وبلاگ آشپزیهای مامانوبلاگ آشپزیهای مامان، تا این لحظه: 11 سال و 9 ماه سن داره

♨..آشپزيهاي مامانم..♨

نان شكلات و كشمش

1392/6/29 19:15
23,431 بازدید
اشتراک گذاری

یه نان فوق العاده خوشمزه برای عصرانه و صبحانه

گزینه خوبی برای میان وعده دانش آموزان هم می باشد

 

نان شكلات و كشمش

مواد لازم:

كره:175 گرم

شكر:1 پيمانه

تخم مرغ:4 عدد

شكلات چيپسي:يك و نيم پيمانه

كشمش:نصف پيمانه

گردوي خرد شده:يك و نيم پيمانه

وانيل:1/4 ق چ

رنده پوست پرتقال:به دلخواه(يك عدد پرتقال)

آرد :2 پيمانه

بيكينگ پودر:1 ق مرباخوري

طرز تهيه:

تخم مرغها ها رو(متوسط باشند)در ظرفي جداگانه با وانيل خوب هم ميزنيم تا كف كنند

 

ع

كره اي كه توي دماي محيط گذاشتيم نرم بشه رو با شكر دانه ريز خوب مخلوط ميكنيم تا كرمي لطيف  و سبك به دست بياد

ع

كم كم تخم مرغها رو به كرم اضافه كرده و خوووب مخلوط كنيد

ع

گردوي خرد شده و كشمش و شكلات و رنده پوست پرتقال رو هم اضافه كنيد و خوب مخلوط كنيد

در اين مرحله نيازي نيست ديگه با همزن مخلوط كنيد.چون مواد هم كمي سفت ميشه.با ليسك اين كار رو انجام بديد بهتره

ع

كم كم آرد رو كه قبلا سه بار با بيكينگ پودر الك كرديد رو به مواد اضافه كنيد و خوبه خوب مخلوط كنيد

ع

يه قالب نان متوسط رو كمي چرب كنيد و كفش رو كاغذ روغني بذاريد و مواد رو توش بريزيد

ع

 

ع

و در فري كه يه ربع قبل گذاشتيد گرم بشه روي درجه ي175 درجه سانتيگراد يه 325 درجه فارنهايت به مدت 1 ساعت بذاريد تا بپزه

يك عدد سيخ چوبي رو داخل كيك فرو كنيد و اگر مواد كيك بهش نچسبيد كيكتون(نان)آماده است

ع

مزش و بافتي كه داره عاليه.حتما امتحانش كنيد

براي تغذيه مدرسه بچه ها گزينه مناسبيه

 

نان شكلات و كشمش

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

با تشكر از مينا جان بابت هديه بسيار مفيدشون(كتاب آشپزي سريع و آسان-شكلات)ماچقلب

اين دستور رو از اون كتاب پيدا كردم كه البته يه موردهايي اشكال داشت.اگر كسي اين كتاب رو داره دستور رو از روي دستور ما اصلاح كنه

 

پ ن:تشكر ويژه دارم از سروه جان كه توي اين دو هفته زحمت اداره وبلاگ به تنهايي با خودش بودهماچقلب

سارا مامان علي خوشتيپ

 


پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (25)

❤دو نیمه قلبم❤
29 شهریور 92 20:07
آفرین دوست جون هنرمندم
چقدر اشتهابرانگیزه
برای عصرونه با چایی میچسبه هاااااااااااااااااااااااااااا

ممنون عزیزمدست تو درد نکنه...
واقعا کیک خوشمزه ای بود.همینجوری خالیشم میچسبه
مامان اینده یه فسقلی
29 شهریور 92 22:52
سارا جون خیلی زیباست، خیلی دقیق و خوشگل
ممنون

بله، سروه جان یه تنه اینجا رو می چرخوندن ماششششالا

♥♥♥♥

ممنون عزیزم
دست سروه جونم هم درد نکنه
مامان امیرحسین و کوثر جونی
29 شهریور 92 23:20

سلام.رسیدن بخیر .خیلی عالیه.شکلاتها برای اینکه آب بشن و اون تکه هاش طعم شکلات بده درسته آیا؟سارا جوووونم؟محشررررری.یعنی میشه منم حوصله داشته باشم؟میشه؟


سلام عزیزم.ممنون
کلا طعمش ترکیبی از شکلات و گردو و کشمشه
قربونت برم...وقتی ازت نمیگیره...حتما درستش کن
negin
29 شهریور 92 23:38
هوممممممممممممممممممم

چه چشمکی می زنه... نوش جان

آپم



قربانت
حتما میام گلم
مادر جون امیر محمد
30 شهریور 92 3:04
دستتون درد نکند ظاهر وسوسه انگیزی داره در اولین فرصت که حالم خوب بشه درستش میکنم


خواهش میکنم...انشاالله همیشه سلامتی باشه براتون
مامان حنا
30 شهریور 92 6:01
سلام سارا جون
خوبی گلم؟؟؟؟
خوش آمدی عزیزم
رسیدن به خیر
ممنون به خاطر این نان خوشمزه واقعا هم برای عصرونه و هم برای تغذیه مدرسه بچه ها مناسبه دستت درد نکنه عالی بود
در ضمن وظیفم بود دوست خوبم ببخش اگه جایی کوتاهی شده خانومی

سلااااااااام عزیزممممممم
ممنون
بله ،البته اگه اجازه بدن چیزی برای مدرسه بمونه
دستت درد نکنه عزیزم.خیلی زحمت کشیدی
سپیده
30 شهریور 92 9:56
سلام سارا جان. رسیدن بخیر


سلام عزیزم.ممنون
مرجان
30 شهریور 92 13:26
بابا بذار عرق تنت خشک بشه بعد ....

خیلی خوشگل و خوشمزه شده مثل همیشه عالی!عالی ! اوووووووووه منو زیاد شدا! حالا درگیرم اهواز اومدنی برام چی بذاری!آخه من دلم همه رو میخاد

ممنون دوست هنرمند و مهربونم




سلااااااااام مرجان جون.خوبی؟با زحمتای ما؟

نه این تو چرک نویسا بود.گفتم بذارم اعلام حضور کنم

قدمت رو چشم...بیا مخلوط میذاریم واست


از صبح دارم تلاش میکنم نمیشه برات نظر بذارم
مامان حمید کوچولو
30 شهریور 92 15:59
راستی بجای کره میشه روغن بریزی?


برای کیک میشه جایگزین کرد ولی با کره طعمش بهتر میشه
مهناز مامان ترلان کوچولو
31 شهریور 92 13:39
این بهترین و صمیمیترین وب آشپزیه که تا حالا دیدم واقعا ممنونم


ممنون عزيزم.لطف داريد
مرجان
1 مهر 92 16:12
سارا جون بدو بیا که اون کبابه رو گذاشتم


اومدمممممممممممممممممم
مریم مامان نیکان
1 مهر 92 19:07
سارا جونم سلام...رسیدن به خیر خیلی زیاد خوشمزه به نظر میاد
این قالب ها رو به اسم قالب نون میشه تهیه کرد؟


سلام گلم.ممنون.خیلی خوشمزس ،حتما درستش کن
بله عزیزم توی لوازم شیرینی فروشی سایزهای مختلفش هست
vahid
1 مهر 92 20:24
باسلام وبلاگ خیلی قشنگی دارید!!!!! ممنون میشم یه سر به سایت من بزنی و کد کسب درآمد سایت منو بذاری تو سایتت و بازدید های روزانت رو تبدیل به پول کنی هر کلیک 30تومن هست خاستی یه سربزن www.papup.ir سوالی بود در خدمتم 09368282475
خاله جون
10 مهر 92 23:15
سلام دستتون درد نکنه
واقعا عااااااااالیه
میشه ی سوال بپرسم ببخشید قالب این کیک چند در چند باید باشه...ممنونم


سلام گلم
ممنون
فکر میکنم 25*30 بود.اندازه میگیرم بهتون میگم
رعنا
11 مهر 92 18:20
به به چه نونی برات کوفته تبریزی می فرستم بزودی انشاالله می پزم وعکسش رو میگیرم اگه موافقی بیا هم دیگه را لینک کنیم


ممنونم عزیزم.اتفاقا قرار بود خودمون درست کنیم ولی دوست داریم بقیه هم شرکت کنند.فقط اگر ممکنه عکسها زیبا و شفاف باشه
مامان ریحان
15 مهر 92 0:23
سلام

وای کشمش من اصن کشمش تو کیک دوست ندارم

تصور اینکه زیر دندون بیاد خیلی آزارم میده
ولی میدونم که مثه همیشه خوب و خوشمزه شده سارا جون

اونوقت نقش اون گردوها چیه


سلام عزیزم
خب میتونی کشمش نزنی و میزان گردوشو بیشتر کنی
گردو توی کیکه دیگه!
نگين
16 مهر 92 14:42
واي چه کيک جيگرييييييييييييي


جیگر تویی عزیزززززم
گروه وب نگر
21 مهر 92 19:08
برای سفارش قالب اشپزی با عکسایی که شما بخواید فقط با 7 هزار تومان به وب نگر مراجعه نمائید :webnegar1.mihanblog.com

چشم خدمت میرسیم
مامان امیرعلی جیگر
23 مهر 92 11:21
NIKLHK hF HTJHN

دهانمان آب افتاد


ترجمه خط بالایی بود


واقعا؟به چه زبونی بود؟
مامان علی اصغر
7 دی 92 11:31
سلام سارا جون من همیشه میام وبت از نوع خواننده خاموشم تا اینکه چند وقتیه هوس شیرنی پزی بهم دست داد و بعد مدتها اومدم و این کیک رو درست کردم طعم و بافتش عالی شد ولی نمیدونم واسه چی هر چی گردو و شکلات بود رفتند ته قالب اصلا داخل کیک پخش نشد خودم حدس میزنم شاید واسه این بوده که من اول آرد رو ریختم بعد شکلات و گردو رو میشه نظرت رو بگی گلم مرسم
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام گلم.خوشحالیم که دوستان کدبانویی مثل شما از وبمون دیدن میکنند درسته باید آرد رو بعد میزدید...ولی میتونستید همه گردو و کشمش و شکلات رو توی مقدار کمی آرد بغلطونید و بعد توی مواد قاطی کنید...برای همه کیکها اگر اینکار رو بکنید مواد ته نشین نمیشن
مامان آرمینا
10 بهمن 92 20:34
سلام عزیزم همین امروز با وبتون آشنا شدم یه چرخی زدم و این کیک شکلاتی رو دیدم.اینقدر هوس برانگیز بود که زود درستش کردم خیلی خوشمزه شده ولی موادش رفتند ته کیک. نمیدونم چرا اینجوری شد .من همیشه وقتی کیک نیمپز شد در فر رو باز میکنم و موادش رو میریزم روش.اولین بار بود که با مواد قاطی میکردم که باز رفت ته کیک .ایراد از چی بوده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام گلم.باید به ترتیبی که گفتم عمل کنید.اگر ترتیب اضافه کردن مواد رعایت بشه مواد ته نان یا کیک نمیره...میتونید قبل از قاطی کردن مواد اونارو توی آرد هم بغلطونید که ته نشین نشن
مامان فری
18 فروردین 93 1:23
واااااای دلم غش رفت براش خییییییییییلی دلم خواست درستش کنم خیلی ممنووووووون
یکی از مامان ها
پاسخ
مطمئنم مامان فری کدبانو بهتر از ما درستش میکنه
بهاره
19 دی 93 21:49
عالی بود دیروز درس کردم خیلی خوشمزه و خوش طعم هم بود ی سوال من وقتی درس کردم بدون کشمش درست کردم فقط با شکلات و گردو حالا میشه همین مواد خمیر رو داشته باشم ولی فقط با کشمش درست کنم؟
یکی از مامان ها
پاسخ
نوش جونتون بله میشه
مریم
16 مرداد 94 21:12
سلام . ممنون از دستور کاملتون. من کیک و امروز درست کردم. خیلی خوشمزه شد مخصوصا با چایی. اما گردوهام ته نشین شده بود با اینکه تو ارد غلطوندم. روش نگهداریش چطوریه. کره داره بزارم تو یخچال یا بیرون باشه.???
یکی از مامان ها
پاسخ
گردئهاتو کمی ریز کن اگر دمای بیرون گرم نباشه مشکلی نیست
منا
9 بهمن 98 9:49
سلام به همه مامان های هنرمند واقعا وب عالی و پرباری دارید. سارا جان میزان شکر و ارد رو به پیمانه دادید هر کدوم تقریبا چند گرم میشن؟