وبلاگ آشپزیهای مامانوبلاگ آشپزیهای مامان، تا این لحظه: 11 سال و 8 ماه و 30 روز سن داره

♨..آشپزيهاي مامانم..♨

نان همبرگر 1

1393/4/4 7:38
23,474 بازدید
اشتراک گذاری

سلام دوستای خوبم

من در خدمتتون هستم با دستور این نان خوشمزه و خوش عطر که به جای اینکه برید و از بیرون تهیه کنید با کمی همت این نونها رو در خانه تهیه کنید هم عطر نان تازه توی خونتون بپیچه و هم  از خوردنش  لذت ببریدخوشمزه

 

 

مواد لازم برای نان همبرگر

آرد 3 پیمانه

تخم مرغ 1 عدد

روغن مایع یک چهارم پیمانه

بهبوددهنده نصف ق مرباخوری

خمیر مایه 1 قاشق سوپخوری

شکر 1 ق مربا خوری

آب ولرم نصف پیمانه

شیر نصف پیمانه

طرز تهیه

ابتدا خمیر مایه رو در نصف پیمانه آب ولرم آبی که نه سرد باشه و نه گرم که داغی اون رو انگشت دستمون حس کنه ولی نسوزونه با 1 قاشق مربا خوری شکر مخلوط می کنید و صبر می کنیم تا خمیر مایه به عمل بیاد

نان همبرگر

نشانه عمل آمدن خمیر مایه کف و پف کردن آن هست

در آرد مورد نظر که بهتره ابتدا نصف آرد رو ابتدا بریزید با مایه بهبود دهنده مخلوط کنید

سپس خمیر مایه به عمل آمده

روغن مایع

شیر

تخم مرغ

 

بعد هم که خمیر رو جمع می کنید  و حسابی ورز می دهید

روی خمیر رو بپوشانید و در محیط گرم آشپزخانه به مدت یک ساعت خمیر رو استراحت بدهید

می بینید که بعد از یک ساعت حجم خمیر دو برابر میشه

سینی فر رو کاغذ روغنی بیاندازید من برای اینکه خیالم راحت بشه که خمیر به کاغذ هم نمی چسبه مقداری با برس روغن میمالم

از خمیر چونه هایی به یک اندازه و با یک وزن بر میداریم با ترازو اینکارو انجام بدید

توی دستتون گرد کنید و داخل سینی فر با فاصله بچینید اگه سینیتون کوچیکه از سینی دیگه استفاده کنید  حتماً حتماً نون ها رو توی سینی فر بذارید ور بیان. یعنی توی همون سینی فری که قراره بره تو فر

چون بعد از استراحت دوم اگه جابجاشون کنید پف خمیرها می خوابه

روشون رو با شیر برس بکشید و کنجد یا تخم خرفه بپاشید و روی خمیرها رو  بپوشانید و  اجازه بدید تا یکی دو ساعت استراحت کنند و حسابی پف کنند به خاطر همین هم گفتم که با فاصله بچینید اونموقع اگه به هم نزدیک باشن بهمدیگه می چسبن

خمیر استراحت داده شده بعد از دوساعت

یک ربع قبل از اینکه نون ها رو بپزید، فر رو با حرارت 200 درجه روشن کنید.

وقتی فر حسابی گرم شد، سینی نون ها رو بذارید توی فر و حدود 12-15 دقیقه صبر کنید. باید روی نون ها کمی طلایی بشه

پس از پخت، روی نون ها رو با فویل بپوشونید و روی فویل هم دستمال آشپزخونه بذارید و حدود 10-15 دقیقه صبر کنید. اینجوری نون نرم می مونه و خشک نمیشه.

بفرمایید این هم نان همبرگر تازه و خوش عطر

سروه مامان حنا

پسندها (17)

نظرات (24)

مامانی
4 تیر 93 7:49
به به چه نون هایی آدم کیف می کنه ولی من می ترسم درست کنم چون فکر می کنم خراب میشه و موادم حروم میشه ولی واقعا لذت می برم از دیدن هنرنماییهای دوستان یه سوال : منظور از پیمانه چیه ؟ لیوان ، استکان ، کاسه ؟ آخه هر کدوم از اینها حجمش فرق می کن و این یک عدد تخم مرغی رو که می گید برای کدوم پیمانه است ؟
یکی از مامان ها
پاسخ
مرسی عزیزم چرا خراب بشه گلم اگه بخواهید می تونید من برای این نان از لیوان دسته دار فرانسوی استفاده کردم یک تخم مرغ برای کل مواد هست
مامان امیرحسین
4 تیر 93 8:58
سلام این دستورتون مثل همیشه عالیه.یه سوال در مورد آرد این نون داشتم از آرد سفید استفاده کنیم یا آرد سبوس دار نانوایی ها.ممنونم از راهنمایی تون.
یکی از مامان ها
پاسخ
ممنون از لطفتون آرد این نان رو از نان فانتزی فروشی تهیه کردم از لوازم قنادی هم می تونید تهیه کنید فقط موقع خرید بهشون بگید که برای نان باگت می خواهید
ندا
4 تیر 93 9:29
سلام خانومی،من واقعا از سلیقه واشپزی شما لذت میبرم،عالیه.خواهشی که داشتم اینه که قبل از ماه مبارک رمضان نان روغنی اموزش بدید.یه سوال هم دارم،تو دستور نون چرخی گفتید مایه خمیر فوری ایا مایع خمیر فوری با این معمولی ها فرق داره؟
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم ممنون از لطفتون دوست عزیز حتما اتفاقا ایده خوبی بود ممنون از شما پودر مایه خمیر با خمیر فری تقریبا یکی هستند ولی معمولی رو باید ابتدا به عمل بیاریم مثل نان همبرگر که دستورش رو نوشتم ولی خمیر مایه فوری نیازی به عمل آوری نیست و مستقیما به مواد اضافه میشه مزیتی که خمیر مایه معمولی داره اینه که با به عمل آوریش متوجه میشیم که فاسد شده یا نه
نرگس
4 تیر 93 10:43
سلام تو مواد بهبود دهنده داشت لطفا در موردبهبود دهنده توضیح بدهید که چیه؟از کجا تهیه کنیم؟قیمتش چقدره؟ من تا حالا نشنیدم ممنون
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام دوست عزیز لطفا کامنتها رو مطالعه کنید به جوابتون خواهید رسید باز هم سوال داشتید من در خدمتتون هستن
مامان رها
4 تیر 93 10:46
WoooOw .....!!! چه ايده خوبى ... دستت طلا سارا
یکی از مامان ها
پاسخ
مرسی از لطفتون دوست عزیز
محبـا
4 تیر 93 10:54
عالی بود عالی همیشه از این هنرهای زیباتون تو وب بزارید
یکی از مامان ها
پاسخ
ممنون از لطفتون عزیزم حتما منتظر باشید دوست عزیز
آزاده
4 تیر 93 11:16
یه سوال آشپزی دارم هستین ؟ لطفا زود جواب بدین فوریه
یکی از مامان ها
پاسخ
جواب دادم عزیزم
آزاده
4 تیر 93 11:27
مامان آشپز پس لطفا هر وقت اومدی "همین امروز باشه ها " بهم بگو تو طرز تهیه خمیر فوندانت نوشته بودی پودر ژلاتین منطور همون پودرایی که ژله درست میکنیمه یا چیز دیگه ایه می خوام واسه تولد همسرم که فرداست کیک درست کنم لطفا بهم زودتر جواب بده ممنون
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم.نه پودر ژله نیست.میتونی از لوازم قنادی فروشی ها یا عطاریا تهیه کنیمبارک باشه
مرضيه مامان اميرعلي
4 تیر 93 11:42
سلام مامان حنا .قربوووووووووونت بشم.بازم مثل هميشه گل کاشتي.مايه بهبود دهنده چيه؟ميشه بکينگ پودر به جاش استفاده شه ؟از کجا بخريم؟
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم خدا نکنه گلم مزسی از این همه لطف و محبتی که به ما داری مایه بهبود دهنده باعث بهتر شدن کیفیت نان میشه از لوازم قنادیها یا جاهاییکه نان فانتزی پخت میکنن می تونید تهیه کنید بهبود دهنده کار بیکینگ پودر رو انجام نمیده عزیزم
❀مامان علی خوشتیپ❀
4 تیر 93 13:41
عالیههههههههه...حتما درستش میکنم...ممنون
یکی از مامان ها
پاسخ
فداااااات مهربونم قابل شما رو نداشت گرچه خودت توی این کار استادی
: •●مامانِ آینده یه فسقِـلی●•
4 تیر 93 16:06
آخخخخخخخ... به به همین الان از راه دانشگاه رسیدم خونه... چه میچسبه همچین ساندویچی... حرف نداره. مرسی سروه خانومی ِ هنرمند...
یکی از مامان ها
پاسخ
فدات دوست خوبم امیدوارم که خوشتون بیاد
مامان آیدا
4 تیر 93 20:12
بسیار عالی
یکی از مامان ها
پاسخ
ممنون عزیزم
مریم مامان نیکان
4 تیر 93 23:35
یه دنیا تشکر سروه جان
یکی از مامان ها
پاسخ
خواهش میکنم مریم جون
مامان ناهید
5 تیر 93 18:53
سلااااااااااااااااام به به چه نونهای خوبی چقدر من تو فکر این بودم که کاش خودم می تونستم تهیه کنم چون من ساندویچ خیلی دوست دارم ممنونم ازتون
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم امیدوارم که خوشتون بیاد دوست عزیز خواهش میکنم قابلی نداشت
مامان ناهید
5 تیر 93 18:55
میشه هنرنماییتون رو به مناسبت ماه مبارک رمضان هم بهمون نشون بدید از افطار گرفته تا سحری ومارو از بلا تکلیفی که هر روز بگیم چی درست کنیم در بیارید اگه این لطف رو در حق ما به جا بیارید ممنون میشیم
یکی از مامان ها
پاسخ
انشاالله در طی ماه رمضان دستورهای غذاییمون رو براتون میذاریم.میتونید دستورهای غذایی سالهای گذشته رو هم از پست ثابت مشاهده کنید
مرضيه مامان اميرعلي
6 تیر 93 16:24
سلام سروه جونم.پيشاپيش ماه رمضان و بهتون تبريک ميگم.يه درخاستي از شما داشتم .ميشه لطف کنيد رمز وبلاگ شخصيتونو بديد تا بتونم از اوون غذاهايي که اونجا گزوشتين هم بهره ببرم .با تشکر
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام مرضیه جان ممنون عزیزم من هم تبریک میگم مرضیه جان برای تمام پستها چه خصوصی چه غیر خصوصی یه جور رمز گذاشتم اجازه بده سرفرصت رمزها رو تغییر دادم بهت اطلاع میدم در ضمن تمام اون پستها رو یکی یکی به این وب انتقال دادم چند تایی هست ولی چند تایی مونده می تونی از این وب هم کمک بگیری
مامان ناهید
7 تیر 93 14:22
ممنون عزیزم از پاسختون چشم حتمآ
یکی از مامان ها
پاسخ
خواهش میکنم گلم
کفشدوزک
8 تیر 93 11:35
این خیلی خوبه ک ما این نونو تو خونه درست کنیم با این مواد مقویش
Reza
9 تیر 93 8:14
سلام مثل هميشه عالي بود. آپم خوشحال ميشم سر بزني هر کدی هم لازم داشتین با کمال میل براتون درست میکنم.
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام.ممنون.چشم
فاطمه
21 تیر 93 18:41
لطفا از شربت ها بیشتر بزارید
یکی از مامان ها
پاسخ
چشم عزیزم
خاله شهلا کارشناس آشپزی زندگی از آ...تا...ی
9 مرداد 93 21:16
الان بوی نون تازه رو دارم حس می کنم. به به
مهرسا
14 دی 94 12:36
سلاااااام عاااااااالی بود این دستور مثل همه ی دستورا من هر چیزی که از دستورای شما استفاده کردم خیلی خوب شد فقط تو خمیر این نون نمک نمیزنین ؟؟؟؟؟؟؟؟؟ یکم بی نمک بود و اینکه تو دستور گفتین اول نصف ارد رو بریزین بقیش رو کی اضافه کنیم؟؟؟؟؟ ممنون میشم جواب بدین
مهری
9 اردیبهشت 95 17:54
سلام خسنه نباشید من برای اولین باره سایت اشپزی شما رو دیدم واقعا لذت بردم از اشپزی های بینظیرتون من یه سوال داشتم درمورد تهیه نان همبرگر من دستگاه اون توستر هستش باید دستگاه هم زمان شعله بالا و پایین هم زمان روشن باشه ممنون میشم جواب بدید
محمد
27 تیر 96 17:53
بازرگانی تیناکم آمادگی دارد ضمن دریافت سفارش‌های خریداران از طریق وب‌سایت خود ،انواع بهبود دهنده های مورد نیاز صنایع مختلف را بهترین قیمت و بهترین کیفیت تأمین کند و در سریع‌ترین زمان ممکن به‌وسیله سیستم حمل‌ونقل مطمئن به شهرهای مختلف ارسال نماید.