وبلاگ آشپزیهای مامانوبلاگ آشپزیهای مامان، تا این لحظه: 11 سال و 9 ماه و 21 روز سن داره

♨..آشپزيهاي مامانم..♨

گراتن بادمجان

1392/11/7 7:51
16,785 بازدید
اشتراک گذاری

یه دستور خوشمزه ی دیگه از مامان سهند و سپهر عزیزم

 

گراتن بادمجان

مواد لازم :

بادمجان قلمی 6 عدد

گوجه فرنگی  4 عدد

پیاز  1 عدد

فلفل دلمه  1 عدد

کالباس 300 گرم - به جای کالباس گوشت چرخ کرده یا گوشت مرغ هم میتوان استفاده کرد

قارچ یک بسته کوچک

پنیر پیتزا به میزان لازم

مواد لازم جهت تهیه سس:

آرد 2 قاشق غذاخوری

کره 50 گرم

شیر 5/1 لیوان

نمک و فلفل به میزان لازم

 

طرز تهیه:

ابتدا بادمجان ها را شسته و پوست میگیریم و نمک میزنیم و می گذاریم یک ربع بماند و سپس آبکشی کرده و سرخ می کنیم

گراتن بادمجان

بادمجانهای بدجنس من روغن زیاد کشیدند و من چون پر روغن دوست ندارم با چند عدد دستمال کاغذی حوله ای چندین بار حسابی روغن ها را گرفتم ازشون نیشخند

گراتن بادمجان

بعد پیاز را سرخ می کنیم و همزمان گوجه را حلقه کرده و سرخ می کنیم و در نهایت فلفل دلمه ای حلقه شده را روی آن می گذاریم تا کمی نرم شود

گراتن بادمجان

کره را با آرد خوب تفت می دهیم تا بوی خامی آرد از بین برود .

گراتن بادمجان

سپس شیر را کم کم اضافه می کنیم و خوب هم می زنیم تا جوش بیاید . کمی رقیق تر از فرنی که شد خاموش می کنیم(سس من خیلی غلیظ شد شما رقیق تر درست کنین)

ته ظرف پیرکس مورد نظر را با مقداری از سس آماده شده می پوشانیم و یک لایه بادمجان میچینیم و مقداری پیاز سرخ شده اضافه می کنیم

گراتن بادمجان

 

گراتن بادمجان

بعد یک لایه گوجه فرنگی و فلفل دلمه اضافه کرده و کالباس های نگینی خرد شده را میریزیم

 

 

گراتن بادمجان

یک لایه قارچ اضافه می کنیم

گراتن بادمجان

با مقداری از سس روی مواد را میپوشانیم

گراتن بادمجان

روی آن را با یک لایه بادمجان میپوشانیم

دوباره سس میریزیم  و روی آن را با مقداری پنیر پیتزا می پوشانیم

گراتن بادمجان

ظرف آماده است و به مدت 16 دقیقه داخل مایکرو فر روی پخت کراستی می گذاریم

این هم عکسش داخل ماکروفر (ظرف من خیلی پر شده بود که کمی لبریز شده شما مواظب باشید عینک)

گراتن بادمجان

و این هم نتیجه کار

گراتن بادمجان

 

واقعا خوش طعم و لذیذ شده بود و بسیار بوی خوبی داشت

حتما درست کنید و نوش جون کنید

از ابتدا تا انتهای این مراحل برای من یک ساعت طول کشید با زمان پختش 1 ساعت و 15 دقیقه شد

اکر بادمجانها رو از قبل سرخ کرده باشید همینطور هم پیازها قطعا زمان بسیار کمتری میبره

البته سرعت بسیار بالایی داشتم ها  . توی نگینی کردن مواد هم همسر گرامی بهم کمک رسوند.عینک

یعنی داشت می پخت سهند و سپهر رو نمیشد از مایکروفر جدا کرد نیشخند

 

مامان سهند و سپهر

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!
مطالبی دیگر از این نی نی وبلاگی

نظرات (13)

مامان سهند و سپهر
7 بهمن 92 8:45
وااااااااااای مرسی فدات شم نوش جون همگی
یکی از مامان ها
پاسخ
ما از شما متشکریم دوست کدبانوام
سارینا
7 بهمن 92 8:51
من جون میدم واسه گراتن بادمجون.ترکیب بادمجونو و پنیر و گوشت طعم محشری میدن.به بهه!دستت درد نکنه. آپم
یکی از مامان ها
پاسخ
منم خیــــــــــلی دوست دارمش
مامان امیررضا
7 بهمن 92 12:05
دست شما درد نکنه. بادنجون خیلی گرو ن شده سعی میکنم درست کنم.
یکی از مامان ها
پاسخ
آره واقعا خیلی گرون شدهممنون
مامان تینا و رایان
7 بهمن 92 12:11
من عاشق بادمجونم حیف که هیچکس تو خونمون بادمجون خور نیست دست درد نکنه مامان دوقلوها
یکی از مامان ها
پاسخ
دست سعیده جون با غذاهای خوشمزش درد نکنه
علی بسیم
7 بهمن 92 15:55
سلام دوست عزیزم سایت شما را مشاهده کردم و لذت بردم ، جهت افزایش بازدید کنندگانمان و کسب امتیاز بیشتر از گوگل پیشنهاد میکنم فروشگاه مرا با عنوان فروشگاه شهر سی دی به آدرس www.shahrecdshop.ir لینک نموده و از قسمت تماس با ما مطلع فرمائید تا در اسرع وقت شما را لینک کنم با تشکر فراوان
مامان هانا
8 بهمن 92 2:13
خیلی عالی بود مارو هم لینک کنید
یکی از مامان ها
پاسخ
ممنونولی آدرسی نذاشتید!
الهه مامان سلما
8 بهمن 92 5:09
مایکروفر من سولاردوم ال جیه پخت کراستی نداره؟ میشه یه جور دیگه بگی چند درجه، یا چه واتی و چند دقیقه! میخوام عین مال شما شه....
یکی از مامان ها
پاسخ
تایید میکنم مامان دوقولوها جواب بدنچون من تجربه ای برای کار با سولاردوم ندارم
ღ¸.•مامان ِ آینده یه فسقِـلی•.¸ღ
8 بهمن 92 11:37
چه خوشگل و چرب و چیلیییییییی گرچه با اون حوله کاغذی هم میشه چربی هاشو گرفت... مـرسی مامانی ِ دوقلوهای نازنین...
یکی از مامان ها
پاسخ
آره واقعا
مامان دوفرشته
8 بهمن 92 15:37
عااااااااااااااالی بود اگه میخوای بادمجون زیادروغن نبره بعدازاینکه پوستشوگرفتی داخل ماست بخوابونشون طوری که ماست به خوردهمشون بره وبعدسرخشون کن
یکی از مامان ها
پاسخ
ممنون چه جالب.امتحان میکنم یه راهشم اینه سفیده تخم مرغ رو خوب بزنی و موقع سرخ کردن با انگشت اطراف بادمجونو بهش آغشته کنی...مصرف روغن بسیاااااااااااار پایین میاد و ظاهرشم خیلی زیبا میشه
محمد صادق
9 بهمن 92 15:25
فروش زعفران درجه یک زعفران باما تماس بگیرید ضیاالدینی 09136151422 برخورداری 09198858840 زعفران آرام بخش، اشتها آور، ضد اسپاسم، پيشگيری كننده از بيماريهای قلبی و سرطان، تقويت کننده حافظه و كاهش دهنده فشار خون است ضد افسردگی ,عامل پیشگیری از کاهش دید در سالخوردگی , خواص ضد سرطانی, چاشنی و رنگ دهنده غذا ,موجب كاهش چربی و كلسترول خون قمیت:4گرم زعفران درجه یک باهزینه پست 35 هزار تومان http://p30msb.com/s-saffron
مامان سهند و سپهر
10 بهمن 92 11:14
ممنون از همه دوستان گلم . توصیه هاتون و برای سرخ کردن کم روغن بادمجون به کار میگیرم . مامان سلما جان ؛ در خصوص سولاردام ال جی چون خودم ندارم و مال من سامسونگه نمیدونم روی چه پختی بذاری همین شکلی میشه عزیزم ولی یه چیز توپ برات دارم مامانی اونم اینه : http://www.ninisite.com/discussion/thread.asp?threadID=62808امیدوارم به درد بخوره و بتونی ببینی که باید روی چه پختی بذاریش.
یکی از مامان ها
پاسخ
ممنون عزیزم از جوابی که دادی
مامان امیرمحمد
26 بهمن 92 8:19
سلام با تشکر از زحماتی که می کشید لطفا دستور گراتن اسفناج را هم قرار بدهیدمتشکرم.
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم.انشاالله فرصت بشه چشم
مامان پرنسس وشاهزاده کوچولو
7 اسفند 92 9:49
سلااااااااااااااااااااااااااام به به عجب گراتنی شده دست گلتون درد نکنه
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم.ممنوووونم