وبلاگ آشپزیهای مامانوبلاگ آشپزیهای مامان، تا این لحظه: 11 سال و 9 ماه سن داره

♨..آشپزيهاي مامانم..♨

پلومرغ کاری

1394/11/25 12:14
6,253 بازدید
اشتراک گذاری

طرز تهیه این پلوی خوشمزه رو مامان مهربون محمد علی و محمد رضای جون برامون فرستادن.ممنون عزیزممحبت

 

پلو مرغ کاری

این غذا رو قبلا از یه رستوران گرفته بودیم چون خوشمزه بود تصمیم گرفتم راه پختش رو پیدا کنم، کلی فکر کردم تا این راه به ذهنم رسید.اسمشم خودم گذاشتم روش فکر می کنم بهش میاد.

مواد لازم:

مرغ

ادویه کاری

نمک

برنج

سبزی برنج

میزان همه ی مواد سلیقه ایه

مرغ رو به تکه های کوچیک برش بزنید.ادویه کاری به مقدار زیاد و یک قاشق نمک روی مرغ ها بریزید و این توی ادویه بغلتونید و حدود نیم ساعت بذارید تو این مواد بمونه.

 

پلو مرغ کاری

 

برنج (شوید پلو)رو بعد از آبکش کردن توی قابلمه بریزید و مرغ ها رو لابلای برنج قرار بدید و اجازه بدین با شعله کم هم مرغ بپزه هم برنج دم بکشه.

 

پلو مرغ کاری

 

پلو مرغ کاری


برای اندازه مرغ های من حدود 45دقیقه الی یک ساعت زمان لازمه، پس شعله گاز رو تا جایی که میشه کم کنید.

اگر تکه های مرغ بزرگ باشند دیرتر میپزن.

*نکته خیلی مهم تو این غذا ادویه تون هست من از مغازه ادویه جات هندی،ادویه گرفتم. ولی اگر ادویه تون ساده ست کمی برگ بو و تخم گشنیز آسیاب کنید به همراه فلفل سیاه به ادویه تون اضافه کنید تا تبدیل به یه ادویه خوش عطر و طعم بشه.

 

پلو مرغ کاری

 

پلو مرغ کاری

 

مامان محمد علی و محمد رضا

پسندها (3)

نظرات (3)

مینا
4 اسفند 94 10:40
سلام وبلاگ بسیار آموزنده ای دارید سعی می کنم سر فرصت لینک کنم .موفق باشید
عسل مرادی
14 اسفند 94 19:36
سلام و خسته نباشي به شما مادر عزيز از اونجايي که برخي با مشکل نازايي مواجه هستن از شما در خواست مي شود که لينک زير که داراي مطالبي ميباشد که به باردار شدن کمک مي کند رو در وبلاگ خود قرار دهيد تا زماني برسه که همه آگاهي کاملي از اين مشکل و راه برطرف کردن آن داشته باشند http://uploadboy.me/eh85ow9s5yws/789456.rar
زیباسازی وبلاگ
16 اسفند 94 11:56
سلام من یک وبلاگ زیباسازی و یک وبلاگ آموزش وبلاگ نویسی دارم یک طرح حمایتی گذاشتم که جایزش یک قالب حرفه ای برای برنده اس! اگه دوست دارید بیاین وبم و طرحمو بخونید! تا ۱۹ اسفند بیشتر وقت ندارید