وبلاگ آشپزیهای مامانوبلاگ آشپزیهای مامان، تا این لحظه: 11 سال و 9 ماه و 21 روز سن داره

♨..آشپزيهاي مامانم..♨

پیتزا قیفی با خمیر فوری

1393/6/10 14:28
49,111 بازدید
اشتراک گذاری

مواد لازم

برای قسمت اول خمیر

آب گرم  2 لیوان

آرد سفید 2 لیوان

شکر نصف فنجان

پودر شیر خشک  2 قاشق غذاخوری یا نصف لیوان شیر مایع

خمیر مایه فوری 2 قاشق غذاخوری

برای قسمت دوم خمیر

روغن نصف لیوان

آرد سفید الک شده  با  کمی نمک  3 لیوان

برای داخل نان قیفی

پیاز 1 عدد

فیله مرغ  1 عدد کوچک

سوسیس  2 عدد کوچک

فلفل دلمه ای  کوچک 1 عدد

ادویه هم شامل  زردچوبه و فلفل سیاه و نمک

پنیر پیتزا به مقدار لازم

طرز تهیه  خمیر قسمت اول

آرد و  پودر شیر خشک

و خمیر مایه فوری

 و شکر رو با هم مخلوط کنید

 آب گرم رو بهشون اضافه کنید و خوب مخلوط کنید

وقتی خوب مخلوط کردید روی اون رو سلفون بکشید و بعد دستمالی روی اون بندازید و بگذارید در محیط آشپزخونه  به مدت 20 دقیقه

می بینید که خمیر  خوب به عمل اومده

خمیر به عمل اومده رو داخل ظرف بزرگتری بریزید

 

آرد رو بهش اضافه کنید

وقتی خوب خمیر رو جمع کردید روغن رو بهش اضافه کنید و دوباره خمیر رو ورز بدید

 

خمیر در اثر ورز دادن نرم و لطیف میشه

روی اون رو بپوشونید و 10 دقیقه بهش زمان بدید تا به عمل بیاد

در اون زمانی که بهش اجازه میدید تا به عمل بیاد می ریم سراغ مواد میانی که بارها دستورش رو برای انواع پیراشکیها گذاشته بودم

پیاز رو در مقدار خیلی کمی روغن تفت بدید و فیله مرغ تکه تکه شده رو هم بهش اضافه کنید و با مقداری ادویه زردجوبه و فلفل سیاه تفت  دهید

سوسیس رو ریز خرد کنید و فلفل دلمه ای رو هم بهش اضافه کنید و تفت  دهید به جای سوسیس می تونید از قارچ استفاده کنید

این   قیفها برای درست کردن نان قیفی هست که داخل اون رو با  هر چی که سلیقه و ذائقه شخصیتون بود می تونید پر کنید حتی برای الویه هم می تونه گزینه خیلی خوبی باشه

خمیر را روی میز کار باز کرده

با پیتزا بر یا خمیر بر ، خمیر رو نواری  برش میزنید

سر خمیر رو از انتهای قیف به دور خمیر بپیچونید تا به انتهای خمیر برسید

قیفهای خمیری رو روی سینی بچینید و روی  اون رو  زرده تخم مرغ بمالید و بعد یا تخم خرفه یا کنجد بپاشید و در طبقه وسط فر به مدت  20 دقیقه  در دمای 180 درجه سانتیگراد  قرار بدید و در آخر هم گریل رو روشن کنید تا روی نانها طلایی و خوشرنگ بشه

بعد از پختن نانها داخل قیفها رو ابتدا پنیر پیتزا بریزید بعد از مواد میانی که شامل سوسیس و فیله مرغ بود پر کنید و دوباره روی اون رو پنیر پیتزا بریزید و بگذارید داخل فر تا حدی که پنیرها آب بشن

 

 

سروه مامان حنا

 

پسندها (13)

نظرات (34)

بانو
10 شهریور 93 14:31
سلام دوست عزیز تا دیر نشده دم نوش البالو را از دست ندهید. www.banoo.ir/post/1023 منتظر حضورتان هستیم. جامعه مجازی بانو
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام به بـــــــــه...یکی از دمنوش های مورد علاقه ی منهممنون.حتما سر میزنم
فاطمه
11 شهریور 93 10:54
سلام سروه خانم این قیف هارو از کجا تهیه کنیم؟ مرسی بابت دستور خوشمزه تون
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام گلم.ممنون از لوازم قنادی فروشیها.قیمتشم مناسبه...اگر هم تونستید کاغذ آلومینیومی رو چند لایه کنید تا یه کاغذ ضخیم و محکم بشه .بعد به صورت قیف درش بیارید
sanaz
11 شهریور 93 11:00
دست گلت درد نکه واقعا خوشگل شدن و صد البته خوشمزه
یکی از مامان ها
پاسخ
خواهش میکنم عزیزم
مامان ریحانه
12 شهریور 93 0:23
سلام ممنون از وبلاگ عالیتون.دوتا سوال اول قیف رو لازمه چرب کنیم؟ دوم این مقدار خمیر چند تا قیف به ما میده؟ بازم ممنون.خیلی لطف میکنید که همه چیزو کامل و با عکس توضیح میدید.خیلی دوستون دارم.
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم.ممنون نیازی نیست چرب بشه چون حالت مخروطی داره راحت جدا میشه ولی برای احتیاط خیلی کم میتونید چرب کنید... سروه جان فعلا نیستن.منم دقیقا اطلاع ندارم چند دونه میشه
بانوی شرقی
13 شهریور 93 12:25
سلام دوست عزیز،وبلاگ خیلی زیبا و آموزنده ای داری،خوشحال میشم ب وب منم سر بزنی چون وبمو تازه درست کردم و به نظرات زیبای شما نیازمندم اگ افتخار تبادل لینک هم میدی خبرم کن پیشاپیش ممنون از حضورت
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم.ممنون انشاالله سرفرصت بهتون سر میزنیم
mahya
14 شهریور 93 12:32
سلام حال شما خوبه من خیلی دنبال وبلاگ علی خوشتیپ گشتم اما نتونستم پیداش کنم گفتم اینجا ازتون بپرسم تو وبلاگ علی خونده بودم که درباره کود الاغ نوشته بودید پسرخواهرم دهنش و لثه هاش کاملا آفت زده و خیلی گریه میکنه و اذیته هیچی نمیتونه بخوره، خواستم بپرسم ازتون چه طوری باید استفاده کنیم از کود الاغ؟؟؟ بوی خیلی بدی داره؟
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم.ممنون کود الاغ که توی عطاریا به اسم عنبرالنساء میفروشن رو برای درمان آبله مرغون پسرم استفاده کردم ولی بعضی از آشناها ازش برای درمان عفونت هایی مثل عفونت زنان و عفونت گوش استفاده کرده بودن و گاها برای ضد عفونی خونه.نشنیدم برای آفت دهن استفاده بشه فکر میکنم داروی آفت(برفک) دهن نیستاتین باشه.بهتره با پزشک مربوطه مشورت کنید. بوی خوبی نداره ولی غیرقابل تحمل هم نیست... انشاالله کوچولوتون زودتر خوب بشه
سعیده
14 شهریور 93 20:54
سلام خانومی، من هرازگاهی خاموش میخونمتون؛ چند وقت پیش یه سایت خیلی کاربردی و خوب پیدا کردم که خودم خیلی ازش استفاده کردم، به خیلی از آشناهام هم معرفیش کردم، گفتم بد نیست به وبلاگهایی که میخونمشون هم معرفیش کنم، شاید به درد اونا هم بخوره: سایت "دیوار" ؛ بد نیست یه سر بهش بزنید ، حتما به درد بقیه مامانهای اینجا هم میخوره.
سعیده
14 شهریور 93 20:55
سلام خانومی، من هرازگاهی خاموش میخونمتون؛ چند وقت پیش یه سایت خیلی کاربردی و خوب پیدا کردم که خودم خیلی ازش استفاده کردم، به خیلی از آشناهام هم معرفیش کردم، گفتم بد نیست به وبلاگهایی که میخونمشون هم معرفیش کنم، شاید به درد اونا هم بخوره: سایت "دیوار" ؛ بد نیست یه سر بهش بزنی ، حتما به درد بقیه مامانهای اینجا هم میخوره.
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم.ممنون از حضور و معرفی سایت.حتما سر میزنیم
فایضه مامانه عسل
15 شهریور 93 2:24
سلام دوستای عزیزم ... باز هم ممنون از زحماتتون .... منم ایشالله غذا های جدید رو براتون میفرستم ....من لینکتون کردم و خوشحال میشم جز لیست دوستاتون باشم
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام مامان فائضه عزیز.ممنون بابت لینک.شما هم لینک شدیدمنتظر دستورهای غذاییتون هستیم
مموشك
15 شهریور 93 11:53
مثل هميشه عاليه خانمي ممنون
یکی از مامان ها
پاسخ
متشکرم
mahya
15 شهریور 93 14:31
آخه من شنیدم واسه از بین بردن عفونت خیلی خوبه، تب هم زیاد داره آخه ما اهواز هستیم مثل شما از کدوم عطاریا به راحتی میشه گیر اورد؟
یکی از مامان ها
پاسخ
آره برای عفونت خوبه.ولی اینکه دودش رو بخوای به داخل دهن بزنید نمی دونم ما از عطاری سینا توی یوسفی خرید کردیم
نگین
15 شهریور 93 15:50
سلام خوشحالم که خوشتون اومد از دستورم ^_^ مرسی
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام گلم.ممنون بازم.ارسالش میکنم به زودی
ساناز
15 شهریور 93 18:43
عالی بود ممنون از ایده خوبتون
یکی از مامان ها
پاسخ
ممنون ساناز عزیزم
سحر
16 شهریور 93 11:32
v
یکی از مامان ها
پاسخ
ممنون عزیزم
مامان خدیجه
17 شهریور 93 12:36
سلام من از خوانندگان خاموش وبتون هستم خواستم بپرسم شیرخشک همون شیر خشکی که بچه ها استفاده می کنند؟میشه چیز دیگه جایگزین کرد
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام گلم.نه فرق داره.باید از لوازم قنادی فروشی ها تهیه کنید.بله در قسمت مواد لازم ذکر شده میتونید از شیر مایع استفاده کنید
مریم مامان نیکان
18 شهریور 93 14:33
مثل همیشه عالی و کامل ممنون دوست خوبم
یکی از مامان ها
پاسخ
ممنون عزیزم
رنگارنگ
20 شهریور 93 18:38
سلام بسیار عالی شده و قطعا خوش مزه با تزئینات فوق العاده نوش جان در ضمن ما هم اپیم سر بزنید.
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم.ممنون
مامان ناهید
22 شهریور 93 11:47
سلام گلم خوبید به به یه پیتزای خوشمزه دیگه چقدر جالبه خیلی هم خوشرنگ وجذابه دستتون درد نکنه
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام گلم.ممنونم
❤مامان محمد و ساقی❤
22 شهریور 93 14:16
عالی و خوشمزه
یکی از مامان ها
پاسخ
ممنون عزیزم
طراحی قالب کودک شما
23 شهریور 93 23:26
با سلام! طراحی حرفه ای قالب برای کودک دلبندتان تنها با 20.000 تومان قالب زیبا و پر از عکس های فرزندتان با رنگ مورد علاقه او داشته باشید. امکانات قالب: +گالری تصاویر +رنگ مورد نظر شما + بدون تبلیغات +تصاویر کودکتان در هر پست و در بالای وبلاگ +پخش صدای فرزندتان (اگر به سن صحبت رسیده باشد) +تماما اختصاصی و بدون انتشار در جایی دیگر --------------------------------------------------------- ایمیل بزنید: ford3@mailfa.com منتظر شما هستیم
آیــدا
30 شهریور 93 14:46
سلام مرسی از دستور شیک و قشنگتون میخواستم بدونم بافت نونش خیلی خشکه؟
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام.خواهش میکنم نه مثل نون پیتزاس
مامان مهربون (فروشگاه تله شاپ فا)
31 شهریور 93 10:49
سلام عزیزم.خوبی؟ چقدر وبلاگ باحال و زیبایی داری.واقعا خوشم اومد . . . وبلاگ منو لینک کن بعد بهم خبر بده تا لینکت کنم اینجوری باهم میتونیم بازدید زیادی داشته باشیم عزیزدلم. عنوان وبلاگم : " فروشگاه تله شاپ فا " لینک وبلاگم هست http://teleshopfa.com
الهام
31 شهریور 93 13:00
ممنون بابت دستور خوب و کاملتون منم می پزم ببینم می تونم به خوبی شما دربیارم
یکی از مامان ها
پاسخ
خواهش میکنم دوست عزیزحتما بهتر از ما میشه
فاطیما
6 مهر 93 15:43
سلام سارا جون. من بعداز یه غیبت طولانی اومدم. ممنون واسه این دستور. ایشالا که پسرای گلت رو واست حفظ کنه.
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام گلم.خوبی؟ممنون از دعای خوبت...خدا یوسف گلی رو براتون حفظ کنه
مامان السا
8 مهر 93 6:41
ممنون
یکی از مامان ها
پاسخ
خواهش میکنم
زندگی از آ...تا...ی
15 مهر 93 12:03
سلام سارا جان لینکدونی سایتم راه افتاد و لینکت کردم ا زاین به بعد راحت تر میام تو وب خوبت شاد باشی
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم ممنونم
سارا
19 آبان 93 3:13
سلام . دقایقی رو با مطالعه و مشاهده مطالب وبلاگتون گذروندم و لذت بردم . اگه دوست داشتید سایت بنده رو تحت عنوان " عکس های خفن " لینک بفرمائید و متعاقبا نیز به بنده خبر بدید تا وبلاگتون رو با عنوان مورد علاقتون لینک کنم . در ضمن آدرس سایت بنده www.khodemoon.com هستش . یا حق
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم.سایت شما هم زیبا و جالب بود.توی وبمون فقط وب های هنری لینک میشن ببخشید
راضی
11 آذر 93 22:20
سلام عزیزم خسته نباشی لدفن روش درست کردن این قلبای خوشکل با سس رو هم یادمون بدین من خیلی خوشم میاد اما بلد نیستم
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم.سلامت باشی چشم حتما
راضی
5 دی 93 23:58
سلاااااااااااااام من دوباره اومدم خسته نباشییییییییی اومدم یه بار دیگه بگم این مدل تزیین سس ها یادمان بدین لودادن خیلی خوبههههه
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم چشم حتما
فرشته
11 بهمن 93 14:45
با سلام وعرض ادب من تازه با وب شما اشنا شدم یه سوال اگر این پیتزا را روز قبل درست کنیم خشک نمیشه؟ چون مهمان دارم میخوام از روز قبل درست کنم لطفا راهنمایی بفرمایید
فرشته
11 بهمن 93 17:19
باسلام این پیتزا ممکنه خشک شود اگر یه روز قبل اماده کنیم لطفا راهنمایی بفرمایید
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام.نون ها رو میشه از قبل درست کرد و در ظرف دربسته گذاشت...مواد رو همون روز بذارید بهتره
سارا
26 فروردین 94 18:17
خیلی عالین
مهسا
21 اردیبهشت 94 18:39
سلام ممنون به خاطر آموزش های خوبتون یه سوال داشتم . این نون رو میشه با خمیرهای آماده ای که توی بازار هست هم درست کرد یا باید خمیرش رو حتما خودمون درست کنیم ؟
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم.با هر خمیری میتونید درستش بکیند
شکیبا
4 تیر 94 15:11
خانوم میای مامان من بشی خوش به حال بچت