وبلاگ آشپزیهای مامانوبلاگ آشپزیهای مامان، تا این لحظه: 11 سال و 9 ماه سن داره

♨..آشپزيهاي مامانم..♨

مافين ساده

1393/2/16 14:39
7,886 بازدید
اشتراک گذاری

کاپ کیک

مواد لازم:

آرد:230 گرم(حدود دو پیمانه و دو قاشق سوپخوری)

شکر:120 گرم(حدودا یک پیمانه سرخالی و دو قاشق سوپخوری)

بیکینگ پودر:1 ق چ

نمک:1/8 قاشق چایخوری

جوش شیرین:1/4 ق چ

شیر:220 میلی لیتر

تخم مرغ زده شده:2 عدد

کره ذوب شده و سرد شده:115 گرم

وانیل:1/4 ق چ

پیمانه منظور پیمانه پلوپز می باشد

طرز تهیه:

 آرد و ب.پ و جوش شیرین و و نمک را مخلوط کنید و الک نمایید و سپس شکر رو اضافه کنید و با هم مخلوط کنید

کاپ کیک

تخم مرغ و وانیل را با همزن خوب بزنید

کاپ کیک

 شیر و کره ذوب شده و سرد شده را اضافه کرده و با همزن خوب مخلوط کنید

کاپ کیک

در مرکز آرد گودی ایجاد کنید و مخلوط تخم مرغ را درون آن بریزید.

کاپ کیک

و در حد مخلوط شدن با لیسک هم بزنید

بشمارید 8 تا 10 دور هم بزنید.بیشتر نه .حتی اگر گلوله های آرد در این مخلوط دیده شد مهم نیست و حین پخت یکنواخت میشود

من از مقدار کمی کشمش هم توی مواد استفاده کردم

کاپ کیک

داخل قالب مافین چرب شده یا کاغذ انداخته شده ،حدود 2/3 حجم هر قالب را از مایه پر کنید و در فر از پیش گرم شده در طبقه ی میانی فر و با دمای حدود 200 درجه ی به مدت 20-25 دقیقه بپزید

کاپ کیک

کاپ کیک

از قالب جدا کنید و اجازه بدید سرد بشن

کاپ کیک

 و روی آنها را با هر کرم یا خامه میتونید تزئین کنید

این مافین ها رو شب یلدا برای بچه های سرطانی بستری توی بیمارستان درست کردم و چون برای استفاده از مواد و رنگهای افزودنی محدودیت داشتم ،از مقدار کمی خامه فرم گرفته و ترایفل رنگی استفاده کردمآرام

و برای قشنگ تر شدنش لیبل های شاد و بچه گانه به کار بردم که شادی جون مامان تینا و رایان برام فرستاده بودمحبت

کاپ کیک

**اگر میخواهید مافین شکلاتی داشته باشید 2 ق سوپخوری از آرد کم کرده و 2 ق سوپخوری پودر کاکائو به مواد اضافه کنید

منبع:مجله هنر آشپزی

سارا مامان علی خوشتیپ

پسندها (4)

نظرات (14)

مامان امیررضا
16 اردیبهشت 93 10:36
سارا جونم خیلی خیلی عالی. راستش من همین دیروز یکی از این قالب هارو خریدم و دنبال یه دستور خوشمزه میگشتم. دستت درد نکنه خانومی. سربلندو پیروز باشی.میشه شیرینی دانمارکی هم آموزش بدین؟ همسرم خیلی دوست داره میخوام براروزپدربراش درست کنم.ممنونم ازتون
یکی از مامان ها
پاسخ
ممنونم عزیزم خواهش میکنم.همچنین شما من تا حالا شیرینی دانمارکی درست نکردم.کمی زحمت داره...منم تنبل
فاطیما
16 اردیبهشت 93 18:21
سلام سارا جون. من عاشق کاپ کیکم. ممنون به خاطر این دستور. فقط بازم همون مشکل همیشگی. من فر ندارم میدونی مدت زمان پخت توی مایکرو فر چقدر ه؟
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام دوست خوبم.خواهش میکنم راستش اطلاعاتی در مورد کار با ماکروفر ندارم
مامان آینده یه فسقلی
16 اردیبهشت 93 21:37
بی نظیر و فوق العاده ست.... سارا جون، عاشق این تزئینات ِ خوشگل، هنر ِ چیدمان و عکاسیتم... باز نمایشگاه شد و دلم ِ من هم آب... خوشبحالتون واقعا!
یکی از مامان ها
پاسخ
خجالتم میدی عزیزمممنون جاتون که خیلی خالی بود
مامان گلی
17 اردیبهشت 93 11:05
سلام خانم با سلیقه. ممنون از وبلاگ خوبت. میخواستم بدونم میشه به جای استفاده از همزن مواد رو توی مخلوط کن ریخت؟
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام گلم.خواهش میکنم .بله میشه
میترا
17 اردیبهشت 93 12:41
سلام عزیزم، وب خیلی خوبی داری..... منم وب آشپزی دارم اگه دوست داشتی بهم سر بزن خوشحال میشم تبادل لینک کنیم.
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام دوست کدبانو.ممنون...حتما سر میزنم
کفایت- شیرینکده بانو
17 اردیبهشت 93 15:48
الهی چه ناز. مامان علی عزیز منم اهوازیم ولی تهرانم زندگی میکنم. میتونستم بیام نمایشگاه . میدونم خیلی خوش میگذشت در کنار شما دوستام
یکی از مامان ها
پاسخ
ناز میبینی گلم ایکاش شما هم بودید..حتما بیشتر خوش میگذشت
مامان امیـــرحسیــــن
17 اردیبهشت 93 17:02
خصوصيتو چك كن عزيزم
یکی از مامان ها
پاسخ
ممنوووونم عزیزم
ღღعسل آموزشکده هنر ღღ
17 اردیبهشت 93 23:32
عالیه به به دستتونم درد نکنه
یکی از مامان ها
پاسخ
ممنون.خواهش میکنم عسل جون
مامان گلها
18 اردیبهشت 93 1:46
حتما" باید قالب مافین بخرم حیفه این شیرینی های خوشمزه رو از دست بدم
یکی از مامان ها
پاسخ
غیر از این شیرینی ها خیلی چیزای دیگه هم میتونی درست کنی باهاشون
هستی
18 اردیبهشت 93 9:49
سلام خوبی وای خدا شما اهوازید ما تازه از اهواز نقل مکان کردیم ولی پارسال این جشنواره رواومدم غرفه شیرینی خانگی و محلی مال شما بود وقت کردی یه سر بزن عزیزم اپم مرسی میگم مافین خیلی خوب تزیین کردی دستت طلا
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام هستی جون.جدی؟؟؟؟؟ نمی دونم کدوم جشنواره رو میگی؟اینجا مرتب برگزار میشه حتما میام خدمتتون ممنون گلم
کامپیوتر روز
18 اردیبهشت 93 17:10
سلام خواهان تبادل لینک با وبلاگ زیبای شماهستیم درصورت تمایل منو لینک کنید وبعد بیا خبرم کن تا باافتخار لینکت کنم
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام دوست عزیز.ببخشید فقط وبهای هنری لینک میشن
مامان تینا و رایان
21 اردیبهشت 93 7:24
به به سارا جون دوباره جشنواره غذاست؟ خوش به حالتون جای من هم خالی این مافینها رو برای شب یلدا درست کرده بودی نه؟
یکی از مامان ها
پاسخ
جای شما که همیشه خالیه بله با همون لیبل ها که فرستادی
آجی مهربـــــــــــان
21 اردیبهشت 93 9:06
به بههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه
مامان گلها
27 اردیبهشت 93 12:44
سلام گلم میشه این کاپ کیک ها رو توی قالب های فنجونی تکی که برای کیک یزدی استفاده میشه درست کرد؟؟ برای خرید قالب برای فرد مبتدی مثل من قالب مافین بهتره بخرم یا همون قالبای تکی ؟ کدومش بیشتر کاربریه و مناسبتر درمیاد؟؟ ببخشید زیاد سوال میپرسم.
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم.بله میتونید قالبای کیک یزدی ارزونتره...ولی فکر میکنم کار با قالب مافین راحتتر باشه و کاراییشم بیشتر