وبلاگ آشپزیهای مامانوبلاگ آشپزیهای مامان، تا این لحظه: 11 سال و 9 ماه و 21 روز سن داره

♨..آشپزيهاي مامانم..♨

خوراک مرغ

1391/11/14 0:50
8,169 بازدید
اشتراک گذاری

سلام

یه خوراک ساده و خیلی خوشمزه که هم به عنوان یه شام سبک خوبه و هم برای مامان های شاغل بسیار مناسبه.چشمک

مواد لازم:

سینه ی مرغ پخته شده: 1 عدد

سیب زمینی متوسط : 2 عدد

پیاز متوسط : 2عدد

گوجه متوسط:3 عدد

در صورت تمایل میتوان از قارچ و فلفل دلمه ایی هم استفاده کرد.

نمک، فلفل ، زرد چوبه ، ادویه : به اندازه ی لازم

...........................

ابتدا سیب ها را خلال کرده و سرخ میکنیم.و کنار میذاریم.

سپس پیاز را ریز خورد کرده و تفت میدهیم.سینه ی مرغ را که پخته شده ریش ریش کرده و به پیاز ها اضافه میکنیم و کمی تفت میدهیم.

در این مرحله اگر فلفل دلمه ایی یا قارچ هم بخواهیم اضافه میکنیم.

کمی تفت داده و گوجه های نگینی شده  را اضافه میکنیم. سپس ادویه را اضافه کرده و دربه ظرف را میگذاریم تا گوجه ها اب بندازه . حرارات حتما باید کم باشه.

بعد از این که آب گوجه ها به خورد مواد رفت ، سیب های سرخ شده را اضافه میکنیم. اگر بخواهیم سیب ها حالت خوشکی خودشونو داشته باشن زیاد تفتش نمیدیم تا سیب ها نرم نشن.و بعد از 5 دقیقه حرارتو خاموش میکنیم.

به همین راحتی و به همین خوشمزگی.

پریسا سوپ خیلی دوست داره و من معمولا اب مرغ رو برای پریسا سوپ درست میکنم که کنار این غذا هم خیلی خوشمزه میشه.

مامان پریسا

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (7)

مرجان
12 بهمن 91 2:18
دستت درد نکنه پریسا جون خیلی زحمت کشیدی!


من هم ممنونم عزیزم.
نازی
12 بهمن 91 3:07
_________*___*___*__*_______****** __________*___*__*________**:::::: ______________*__*_______**:::::::: _______________*__*_____**::::::::: ________________*__*___*::::::::::: _________________*_*__*:::::::::::: _____**********____##*:::::::::: ___**:::::::::::::::::: ^^*::**:: __**:::::::::::::::::::^^^**::::::::::: ___**:::::::::::::::::::::^^ ^*::::::::::: _____**:::::::::::::^^*::::::::: __________****::::::::::::^********* ____________**::::::::: ___________**:::::: _______.oº º .****** ……O º * *.° º ...° ....O .......°o O ° O .................° .............. ° ............. O .............o....o°o .................O....° ............o° °O
مامان محمد و ساقی
13 بهمن 91 15:10
ممنون مریم جون


قابل شما رو نداره.
سارا مامان علي
14 بهمن 91 0:46
دستت درد نكنه مريم جون.من كه طرفدار پر و پاقرص غذاهاتم.ممنون كه به فكر مامانهاي شاغل هستي


ممنون شما همیشه به من لطف دارید.

خب درکشون میکنم .خودم یه زمانی مشکلاتشونو داشتم.
سارا مامان علي
14 بهمن 91 0:46
خوشم مياد هميشه غذاي تزئين شده پريسا جون رو هم ميذاري.ايده قشنگيه


من فکر میکنم غذای تزئین شده بیشتر به دل میشینه.
پریسا که خیلی دوست داره.
saida
7 مهر 92 22:52
سلام عزیزم میشه طرز تهیه مرغ سوخاری رو بزاری


سلام گلم...انشاالله در آینده جشم
دریا
28 دی 93 23:40
اگه یه کم پنیر پیتزا بریزیم روش و در ظرف را بزاریم تا آروم آب بشه به قول یکی از دوستام میشه پیتزا دهاتی خیلیم خوشمزه میشه
یکی از مامان ها
پاسخ
موافقم