وبلاگ آشپزیهای مامانوبلاگ آشپزیهای مامان، تا این لحظه: 11 سال و 9 ماه و 22 روز سن داره

♨..آشپزيهاي مامانم..♨

نان چرخی

1393/2/30 13:14
16,829 بازدید
اشتراک گذاری

 مواد لازم

کره 60 گرم

شکر یا پودر قند  2 قاشق سوپخوری

تخم مرغ بزرگ  یک عدد

شیر ولرم  125 میلی لیتر (نصف پیمانه)

مایه خمیر فوری  7 گرم معادل  یک قاشق سوپخوری

نمک یک چهارم قاشق چایخوری

آرد 300 الی350 گرم

مواد میانی کره 70 گرم

شکر قهوه ای 60 گرم

دارچین یک قاشق چایخوری

کشمش بی دانه 50 گرم

رویه نان

تخم مرغ یک عدد

شیر یک قاشق سوپخوری

طرز تهیه

تخم مرغ رو در ظرفی بشکنید و کره آب شده رو هم بهش اضافه کنید

 

شکر و نمک و شیر رو هم بهش اضافه کنید

با همزن برقی یا مفتول  خوب همش بزنید

خمیر مایه فوری رو به همراه نصف از آرد مخلوط کنید

آرد رو به تدریج اضافه کنید و خمیر رو خوب ورز بدید و جمعش کنید

روی اون رو خوب پوشانده و در محیط  آشپزخانه قرار بدید به مدت یکساعت تا خمیر به عمل بیاد و حجمش دو برابر بشه

اینجا می بینید که خمیر خوب به عمل اومده و حجمش دو برابر شده

خمیر  رو روی میز کار به صورت مستطیل باز کنید و سطح اون رو با کره  نرم شده بمالید

شکر قهوه ای و دارچین رو مخلوط کرده روی  آن بپاشید تا به طور یکنواخت همه جای خمیر رو پوشش بده

کشمش رو روی خمیر بپاشید 

خمیر را رول کنید

رول حاصله رو با چاقوی تیز برش بزنید

در سینی فر بچینید

به مدت 20 تا 30 دقیقه استراحت دهید بعد از آن  تخم مرغ و شیر را مخلوط کرده و روی نانها بمالید

و در فر با حرارت 200 درجه سانتی گراد به مدت 15 دقیقه قرار دهید

پس از سرد شدن روی آن پودر قند الک کنید

عطر و طعم این نان فوق العاده عااااااااااالیه

سروه مامان حنا

پسندها (16)

نظرات (15)

مامان سهند و سپهر
30 اردیبهشت 93 13:51
یامیییییییییییییییییییی من عاشق نون ام چقدر دلم میخواد این و اشترودل رو بدرستم ولی خدا می دونه کی وقت کنم دست سروه جون و سارا جون درد نکنه این گلهای زیبا و خوش بو تقدیم شما
یکی از مامان ها
پاسخ
ممنون عزیزم
مامان گلها
30 اردیبهشت 93 16:33
سلام به نظر خیلی خوشمزه میاد حتما" سعی میکنم درست کنم .
یکی از مامان ها
پاسخ
امیدوارم که خوشتون بیاد
ساناز
31 اردیبهشت 93 1:03
مثل همیشه عالیییییییییی
یکی از مامان ها
پاسخ
مممنون از لطفت گلم
آشپزی رنگین کمان 60
31 اردیبهشت 93 1:24
سلام عزیزم . دست گلت درد نکنه از ظاهرش معلومه که خیلی خوشمزه ست
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام خانومی خواهش میکنم گلم قابل شما رو نداشت امیدوارم درست کنید و از خوردنش لذت ببرید
mozhgan
31 اردیبهشت 93 10:55
سلام کدبانوی عزیز خسته نباشی میخواستم یه سوال بپرسم ممنون میشم اگه منو راهنمایی کنید.وقتی ژله درست میکنم از قالبش جدا نمیشه باید مدتی زیر اب گرم نگه دارم و این کار باعث میشه اطراف ژله اب بشه و خراب بشه باید چکارکنم؟
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم.در این پست: http://motherschef.niniweblog.com/post223.php و این پست: http://motherschef.niniweblog.com/post131.php کامل توضیح داده شده
mozhgan
31 اردیبهشت 93 18:17
ممنونم از راهنماییتون
!!!!!!!!
31 اردیبهشت 93 20:46
باسلام ی سوال داشتم.توی ماکروفر هم میشه اینو پخت؟ فقط این نه.کلا میشه درمورد پخت شیرینی توی ماکروفر توضیح بدید
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم میشه ولی متاسفانه من با ماکروفر کار نمیکنمو نمیدونم ولی امیدارم سایر دوستان دیگمون از جمله سارای عزیزم بتونه بهتون توی این مورد کمک کنه
نگین
31 اردیبهشت 93 22:35
وای خیلی خوشگل شدن حتما خوشمزه هم هستن...دست گلتون درد نکنه خانومی...عالیه!
یکی از مامان ها
پاسخ
مرسی از لطفتون دوست خوبم خواهش میکنم عزیزم قابل شما رو نداشت
: •●مامانِ آینده یه فسقِـلی●•
1 خرداد 93 16:44
یکی از مامان ها
پاسخ
فدااااات دوست خوبم
هستی
2 خرداد 93 0:22
به به من زیاد درست می کنم طرز تهیه اش یه کوچولو با مال شما فرق میکنه ولی اعتراف میکنم ظاهر چرخی های شما قشنگ تر عزیزم پیشمون بیا منتظرتیم ممنون
یکی از مامان ها
پاسخ
ممنون از این همه لطفت عزیزم خوشحالم با دوست خوب و کدبانویی مثل شما آشنا میشم حتما گلم باعث افتخارمونه
بهاره
11 تیر 93 22:31
اینم درست کردم عالی بود... واقعا متشکرم عزیزم چه خمیرای خوبی دارن شیرینیات فوق العاده ان همه یه سری غذا لیست کردم درست کردم فدای تو عزیزم
یکی از مامان ها
پاسخ
خوشحالم که خوشتون اومده نوش جونتون باشه
آیناز
27 شهریور 93 19:32
سلام بانوی هنرمند من این نون رو درست کردم ولی راستش خوب درنیومد، البته از حق نگذشته،طعم و عطرش فوق العاده بود ولی ظاهر خوبی نداشت چون پف نکرده بود و وا رفته بود و بافتش ترد شده بود. به نظرتون مشکل از چی بوده؟ تشکر فروان دوست عزیز
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم.احتمال خیلی زیاد از مایه خمیرتون بوده مطمئنید تاریخ گذشته نبوده؟ و اگر فوری نباشه روش کار باهاش متفاوته
آیناز
2 مهر 93 11:25
سلام مجدد دوست عزیز ممنون که جواب سوالمو دادید، راستش از مایه خمیر فوری استفاده کردم ولی نمیدونم تازه بوده یا نه؟چون از عطاری خریدم دوباره درستش میکنم چون واقعا خوشمزه بود فقط ظاهر خوبی نداشت،امیدوارم دفعه بعد که درست کردم ظاهرشم خوب بشه، ممنون از محبتتون
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم تشخیص تازه بودن مایه خمیر فوری سخته...ولی غیر فوری رو وقتی توی آب ولرم گذاشتیم و پف نکرد یعنی تازه نیست بعد گذاشتن در جای گرم هم مهمه من اگر جای گرم توی خونه پیدا نکنم فر رو چند دقیقه روشن میکنم تا گرم بشه(نه داغ)بعد خمیر رو توی ظرفی که با حرارت اب نشه میذارم و توی فر میذارم.خمیر خیلی خوب ور میاد(البته اونموقع فر خاموشه ها
آرزو
19 دی 93 22:17
سلام من این نان رو درست کردم ولی نمیدونم چرا بعد از درآوردن از فر ن.نها خیلی خشک شد و این باعث شد که با همسرم دعوا کنم تک به تک همه گفته های شمارو اجرا کردم ولی نمیدونم کجا ایراد دارم لطفا راهنمایی کنید
فاطمه
30 فروردین 94 8:34
سلام خیلی دوست دارم درستش کنم ظاهرش بنظر عالی میاد مرسی