وبلاگ آشپزیهای مامانوبلاگ آشپزیهای مامان، تا این لحظه: 11 سال و 9 ماه و 25 روز سن داره

♨..آشپزيهاي مامانم..♨

پاند کیک شکلاتی

1392/12/7 11:46
21,719 بازدید
اشتراک گذاری

 به این سری کیک ها پوند کیک هم میگن و مدل های مختلف داره که انشاالله در آینده طرز تهیه مدل های دیگه رو هم براتون خواهم گذاشت

مدت زمان نگهداری پاند کیک زیاده و میتونید توی ظرف دربسته و در یخچال نگهش دارید.برای مهمانیهای نوروز هم گزینه مناسبیهلبخند

طرز تهیه این کیک خوشمزه رو الهه جان مامان یسنا گلی برامون فرستادند...ممنونم دوست عزیزمماچ

پاند کیک

مواد لازم:

کره:یک دوم پیمانه

شکر :1 پیمانه

آرد: 2 پیمانه

تحم مرغ:3 عدد

بکینگ پودر:2 قاشق چایخوری

وانیل:یک چهارم قاشق چایخوری

نمک:یک چهارم قاشق چایخوری

ماست شل(مثل دوغ خیلی غلیظ)یا شیر ولرم:دو سوم پیمانه

مواد لازم سس شکلات:
آب جوش3 قاشق غذاخوری

نسکافه یا قهوه:1 قاشق مرباخوری

کاکائو:2 قاشق عذاخوری

کره : 1 قاشق غذاخوری

پورد قند:3 قاشق غذاخوری

جوش شیرین:1 قاشق چایخوری


طرز تهیه

ابتدا کره و شکر و وانیل رو خوب هم میزنیم (البته من از روغن مایع استفاده کردم ولی  با کره خیلی بهتر میشه) تا سفید شود

پاند کیک

پاند کیک

سپس یک عدد تخم مرغ اضافه کرده و یک دقیقه هم میزنیم و بعد یه تخم مرغ دیگه و دوباره یک دقیقه هم میزنیم و بعد تخم مرغ سوم رو اضافه کرده و یک دقیقه دیگر هم میزنیم

پاند کیک

سپس آرد و نمک و بکینگ پودر رو که سه با الک کردیم همراه ماست شل کم کم اضافه میکنیم و مجددا 2 الی 3 دقیقه با همزن می زنیمو(یک قاشق ماست یک قاشق آرد) تا مایه یکدستی به دست بیاید

پاند کیک

طرز تهیه سس شکلاتی:

نسکافه رو با آب جوش حل کرده

پاند کیک

سپس کره،کاکائو،پودر قند و جوش شیرین رو اضافه کرده و خوب هم میزنیم تا به صورت یک سس شل دربیاد

پاند کیک

 

پاند کیک

یک قاشق غذا خوری از مایه کیک رو داخل سس میریزیم و خوب مخلوط میکنیم و کنار میکذاریم اگر خواستیم شکلاتی تر باشه مایه بیشتری باهاش مخلوط میکنیم

پاند کیک

یه قالب مستطیل رو چرب کرده و ارد پاشیده و به اندازه دو سانت از قالب رو مایه کیک ساده ریخته و سپس از سس شکلات به صورت رگه هایی در طول قالب میریزینم و و با قاشق پخش میکنیم و مجددا از مایه سفید میریزیم این کار رو دو سه بار انجام میدیم تا مایه تمام شود باید 2 سانت از سرقالب خالی باشه

پاند کیک

(میتونید مقداری از سس شکلات رو برای تزیین هم نگه داریم) در طبقه وسط فر با دمای 180 درجه به مدت 50 تا 60 دقیقه میگذاریم

قالب پاند کیک ها قالب لوف(همون قالب های کیک صبحانه )هست ولی من توی ظرف پیرکس درست کردم که بدونید میشه تو هر قالبی هم درست کرد و یه جورایی انگیزه بشه براتونچشمک

پاند کیک

پاند کیک

من روی کیک ها رو با گانش تزئین کردم

امیدوارم شما هم درست کنید و از خوردن این کیک خوشمزه و خوشگل لذت ببریدقلب

پاند کیک

با تشکر از مامان  الهه عزیزماچ

منبع:فکر میکنم از اینجا باشه

سارا مامان علی خوشتیپ

---------------

امام علی نقی (ع):

الدُّنْیا سُوقٌ رَبحَ فیها قَوْمٌ وَ خَسِرَ آخَرُونَ
دنیا همانند بازارى است كه عدّه اى در آن (براى آخرت) سود مى برند و عدّه اى دیگر ضرر و خسارت متحمّل مى شوند.

imam naghi , امام نقی ,امام نقی(ع) , نقی , naghi , emam naghi

پسندها (1)

نظرات (31)

مامان آیسو وآیسا
7 اسفند 92 11:47
وای چقدر خوشمزززه است از قیافه اش معلومه چیه منم عاشق شکلات دست دوستون درد نکنه ...عالیه
یکی از مامان ها
پاسخ
خواهش میشه گلم.ممنون
مرجان
7 اسفند 92 12:15
این کیک خیلی عالیه و خوشمزست دست مامان یسنا جون درد نکنه و تو سارا گلی دستور نون خرمایی کرمونشاهی رو که منتظرش بودی گذاشتما بدو بیا
یکی از مامان ها
پاسخ
ممنون عزیزممممک* هی وای من...اووووووووومدم
مامان تینا و رایان
7 اسفند 92 13:16
خو من گاز فر دار میخوام الان فعلا باید حسرت بخوریم یه جورایی شبیه زبراکیک شده برش خورده اش خوشمزه به نظر میاد...دستت درد نکنه
یکی از مامان ها
پاسخ
آخیدرجه ها رو تبدیل کن وبا کارو بپز شادی اونم جزو پاند کیکا باشه
مامان تینا و رایان
7 اسفند 92 13:18
راستی چرا بهش میگن پاند کیک؟
یکی از مامان ها
پاسخ
والله تا جایی که خوندم پوند کیکه و یه کیکیه که انگلیسیا اختراعش کردن...بعد موادش به پوند همه مساویهولی هنوز در حال تحقیقم
مامان سهند و سپهر
7 اسفند 92 13:26
هی وای من چقدر راحته درست کردنش حیف که من رژیمم و دیگه هیچی نباید درست کنم ولی دستتون درد نکنه عالی بود دستورش
یکی از مامان ها
پاسخ
ممنون عزیزم خوش به حالت...تو که لاغری...دست راستتو بزن تو سر من محکمممم
خواهر فرناز
7 اسفند 92 15:44
ممنون ازتون ولی حیف به دودلیل 1- رجیمم (رژیم نه ها رجیم) 2- فرندارم فقط میشینم کیک میبینم حسرت میخورم گاهی زیاد حسرت بخورم میرم کیک از قنادی میگیرم دیگه حسرت نمیخورم کیک میخورم چاق بشم چله بشم مثل یه توپ گنده بشم دست گلشون دست گلتون درد نکنه
یکی از مامان ها
پاسخ
خواهش میشه بابا ماشاالله شما همتون با اراده اید
زينب مامان ريحانه
7 اسفند 92 18:39
سلام سارا خانم کديانو چند تا سوال داشتم:براي کيک قلبيه بود؟ من خمير مارسيپان گرفتم ايرادي نداره؟و اينکه براي رنک کردنشم بهم رنگ ابکي داده،من نميدونم بايد رنگش ﺋودر باشه يا ابکي که بشه خمير رو رنگ کرد و ي سوال خصوصيتر اينکه ميشه شمارتونو داشته باشم البته اگه وايبر ياواتز اپ دارين از اين طريق بهم کمک کنيد کيک درست کنم و ازتون راهنمايي بخوام اگر صلاح بدونيد اگرم که نه از همين طريق سوال ميپرسم فقط زودتر بهم جواب بدين ممنون ميشم گلم
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم.براتون نوشتم
الهه مامان یسنا
7 اسفند 92 23:28
سلام،خوشحالم که خوشتون اومد،من که خیلی دوستش داشتم،مرسی از شما،چه جالب که روز تولد دخترم این پست رو گذاشتین
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام گلم...ممنوووونم باز هم چقدر عالییییی...تولد گل دختری مبااااااااارکه
مامان سهند و سپهر
8 اسفند 92 8:47
آره لاغر بووووووودم ولی الان از بس هی پختم و هی خوردم دیگه چلمبه شدم اینه که آشپزخونه رو نیمه تعطیل اعلام کردم و رفتم توی فاز رژیم ... امیدوارم بتونم
یکی از مامان ها
پاسخ
خووووووش به حالتون...من از چلمبه هم اونورترم ولی نمیتونم تو این فازا برم چرا؟؟؟
شاخه نبات
9 اسفند 92 1:08
سلام سارا جون همیشه اینهمه حوصله و سلیقتو تحسین میکنم ولی من افسرده شدم آخه هرچی کیک درست میکنم یا اصلا پف نمیکنه یا آخر سر پفش میخوابه همه ی اصولم رعایت میکنم ولی نمیدونم چرا اینجوری میشه ممکنه از بکینگ پودر باشه ؟؟؟
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام گلم...این حرفو نزن...شما که کیکات و آشپزیهات عالیه خودت حساس شدی فکر میکنی پف نمیکنه!اون نان کشمش و گردوت عالی شده بود..فرت خوبه؟خوب داغ میکنه؟
شاخه نبات
9 اسفند 92 1:10
1سوال دیگه اینکه نصف پیمانه کره حدودا معادل چند گرم کره هست ؟
یکی از مامان ها
پاسخ
حدودا 100 گرم
ღ¸.•مامان ِ آینده یه فسقِـلی•.¸ღ
9 اسفند 92 12:38
بارم مثه همیشه، سارا جون برنده میشه......
یکی از مامان ها
پاسخ
ممنون ولی کجا؟
اموزشکده هنر (عسل)
9 اسفند 92 23:09
سلام عزیزم اموزشاتون مثل همیشه عالیه مامانم هم همیشه از وبلاگتون خوشش میاد و از اموزشاتون استفاده میکنه بازم یه تشکر باید بکنم ازتون راستی اومدم یه سری بزنم ببینم اموز کیک مارو گذاشتی یا نه که دیدم نذاشتی من همچنان منتظرمااااا
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام خانومی ممنووووونمبه مامان گلتون هم خیلی خیلی سلام برسونید عزیزم فکر نمیکنم قبل از نوروز فرصتش پیش بیاد...احتمالا بعد از سال بشه.ببخشید
lمهدیه
10 اسفند 92 16:49
ممنون عزیزم هم به خاطر دستور کیک هم حدیث
یکی از مامان ها
پاسخ
خواهش میکنم عزیزم
مامان آیدا
11 اسفند 92 1:00
سلام من این کیک را پختم واقعا خوشمزه شد خیلی عالی شد.خواستم تشکر کنم از شما والهه خانوم..ازش عکس گرفتم میذارم وب دخترم.ممکنه شیرینی نخودچی هم آموزش بدین .بی نهایت سپاسگذارم
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام دوست کدبانو.خیلی خوشحال شدم از خوندن نظرت...نوش جونتون شیرینی نخودچی جزو دستورات قبلیمون هست...سر فرصت صفحه شیرینیهای نوروز رو میذارم
آموزشکده هنر (*عسل*)
11 اسفند 92 3:14
سلامی دوباره دوست گلم ای بابا یه کاری بکن قبل عید بشه اخه با اینکه وبه خودمم گذاشتم ولی دوست دارم وبه شما هم باشه به همین خاطر زیادی ذوقولی شدم حالا اگه مییتونی تا اواخر قبل عیدم شده بی زحمت بذار وبلاگ عزیزم مرسی
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم.چشم انشاالله قبل از عید میذارم...فقط چرا عکس مراحلش نیست ممنون از اینکه همراهمونی
خاله مینا
11 اسفند 92 19:15
وای عجب کیکیه هروقت فرم درست شد حتما درستش میکنم. اونایی ک خوردن نوش جونشون
یکی از مامان ها
پاسخ
ممنونم عزیزم
مامان آویسا
13 اسفند 92 13:08
بنظرمیاد کیک خوشمزه ایی باشه حتما درستش می کنم چون موادشم در دسترسه ممنون مامان هنرمند
یکی از مامان ها
پاسخ
مطمئنم کیکت عالی میشهخواهش میشه دوست کدبانوام
ساناز
13 اسفند 92 15:03
با تشکر فراوان به خاطر این کیک بسیار خوشمزه .این کیکو درست کرد وبا اجازه از عکسها و دستور مراحل پختتون تو وبلاگم استفاده کردم
یکی از مامان ها
پاسخ
خواهش میکنم ساناز جونمشکلی نیست عزیزم
saida
13 اسفند 92 15:17
سلام میشه بجای کره از روغن مایع و بجای جوش شیرین از بکینگ پودر استفاده کرد اگه میشه لطف کنید اندازشو بگید ممنون میشم
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم بله میشه از روغن مایع استفاده کرد و همون یک دوم هست.توی این کیک من هم روغن مایع استفاده کردم برای جایگزینی بیکینگ پودر به جای جوش شیرینی تجربه ای ندارم ولی میدونم جوش شیرین برای کیکهای شکلاتی استفاده میشه و باعث بهتر شدن کیک و زودتر به عمل اومدنشه...به نظرم جوش شیرین رو حذف کن و به جاش چیزی نزن
رقص باد
18 اسفند 92 23:02
من این کیک را امشب درست کردم ! عکساش را تو ویم آپ میکنم !! نه ظاهرش به این قشنگی شد نه مزش خوشمزه !! یعنی کمی تلخ بود و نمیدانم چرا ) البته همسری میگه واسه اولین تجربه خوبه !! ممنون از آموزشتون)
یکی از مامان ها
پاسخ
چرا؟حتما مواد شکلاتیش و نسکافه رو بیشتر از حد زدی!چند نفر درست کردن مشکلی نداشتن...انشاالله سری بعد حتما بهتر میشه
saida
22 اسفند 92 11:19
سلاممممممممممممم ذرستش کردم عالی بود مرسی عزیزم واسه کیک خوشمزه ای که واسمون گذاشتی
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم.آفرین به دوست کدبانو و فعالم
آیـــــدا از تبریــز
26 اسفند 92 15:44
سلام به شما کدبانوهای عزیز یه خسته نباشید شیک و خوشمزه بابت وب پرمحتواتون یه هفته ایه با وبتون آشنا شدم و تو این یه هفته کلی کدبانوشدم مخصوصا که 6 ماهه دیگه عروسیمه و میخوام آقاییمو با این غذاهای خوشمزه سورپرایز کنم با اجازتون یه سوال در مورد کیک کشمشی داشتم ازتون بانووو ســ♥ــــارا جونـــم من هر موقع کیک کشمشی پختم همه ی کشمشایی که ریختم ته کیک موندن میشه بگین چیکار کنم تا این مشکل برطرف شه شرمنده که پرحرفی کردم و در آخر بازم یه دنیا مرسی از زحماتتون
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام آیدا جون سلامت باشی گلم.مبارکا باشه عروس خانوم برای مواردی که کشمش یا گردو یا...میخوای توی کیک بریزی قبلش این مواد رو توی آرد بغلتون و توی مواد کیک بریز عزیزمی گلم
هستی
17 فروردین 93 13:09
سلام خیلی عالی بود خوشحال میشم به وبم سر بزنی منتظرم
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام.ممنونچشم میام خدمتتون
saida
23 فروردین 93 14:39
سلام میشه کیک توت فرنگی رو برامون بزارید ممنون میشم
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم.در صورت امکان چشم
زهرا(مامان نشدم هنوز!!!)
28 فروردین 93 18:43
سلام ممنونم از بابت دستور بسیار عالی که گذاشتین.
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم.خواهش میکنم
مانیا
29 فروردین 93 23:33
سلام عزیزم.من پاند کیک رو درست کردم ولی مایع کیکم اون قدر زیاد نبود که بخوام دوباره روی مایه شکلاتی بریزم.فقط یه بار سفید شد بعد هم شکلاتی.ویشه اندازه پیرکستون رو بگید.و این که چند بار دقیقا مایه سفید و شکلاتی رو.خیلی ممنون میشم.
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم. مایه شکلاتی رو باید به صورت رگه بریزی و زیاد نمیخواد درست کنی.پیرکسم همین متوسط معمولیاس...اندازه سانتی نگرفتم یه بار باید بینش شکلات بزنی...حالا اضافه هم اومد فقط به شکل ابر و باد ...اونم کم روی کیک بذار...خیلی روی کیک نباشه چون خوشگل نمیشه
مامان گلها
21 اردیبهشت 93 14:17
سلام از ظاهرش معلومه که خیلی خوشمزه س خوب کاری کردین تو ظرف پیرکس درست کردین تا برای من که قالب ندارم انگیزه بشه درستش کنم فقط یه سوال برای بیرون آوردن کیک از تو ظرف پیرکس مشکلی پیش نمیاد؟ به جای پودر قند میتونم شکر بریزم؟ چی باعث میشه کیک پوک بشه و کیک مرغوبی داشته باشیم؟ از یه سوال رد شد
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام.ممنون برای ظرفهای پیرکس بهتره اول برش بزنی و بعد جدا کنی...نه اگر خوب روغن زده بشه و آردپاشی بشه راحت جدا میشه... در مورد کیک این پست رو مطالعه کن: http://motherschef.niniweblog.com/post75.php البته کلا کیکایی که تخم مرغشون زیادتره پوک تر و ترد تر هم هستن
مامان گلها
24 اردیبهشت 93 8:39
بالاخره این کیک رو درست کردم. خیلی خوب و خوشمزه بود. من اصلا" اهل پختن کیک و شیرینی نبودم ولی با این آموزش های زیبا و خوشمزه شما دارم انگیزه پیدا میکنم به این هنر زیبا ادامه بدم. ممنون گلم شوهرم گفته برام قالب های مختلف میخره تا این استعداد شکوفاتر بشه
یکی از مامان ها
پاسخ
نوش جونتون عزیزم انشاالله موفق باشی...دست آقای همسر هم درد نکنه
مامان فسقلی
6 تیر 93 21:22
عالی شد دستت درد نکنه هر کی خورد از این کیک خوشش اومد مرسی عزیزم
یکی از مامان ها
پاسخ
نوش جانتون عزیزم
گلنا
8 آبان 94 20:03
سلام بانو من درست کردم عالی شد.. مچکرم
یکی از مامان ها
پاسخ
نوش جان