وبلاگ آشپزیهای مامانوبلاگ آشپزیهای مامان، تا این لحظه: 11 سال و 8 ماه و 30 روز سن داره

♨..آشپزيهاي مامانم..♨

چند ایده تزئین کیک

1393/2/21 14:24
14,399 بازدید
اشتراک گذاری

آفتاب مهربانی !

سایه ی تو بر سر من ،ای که در پای تو پیچید ،ساقه ی نیلوفر من.

پدرم تو آفتاب زندگی ام هستی . آفتابی که امید وارم هیچگاه غروب نکند.

محبتروز پدر مبارکمحبت

ببخشید فرصت نشد پست ویژه برای روز پدر بذارمخجالت

فقط دو مدل تزئین کیک خامه ای که خودم درست کردم و یه سری تزئینات کیک که دوستان عزیزم

زهرا مامان ارسطو و مریم مامان پریسا برام فرستادن رو تو ادامه مطلب میذارممحبتمحبت

امیدوارم برای شما عزیزان مفید باشه محبت


 

این کیک رو برای روز معلم درست کردم

کیک پایه کیک شیفون بود و با آب رقیق شده مربای آلبالو (یا توت فرنگی)مرطوب کردم و بینش برش های توت فرنگی و گردو و شکلات چیپسی و خامه نسکافه ای زدم

روش رو هم با برش های توت فرنگی و سس آماده ی توت فرنگی(شما ژله توت فرنگی بذارید)تزئین کردم

آموزش ژله روی کیک توی این پست هست

این کیک باید چند ساعت توی یخچال بمونه

این کیک رو هم برای همسر دوستم درست کردم که عاشق کیک شکلاتیه

کیک پایه کیک شیفون شکلاتی هست که همون کیک شیفون ساده رو سه قاشق از آرد کم کردم و 3 قاشق پودر کاکائو استفاده کردم

کیک رو از عرض سه برش زدم و هر برش رو با شیرکاکائو مرطوب کردم و بین برش ها لایه خامه شکلاتی و گردو و موز و شکلات چیپسی یا رنده شکلات تخته ای تلخ گذاشتم

روشو با گاناش غلیظ وبرشهای شکلات و آلبالو تزئین کردم...این کیک هم باید حداقل  3 الی 4 ساعت در یخچال بمونه و بعد مصرف بشه

برای خامه کاکائویی قبل از فرم دادن 2 الی 3 قاشق پودر کاکائو به خامه اضافه کنید و بعد فرم بدید(البته من کمی پنیر خامه ای هم باهاش مخلوط کردم که خوشمزش کرد)

برای برشهای شکلاتی ،شکلات سیاه و سفید رو جداگانه به روش بن ماری یا 1 دقیقه توی ماکرو گرمکنید تا آب بشه(به ازای هر 100 گرم شکلات خرد شده 1 قاشق روغن یا کره استفاده کنید)

روی یک برش کاغذ روغنی اول شکلات سیاه رو بریزید و صاف کنید و بعد شکلات سفید رو به صورت رگه رگه بریزید و با کمک خلال مدل ابر و باد بدید

کمی بذارید توی هوای محیط سفت بشه بعد با کاتر یا کارد چرب شده برش بزنید و برای تزئین استفاده کنید

اینم برش خورده کیکخوشمزه

این کی رو هم سال گذشته برای روز پدر درست کردم که با خامه رنگی تزئین شده

امیدوارم که براتون مفید باشهلبخند

خامه فرم گرفته

این عکس ها رو هم دوستانعزیزم برام فرستادن.ممنونمبوس

خودم از این خیلی خوشم اومدخندونککار با فوندانته

کیک روز پدر


کیک روز پدر


کیک روز پدر

کیک سبیل هم که خیلی آسونه

یه کیک گرد رو از وسط جوری برش بزنید تا مثل سبیل بشه و ...
کیک روز پدر


کیک روز پدر

کیک روز پدر



کیک روز پدر

سارا مامان علی

 

نظرات (24)

طرفدار پر و پا قرص این وبلاگ
21 اردیبهشت 93 15:23
کیک با تم بابا خیلی بامزه اس خداییش شبیه باباهاس، خصوصا زیر پوش رکابیش کاشکی بلد بودم یکی مثل همینو برا سه شنبه شب درست می کردم یا اینکه می تونستم سفارشش بدم، آخه برم به آقای قناد چی بگم، بگم یه کیک با تم بابای رکابی پوش می خوام
یکی از مامان ها
پاسخ
میتونی عکسو تو گوشیت بذاری و نشونش بدی..درست کردنش برای یه قناد کاری نداره
آشپزی رنگین کمان 60
21 اردیبهشت 93 15:34
وااااااااااااااااااااای چه کیک های نازی ممنون
یکی از مامان ها
پاسخ
خواهش میکنم عزیزم
آبجی رکسانا
21 اردیبهشت 93 17:14
دلم میخوادبخورمشون
مامان امیـــرحسیــــن
21 اردیبهشت 93 18:14
سلام عزيزم خيلي تزيين كيك قشنگيه!! خصوصا كه پر از توت فرنگيه!! اون كيكيم كه برا تولد همسر دوستتون درست كردين عاليه!! كاش منم از اين دوستا داشتم... در كل عاليه!! عالي!!
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام گلم ممنون عزیزم.شما دوست عزیزمی
ساناز
21 اردیبهشت 93 19:21
واي سارا جون چه كيك هاي قشنگي گذاشتي .. تولد شوهرم نزديكه ميخوام خودم درست كنم از اين مدل كرواتيه و اوني كه خودت سال پيش درست كردي ..بنظرت من كه دفعه اولمه ميتونم درست كنم
یکی از مامان ها
پاسخ
قشنگ میبینی مبارکه...تو میتونی عزیزم...منم تقریبا اولیام بود
ساناز
21 اردیبهشت 93 19:25
سارا جون من فوندانت آماده دارم بسته بنديه هنوز بازش نكردم چجوري بايد ازش استفاده كنم ؟ اگه باز بشه خشك ميشه ؟ سفيده ميشه رنگش كرد .. نميدونم ميشه راهنماييم كني ..
یکی از مامان ها
پاسخ
هر وقت باز کردی باید کمی ورز بدی تا نرم بشه...موقع ورز دادن میتونی رنگ هم قاطی کنی فوندانتای بیرون خیلی برای روکشی مناسب نیست و میشکنه...ولی برای کاتر زدن خوبه...بعد از هر بار مصرف اضافشو حتما توی سلفون بپیچون و توی ظرف دربسته بذار...در معرض هوا باشه خشک میشه...اگر میخوای برای مدت زمان طولاتی نگه داری ظرف رو بذار توی یخچال...بازم سئوالی بود در خدمتم
مامان شادی
21 اردیبهشت 93 20:52
اتفاقا منم تونت واسه روز پدر سرچ کرده بودم شبیه اون رو دیده بودم حالا من 2 تا کار باید بکنم 24 اردیبهشت هم تولد همسرمه ...تقربیا همزمان شده با روز پدر شاید دوتا یکی کنم خلاص
یکی از مامان ها
پاسخ
دوتا یکی کن راحتمبارکه پیشاپیش
مامان سپهر
22 اردیبهشت 93 6:36
سلام عزیزم .خیـــــــــــــــــلی ممنون برا این ایده های قشنـــــــــــــگتون . عالی بود. مرســـــــــــــــــــــــــــــی
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام گلم.خواهش میکنم.امیدوارم مفید باشه
مامان سپهر
22 اردیبهشت 93 7:06
______$$$$$$__$$$$$$$$__$$ ____$$____$$$$__$$$$__$$$$ __$$______$$$$$$__$$$$$$$$ __$$____$$$$$$$$__$$$$$$ __$$$$$$$$$$$$$$__$$$$$$$$ $$__$$$$$$$$$$__$$__$$$$$$ $$$$__$$$$$$__$$__$$$$ __$$$$______$$$$$$$$$$ $$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$_$ _$$$$$$$$__$$$$$$$$$__$$$ __$$$$$$___$$$$$$$_ $$$$ ___$$$$_____________`$$$ ___________________ $$ __________________`$$` ________________$$` _____$$$$$$$$$$ ___$$$$$$$$$$ _$$$$____$$_$` $$$$$__$$___$$___$$$$ $$$$$$$______`$$_$$$$$$ $$$$__________$$$_____$ $$___________` $$____$$ _____$$$_____$$`___$$$$ ___$$$$$$___$$__$$$$$$ __$$$$$$$$_$$_$$___$$$ _$$$____$$$$_$$__$$$$ __$$_____$$_$$$$$$$ ___$______`$$ ___________$$ ____________$$` ___________`$$ __________$$ _________$$
هستی
22 اردیبهشت 93 14:55
سلام خیلی خوب تزیین شده منم برای همسرم یه کیک درست کردم خوشحال میشم فرصت کردید نظرتون بدونم ممنون
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم.ممنون میام پیشت گلم
فاطی
22 اردیبهشت 93 15:07
سلام دوست عزیزم به شدت وبلاگ زیبا و پرمحتوایی داری من تازه اول راهم و میخوام که کمکم کنید تا مثل شما موفق باشم شمارو لینک کردم امیدوارم که شما هم من رو لینک کنید و با نظراتون برای بهتر شدن وبلاگم راهنماییم کنید
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام دوست کدبانو.ممنون از نظرتون چشم میام خدمتتون
ساناز
23 اردیبهشت 93 1:30
ممنون از راهنماييت عزيزم
یکی از مامان ها
پاسخ
قربونت برم مهربون
نگار
23 اردیبهشت 93 15:30
سلام عزیزم خوش به حالت که اینقد هنرمندی من یه قالب 29 سانتی خریدم مقدار مواد پخت این قالبو نمیدونم ممنون میشم کمکم کنی
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام گلم.ممنون هنرمند میبینید قالب 29 سانت خیلی استفاده نمیشه...کاش 23 یا 24 میگرفتید...مواد هر کیکو خواستی درست کنی یک و نیم برابر کن...البته برای مدل های ساده...
الهام مامان امیر علی جون
24 اردیبهشت 93 9:58
آرزویم این است : نتراود اشک در چشم تو هرگز مگر از شوق زیاد نرود لبخند از عمق نگاهت هرگز و به اندازه هر روز تو عاشق باشی عاشق آنکه تو را می خواهد و به لبخند تو از خویش رها می گردد و تو را دوست بدارد به همان اندازه . . .
یکی از مامان ها
پاسخ
ممنووووونم عزیزم.برای شما بهترینها رو آرزو دارم
مرجان
24 اردیبهشت 93 10:54
به به به چه کیکای قشنگی چه آهنگ تولد زیبایی از الآن رفتی پیشواز؟؟؟؟؟ خودم از الآن قربونششششششش کارهات واقعا حرفه ای شدن داره کم کم بهت حسودیم میشه امیدوارم همیشه لبت خندون و دلت شاد باشه عزیزم بهترینم روز مرد رو هم به آقا رضای گل و دوماد از گل بهترم تبریک میگم آپ کردما بلاخره
یکی از مامان ها
پاسخ
سلااااااااام مرجان جووووووونمخوبی؟همسرت بهتره؟ ممنون عزیزم...بابا کارای منو با خودت مقایسه میکنی؟ رو وبم آهنگ نیست که؟؟؟ میام پیشت عزیزم
کفایت- شیرینکده بانو
24 اردیبهشت 93 15:32
مامان علی واقعا خوش بحال دوستان و اطرافیانتون.
یکی از مامان ها
پاسخ
ممنووووونم عزیزم.خوش به حالم که دوستای گلی مثل شما دارم
مامان محمد علی و محمد رضا
24 اردیبهشت 93 18:42
سلام خیلی قشنگن من عکس کیک روز پدرو که درست کردم بذارم؟ ولی نصفه کیکه یادم رفت همون اول ازش عکس بگیرم
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام گلم.قشنگ میبینی به همون نصفشم قانعیم...میذارم تو کارهای ارسالی
زندگی از آ...تا...ی
24 اردیبهشت 93 19:28
سلام مامان خوب و نازنین. دوست داری انواع غذاها و شیرینی های ایرانی و خارجی رو یاد بگیری؟ دوست داری قشنگ ترین داستانها رو برای کوچولوی نازت تعریف کنی؟ دوست داری با تکینیک های خانه داری و طرز تهیه ماسک های زیبایی آشنا بشی؟ دنبال نقشه های قلاب بافی می گردی؟ از دیدن تصاویر جالب لذت می بری؟ کاری نداره خاله وبسایت زندگی ا زآ...تا...ی رو لینک کن تا هر روز از دیدن مطالب جالب و مفیدش لذت ببری.
من و الیت
24 اردیبهشت 93 22:59
یه کیک خوشمزه ! همراه باشه با یه فنجون قهوه کوپا ! منتهی میشه به یک سقر استانبول!!! 30 سفر به استانبول به ازای خرید هر جعبه و کیسه کوپا و با ارسال شماره سریال به 10003388 شانس برنده شدن خود را برای سفر به استانبول امتحان کنید.
فرامادرانه
25 اردیبهشت 93 13:20
با عرض سلام فرامادرانه سایتی برای مادران ایرانی با نظرات و موضوعات پیشنهادی مادران را در راستای فرزند پروری بهتر راهنمایی کنید. موفقیت فرزندان + خانواده ی صمیمی = زندگی سرشار از عشق
samin
27 اردیبهشت 93 23:51
سلام. ممنون از مطالب خوبتون. به سایت ماهم تشریف بیارید. در صورت تمایل ما رو هم به پیوندها اضافه کنید.
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم.خواهش میکنم.چشم میام خدمتتون
مرجان
28 اردیبهشت 93 14:22
ببین از همین الآن داری مادرشوهر بازی درمیاریا!!!!!!!!!!11 پس چرا نیومدی خدمت مادر زن تازه از سفر برگشته ؟ صب کن بیام اهواز حسابتو میرسم وقتی چلوندمت و چن تا ماچ آبدار از اون لپات کردم یاد میگیری مادر زن خیلی مهمتر از مادر شوهره
یکی از مامان ها
پاسخ
دعوام نکن میام...شرمندهههههه
ماهر
1 خرداد 93 19:06
سلام وب خوبی و قشنگی داری برای افزایش بازدید و تبادل لینک وبت بهم سر بزن منتطر حضور گرمت هستم http://popup30.ir/