وبلاگ آشپزیهای مامانوبلاگ آشپزیهای مامان، تا این لحظه: 11 سال و 9 ماه و 21 روز سن داره

♨..آشپزيهاي مامانم..♨

کیک یزدی1

1393/1/25 13:46
11,896 بازدید
اشتراک گذاری

 با تشکر از دوست کدبانو و عزیزم مامان علیرضا جون
قلبماچ

کیک یزدی

مامان علی :دستور ارسالی بدون عکس مراحل بود که من خودم یه بار درست کردم تا عکس مراحل رو بتونم براتون بذارم.

مواد لازم برای کیک یزدی:
▪ آرد سفید ۲۲۵ گرم(و2 و 1/4پیمانه)
▪ شکر ۲۰۰ گرم(۱و 1/4 پیمانه)
▪ روغن یا کره ۱۵۰ گرم(3/4 پیمانه)
▪ تخم مرغ ۴ عدد
▪ جوش شیرین ۱ قاشق چایخوری
▪ پکینگ پودر یک قاشق مرباخوری
▪ وانیل ۲/۱ قاشق چایخوری
▪ شیر یا ماست 3/4 پیمانه

● طرز تهیه کیک یزدی:
تخم مرغ را با شکر مخلوط می کنیم و کمی بهم می زنیم

کیک یزدی

بعد ظرف را در ظرف آب گرم قرار می دهیم و مرتب هم می زنیم تا شکر کامل حل شود

کیک یزدی


و بعد مایه را از آب خارج می کنیم و باز هم آن را خوب بهم می زنیم تا مایه سرد شود

کیک یزدی


سپس آرد را اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم(آرد رو قبلش الک کنید)

کیک یزدی

کیک یزدی

 

و جوش شیرین و بیکینگ پودر و وانیل را در شیر یا ماست حل می کنیم و آنرا داخل مایه آرد و تخم مرغ می ریزیم

کیک یزدی

و در آخر کار کره را کمی می زنیم تا نرم و لطیف شود و آنرا به مایه اضافه می نماییم (من روغن اضافه مردم)و مایه را در قالبهای کوچکی که قبلا چرب کرده ایم یا کپسول گذاشتیم می ریزیم و قالب ها را در سینی فر می چینیم (2/3 قالبها باید پر بشه)

میتونید روی مایه کیک کنجد یا پودر پسته بریزید

کیک یزدی

 

در فر با حرارت 180 درجه به مدت 30-45 دقیقه قرار می دهیم.فر حتما از قبل ب خوبی گرم شده باشه
نان ها باید پف کرده و طلایی شوند ، بعد از سرد شدن از قالبها خارج می کنیم.


کیک یزدی

خدیجه مامان علیرضا

------------------------------------------------

مامان علی :اینم کیک فنجونیهای خودملبخند

کیک یزدی

**میتونید توی مواد یک قاشق غذاخوری گلاب و یک قاشق چایخوری پودر هل بریزید.من ریختم و عطر خیلی خوبی به کیک ها داد

**بهتره از ماست به جای شیر استفاده بشه

**یه دستور دیگه کیک یزدی هم دارم که تعداد تخم مرغش کمتره و روی کیک مثل کیک یزدی های بیرون ترک برمیداره.انشاالله در آینده اون رو هم براتون قرار میدمقلب

**از همه دوستانی که باهامون همکاری میکنند و دستور غذا و شیرینی برامون میفرستن سپاسگزارم.در صورت امکان دستور های ارسالی همراه با عکس مراحل باشه تا در ارسالشون وقفه ایجاد نشهچشمک

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (21)

سپیده
24 فروردین 93 14:00
دستتون درد نکنه. خیلی آسون و زیبا.
یکی از مامان ها
پاسخ
خواهش میکنم.ممنون
ایدا
24 فروردین 93 14:39
سلام سارا جون. خوبی؟ خانمی من طرز تهیه خمیر فوندانت رو می خواستم بنظرم قبلا تو همین وبلاگ شما دیده بودمش ولی الان هرچی گشتم پیدا نکردم. می تونی راهنمائیم کنی؟!! هفته ای که میاد می خوام کیک درست کنم برای تولد می خوام فوندانت درست کنم. کمک کمک
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام گلم.ممنون تو قسمت تزئینات کیک گذاشتم.برو به این آدرس http://motherschef.niniweblog.com/post460.php به سلامتی.مبارک باشه.موفق باشی عزیزم
اقا زاده
24 فروردین 93 14:53
ببخشید دیر متوجه تلگرافتون شدم شرمنده
یکی از مامان ها
پاسخ
خواهش میکنم.اشکال نداره
طرفدار پر و پاقرص این وبلاگ
24 فروردین 93 16:24
بازم مثل همیشه، سارا، شیرینی می پزه از اونجایی که بنده به شخصه به حاضرخوری عادت نموده ام پس چاره ای جز سرودن شعر برای نشان دادن ذوقم نداشتمخووووووووووو چیه مگه مهم نیته آدمه، خواستم باهاتون یه جورایی همکاری داشته باشم م م م م
یکی از مامان ها
پاسخ
ای جانم...دلم برات تنگ شده بود...چند روزی بود بهتون فکر میکردم که کجایید ممنون بابت شعر قشنگت وهمکاری و...
اقا زاده
24 فروردین 93 19:48
ممنونم که از عکس های من استفاده کردید
یکی از مامان ها
پاسخ
ممنون که عکسای قشنگتونو فرستادید
سرور
25 فروردین 93 16:52
اووووم به به دلمون خواست
یکی از مامان ها
پاسخ
آخی...شما که کدبانوی...سریع میتونی درست کنی
ساناز
25 فروردین 93 18:22
ایدا
26 فروردین 93 9:10
یک دنیا ممنون سارا جان این گلدون های خوشگلت رو دیده بودم ولی چون مشخصا دنبال دستور فوندانت می گشتم به متنش دقت نکرده بودم
یکی از مامان ها
پاسخ
قربونت برمانشاالله درست کنی و خوشتون بیاد...منم بی خبر نذار
مامان تینا و رایان
26 فروردین 93 11:11
چه جالب تصمیم داشتم مافین درست کنم اومدم ببینم تو بخش کاپ کیکها چی داری دیدم اولین پست اینه من اون مدل که روش ترکمیخوره بیتر دوست دارم...بیشتر شبیه کیک یزدیه اونا
یکی از مامان ها
پاسخ
اینم خوشمزس.مزش مثل همون میشه فقط شکلش کمی فرق داره
الهام(مامان اميرحسين)
26 فروردین 93 15:39
خيلي هم خوشمزه!! من چند باري درست كردم ولي خوب نشده!! با ماستش كه اصلا خوب نبود! انشاالله با اين رسيپي هم يه بار درست ميكنم و حتما خوب ميشه ممنون!
یکی از مامان ها
پاسخ
جدی؟ولی این خیلی خوشمزه میشه
خاله مینا
26 فروردین 93 23:21
به به عجب شیرینیی من عاشق کیک یزدیم منم میخوام خوووووو هرکی خورده نوش جونش ساراجون دستت درد نکنه با پستات حسابی اب دهن مارو رامیندازی
یکی از مامان ها
پاسخ
آخی...کاش در دسترس بودی
الهام(مامان اميرحسين)
27 فروردین 93 15:54
خصوصيتو چك كردي عزيزم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
یکی از مامان ها
پاسخ
بله خانومی...خیلی عالی بود...ممنون از همراهیتون
کسب در امد
27 فروردین 93 17:48
کسب در امد میلیونی از وبتون سلام شما میتوانید با عضویت در این سایت پاپ اپ و قرار دادن کد پاپ اپ در سایتتون کسب در امد کنید یکی از ویژگی هایی که این سایت رو محبوب کرده است این است که اگر پاپ اپ در سایتتون باز نشود باز هم هزینه پاپ اپ به حساب شما واریز میشود پس سریع ثبت نام کنید و میلیونی کسب در امد کنید
پومک
27 فروردین 93 17:50
دست پزنده و خورنده و پست کنندش درد نکنه فکر میکنم مدلی که ترک می خوره بافت نرم تری نسبت به این مدل داشته باشه.
یکی از مامان ها
پاسخ
ممنون عزیزم بله درست میفرمایید
تیمور
27 فروردین 93 19:53
سلام وبلاگ خیلی خوبی دارید منم یه وبلاگ تازه درست کردم خوشحال میشم سر بزنید
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام.ممنون.چشم سر میزنم
فرشته
28 فروردین 93 17:31
خیلی خوشمزه بودن
مامان محمد و ساقی
3 اردیبهشت 93 22:32
بسیار عالی
یکی از مامان ها
پاسخ
مثه خودت
سیدمحسن
7 اردیبهشت 93 19:43
باسلام وبلاگ خوبی دارین به وبلاگ منهم سری بزنید ممنونمیشم
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام.ممنونم.چشم
مهگل
21 اردیبهشت 93 20:09
وای خدا باز هم وبلاگ خوشمزه خسته نباشی مرسی از دستور خوبت
یکی از مامان ها
پاسخ
خواهش میکنم عزیزم
سیما
15 مرداد 94 19:11
سلام قرار بود اون مدلی که مثل بیرونیا ترک میخوره هم دستورش رو بذارید......
یکی از مامان ها
پاسخ
وقت نمیکنم به خدا