وبلاگ آشپزیهای مامانوبلاگ آشپزیهای مامان، تا این لحظه: 11 سال و 9 ماه و 22 روز سن داره

♨..آشپزيهاي مامانم..♨

چلوگوشت قالبی

1394/3/31 12:22
9,267 بازدید
اشتراک گذاری

دستور این غذای شیک و خوشمزه رو دوست و همراه عزیزم مامان محمد علی و محمد رضا فرستادن

چون سریع آماده میشه و زیاد نمیخواد پای گاز بمونید برای غذاهای ماه رمضان گزینه مناسبیه

 

ته چین

قدار مواد رو چشمی گذاشتم.کار سختی نیست نیازی به اندازه گیری دقیق نداره.

برنج باید به اندازه قالب باشه و برای حدودا 2 تا 3 پیمانه برنج حدود 300 تا 400 گرم گوشت چرخ شده میخواد

 

گوشت چرخ کرده+پیاز چرخ کرده(که آبش گرفته شده)+ادویه،نمک،دارچین و سبزیجات مورد نظر رو با هم مخلوط کرده و ورز داده چند دقیقه توی یخچال استراحت میدیم.

 

ته چین


کف قالب رو چرب کرده وسطش گوجه میذاریم و مواد گوشتی رو اطرافش میذاریم بعد برنج زعفرانی و برنج سفید.

 

ته چین

 

ته چین

 

ته چین

کمی برنج رو تو قالب فشار میدیم.روی قالب رو با فویل پوشانده و به مدت 40 دقیقه تا یک ساعت در طبقه پایین فر با دمای 180 درجه قرار میدیم.

مقدار مواد رو چشمی گذاشتم.کار سختی نیست نیازی به اندازه گیری دقیق نداره.


*دقت کنید برنج باید به حدی باشه ک قالب پر بشه وگرنه موقع برگرداندن ،شکل غذا به هم میریزه.

یه ایراد هم داشت .این بود که قالب سیلیکونیم از گوشت رنگ گرفت.به نظرم قالب تلفون یا قابلمه برای این غذا مناسب تر باشه

 

ته چین

 

 

مامان محمد علی و محمد رضا

http://golpesari.persianblog.ir/

پسندها (2)

نظرات (16)

پروانه
31 خرداد 94 15:42
سلام ممنون از به اشتراک گذاری ایده تون برنج رو آبکش می کنیم از قبل؟ و فقط به جای دم گذاشتن می ذاریم تو فر بله؟
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم.بله
زهره خاموش
3 تیر 94 10:23
من میخواستم در قالب سیلیکونی بذارم و در مایکرو فر ...که پشیمونم کردین
نگار
6 تیر 94 14:11
سلام.خیلی ممنون از اموزش هاتون.انشالله که خدا اجرتون بده.. من تو خونه فر ندارم و فقط مکروفر دارم.به نظر شما گذاشتن تو فر گاز با فر مکروفر کیفیت غذا روتغییر میده..مثلا نمیشه با فر ماکرو این بنج رو درست کرد؟
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم.خواهش میکنم توی ماکروفر همه چی میشه درست کرد فقط باید کار باهش رو خوب بلد باشی.من متاسفانه تجربه خاصی ندارم ولی خیلی از دوستان رو دیدم که غذاهای فری رو توی ماکرو با کیفیت خیلی خوب درست میکنن
اشپزخانه خانواده سبز
7 تیر 94 16:20
به به عجب غذای خوشمزه ای دست گلت درد نکنه بانو چند وقته میام سرمیزنم به وبلاگ خوشگل و پربارت و بهتون پیشنهاد تبادل لینک دادم و شما قبول کردید اما چرا لینک من اونجا نیست نمیدونم ولی مطمئنم یه اشتباهی شده ممنون میشم یه نگاهی بندازی
یکی از مامان ها
پاسخ
عزیزم توی وبتون براتون توضیح دادم
سیما
8 تیر 94 10:48
سلام خسته نباشی میشه لطف کنی برام تفرماییید چطور روی نونه اسم دختر وپسر نوشته میشه نونهای فانتزی ها نه بربری یا سنگگ قربانت
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم.سلامت باشی.ببخشید درست متوجه نشدم!
مامان پرنسس وشاهزاده کوچولو
8 تیر 94 14:11
سلام عزیزم خوبید طاعات وعباداتتون هم قبول خسته نباشید ممنون از دستورات خیلی خوبتون دستتون درد نکنه
مامان پرنسس وشاهزاده کوچولو
8 تیر 94 14:15
آبجی گلم من یه دستور پخت پلو میگو دارم گذاشتم تو وبم تشریف ببریدببینید اگه مورد پسندتون بود بهم اطلاع بدید قفلو بردارم اگه دوست داشتید بذارید اینجا خوشحال میشم
بانو
9 تیر 94 12:46
سری مسابقات عکاسی حس زندگی با موضوع دعوت همراه با جوایز ارزنده: نفر اول ربع سکه بهار آزادی نفر دوم کارت هدیه 200 هزار تومانی نفر سوم کارت هدیه 100 هزار تومانی مهلت ارسال عکس تا 30 هر ماه اطلاعات بیشتر در لینک زیر:
http://www.banoo.ir/forum/post/5318
saber
9 تیر 94 16:53
سلام وبلاگ پر محتوایی دارید خیلی جالب بود اگه امکان داشت از سایت من هم بازدید کنید http://www.vaniashop.ir
کامران
10 تیر 94 14:16
سلام دوست عزیز کامران هستم از وبلاگ گلبرگ چوب. خوشحال میشم اگه تبادل لینک داشته باشیم. با سپاس فراوان
بلورین
10 تیر 94 18:33
سلام دوست من یه سوال دارم از پستای قبل حلوای عسلی کشدار من مقدار روعنش و میخواستم...اخه من هیچ تجربه ای تو حلوا و ارد و روغن ندارم واسه همین اندازه ش واسم مهمه...یه حدودی هم بگید کافیه...ممنونم
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم به اندازه ای بریز که بتونی آرد رو راحت تفت بدی...به عکس نگاه کنید مثل اون بشه شلیش...فکر کنم حدود نصف استکان بشه ولی دقیق نمیدونم.چشمی میریزم
فرحانه
13 تیر 94 4:21
خیلی از وبتون لذت بردم.یه جا اشتباه تایپی داشتین حیفم اومد نگم.فائضه نوشته بودین به جای فائزه.سری اول عکس آشپزی
یکی از مامان ها
پاسخ
ممنون عزیزم.اصلاح میکنم
اشپزخانه خانواده سبز
15 تیر 94 12:44
برای من پیامی ثبت نشده عزیزم
یکی از مامان ها
پاسخ
وای همین الان تو قسمت رول کوکو سبزی نوشتم
نسرین
15 تیر 94 23:17
سلام گل پسراتون چطورن؟ امیدوارم همه در کنار هم شاد و سرحال باشید. من این غذا رو هم امشب توی قالب تفلون پختم بسیار عالی بود. چون شوهر من عاشق کباب ماهیتابه ای هست اما با این روش دیگه احتیاجی به روغن نیست و بدون نگرانی بابت بالارفتن چربی میتونه اینو بخوره .خلاصه بگم که متشکریم
یکی از مامان ها
پاسخ
سلامممم عزیزم.ممنون خوبن ایول.نوش جان
سامه
20 تیر 94 1:34
واااااااااااااااااااااااااااای دلم خواست...چقدر خوشمزه و اشتهابرانگیزه در اولین فرصت باید درستش کنم ممنووووووووون
یکی از مامان ها
پاسخ
خواهش میکنم
اتنا
4 خرداد 95 16:09
سلام میشه این غذا رو توی پیرکس درست کرد؟من قالب سلیکونی بزرگ ندارم یا اصلا توی قابلمه چی؟شکلش خیلی خوشکله میخوام هرجور هست امتحانش کنم
یکی از مامان ها
پاسخ
بله توی هر قالبی میتونید درست کنید