وبلاگ آشپزیهای مامانوبلاگ آشپزیهای مامان، تا این لحظه: 11 سال و 9 ماه و 21 روز سن داره

♨..آشپزيهاي مامانم..♨

ژله تزریقی-گلدار

1392/6/6 11:21
42,321 بازدید
اشتراک گذاری

 بالاخره طلسم شكست و طرز تهيه اين ژله رو تو ادامه مطلب براتون گذاشتم

درست كردنش آسونه .فقط كمي دقت و حوصله ميخواداوه

ژله تزریقی-گلدار

مواد لازم:

ژله آلوئه ورا:تعدادش بستگی به حجم ظرف داره ولی حداقل 2 تا رو میخواد

خامه صبحانه:1 عدد

سرنگ:به تعداد رنگهایی که میخواهید استفاده کنید

سرنگ دو میل برای پرچمها و 5 میل یا بیشتر برای گلبرگها

رنگ غذای مجاز:به رنگ گلبرگهای انتخابی

پودر کاکائو و در صورت نیاز آب زعفران دم کرده

ژله به رنگهای مختلف برای لایه های زیرین ژله

شیر :به دلخواه برای مات شدن رنگ ژله های زیرین

طرز تهیه:

من طبق گنجایش ظرفی که داشتم دو تا ژله آلوئه ورا رو با دولیوان آب جوش مخلوط کردم و گذاشتم چند ثانیه توی ماکروفر بچرخه تا کاملا ژله صاف و شفاف بشه

بعد یک لیوان آب سر بهش اضافه کردم و دوباره هم زدم و توی ظرف شیشه ای ریختم...ظرف رو خيلي كم با روغن چرب كنيد.

ظرفمون حتما باید شیشه ای باشه تا بتونید اونور کار رو ملاحظه کنید

میتونید از ظرفهای یکبار مصرف شفاف هم استفاده کرد

ژله رو به مدت 4-5 ساعت بذارید توی یخچال بمونه تا خوب ببنده...بیشتر از این زمان نذارید چون خیلی سفت میشه و نمیشه خوب توش تزریق انجام داد

ژله تزریقی-گلدار

مرحله بعد چند تا ظرف بذارید جلوتون.تو هر کدومش حدود ٢ قاشق مرباخوری خامه بریزید و رنگ مورد نظر رو کم کم توش قاطی کنید تا به رنگ دلخواه برسید

برای پودر کاکائو اونو با الک کوچیک توی خامه الک کنید و چند قطره آب بهش اضافه کنید و خوب مخلوطش کنید

البته میزان هر رنگ بستگی به طرحی داره که میزنید .برای طرحی که من زدم همین کافیه ،تازه اضافه هم میاد

ژله تزریقی-گلدار

 اول شروع کنید از پرچمها

سرنگ رو از خامه کاکائویی پر کنید (قبلش چند بار سرنگ رو بالا پایی کنید تا نرم بشه و بعد پرش کنید )بعد سوزن رو روش بذارید.قسمتی که میخواهید پرچم گل باشه ،سرنگ رو توش فرو کنید...تا ته ظرف نره و آروم تزریق رو انجام بدید و سرنگ رو بیرون بکشید...بعد توی همون سوراخ که ایجاد کردید بقیه پرچمها رو تزریق کنید،فقط باید کمی جهت ورود سرنگ رو تغییر بدید

ژله تزریقی-گلدار

بین کار ظرف رو برگردونید و از اونطرفش کارتون چک کنید و ببینید کجا باید پرتر بشه...

ژله تزریقی-گلدار

مرحله بعد گلبرگها هست...با سرنگ ٥ میل گلبرگها رو ایجاد کنید

اونو از خامه قرمز رنگ پر کنید و همونجور مثل پرچمها از کنار پرچمها شروع کنید تا کناره هاي بيروني گل...گلبرگهای کناری باید بلند از اونایی باشه که کنار پرچمهاس... باید توی این کار تجسمتون خوب باشه...خیلی راحته...انجام بدید متوجه میشید.فقط کمی حوصله میخواد

ژله تزریقی-گلدار

 

برای گلهایی که شبیه گل نرگسن(من درآوردیهنیشخند) با نوک کارد کمی کنار پرچمها رو شکاف میدیم و آروم کنار کارد تزریق میکنیم.کمی باید سوزن سرنگ رو تکون داد تا تمام شکاف پر بشه...

ژله تزریقی-گلدار

 

با یه دستمال مرطوب مرتب پشت کار که موقع کار کردن میشه روبروی ما مرتب تمیز کنید و كار رو هي برگردونيد و نتيجشو ببينيد.

ژله تزریقی-گلدار

 اين نماي كنار كارمونه

ژله تزریقی-گلدار

 بعد كه همه كار تموم شد.حدود 15 دقيقه ظرف رو توي يخچال ميذاريم كه اگه كمي ژله شل شده و كمي خامه ها توي ژله خودشونو بگيرن.البته اگه حين كار ديدي ژله شل شده و تزريقاتون خوب نميشه به مدت 10 دقيقه ژله رو توي فريزر بذاريد

چون ژله آلوئه ورا طعم خاصي نداره و بي رنگه بهتره زمينه كارمون رو رنگي كنيم

من از ژله طالبي استفاده كردم.شما هر زمينه اي كه خواستيد به سليقه خودتون ميتونيد امتحان كنيد.زمينه بستگي به رنگ گلها داره...

من براي اينكه رنگ زمينم مات بشه براي درست كردن ژله به جاي نصف ليوان آب سرد نصف ليوان شير استفاده كردم.البته بايد اجازه بديد ژله اي كه با آب جوش مخلوط كرديد دماي خودشو از دست بده و خنك بشه.بعد شير رو اضافه كنيد

ژله رو روي كار ميريزيم و حدود نيم ساعت توي يخچال ميذاريم تا ببنده ولي خيلي سفت نشه

و بقيه لايه ها رو بازم به دلخواه خودتون هرچندتا خواستيد اضافه ميكنيد.مثل ژله رنگين كمان

من دولايه ديگه كه توت فرنگي و تمشك آبي بود اضافه كردم...

ژله تزریقی-گلدار

 و در پايان چندساعت اجازه دادم تا ژله توي يخچال خوب ببنده

بعد ظرفي كه ميخوايم ژله توش باشه رو كمي خيس مي كنيم

كناره هاي ژله رو با كارد جدا ميكنيم و ظرف رو چند ثانيه توي آب جوش ميذاريم و سريع اونو توي ظرف مرطوب برمي گردونيم.

تابلوي هنري شما آمادس

ژله تزریقی-گلدار

**براي گل رز ميتونيد از قاشقهاي چايخوري و مرباخوري و غذاخوري استفاده كنيد.اونم خيلي خوشگل ميشه...

خیلی مدل میتونید بدید...میگم که همش سلیقه ایه...میتونید توی لیوانهای یکبار مصرف درست کنید و برای مهمانیها استفاده کنید

میتونید گلهاتونو درشت تر درست کنید.من خودم طرح ریز بیشتر دوست دارم

مطمئن باشيد خيليا باور نخواهند كرد  اين گلها خوردنيهنیشخند

اين برش خورده ي ژلمه كه چون توي مهموني بود بهتر از اين نميشد عكس گرفت

ژله تزریقی-گلدار

اينم ژله ميز شام عروسيه خان داداشه كه براشون درست كردم

ژله تزریقی

 

البته ژله هامو همه با ترايفل يا خامه تزئين كردم كه عس اون موقعشونو ندارم

دوست دارم هركدوم از دوستان اين ژله رو درست كرد عكسشو برامون بفرسته تا يه پست رو اختصاص بديم به عكسها و هنرمنديهاي دوستانلبخندمطمئنم کارهای شما زیباتر خواهد شد

با تشکر از همراهیتون

سارا مامان علي خوشتيپ

پسندها (1)

نظرات (32)

ღ مامانِ آینده یه فسقـِــلی ღ
6 شهریور 92 11:44

چه خوشگل شده سارا جون.

واقعا خسته نباشی از توضیح دقیق و مرحله به مرحله ای که دادی.


چشمات خوشگل میبینه گلم
سلامت باشی خانومی
سمیه
6 شهریور 92 12:37
خیلی زیباست و نهایته سلیقه رو به کار بردید. دستتون درد نکنه بابت تمام زحماتی که برای داداشتون کشیدید. ایشالله که خوشبخت و سعادتمند بشن.
خواهر شوهر مهربون انشاءلله شما هم همیشه سالم و تندرست باشی.


ممنوووووووووووونم عزیزم
چشماتون زیبا میبینه
مامان آرشیدا کوچولو
6 شهریور 92 14:04
wooooooooooooow دوست جون منی دیگه که اینقدر هنرمندی من یک بار درست کردم اما فقط عکسش رو دیده بودم نمیدونستم گل ها با خامه ست با ژله زدم نشد بعدشم نشستیم با شوشویی خوردیمش سعی میکنم درستش کنم


فدات بشم
حتما درست کنی بهتر از من میشه
ولی یکی از همکارا با ژله درست کرده بود اونم خوب شده بود...به جای آب سرد شیر گذاشته بود...
مامان کوروش
6 شهریور 92 14:16
ترکوندی سارا جون ایول دوست هنرمند خودم


قربوووووووونت برم.ممنون
سمیه مامان زینب
6 شهریور 92 15:57
سلام عزیزم خیلی زیباست .
میخواستم ازتون خواهش کنم یه ژله زنبوری ، یعنی زردو مشکی آموزش بدین واسه تولد دخترم میخوام ممنون میشم.


سلام گلم.ممنون
بايد فكر كنم ببينم چي ميشه درست كرد.اگه شد به روي چشمتولد گل دخترتون مبارك
مرجان
6 شهریور 92 20:37
خیلی خوشگل شده سارا جون ! تو رو خدا یکی ازون پس گردنیای معروفت به منم بزن تا منم تنبلی رو کنار بذارم درست کنم
یاا... ز.د باش


چشمات خوشگل ميبينه دوست خوبم
اي بابا !تو كه ماشاالله فعال و زرنگي
مامان امیرناز
7 شهریور 92 0:14
.سلام نازنینم نمیدونم چرا به نظرم سخت اومد درست میکنم ایشالا خوب شه


سلام گلم
مطمئن تو ميتوني...حتما درست كن
مامان علی مرتضی
7 شهریور 92 14:30
سلام به کدبانوهای عزیز میشه بیسکویت کرم دار اموزش بدین.پسرم خیلی دوست داره ولی بنظرم توی خونه درست کنم هم ارزونتره هم تمیزتر ممنونم
این ژله رو دیدم سرم گیج رفت هرکسی نمیتونه بدرسته مگه اینکه بتونیم تلاش کنیم مث شما کدبانو بشیم عزیزم وگرنه منو این نوع ژله درست کردن محاله محاله


سلام گلم.انشاالله درآينده چشم...
عزيزم اين خيلي آسونه...ميتوني حتما
مامان علی مرتضی
7 شهریور 92 21:21
سلام سارا جان میگم این گلارو که درست کردی حالت گرفتن دوباره روی ژلمون میزاری؟


سلام عزيزم
ببخشيد!متوجه سئوالتون نشدم!
مامان ریحان
8 شهریور 92 1:15
سلام

او له له بابا سارا بی خیال

اول اینکه سارا چند تا سوال برام پیش اومد سرنگ 5 میل از کجا باید تهیه کرد ؟

دوم اینکه منی که نقاشیم روی کاغذ زیر صفره چطوری می تونم این کارو با سرنگ و توی ژله انجام بدم ؟

تا تزریق کردی هر چند مبتدی همین حالت گلهایی که نشون دادی رو میگیره یا باید چند بار انجام بدی تا شگردش بیاد دستت ؟


سلام عزيزم
سرنگ رو از داروخانه بايد بخريد...بگيد خودشون بهتون ميدن.فقط يه جوري بخوايد فكر نكنن معتادين
عزيزم ربطي به نقاشي نداره...اصن همينجوري تزريق كني خودش يه شكلي درمياد
اين ژله اي كه عكسشو ميبيني اولين ژله تزريقيه خودمه...
ميتوني سيما جون...شروع كن
مامان امیرناز
8 شهریور 92 1:16
سلام ساراجون دستور ترشی فرستادم خوب نبود نداشتی?


سلام سميه جان
ببخش فرصت نكردم به ايميل سر بزنم
عمه ی آتنا
8 شهریور 92 7:44
عالی بود مرسییییی


قربونت برم.ممنون
مامان علی مرتضی
8 شهریور 92 15:48
دوباره سلام سارا جان منظورم اینه گلارو که درست کردی روشون ژله رو میریزی وبعد یزاری تو یخچال ببنده یا اینکه بعد از اینکه ژله سه طبقت درست شد گلارو روش میچینی



سلام عزیزم
گلها رو توی ژله آلوئه ورا تزریق میکنم و در پایان سه بقه ژله رو روش میریزم...البته هر طبقه بعد از بستن طبقه قبلش
مریم مامان نیکان
8 شهریور 92 20:59
آفرین به این همه دقت و سلیقه و حوصله

حرف نداری ساراجون


ممنون عزیزم.لطف داری گلم


مامان محمدرضا(شازده کوچولو)
9 شهریور 92 2:32
فوق العاده ست ، آفرین


ممنون
نجمه مامی آرتین و آیسودا
9 شهریور 92 11:01
باز هم مثل همیشه سارا جون هنرمند منو خجالت زده کرد خیلی خانومی دست گلت درد نکنه


خجالت زده چرا عزیزم؟
خواهش میکنم گلم
نجمه مامی آرتین و آیسودا
9 شهریور 92 11:04
سارا جون خصوصی لطفا


چشم
مامان هیچ نی نی ای نیستم فعلا
9 شهریور 92 20:17
سلام
واقعا خسته نباشی و سلیقه اتون عالیه.
از تمام مطالبتون چیز یاد گرفتم مامان علی خوشتیپ
عالی هستی دوست عزیز


سلام عزیزم
ممنونم و سلامت باشید
مامان کیان کوچولو
10 شهریور 92 18:44
خیلی قشنگ شده عزیزم

چشمات قشنگ ميبينه گلم.ممنون
مامان امیرعلی جیگر
11 شهریور 92 3:48
ژله تزریقی رو تو خانم گل دیده بودم و لی هیچ وقت نمیخوندم دستورشو.چون مطمئن بودم که حوصله درس کردنشو ندارم.ولی ماله تو رو خوندم و فراوون خوشم اومد.

شاید یه روزی یه جایی یه مکانی یه نمیدونم چیزی درسش کردم.خدا رو چه دیدی


خوش به حال خانوم گل كه همش اونجايي
درست كن...آسونتر از اون صندلي با چي بود؟بطري نوشابه؟
مامي كيانا
20 شهریور 92 13:29
تزيين اين ژله هم خيلي خوشگله واسه اون مهموني كه گفتم ميشه انجام داد ؟؟؟ يا خيلي وقت گيره؟
ميگم اين سرنگ ها مخصوص آشپزيه يعني از لوازم قنادي بگيرم
يا از داروخانه؟

دوست خوبم بهتره اگه برای مهمونی ژله می خواهید درست کنید یه شب قبل درست کنید اینجوری خیلی بهتره و کارتون هم خراب نمیشه
نه همون سرنگ هاییه که از دارخونه می گیریم
مرقاتی
11 آبان 92 23:53
وای این تزریقی خیلی شیکه.ولی نمیدونم اگه درست کنم میشه یا نه


چشمات شیک میبینه عزیزم
مطمئن باش درست کنی بهتر از ژله ما میشه
مامان آریا
1 آذر 92 13:30
چه خوشگل شدن خانمی دستتون درد نکنه
یکی از مامان ها
پاسخ
ممنون عزیزم
مامان امیررضا
20 آذر 92 18:35
سلام سارا جون من از بینندگان همه روزه ی وبتون هستم .خیلی ازتون ممنونم.خیلی اموزشهای جالب و خوبی دارید.دستتوندرد نکنه. من همیشه از این وب برای پسر و همسرم خوراکیهای خوشمزه درست میکنم.خیلی دوستتون دارم.
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام گلم ممنونم عزیزم.خوشحالم دوستان کدبانو و مهربونی مثل شما داریم خواستم بیام تو وبتون ولی ظاهرا آدرس اشتتباه بود
مامان تینا و رایان
20 آذر 92 21:36
خیلی دلم میخواست اینو یاد بگیرم ممنون ولی به نظرم کار سختی میاد
یکی از مامان ها
پاسخ
با سلیقه و هنری که ازت سراغ دارم ،مطمئنم میتونی
مامان امیررضا
24 آذر 92 15:49
سلام عزیزم.اومدم ادرس براتون بذارم. ممنونم ازتون
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام گلم چرا میام رو آدرستون اشتباهه؟
الهه
27 اردیبهشت 93 22:05
ببخشید یه سوال اگه من بخوام این کارو تو گیلاس انجام بدم و نخوام ظرف رو برگردونم باید چیکار بکنم؟ اصلا چجوری ژله رو از توی ظرف شیشه ای بر می گردونید؟
یکی از مامان ها
پاسخ
خواهش میکنم.اون روش دیگه ای داره...باید توی لیوان یه بار مصرف شیشه ای رنگ درست کنی و برگردونی و بذاری تو گیلاس و دورش ژله بزنی... توی همین پست توضیح دادم چجوری باید از ظرف شیشه ای برگردوند.مثل همون قالب فلزیه
مژگان
18 تیر 93 17:09
سلام ..من خیلی ناراحتم چون امتحان کردم ولی درست نشد.وقتی چاقو رو تو ژله میزدم که خامه بهش تزریق کنم چاقو تو ژله گیر میکرد و ژله تکه تکه میشد
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم.خب بار اولت بوده.نباید ناامید بشی...حتما ژله رو با آب بیشتریی درست کردی.به همون میزان که گفتم باید میذاشتی...و شاید ژله خیلی بیرون مونده و شل شده...اگر دستت کنده باید بین کار توی یخچال بذاری تا دوباره سفت شه...میتونی کمی چاقو رو هم چرب کنی که ژله بهش نچسبه...ولی نباید هیچوقت ناامید بشی
زهرا
29 تیر 93 16:13
بازم سلام میشه بگید چه مدتی باید تو آب جوش بمونه؟ مال من یا شل میشه یا اصن در نمیاد
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم باید بشماری 1001...1002...1003 بعد برگردونی...لبه های ژله رو هم از قبل با کارد جدا کنی
بابا و مامان محمد طاها
16 شهریور 93 6:57
سلام مامانی ممنون از آموزشتون این هم عکس ژله گل دار من http://www.niniweblog.com/upl/mohammadtahasamadi/14073313751.jpg
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام گلم.احسنت.خیلی زیبا
فافا
13 آذر 93 17:05
سلام مرسی از توضیحت من قبلن درس کردم این ادرس عکسشه همینجور داشتم میگشتم که به وب شما برخوردم دیدم نوشتین عکس بفرستین منم فرستادم http://up6.ir/5kIT http://up6.ir/5kIV http://up6.ir/5kIU
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم.ممنون.توی کارهای ارسالی قرار میدم.زیبا بودن
پریسا
3 بهمن 93 14:27
با سلام وبتون خلی خوبه خیلی اگه مایل به تبادل لینک بودین خبر کنین شما رو با افتخار تمام لینک کنم
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام.چشم عزیزم