمک و فلفلسیاه و
طرز تهیه:

پیتز را طلایی میکنیم و بعد میگوهای پاک شده را با زردچوبه و گشنیز و شنبلیله و نمک و فلفل را با پیازها ی سرخ شده تفت میدهیم بعد  قارچ و هویج و سیب زمینی و فلفل دلمه و گردلیموعمانی و دارچین را اضافه و کمی دیگر تفت میدهیم.

پلو میگو

سپس برنج را ابکش کرده و ته قابلمه را روغن ریخته و بعد یک لایه کنجد میریزیم و نان را روی کنجدها میگذاریم(دراین صورت ته دیگ کنجدی خواهید داشت)و روی نان یک لایه برنج میریزیم و بعد یک لایه موادوبه همین ترتیب  ادامه میدهیم  و بهد کمی کره و روغن را مخلوط کرده و روی برنج میدهیم و اجازه میدهیم تا دم بکشد

پلو میگو

با تشکر از حضور سبزتان

مامان محمد سجاد

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (5)

مرجان
8 آبان 91 17:35
آخ میمیرم واسه میگو پلو با ترشیه لیته! با لیوان دوغ مشتی! دستت طلا مامان محمد سجاد
مامان محمدصدرا
9 آذر 91 15:49
ممنونم دیدمش ولی کاش طرز تهیه میگو پفکی هم زود بذارین آخه برای محمد صدرا میخوام نمیخوام با پلو باشه ! ممنونم
مامان پارسا
24 آذر 91 0:03
2-3 ثانیه مونده بودم پیتز چیه دیگه؟؟ممنون خوب بود
مهتا
4 تیر 92 13:42
سلام
یه سوال بپرسم؟
من امروز برای اولین بار لوبیا پلو درست کردم.
چون باید زودتر میرفتم سرکار همه کاراشو عجله ای انجام دادم.
موقعی که زیر پلو رو خاموش میکردم یه دونه از لوبیاهاش خوردم دیدم خامه خامه.
من ده دقیقه گوشت و لوبیای خام یخزده رو قبلش با پیاز داغ و رب گوجه تفت داده بودم و بعد لای برنج ابکش شده ریختم و گذاشتم دم بکشه.
شما میدونید کجای کارم اشتباه بود؟
بنظرتون اگه بازم بزارم دم بکشه بهتر میشه؟


سلام عزیزم
10 دقیقه پخت برای گوشت هم کم بوده.بهتر بود کمی لوبیا رو قبلش میجوشوندی...
فکر نمی کنم با دم کردن بیشتر مشکلت حل بشه!
مهتا
7 تیر 92 11:50
سلام ممنونم .حق با شماست.من فکر میکردم لوبیا مثل سبزیجات زود له میشه.