وبلاگ آشپزیهای مامانوبلاگ آشپزیهای مامان، تا این لحظه: 11 سال و 9 ماه و 22 روز سن داره

♨..آشپزيهاي مامانم..♨

ته چین گوشت و بادمجون

1392/7/6 11:32
48,411 بازدید
اشتراک گذاری

باز هم به خاطر گل روی دوستان ایده یک غذای بسیار خوشمزه جهت مهمانیها و جشنها رو براتون گذاشتیم

ته چین گوشت

 مواد لازم:

فیله گوسفند یا گوساله:400-500 گرم

برنج:4 پیمانه

پیاز درشت:3 عدد

سیر:3 حبه درشت

رب گوجه:به میزان لازم

تخم مرغ:4 عدد

ماست پرچرب:به میزان لازم

بادمجان متوس:3 عدد

زعفران دم کرده(غلیظ):نصف پیمانه

نمک.فلفل.ادویه.دارچین.لیموعمانی:به میزان لازم

زرشک:یک پیمانه

کره و روغن

طرز تهیه:

 ابتدا گوشت رو با یک عدد پیاز خلال شده و زردچوبه و فلفل و ادویه بذارید حدود 2 ساعت بپزه..یک ساعت از پخت که گذشت نمک و دارچین و لیمو عمانی و 3 حبه سیر رو اضافه کنید.طعم گوشت توی این مرحله خیلی مهمه.خوشمزه شدن ته چینتون ارتباط مستقیم با مزه ی گوشت توی این مرحله دارهنیشخند

بعد گوشت پخته شده رو خارج کرده و بعد از خنک شدن اونو ریش ریش کنید

 

ته چین گوشت

 دو عد پیاز رو به صورت خلال خرد کرده و توی یه ماهیتابه تفت بدید تا طلایی رنگ بشه،گوشتهای ریش ریش شده رو اضافه کرده و با پیازها تفت بدید.به میزان لازم نمک.فلفل.ادویه و پودر سیر به گوشت بزنید و یک قاشق رب گوجه به مخلوط اضافه کنید.کمی از آب گوشت رو روی مواد بریزد و درب ماهیتابه رو بذارید تا مواد خوب با هم بپزه.پنج دقیقه آخر نصف زرشکها رو به مواد گوشت اضافه کنید

ته چین گوشت

 برنج رو که از قبل خیسانده اید رو آبکش کنید.کمی برنج رو زودتر از آب جوش بیرون بیارید

دو عدد زرده و یک عدد تخم مرغ کامل رو به برنج خنک شده اضافه کرده.زعفران و ماست رو هم کم کم اضافه میکنیم (حدود ٢ ملاقه ماست کافیه)کمی نمک هم اضافه میکنیم

سفیده تخم مرغ باعث چسبندگی بین مواد میشه

همه مواد رو با برنج خوب مخلوط میکنیم

من توی یه ملاقه از ماست کمی رب گوجه(١قاشق مرباخوری)ریختم چون میخواستم رنگ برنجم رو به قرمزی باشه...

ته چین گوشت

 کف ظرفمون رو روغن فراوون ریخته و مقداری برنج رو کف ظرف میریزیم و با قاشق پهن میکنیم و کمی فشار میدیم

مواد رو روی برنج بچینید(من مقداری رو برای قالب مافین گذاشتم تا اون مدلشم درست کنم.برای میهمانیها همشو توی قالب مافین درست کنید.با این میزان مواد حدود ٤٠ تا مافین درست میشه)

کمی دارچین روی گوشت بپاشید.با خود گوشت مخلوط نکنید بهتره

بادمجانهای سرخ شده رو روی گوشت میچینیم و بقیه برنج رو روی بادمجانها میریزیم و پهن میکنیم و کمی فشار میدیم تا مواد بهم بچسبه

ته چین گوشت

و روی برنج کره رو خرد کرده و با فاصله قرار دادم.

ته چین گوشت

درب ظرف رو گذاشتم و روی گاز که شعله پخش کن قرار دادم حدود یک ساعت و نیم گذاشتم تا کف ته چین برشته بشه

ته چین گوشت

ته چین رو توی ظرف برگردونید و اجازه بدید کمی خنک بشه

ببینید خیلی ضخامت نداره.اینجوری خیلی مزه ی ته چین بهتر میشه

ته چین گوشت

این برش خوردش که با برش لیمو و ماست چکیده و زرشک تزئین کردم

فوق العاده خوشمزسخوشمزه

ته چین گوشت

و اما ایده جهت مهمانیها:

قالبهای مافین رو چرب کردم

ته چین گوشت

 مثل همون ماهیتابه اول یک لایه برنج،بعد گوشت و بعد یک لایه دیگه برنج ریختم و کمی فشار دادم تا به هم بچسبه

ته چین گوشت

 و روشو کاغذ آلومینیوم کشیدم و توی فر ١٨٠ درجه به مدت یک ساعت قرار دادم

ته چین گوشت

 اگر بخواید ته دیگش برشته تر بشه مدت زمان رو بیشتر کنید ولی چون حجمشون کوچیکه بهتره خیلی برشته نشه چون چیزی از برنج نمیمونهچشمک

 ته چین گوشت

امیدوارم این غذا رو هم درست کنید و از خوردنش لذت ببرید

مدلهای قبلی ته چین رو هم میتونید همینجوری توی قالبهای مافین درست کنید

ته چین مرغ زعفرونی

ته چین مرغ و بادمجان

سارا مامان علی خوشتیپ

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (34)

در امتداد زندگی
6 مهر 92 11:40
چقدر خوشگلن اینا آدم دوست داره یه لقمشون کنه


قابلتونو نداره
فریده
6 مهر 92 12:44
سلام
مثل همیشه عالی هست فقط یه نظر :
لطفا بگید که چقدر زمان نیاز داریم که هر کدام از این غذا ها رو درست کنیم . آخه من کارمندم و همیشه فکر می کنم از لحاظ زمانی وقت نکنم درست کنم .
لطفا واسه هر غذایی که می ذارید بیان کنید که مثلا 2 ساعت وقت شما رو گرفته .
ممنونم

سلام عزیزم.ممنون
راستش من زمان نگرفتم تا حالا ولی از این به بعد میگیرم
منم مثل شما کارمندم ولی وقتی آشپزی میکنم بینش کارهای دیگرمو هم انجام میدم...برای همین برای دستور غذاهای زمان بر مشکلی ندارم.این غذا چون دو مدل درستش کردم کمی زمان ازم گرفت وگرنه ته چین جزو غذاهاییه که برای پختش زمان زیادی از شما گرفته نمیشه
سمیه
6 مهر 92 12:53
عالیه.
ایده هاتون همیشه به من خیلی کمک کرده." سارا جان بهتر از هر کسی میدونه"
در اینجا از زحمات بی دریغتون تشکر و قدردانی میکنم.

ممنون عزیزم
مهم اینه که شما از ایده هامون استقبال میکنید و این کلی بهمون انگیزه میده
مریم مامان نیکان
6 مهر 92 19:42
سارا جون ممنون
ایده ی ته چین مافینی خیلی عالی بود...باسپاس


خواهش میکنم گلم
مامان آرشیدا کوچولو
6 مهر 92 23:57
دلبر میخواستم بیشترش فست فودی باشه ... اما اینم خیلی خوشمزه به نظر میرسه یعنی از اینا هم بدرستم ؟؟؟؟

عزیزم بستگی به خودت داره و اینکه مهمونیت تا چه حد مهمه...به نظرم شیک و باکلاس شدن غذای یه مهمونی به غذاهای ایرانیشه...درضمن این فست فوده دیگه...خیلی سریعتر از پیتزا آماده میشه
من توی مهمونیهای مهم خودم ،اصلیترین غذام غذای ایرانیه مثل ته چین یا مرصع پلو،چلو مرغ،باقالی پلو با گوشت یا جوجه و ...کلا هر کدوم از اینا خیلی سریع تر از فست فودا آماده میشه
مامان آرشیدا کوچولو
6 مهر 92 23:59
سارا عزیز اگه حدود 20 تا 30 تا مهمان باشند باید از هر نوع خوراک به همون اندازه باشه ؟؟؟ حدود 6 یا 7 نوع اند چیزهایی که میخوام درست کنم آخه


خب بستگی به مهمونات داره چقدر شکمو باشند.مثلا اگه من یکیشون باشم از همشون میخوام بخورم پس باید از هرکدوم به تعداد درست کنی
اگر حجم هر تکه از هر غذا کمه به تعداد درست کن،البته میتونی خودتو حساب نکنید
مامان آرشیدا کوچولو
7 مهر 92 0:02
برا ژله از این ظرف خوشگل ها گرفتم رنگین کمان بزنم و ژله تخم مرغ و یکی هم خورده شیشه بزرگ ... کافیه ؟ به نظرت از الان درست کنم بزارم یخچال سرد و روکش بگیرم خراب میشه؟
چقدر سوال پرسیدم


خیلی خوبه
ولی از الان درست نکن..از یک روز قبل
هر سئوالی داشتی درخدمتم گلم
مامان ترمه
7 مهر 92 9:27
خیلی با سلیقه و خوش ذوقی واقعاً عالیه منکه کلی با وبلاگت حال می کنم


قربونت برم عزیزم.ممنون.خوشحالیم که مورد ÷سند واقع شده
مرجان
7 مهر 92 13:41
وووویییییی! من هنوز ناهار نخوردم دلم ازینا میخاد
شنیدم تو مهمونیات غذاهای اصیل ایرانی مثل ماهیچه پلو و مرصع پلو و ... اینا درست میکنی! رژیم مژیم رو بذارم کنار پس!
دستت درد نکنه خیلی

خ
وشگل و
خ
و
شمزه0 0شدن !
اینا تقصیره عروسته ببین با کیبورد چیکار کرده !بیا ببین بعد هی بگو به عروسم حرف نزن!


عزیزم تو که بهترشو درست میکنی
ممنون
به عروسم حرف نزن
نیلوفر
7 مهر 92 17:50
سلام سارا جون
چند وقتیه با ویلاگ خوشگلت آشنا شدم و واقعا تمام مطالبش عالین
فقط من الان سر در گم شدم...راستش یه مهمون خیلی خیلی مهم قراره برای اولین بار بیان خونمون...در واقع استادم هستن و خیلی شخص مهمی تو دانشگاه هستن...
خلاصه که می خوام غذام عالیه عالی باشه
البته خدا رو شکر دست پختم خوبه،ولی برای نوع شربت،پیش غذا،سالاد،خود غذا و دسر بعدش و کلا تموم پذیرایی نمی دونم چی درست کنم بهتره...مجلس مهمونی رسمی خواهد بود و نه فامیلی و دوستانه.
عزیزم خواستم از شما که یه کدبانوی کامل هستی و خوش ذوق و سلیقه هم هستی کمکم بگیرم و لطف کنی پیشنهادی برای این غذا و پذیرایی ها بهم بدی.حالا اگه دستوراش تو وبلاگ خودت باشه و یا هنوز دستورش رو نذاشته باشی
البته از هر راهی که دوست داری،دوست داشتی ایمیلم رو بدم؟
ببخشید خیلی حرف زدم،از الان یه دنیا ممنون بابت جوابت


سلام گلم.ما هم از داشتن دوستان مهربان و کدبانویی مثل شما خوشحالیم
عزیزم مهمانی چه روزی هست؟
توصیه میکنم ته چین مرغ و بادمجان و سوپ خامه که توی دستورهای ارسالی هست رو درست کنی..برای سالاد در کنار یک ظرف سالاد فصل میتونی سالاد توپی که مرجان جون قبلا گذاشتند رو بذاری...سالادای دیگه بلدم ولی الان کمی بدحالمو نمیتونم کامل برات بنویسم...
به قسمت انواع پله و دسر برو ببین مواد کدوم رو داری و میتونی درست کنی؟یه دسر کافیه...
یه سر به قسمت فست فودا میزنم و فردا میگم چی درست کنی؟
معصومه
7 مهر 92 18:45
عزیزم با افتخار لینک شدید و امیدوارم لینکم کنید


ممنونیم خانومی...شما هم با افتخار لینک شدید
somaye
7 مهر 92 19:04
سلام گلم وبت خيلي قشنگه به وب منم سربزن دوتا ازدستورغذاهاتوواسم بفرست




سلام عزیزم.میام خدممتوون.به روی چشم


عزیزم وبت باز شد ولی یه جوریه!متوجه نشدم
مریم مامان نیکان
7 مهر 92 20:06
سارا جون ته چین ها به راحتی از قالب خارج میشه یا اینکه اول ته قالبو تو آب سرد کنم؟؟


اگه بزنی تو آب سر بهتره ولی من با یه کارد کنارشو آروم جدا کردم...راحت برگشت
مامان آرشیدا کوچولو
7 مهر 92 20:54
http://www.niniweblog.com/upl/arshidaarshida/13804752917.jpg?83

http://www.niniweblog.com/upl/arshidaarshida/13804753936.jpg?77
سارا عزیزم نون این خوراکه چه نونیه و مواد سفیدی که روشه ماست سون باشه بهتره یا سس سفید و یا ...


اتفاقا اینو قبلا درست کرده بودم و عکسشو داشتم...تو بهار سایت فکر کنم دیدم همین مدل رو یاد دادن تازه خوشگل تر هم هست.ولی من این دستور وبمون رو توی قالبای مافین با نان یوفکا درست کردم:
http://motherschef.niniweblog.com/post208.php
به نظرم پنیر بذاری خیلی خوشمزه تر میشه...با سس مایونز یه جوریه ولی فکر کنم توی این عکس ماست چکیده گذاشته باشه(ماست سون رو هم باید بذاری توی کیسه کمی آبش بره تا خوب فرم بگیره)
اما توصیه میکنم پنیر بذار.مهمونای من که خیلی ذوق کرده بودن.بیشتر از تعداد هم گذاشتم ولی چیزی به خودم نرسید
عاطفه مامان الای
7 مهر 92 21:44
مهم نیست...اگه تو این سایت بازم وبلاگ دارین یعنی نی نی وبلاگ...برین تو قسمت ویرایش قالب یه وبلاگ دیگه ای که دارین از اونجا برین کد قالب رو باز کنین برین پایین تر اون قسمتی که نوشته افراد آنلاین وبازدید امروز ودیروز خلاصه چند سطره اونو کپی کنین ...بعد بیایین به تو مدیریت قالب آشپزیتون ویرایش قالب رو باز کنین یکم با اینتر جا باز کنین یکم مونده به آخر که کد ها تموم میشه اونجا اون چتد سطر رو کپی کنین وبعد ذخیره کنین بعد برین وبتون رو باز کنین می بینین که قالبتون آمار دقیق داره همیشه هم پر بازدیده بازم درخدمتم

قربونت برم.ممنون دوست عزیزم
❤دو نیمه قلبم❤
7 مهر 92 22:48
سلام سارا جون
وااااااااااااااااااااااااااااای دستت درد نکنه.مدل مافینش رو ندیذه بودم تا حالا
دلم خواااااااااااااااااااست
لازم شد قالب مافین بخرم
ممنون بابت آموزشت دوست گلم


سلام عزیزم
خواهش میکنم
خاله نرگس
8 مهر 92 2:02



نیلوفر
8 مهر 92 18:31
ممنون از جوابت سارا جون
راستش2 هفته دیگه مهمونی رو دارم!ولی خوب از الان کلی ذهنم رو مشغول کرده تا همه چیز خوب و عالی باشه...
منم با سوپ خامه موافقم...خوشمزه هم هستاما ته چین مرغ و بادمجون با اینکه خودم خیلی دوستش دارم ولی به نظرم برای استادم مناسب نباشه...نمی دونم
آخه نمی دونم سالاد فصل رو چطور تزیین کنم
دسر رویال-شارلوت رو می تونم درست کنم،خوشگل هم هست.به نظرت خوبه؟
ببخشید عزیزم،حالت خوب نبود و من این همه سوال کردم...بازم ممنون


خواهش میکنم عزیزم
ته چین رو مطمئن باش همه میپسندن...حتی اونایی که ته چین خور نیستن
دسر رویال خیلی خوبه.تیرامیسو هم عالیه
سالاد فصل تزئین داشته باشم فکر کنم.ایمیل بذار پیدا کردم برات میفرستم
مادر جون امیر محمد
9 مهر 92 15:41
عالیه هم دستور طبخش هم عکسها دستتون واقعا درد نکند.


ممنون گلم
نیلوفر
9 مهر 92 18:52
ممنون عزیزم،خیلی لطف کردیانتخاب های خوبی شدن
دو نوع غذا باشه بهتر نیست؟ته چین با مثلا یه غذای دیگه؟بازم ببخشید مدام سوال می پرسم
آدرس ایمیلم رو تو خصوصی برات زدم
بازم ممنوووووووووووووووووووووووووووووون


خواهش میکنم گلم
آره دیگه معده ها هم تعجب نمیکنند
فقط بهتره اگه غذای دیگه میذاری هم رنگش و هم نوع گوشتش مثل ته چین نباشه...
خونه رفتم انشاالله برات ارسال میکنم
نگين
16 مهر 92 14:37
عالييييييييييييه. سارا جون وقتي ميبينمش هيجاني ميشم. من عاشق دستهاي هنرمندتم


ممنووووووووووونم عزیزم.چشمات هنرمند میبینه
مامان پریسا
30 مهر 92 2:11
سلام خسته نباشید.

بعد از مدت ها فرصت کردم یه سر بزنم اینجا

وای چقد غذاهای خوشمزه

حالا بد موقع هستش یه بار سرفرصت بیام و کلی دستور یاد بگیرم.


سلام عزیزم.سلامت باشید
قدمتون روی چشم
مامان تینا و رایان
20 آذر 92 21:17
وای وای وای ممممرررردمممم
یکی از مامان ها
پاسخ
خدا نکنه عزیزم
مامان متین و مهبد
24 دی 92 16:26
سلام خانمی. دستت طلا .ته چین رو تازه درست کردم و عالی شد .خیلی خیلی ممنون .چون اولین بارم بود .تازه لایه رویی کلفت تر شد که زمان پختم رو بیشتر کرد و فکر کردم بد شده ولی در نهایت شوهرم و مخصوصا پسرم خیلی خوششون اومد .بازم ممنون
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام گلم.نوش جون شما و خانوادتون دوست کدبانوام
ترانه
7 فروردین 93 13:17
سلام خیلی کاراتون عالیه ببخشید این 4 تا تخم مرغ باید کامل باشه دیگه یا مثلا میشه کمتر ریخت یا فقط از زرده استفاده کرد. و اگر ماست شل باشه بد میشه؟؟ ته چین گوشت و بادمجان خوشمزه تره یا مرغ و بادمجان؟
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم.ممنون میتونی دوتاشو فقط زرده بذاری و دوتا رو کامل...خیلیا فقط زرده میذارن ولی اگر گلاب بزنی اصلا بوی تخم مرغ توی ته چین نمیاد... ماست شل ته چین رو خراب میکنه و برنجش مثل برنج های کته میشه...بهترین ماست ربای ته چین ماست سون هست هر دوتاش خوشمزس...بستگی به ذائقتون داره
مامان گلها
14 اردیبهشت 93 9:18
سلام من تازه اومدم به وبلاگ شما خیلی غذاهای خوشمزه ایه. ته چین رو درست کردم طبق دستور شما ، خیلی خوشمزه بود ممنون ایشالا از غذاها و شیرینی های خوشمزتون حتما" استفاده میکنم. این هم ته چین من.مبتدی هستم http://www.niniweblog.com/upl/nargesnanaz/13991769625.jpg http://www.niniweblog.com/upl/nargesnanaz/13991769838.jpg
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام گلم.خوش اومدی وااای خیلی ته چینتون عالی شده...حتما توی عکس های دوستان قرار میدم
مریم
11 مرداد 93 18:18
سلام ببخشید برای 16 نفر چند پیمونه برنج و مواد دیگه لازم دارم؟؟ ته چین و چقدر جلوتر از زمان شام و سرو کردن میشه درست کرد بعداگر سرد بشه چه جوری باید گرمش کرد کیفیتش کم نمیشه ؟؟ میشه مواد میانی رو از شب قبل اماده کرد طعمش عوض نمیشه؟؟ بعضی دستورها فقط زرده داره بعضی ها کامل فرقش با هم چیه؟؟و ایا تخم مرغ زیادی ته چین و خمیر نمیکنه؟ شرمنده انقدر سوال پرسیدم شاد باشید و سلامت ..سپاسگزارم.
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم. بستگی داره کنار ته چین غذای دیگه هم باشه یا نه؟ من کنارش غذای دیگه هم میذارم و این موادی که گفتم تقریبا 10 نفر رو جواب میده...یعنی برای 16 نفر دوبرابر کنی کافیه... مواد میانی رو میتونید از روز قبل درست کنید.مشکلی پیش نمیاد ته چین کمی شرد بشه خوشمزه تره...میتونید اونو برگردونید و توی فر یا کاکروفر موقع سرو گرم کنید استفاده از سفیده بیشتر به خاطر صرفه جوییه ولی بهتره بیش از 3 تخم مرغ کامل یا به این طریقی که در دستور گفته شد استفاده نشه...
شیرین
12 شهریور 93 22:09
من دوبار امتحان کردم ولی ته چین ها از توی قالب های مافین در نیومدن و کفش چسبید نمیدونم ایرادش کجاست
یکی از مامان ها
پاسخ
به خاطر جنس قالبتونه به احتمال زیاد
انیسا
19 شهریور 93 16:58
سلام خیلی وبلاگتونو دوست دارم. با این مقدار مواد چند تا تو قالب کاپ کیک در میاد.؟؟ اگر بخوایم مواد و یک و نیم برابر کنیم تخم و مرغ چند تا میخواد میشه فقط زرده زد کم نمیشه؟؟ من برای اینکه نچسبه از روغن جدا کننده استفاده میکنم که قشتنگ از قالب جدا میشه.
انیسا
19 شهریور 93 17:01
سلام خیلی وبلاگتونو دوست دارم. ببخشید با این مقدار مواد چند تا کاپ کیک در میاد؟؟ اگه بخوایم یک ونیم برابر بکنیم دستورو تخم مرغ و برنج چقدر باید باشه و میشه زرده زد کم نمیشه یا کیفینتش کم نمیشه؟؟ ممنونم در ضمن من برای اینکه راحت از قالب جدا بشه از روغن جدا کننده استفاده میکنم عالیه.
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم.ممنون از محبتتون راستش من یه ماهیتابه درست کردم و 12 تا کاپ کیک ولی فکر کنم هر یک و نیم پیمانه 12 تا بده...یعنی با این مواد بیشتر از 24 تا خواهی داشت(البته تقریبی دارم میگم) اگر بخواین با 6 پیمانه برنج درست کنید حدود 5تا تخم مرغ میخواد.یکی رو با سفیده بقیه رو زرده بزن...البته اندازه تخم مرغ ها مهمه...آخرش یه نگاه به مواد بنداز ببین چجوریه.مثل عکسهست یا نه؟ ممنون از توصیتون برای روغن جداکننده
مامان سویل و آراز
1 آبان 93 18:44
دهنم بد جوری اب افتاد سارا جون دسته شما درد نکنه میخواستم واسه تولد بچه هام ته چین بادمجون درست کنم چند تا سایت نگاه کردم هیچ کدوم به دلم ننشست واقعا سایتت عالیه حتما این روشو امتحان میکنم
یکی از مامان ها
پاسخ
ممنون عزیزم لطف داری گلم.عزیزمیمبارکه تولد نازگلات
الناز
23 دی 93 20:45
سلام و خسته نباشید اگه مایلین به گروه ما ملحق شین به نویسنده نیازمندیم
Simin
23 خرداد 94 8:33
سلام سارا جون راستی اون برنجی که زودتر برداشتی و با ماست و تخم مرغ قاطی کردی پس چی شد اونو کی باید اضافه کرد؟
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم.همین برنجیه که استفاده کردم .زعرفان و نمک هم زدم و کل برنج رو اینطوری کردم
نسرین
10 مرداد 94 11:22
سلام امیدوارم حالتون خوب باشه ؟ هفته دیگه یه مهمونی مهم دارم ، دنبال یه غذای شیک میگشتم که سفره ام رو تزیین کنم خوشبختانه وبلاگ شما رو دیدم و قصدم اینه که تا چین گوشت توی قالب مافین درست کنم چند تا سوال دارم 1- توی مواد لازم نوشتید 4 عدد تخم مرغ ولی توی دستور 3 تا تخم مرغ استفاده کردید ؟؟؟ ( 2 عدد زرده و 1 تخم مرغ کامل ) 2- 4 پیمانه برنج یعنی 640 گرم ؟؟؟؟؟ ( هر پیمانه برنج حدود 160 گرم هست 3- قالب مافین سلیکونی تهیه کنم ؟ 4- این طور که فرمودید با این مقدار مواد 24 عدد مافین میشه درست کرد ؟؟؟؟؟ اگه بیایید به وبلاگم و جواب سوالهام رو بدید ممنون میشم . منتظرتون هستم دوست عزیز
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم من شرمنده شدم نظرتون رو دیدم.ببخشید دیر شد.واقعا فرصت نمیکردم زودتر سر بزنم دستور رو چک نکردم ولی همون 3 تا کافیه من با پیمانه پلوپز اندازه گیری میکنم که 165گرمی هست میتونید قالب سیلیکونی هم استفاده کنید بله حدودا 24 تا میشه دیگه بستگی به اندازه قالب داره ولی کلا هر دستوری رو اولین بار برای مهمانی درست نکنید.حتما قبلش امتحان کنید بازم ببخشید بابت تاخیر ببخشید آدرستونم اشتباه گذاشته بودی نشد بیام وبتون