وبلاگ آشپزیهای مامانوبلاگ آشپزیهای مامان، تا این لحظه: 11 سال و 9 ماه و 26 روز سن داره

♨..آشپزيهاي مامانم..♨

كبه گوشت و قارچ

1391/11/21 8:06
20,160 بازدید
اشتراک گذاری

عكس كبه زن عموم رو كه توي وب علي گذاشتم خيليا درخواست دادن طرز تهيشم بذارم.

كبه در اصل يك غذاي عربيه كه خيلي خوشمزه و لذيذ هست.البته اين كبه اي كه امروز دستورش رو گذاشتم كبه اصيل نيستا...

طرز تهيه كبه زن عموم رو ميتونيد توي ادامه مطلب ببينيدلبخند

كپه گوشت و قارچ

مواد لازم:

برنج :1/5 پيمانه

سيب زميني آب پز درشت:1 عدد

گوشت چرخ كرده:200 گرم

پياز درشت:1 عدد

فلفل دلمه خرد شده:نصف پيمانه

قارچ ريز خرد شده:1 پيمانه

سبزي معطر:جعفري و گشنيز:به ميزان لازم

نمك.فلفل.ادويه.پودر سير.زردچوبه .زعفران:به ميزان لازم

آرد سوخاري :به ميزان لازم

تخم مرغ:1 عدد(در صورت نياز)

 

طرز تهيه:

ابتدا برنج رو به صورت کته و زعفرونی درست می کنیم و همراه با سیب زمینی پخته چرخ می کنیم

 

كپه گوشت و قارچ

 پیاز رو نگینی خرد کرده و تفت میدیم.بعد گوشت رو اضافه کرده و زردچوبه و ادویه و فلفل می زنیم.سپس قارچ و فلفل دلمه رو اضافه می کنیم .سبزیجات و نمک و درصورت دلخواه 1قاشق مرباخوری رب گوجه اضافه کرده و اجازه میدیم تا مواد خوب بپزد.

كپه گوشت و قارچ

به خمیر برنج و سیب زمینی نمک و زردچوبه و پودر سیر اضافه میکنیم و خوب ورز میدیم تا حالت چسبنده بشه.اگه چشبندگیش کم بود تخم مرغ اضافه کنید(البته فکر می کنم یه تخم مرغ هم زیاد باشه و نصف یک تخم مرغ بزنید بهتره)

بعد یه گلوله از خمیر بدارید و و گود کنید و کمی از مواد وسطش بذارید و خمیر رو ببندید.و در آرد سوخاری بغلطونید.

كپه گوشت و قارچ

و در روغن داغ به آرومی سرخ کنید.

 

كپه گوشت و قارچ

**من از برنج دودی استفاده کردم که توی طعمش خیلییییییییییی موثر بود

**میتونید به سبزیجات معطر شوید هم اضافه کنید

**مواد میانی رو میشه تغییر داد(بنابر ذائقتون)چشمک

**به دلخواه میتونید کبه رو اول در تخم مرغ زده شده غلوند و بعد در آرد سوخاری بغلطونید

 

كپه گوشت و قارچ

كپه گوشت و قارچ

با تشكر ويژه از زن عموي كدبانو و هنرمندمقلبماچ

اينم عكس كبه زن عموم كه خيلي خوشگل تر از كپه منهخجالتفكر كنم تخم مرغ نزده بودهعینک

كپه گوشت و قارچ

سارا مامان علي

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!
مطالبی دیگر از این نی نی وبلاگی

نظرات (19)

مامان علی وروجک
21 بهمن 91 8:32
سلام به دوست خوبم سارا جون ، دست شما درد نکنه ،باید خوشمزه باشه ، حتما امتحانش میکنم.


سلام عزیزم.خواهش میکنم.خوشحالم خوشت اومده
فاطیما
21 بهمن 91 9:42
سلام ممنون سارا جون
خیلی اشتها برانگیزه ولی حتما باید تو روغن زیاد سرخش کرد که اینجوری طلایی بشه کاش میشد توی فر بذاریمش

سلام عزیزم
نه روغن زیاد نمی خواد.توی فر امتحان نکردم...
مامان پریسا
21 بهمن 91 10:21
سلام سارا جون عالی بود. منتظرش بودم.


سلام مریم جون.ممنونم که همیشه تشویقم میکنی
باباي مليسا
21 بهمن 91 10:23
با سلام . وبلاگ مليسا خانم بالاخره بعد از 2 ماه به روز شد . خوشحال ميشم قدم رنجه كنيد و با نظرات زيباتون اين كلبه مجازي كوچيك رو منور و قشنگتر كنيد . منتظرتون هستيم .
سحر
21 بهمن 91 12:51
وای یکی منو بگیره غش کردمممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممم.چه خوش رنگ


قربونت برم سحر جون
به پای غذاهای شما نمیرسه که
مژده
21 بهمن 91 15:05
واااای خداروشکرکه الان ناهارخوردم وگرنه کامپیوتروباهمه چی میخوردم.

خدا رو شکر
مامان محمد فرزام
21 بهمن 91 20:25
سلام سارا جون.این غذای خیلی خوشمزه ایه.
من به همه توصیه میکنم حتما یه بار درستش کنن.
خیلی خوشمزه است.ولی ما بهش یه چیز دیگه میگیم.
ممنون سارا جون

سلام عزيزم.ممنون
ممنون ميشم اسم ديگرش رو هم بگيد
سپیده از وبلاگ "کودک من"
25 بهمن 91 2:48
باید حتما درستش کنم. دستت درد نکنه بابت دستورش


ممنون عزیزم
مریم
8 اسفند 91 10:16
وای دهنم آب افتاد
مریم
11 فروردین 92 9:34
عالی شده من فقط باسیب زمینی درس میکردم با برنج امتحان نکردم باید نظر جالبی بود

ممنون عزیزم
اتنا مامان نگین
2 اردیبهشت 92 14:42
http://www.niniweblog.com/upl/neginjooni/13666242519.jpgاینم عکس کپه گوشت وقارچ ما خیلی خوشمزه بود مرسی سارا جون به خوشگلی ماله شما نشد


ممنون عزیزم.خیلی قشنگ بود
مامان امیـــــر محمـــد(وروجــــک مامانــــی)
8 اردیبهشت 92 12:46
باید حتما درستش کنم ممنون که دستور پختشو گذاشتی
حباب
30 خرداد 92 11:51
به به حوسمان کرد
asal
7 تیر 92 22:46
سلام خال من این غذا رو مامانم درست کرده میشه درست کرده عکسشو تزیین کنم غذارو و برات بفرستم ؟؟؟ اگه میشه من به مامانم بگم تزیین کنه بعد هم عکس بگیره ایمیل کنم براتون ایمیلتونو هم دارم تو درباره بلاگ هست میفرستم برات راستی مامانم وبلاگتونو دید گفت چه وب بدرد بخوری عالیه این شد که از این غذا استفاده کرد از این به بعد هم قرار شد مامانم وقتی غذا درسته میکنه و غذاش جدید بود براتون بفرستم چون ما گیلانی هستیم گفت حتی میتونه غذای هی گیلانی رو مرحله به مرحله عکس بگیره و من براتون ایمیل کنم با ایمیل خودم راستی وبلاگ من نیومدیااا میشه با برنامه های دیگه جزء فایر فاکس بیاید و برام نظر بزارید ؟؟؟


salam gholam.montazere aksat hastam
اموزش هنر دستی (عسل)
9 تیر 92 3:00
سلام خاله من اشپزی مامانمو عکسشو که تپه گوشت و قارچ بود رو برات فرستادم خواهش میکنم برو تو ایمیلت و عکساشو بزار و وبت
تازه منتظر کار های بعدی و اشپزی های دیگه مامانم با توضیح باش!!! قرره اشپزیهای مامانمو با طرز تهیه از این به بعد برات بفرستم طرز تهیه غذا های شمالی جونم چون ما شمالیایم میگم منتظر باشه


mamnoon azizam
مامان عسل وسپنتا
27 مهر 92 13:20
سلام من امروزباوبتون اشناشدم خوشبحالتون چه زن عموی باسلیقه ای دارین حتمادرستش میکنم این غذاها خونه ماطرفدارداره شدییییید بازبرمیگردم

سلام عزیزم.ممنون.زن عموم حرف نداره
منتظرتونیم
مامان بردیا شیطون
18 آبان 92 19:28
درست کردم خیلی خوشمزه و عالی شد ممنون


نوش جونتون دوست کدبانوام
بهی
2 دی 92 0:30
حرف نداره. خیلی ممنووون واقعا. . .
یکی از مامان ها
پاسخ
خواهش میکنم عزیزم
نی نی توپولی
23 دی 92 15:17
زنعمو جون ممنونیم امروز درستش کردم بد نشده بود سارا جون ممنون
یکی از مامان ها
پاسخ
نوش جونتون عزیزم