وبلاگ آشپزیهای مامانوبلاگ آشپزیهای مامان، تا این لحظه: 11 سال و 8 ماه و 30 روز سن داره

♨..آشپزيهاي مامانم..♨

پاستا و بادمجان قالبی

1393/3/9 11:30
20,435 بازدید
اشتراک گذاری

خیلی خیلیییییییییییی خوشمززززززززززززززززه و لذیذه و برای مهمونیها هم فوق العادست حتما امتحان کنیدآرام

 

مواد لازم

بادمجان قلمی  6 عدد

ماکارونی شکل دار 250 گرم

پنیر پیتزا یه بسته

گوشت چرخکرده 200 گرم

پیاز 1 عدد متوسط

رب  1/5 قاشق غذاخوری

قارچ 5 عدد

فلفل دلمه ای  دو قاشق غذاخوری نگینی خورد شده

نمک زردچوبه و فلفل به میزان لازم

طرز تهیه

ابتدا پیاز رو نگینی خرد کنید و در مقدار کمی روغن تفت بدید .وقتی طلایی شد  گوشت رو در پیاز سرخ شده تفت بدید بعد که تفت دادید قارچ رو خرد کرده به گوشت اضافه کنید قارچها ابتدا آب میندازن اجازه بدید تا مقداری که آب قارچ بخار شد رب رو اضافه کرده  تفت دهید تا هم رب رنگش رو پس بده هم خامی رب از بین بره و بعد با مقدار کمی آب اجازه بدید تا بپزه و آب گوشت و قارچ تموم بشه یه مقدار کم بهش آبلیمو اضافه کنید

بادمجانها رو با پوست برش بدید و نمک بزنید و یه یکساعتی اجازه بدید تا تلخی بادمجونها گرفته بشه بعد هم در روغن سرخش کنید و روی دستمال آشپزخونه قرار بدید تا  روغن اضافی بادمجونها گرفته بشه

ماکارونیها رو هم در مقداری آب و نمک و روغن بجوشونید و ابکش کنید

این هم موادمون که آماده است  

 

این هم از قالبمون که فرقی نمیکنه چه شکلی باشه فقط باید قالب گرد میان تهی باشه البته فکر کنم خودتون هم بتونید قالب رو میان تهی کنید به صورتیکه وسط قالب لیوان استیل بگذارید ولی روی بادمجانها گنبدی نخواهد شد اونموقع تخت میشه

بادمجونها رو مثل عکس پایین داخل قالب بچینید

ابتدا پنیر پیتزا بعد ماکارونی دوباره پنیر پیتزا

بعد هم مایه گوشت و قارچ

دوباره پنیر پیتزا

بعد هم ماکارونی و پنیر پیتزا من روی پنیر آویشن پاشیدم

بگذارین داخل فر 200 درجه سانتیگراد که بهتره یه ربع قبل گرم شده باشه به مدت 20 تا 25 دقیقه در طبقه وسط فر تا بپزد

و این هم برش خوردش

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

سروه مامان حنا

پسندها (20)

نظرات (18)

: •●مامانِ آینده یه فسقِـلی●•
9 خرداد 93 13:27
طعم بادمجون که عالی، طعم ِ پاستا هم عالی... این دو تا با هم، اون هم بصورت ِ قالبی، چه شَووووووووَوووود... ممنون سروه جوووووووون...
یکی از مامان ها
پاسخ
خواهش می کنم دوست خوبو مهربونم قابل شما رو نداشت خوشحالم که خوشت اومده
ღღعسل آموزشکده هنر ღღ
9 خرداد 93 18:32
هم خوشمزه هم جالب هم خوشگل به به دستتونم درد نکنه
یکی از مامان ها
پاسخ
ممنون عزیزم خواهش میکنم قابلی نداشت
mohad
10 خرداد 93 7:56
چه با سلیقه! عالیه. حتما امتحانش میکنم. به منم سر بزنید لطفا!
یکی از مامان ها
پاسخ
مرسی از لطفت گلم حتما خانومی فقط آدرستون برای من باز نشد لطفا یه بار دیگه آدرس وبتون رو ارسال کنید
الی
10 خرداد 93 12:49
سلام عزیزم..علاوه بر غذای خوشمزه ای که درست کردی تزیینش فوق العاده شده..مرررسی..اگر با تبادل لینک موافق هستید یاعلی؟
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام الی جون ممنون از این همه لطفی که داری دوست خوبم متاسفانه ما فقط با وبهایی تبادل لینک داریم که مثل خودمون دستورات آشپزی در وبشون قرار میدن
مامان گل پسرا
10 خرداد 93 13:33
سلام.یه چیزی به این غذاتون بگید بدرود جوری چشمک میزنه ها کاش ماهم که درست کنیم همین شکلی بشه. ولو نشه
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام گلم ممنون از لطفتون اگه دستور رو دقیق انجام بدید مطمئنا نتیجه خواهید گرفت
مامان شادی
11 خرداد 93 14:24
هم عاشق پاستا هستم و هم بادمجون عالیه ممنون
یکی از مامان ها
پاسخ
خواهش می کنم عزیزم خوشحالم که خوشتون اومده
آشپزی رنگین کمان 60
11 خرداد 93 15:03
به به چه عالی منم اینو قبلا درست کردم و تو وبم گذاشتم فوق العاده خوشمزه ست ممنون عزیزم
یکی از مامان ها
پاسخ
خواهش می کنم خانومی
ناهید مامان پرنسس وشاهزاده کوچولو
12 خرداد 93 2:45
سلاااااااااااااااام دست شما درد نکنه خیلی خوشگله وحتما خوشمزه هم هست اونم پاستاااااااااا به به
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام خانومی خواهش میکنم عزیزم امیدوارم که خوشتون بیاد
ناهید مامان پرنسس وشاهزاده کوچولو
12 خرداد 93 2:47
عزیزم میگم به قالب نمی چسبه اگه برگردونید خیلی قشنگ مرتب وتمیز هست
یکی از مامان ها
پاسخ
به هیچ وجه نمی چسبه چون بادمجونا چرب هستن
ساناز
14 خرداد 93 1:19
خيلي ايده جالبيه
یکی از مامان ها
پاسخ
ممنون از لطفت گلم قابل شما رو نداشت
الی بانو
18 خرداد 93 21:02
سلام دوست جون خیلیییییییییییییییی عالی شده عزیزم ممنون از آموزش خوبت خیلی شیک شده ما هم آپیم دوستم
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم ممنون از لطفت بهتون سر میزنم خانومی
رنگارنگ
27 خرداد 93 20:59
سلام بسیار زیبا و شکیل و قطعا خوش مزه به من هم سر بزنید
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام.ممنون عزیزم
مامان آرشیدا
28 خرداد 93 10:14
واااای خیلی خوشگلو خوشمزه ست
یکی از مامان ها
پاسخ
ممنون عزیزم
ندا
30 خرداد 93 1:59
ببخشید اگه بخوام این غذا رو توی مایکروفر درست کنم. باید توی چه حالتی و چه درجه ای باشه؟
یکی از مامان ها
پاسخ
دوست خوبم متاسفانه من تا به حال از ماکروفر استفاده نکردم و نمی تونم توی این مورد راهنماییتون کنم شرمنده
♥مامان آمیتیس و علی♥
6 مرداد 93 0:45
خیلی با سلیقه هستین
یکی از مامان ها
پاسخ
ممنون عزیزم
سارا
22 بهمن 93 21:52
عالیه
mona
3 تیر 94 10:35
سلام بانوي هنرمند يه سوال داشتم كه خواهش مي‌كنم حتما جواب بديد چون جمعه مهمان دارم. توي بادنجان به جاي ماكاروني ميشه مواد ته‌چين ريخت؟
یکی از مامان ها
پاسخ
یعنی برنج؟اونوقت ممکنه خوب نپزه