وبلاگ آشپزیهای مامانوبلاگ آشپزیهای مامان، تا این لحظه: 11 سال و 9 ماه و 22 روز سن داره

♨..آشپزيهاي مامانم..♨

اکلر قلب شکلاتی-ویژه روز عشق

1392/11/9 11:14
11,912 بازدید
اشتراک گذاری

از بین شیرینی هایی که تاحالا درست کردم،این از لحاظ راحت درست شدن و طعمش جزو بهترین هاش بودلبخند

اینکه چرا به این زودی دارم پستهای روز عشق رو میذارم چون میخوام وقت کنید تا اون روز(29 بهمن:سپندارمذگان)وقت داشته باشید که یکبار درستش کنید و امتحانش کنیدچشمک

اکلر قلی شکلاتی-روز عشق

مواد لازم:

شیر:200 میلی لیتر(1و 1/4 پ)

کره:50 گرم

شکر:1 ق غذاخوری

آرد:110 گرم(1 پ)

پودر کاکائو:15 گرم(2 ق سوپخوری)

نمک:1/8 ق چ

تخم مرغ درشت:3 عدد

خامه فرم گرفته:به میزان لازم

مواد لازم برای گاناش:

شکلات:100 گرم

خامه صبحانه:100 گرم

طرز تهیه:

شیر کره و شکر را روی حرارت مستقیم قرار دهید تا شکر حل شده و کره ذوب شود

اکلر قلب شکلاتی-روز عشق

آرد ،نمک و پودر کاکائوی الک شده مخلوط کرده و یک مرتبه به مواد روی حرارت اضافه نمایید

اکلر قلب شکلاتی-روز عشق

با قاشق مرتبا هم بزنید تا خمیر در یک طرف ظرف جمع شود

اکلر قلب شکلاتی-روز عشق

مواد را از روی حرارت برداشته و با دور کند همزن برقی بزنید تا خنک شود

اکلر قلب شکلاتی-روز عشق

تخم مرغ ها را کمی با چنگال بزنید و کم کم به مواد داخل هم زن اضافه کنیدتا تخم مرغ ها کاملا جذب شود

روی کاغذ روغنی با استفاده از کاتر قلب به فواصل حداقل 2 سانتی متر از هم ،شکل قلب را ترسیم کنیدو سپس آن را داخل سینی چرب شده قرار دهید

اکلر قلب شکلاتی-روز عشق

مواد آماده اکلر را داخل قیف با ماسوره ساده نیم سانتی ریخته و روی قلبهای ترسیم شده را پر کنید یا اینکه دورتا دور قلبها را پر کنید تا قلب های تو خالی داشته باشید

اکلر قلب شکلاتی-روز عشق

سینی را داخل فر داغ با دمای 2٠0 درجه سانتی گراد به مدت 30 دقیقه قرار دهید(برای نان خامه ای و کلا اکلرها باید درجه ابتدایی پخت بالا باشه تا نانها حالت خودشونو حفظ کنند)

پس از پخت اکلرها را از سینی جدا کرده و روی توری فلزی خنک کنید

اکلر قلب شکلاتی-روز عشق

قلب های خنک را از وسط نصف کرده 

اکلر قلب شکلاتی-روز عشق

لایه زیرین را با خامه فرم گرفته پر کرده و لایه رویی را با گاناش پوشش دهید و روی هم قرار دهید

اکلر قلب شکلاتی-روز عشق

اکلر قلب شکلاتی-روز عشق

بذارید توی یخچال تا خنک بشه

بعد میتونید با خیلی چیزهای دیگه تزئینش کنید

اکلر قلب شکلاتی-روز عشق

Eclair:به شیرینی هایی که با خمیر کلمی(نان خامه ای)تهیه شده و وسط آن را با خامه یا کرم پاتیسیر پر کرده و روی آن را با شکلات و یا آیسینگ می پوشانند گفته میشود

 

منبع:مجله هنرآشپزی

طرز تهیه گاناش یا گاناژ در این پست هست

اکلر قلب شکلاتی-روز عشق

سارا مامان علی خوشتیپ

 لینک های پیشنهادی:

ژله خرده شیشه روز عشق

بیسکوییت عشق

کیک لبو

کاپ کیک شکلاتی خیس

جعبه شکلاتی

شکلات نارگیلی

شکلات سورپرایز

کیک سورپرایز

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (22)

طرفدار پر و پاقرص این وبلاگ
9 بهمن 92 11:24
یکی از مامان ها
پاسخ
ممنوووونم عزیزم...ایکاش اسم قشنگتو برامون مینوشتی
مرجان
9 بهمن 92 11:41
ساراااااااااااااااااااااااولک عجب چیز توپی درست کردی؟ خیلی حال کردم آفرین آفرین خیلی خیلی خوشم اومد واقعا آقا رضا رو پرتاب کردن تو باغ گل مگه نه؟ خیلی خوشگله کم پیدایی ساراجون کجاهایی؟
یکی از مامان ها
پاسخ
ممنوووووووونم مرجان جوووونطفلی شوهرم..این سه روز پدرش دراومد با من خوشگل میبینی گلم.به پای کارای شما که نمیرسهتلفنی گفتم بهت
مریم
9 بهمن 92 13:43
تمیز در نیومدن خیلی جالب نیس شکلشون اگرچه می دونم خوشمزه اند ولی خب قیافه هم مهمه
یکی از مامان ها
پاسخ
دیگه به بزرگی خودتون ببخشید خواستم دوباره درست کنم و عکس بگیرم ولی میدونستم فعلا فرصتش پیش نمیاد.دلم هم نمیومد نذارمش...اگر دوباره درست کردم و خوب شد ،عکساشو تغییر میدم
مامان امیررضا
9 بهمن 92 14:10
دست شما درد نکنه عزیزم. خیلی عالی و خیلی خوشمزه.خوش به حال پسرتون که مادر کدبانویی داره
یکی از مامان ها
پاسخ
ممنوووونم عزیززززززززم
rozhin
9 بهمن 92 19:50
سلام عزیزم خسته نباشی خیلی قشنگه ولی والنتاین 25بهمن هستش
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام گلم.سلامت باشی گلم اگر دقت کنی نوشتم سپندارمذگان که روز عشق ایرانیهاست ...چرا وقتی توی آئین خودمون یه همچین روزی هست باید روز عشق غیر خودی رو جشن بگیریم؟؟؟؟!!!!!!!! ضمنا ولنتاین 14 فوریه هست که گاهی 24بهمن و گاهی 25 بهمن هست چشمات خوشگل میبینه عزیزم
مامان تینا و رایان
9 بهمن 92 20:20
مثل همیشه عالی و هوس بر انگیز
یکی از مامان ها
پاسخ
ممنون عزیزم
مامان سهند و سپهر
10 بهمن 92 11:18
ؤااااااااااااااااااااااااااای من فقط دلم میخواد بخورمش الان نمیتونم تحمل کنم دیگه کاش بعضی روزها هم آقایون از اینا برای ما میپختن
یکی از مامان ها
پاسخ
قربونت بشم تو که زرنگیهمین امروز درست کن آی گفتی
مامان محمد علی
10 بهمن 92 11:39
مثل همیشه عالی و خوشمزه به نظر میاد؛ بد جوری هم چشمک میزنه دستت درد نکنه سارا خانم نی نی هم خوبه ان شاءالله همین روزا تشریف میاره
یکی از مامان ها
پاسخ
ممنون عزیزم انشاالله به سلامتی بیاد.پیشاپیش تولدش مبارک
zan daiye arta jun
10 بهمن 92 19:38
salam kheyli mamnunam ke honar haye zibatun ro ba dasture tahiyash baraye dustanet un gozashtin
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام گلم.خواهش میکنم...قابلتونو نداره
خواهر فرناز
12 بهمن 92 23:05
عزیزم سلامــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ میگم نمیخوای خاطرات روز 5شنبه را بنویسی؟ همون یک میلیون اندی فروشتون را میگم عکساشم لطفا بذار که دل تو دل من یکی نیست خدا از همه بانی هاش قبول کنه
یکی از مامان ها
پاسخ
سلامممم گلم...فکر نکنم تو این وب بذارم..شاید تو وب علی بذارم...بیش از 2 میلیون شد فروشمونممنون گلم
خواهر فرناز
12 بهمن 92 23:06
آخ راستی یه دستو رپیتزا گیاهی برات دارم ایشالا به زودی میذارمش
یکی از مامان ها
پاسخ
پیتزا گیاهی قبلا داشتیم فکر کنم ولی منتظر دستور شما هم هستیم
ساناز
13 بهمن 92 1:40
مامان آرشيدا قند عسل
13 بهمن 92 8:13
سلام سارا جان خصوصي داري.
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام گلم.میام برات توضیح میدم
مامان آرشيدا قند عسل
13 بهمن 92 8:19
سارا جون ياد م رفت تيك خصوصي رو بزنم
یکی از مامان ها
پاسخ
اوکی/حواسم هست
مامان آریا
13 بهمن 92 13:20
واییییییییی... دلم ضعف رفت مامانی.. عالی بوووودددددددددددد
یکی از مامان ها
پاسخ
آخی...ممنون
خواهر فرناز
13 بهمن 92 14:37
سلام بله دستور پیتزای گیاهی داشتین ولی پیتزای من فرق میکنه خیلی متفاوته باور کن حسش اومد تایپ میکنم عکسشم آپلود مینمایم
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم...پس بی صبرانه منتظرم...زود حستو برگردون
dorsajon
13 بهمن 92 19:11
سلام یعنی بینظیری حرف نداری هر چیو بخوام اینجا هس اخ جون لینکت میکنم عزیزم اگه میشه بیا تا ادرسشو بتونم لینک کنم
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم.ممنونم بیام کجا؟
آشپـز خونـــه ما
13 بهمن 92 20:09
به به عجب چیزی درست کردی سارا جون. دستت طلا. خیلی خوشگل و هوس انگیز شده. خصوصی هم داری عزیزم
یکی از مامان ها
پاسخ
ممنون گلم.چشم.حتما
ღ¸.•مامان ِ آینده یه فسقِـلی•.¸ღ
14 بهمن 92 11:49
عاشششششششق ِ خودت و هنرمندی هاتم، سارا جون...
یکی از مامان ها
پاسخ
فدااااااااات
هانيه
16 بهمن 92 6:37
سلام دوست عزيز.كاراتونو خيييييلي دوس دارم.وب كوچيكي ساختم.خوشحال ميشم تبادل لينك كنيمhttp://ashpazkhanehaniye.blogfa.com
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم ممنونباافتخار لینک شدید
زهره(مامان فاطمه)
28 بهمن 92 8:42
من میخوااااااااااااااام
یکی از مامان ها
پاسخ
درست کنم برات؟جدی میگم
فاطمه
9 دی 93 15:44
ساراجون خخخخخخخیلی عالی بود
یکی از مامان ها
پاسخ
ممنون عزیزم