وبلاگ آشپزیهای مامانوبلاگ آشپزیهای مامان، تا این لحظه: 11 سال و 9 ماه سن داره

♨..آشپزيهاي مامانم..♨

کاسترول(کاسرول) بادمجان

1393/7/30 13:41
24,016 بازدید
اشتراک گذاری

دستور این غذای خیلی خوشمزه رو باز هم از دوست کدبانو و عزیزم الهام جان مامان فرگل گرفتممحبت

 

کاسترول بادمجان

مواد لازم برای خمیر:

آرد :350 گرم:حدود سه و نیم پیمانه پلوپز

خمیر مایه:1 ق مرباخوری

شکر:1 ق چایخوری

تخم مرغ :1 عدد

شیر گرم:سه چهارم پیمانه

روغن:یک چهارم پیمانه

زرده تخم مرغ :1 عدد

کنجد:به میزان لازم

مواد لازم درون خمیر:

بادمجان:3-4عدد(میتونید میزانشو کمتر یا بیشتر کنید)

گوشت چرخ شده:300 گرم

پیاز متوسط:1 عدد

رب گوجه:1 قاشق

فلفل دلمه خرد شده:1 عدد

قارچ:به دلخواه

پنیر پیتزا به میزان لازم

نمک.فلفل.زردچوبه و...

طرز تهیه:

شیر رو گرم می کنیم و خمیر مایه و شکر رو توش میریزیم و 10  دقیقه یه گوشه میذاریم تا عمل بیاد

کاسترول بادمجان

خمیر مایه و روغن و نمک و تخم مرغ رو با هم خوب مخلوط می کنیم(با چنگال هم می زنیم)

کاسترول بادمجان

سپس 300 گرم از آرد رو کم کم اضافه می کنیم و ورز میدیم و اگر دیدیم باز به دست میچسبه 50 گرم بعدی رو اضافه میکنیم.در غیر اینصورت نیازی به بقیش نیست

کاسترول بادمجان

2 ساعت در جای گرم روی خمیر رو می پوشونیم و بهش استراحت می دیم تا حجم خمیر دوبرابر بشه

کاسترول بادمجان

توی این زمان مواد رو آماده می کنیم.

بادمجونا رو پوست میگیریم و به صورت حلقه ای برش میزنیم و بعد از گرفتن تلخیشون سرخ می کنیم و کنار میذاریم

**(قبلا گفتم اگر میخواین موقع سرخ کردن بادمجان روغن زیادی مصرف نشه یه سفیده رو خوب با چنگال بزنید و قبل از گذاشتن بادمجان توی روغن با انگشت اطرافشو به سفیده آغشته کنید.زمانی نمیبره...مصرف روغن بسیار پایین میاد و رنگ بادمجونا خوشگل میشه و اصلا بوی تخم مرغ نداره...زردشم بذارید برای روی خمیرچشمک)

پیاز رو نگینی کرده و با گوشت و رب و نمک و ادویه جات مخصوص سرخ می کنیم

قارچ ها رو خرد کرده و کمی با کره تفت میدیدم

میزان همه مواد دل به خواهیه...هرچقدر که دوست دارید کاسرولتون ضخامت داشته باشه همون میزان مواد استفاده کنید.پس میتونید مواد رو کم یا زیادتر کنید

بعداز استراحت خمیر کمی خمیر رو ورز داده و به دقسمت تقسیم می کنیم

کف ظرف یا سینی فر(میتونید هم توی ظرف پیرکس درست کنید هم توی سینی فر)کمی چرب کنید و با وردنه یه قسمت خمیر رو باز کنید و توی ظرف پهن کنید

کاسترول بادمجان

کمی پنیر پیتزا بریزید

بعد بادمجونا رو بچینید

دوباره پنیر

کاسترول بادمجان

بعد مواد گوشتی و فلفل دلمه(میتونید فلفل رو هم جدا گانه تفت بدید یا با مواد گوشتی تفت بدید)

دوباره کمی پنیر

کاسترول بادمجان

بعد قارچ ها رو بریزید

و درآخر پنیر می ریزیم

کاسترول بادمجان

و قسمت دوم خمیر رو باز کرده و روی مواد پهن میکنیم

لبه دو خمیر رو به سلیقه ی خودتون به هم وصل کنید

با چنگال چند تا سوراخ روی خمیر بزنید و زرده تخم مرغ بمالید و کنجد بپاشید

کاسترول بادمجان

و در فر از پیش گرم شده با درجه 180 در طبقه وسط به مدت 45 دقیقه میذاریم تا خمیر بپزه

کاسترول بادمجان

خمیرش عاااالیه...برای پیتزا و پیراشکی هم میتونید استفاده کنید

میتونید کمی از خمیر رو منار بذارید و قالب بزنید و قبل از زدن زرده تخم مرغ روی کاسترول قرار بدید

کاسترول بادمجان

تو نت سرچ کنید خیلی مدلا و تزئینات خوشگل ازش هستزیبا

حتما این غذای خوشمزه رو درست کنید و امیدوارم از خوردنش لذت ببرید

منبع:دقیق نمی دونم هر وقت کشف شد مینویسمچشمک

سارا مامان علی و حسین

 

 

پسندها (9)

نظرات (27)

خواهر فرناز
30 مهر 93 15:45
دستشون درد نکنه مثل همیشه عالی بود
یکی از مامان ها
پاسخ
ممنون عزیزم
مامان علی مرتضی
30 مهر 93 16:10
سلام سارای عزیزم خوبین؟سارا جان بهت تبریک میگم واسه پسرت دومت من تازه متوجه شدم وای که چقدر ازت بیخبر بودم راستی رفتم وبلاگت که عکس نینی جدید وبزرگ شدن علی رو ببینم چرا ی جای دیگه وبلاگ درستیدی کسی اذیتت کرده خواهر بگو تا خیلی وقته وقت نمیکنم بیا نی نی وبلاگ گاهی زود میام ی چیزی مینویسمو میرم ووقت نمیکنم سر بزنم دوست دارم عزیزم وممنون از شما ومامانای دیگه که وقت میزارین وبه ما غذاهای خوشمزه اموزش میدین
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم.خوبید؟گل پسر خوبه؟ حسینم دو ماه دیگه به دنیا میاد نه کی جرات داره اذیتمون کنه انشاالله دوباره بتونی فعالانه وبلاگ نویسی کنی...ممنون که همیشه جویای احوالمون هستی
مامان آیدا وآرمان
30 مهر 93 23:59
سلام به دوست هنرمند وفعال وخوش ذوقم دوستت دارم بسیاررررر. خدا قوت دوباره فعال شدی خوشحال شدم بسیارررررر. امروز ته چین مرغ وبادمجان شما رو درستیدم خوشمزه شد بسیاررررررر. البته من بادمجون نریختم ولی زیبا وشیک شد بسیاررررر.
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم.ممنوووونم.منم همینطور نوش جانتون.از دستپخت خوبه خودتون بوده
طرفدار پر و پا قرص این وبلاگ
1 آبان 93 11:19
من عااااااااااااشق یه همچین غذاهایی هستم سارا جون،حسین کوچولومون خوبه مراقب دستای نازش باش که موقع آشپزی با مامانش بووووووووووو نشه
یکی از مامان ها
پاسخ
تشریف بیارید شهرمون همش این مدلی برات میپزم خوبه خوب...شیطون و بلاچشم حتما
الی
3 آبان 93 9:29
سلام خانوم اشپز باشی . از شکلش پیداست خوشمزه است.وقت بشه درست می کنم
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم.انشاالله درست کنید و خوشتون بیاد
طرفدار پر و پا قرص این وبلاگ
3 آبان 93 22:00
ممنون از محبتت عزیزززززززززززززززززززم کاش نزدیک بودیم زیارتت می کردم کااااااااااااااااااااااااااااااااااااش
یکی از مامان ها
پاسخ
قربونت برمکار خیلی سختی هم نیستا
شاخه نبات
3 آبان 93 23:51
سلام به مامان هنرمند سارا جون میخواستم بدونم برای سرخ کردن بادمجان منظورتون اینه که تمام سطح بادمجان رو آغشته به سفیده کنیم یا فقط اطرافشو ؟
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم تمام سطح رو که در روغن سرخ میشه
مریم بانو
4 آبان 93 8:13
واااااااااای من عاااااااااااششششق غذاهای جدید هستم و این غذا هم به نظرم فوق العاده میاد. ان شالله امشب درستش میکنم خیلی خیلی ممنونم ازتون همونطور که تو وبم نوشتم شما وب شما منبع بی نظیر غذاهای جدید و خوشمزه اید
یکی از مامان ها
پاسخ
ممنون مریم جون از لطف و محبت همیشگیت
غزل
4 آبان 93 10:58
سلام به سارای گل عزیزم میخواستم بپرسم از چه نوع آردی استفاده کنم و اینکه من خمیر مایه ندارم چیکار کنم میشه نریزم اصلا نمی دونم کجا باید بگیرم و سوال آخرم اینکه من میخوام توی ماکرو ویو درست کنم میشه؟ با چه قدرتی؟ چند دقیقه ؟ببخشید اینقدر سوال پرسیدم
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم آرد قنادی.همونا که برای کیک استفاده میشه. ببخش عزیزم در مورد پخت با ماکروفر تجربه ای ندارم
فهيمه
4 آبان 93 15:06
سلام.من تقريبا هر روز به اينجا سر مي زنم. يك سالي ميشه كه اينجا رو پيدا كردم. به لطف شما و ذوق و سليقتون. آشپزيم خيلي خوب شده. اومدم تشكر كنم و خسته نباشيد بگم بهتون. و بگم ممنونم به خاطر زحمت هاتون و اينكه يك وب خوب و سالم رو اداره مي كنيد.آرزو مي كنم هميشگي باشيد و هميشه موفق تر از قبل
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام گلم.ممنون از دعای خیرت.شما هم موفق و سلامت باشید
رنگارنگ
4 آبان 93 18:36
سلام خانم گل به به عالی و قطعا خوشمزه به من هم سر بزنید
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم.ممنون
مامان محمد علی و محمد رضا
4 آبان 93 19:06
سلام مثل همیشه خوشگل و حتما خوشمزه.خسته نباشید
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم.ممنون.سلامت باشی بابت خصوصی هم یه دنیا سپاس
بانو
5 آبان 93 9:31
سلام طرز تهیه ارده صبحانه در بانو www.banoo.ir/post/1214 منتظر حضورتان هستیم. جامعه مجازی بانو
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام.چشم
مریم بانو
5 آبان 93 10:21
واااااااااای دیشب این غذای خوشمزه رو درست کردم ان شالله 4شنبه عکسشو میذارم تو وبم+ لینک به وب شما برای طرز تهیه ینی محششششششششر مال یه دقیقه ش بود منو همسری تقریبن خودمونو خفه کردیم بی نهایت ممنونم
یکی از مامان ها
پاسخ
نوووووش جونت عزیزم
هستی
5 آبان 93 11:33
سلام عالییییییییییی ماهم اپیم
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام.ممنون.چشم میام خدمتتون
الی
5 آبان 93 12:25
سلام ببخشید جواب سوالمو ندادین که بدون فر هم میشه این غذارو درست کرد؟
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم خب وقتی پیام خصوصی میذارید من چطور جواب بدم الان خودم نظرتونو کپی کردم و اینجا نوشتم کلا خمیرها باید توی فر درست بشن.در مورد غیر فر (ماکروفر و...)تجربه ای ندارم عزیزم
rokhsare
5 آبان 93 20:02
salam azizam.en khamir mayaro mishe cheghadr negah dasht.pmamnonammmmmmodresham hast doroste?
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم.منظورتون تاریخ مصرفشه؟اگر خارجی بگیرید روش نوشته...غیر از اون رو دقیق نمیدونم ولی اگر توی آب گرم گذاشتید و کف نکرد یعنی تاریخ مصرفش گذشته... متوجه قسمت دوم سئوال نشدم
مامان محمد علی ومحمّدرضا
6 آبان 93 12:01
خواهش میکنم
یکی از مامان ها
پاسخ
عزیزمی
مرجان
7 آبان 93 10:20
سارا گلی این چیه گذاشتی نمیگی منه زن حامله هوس میکنم جواب چشم چپ نی نی منو تو میخای بدی بعدا بگی دخترت لوچه نمیگیرم واسه پسرم؟ خیلی عالیه ازونایی که باس ادم تو خوردنش خودشو خفففه کنه خیلی خوشمان آمد ازین پاته بینظیر دستت درست قلبونه اون شکم باد کرده ت!
یکی از مامان ها
پاسخ
دیگه گول نمیخورم ممنون عزیزم
ترمه
7 آبان 93 23:43
________✿✿ _________✿✿ عااااااالیه...سپاس و درود ✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿ ┊   ┊┊   ┊┊ ✿ ┊   ┊┊  ✿✿ ┊   ┊┊   ┊   ✿✿
یکی از مامان ها
پاسخ
ممنون عزیزم
علی
10 آبان 93 20:20
سلام منتظر حضورت هستم سر بزن
بانوی بهاری
11 آبان 93 15:55
سارا جون نظرم اومد
یکی از مامان ها
پاسخ
بله عزیزم میام پیشت
الی بانو
19 آبان 93 15:28
سلام عزیزم ماشاالله یه پا کدبانویی دوستم از دیدن کارهات لذت بردم ما هم آپیم خوشحال میشم پیشمون بیایی
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم.ممنونمبه پای کارای زیبای شما که نمیرسیم میام خدمتتون
مریم
3 آذر 93 13:45
سلام وخسته نباشید.اول همه میخواستم ازتون بابت دستور غذاهاوکیک هاتون تشکرکنم.دوم ی سوال داشتم تواین غذا شما ی بار گفتید خمیرمایه را با شیرمخلوط کنیم وبعد دوباره گفتید با روغن وتخم مرغ و...یعنی دوقاشق خمیر نیاز هست ؟
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم.سلامت باشید برای باز دوم منظورم خمیر مایه ی عمل اومده با شیره
سمیرا
23 آذر 93 23:00
سلام عزیزم. وبت عالیه . من با خوندش به آشپزی علاقمند شدم. کیک مرغ و کاسترول بادمجان رو هم درست کردم هر دو عالی شد. ممنون از شما
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم.ممنونم.نوش جونتون
تیام
24 خرداد 95 17:36
ممنون بابت دستور. نجاتم دادین. 5 شنبه مهمون داشتم و نمیدونستم چی درست کنم
شقایق
16 مرداد 96 12:55
سلام . دوتا سوال دارم . اول اینکه موقع برش از هم نمیپاشه؟؟؟؟ و سوال دو اینکه شما یجا گفتین خمیر مایه رو توشیر میریزیم میزاریم کنار عمل بیاد و خط بعد گفتین خمیر مایه و تخم مرغو.. هم میزنیم با چنگال . چجوریه داستان؟
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام نه نمیپاشه.پنیر پیتزا به اندازه باشه و کم نباشه منظور همون مخلوط شیر و خمیر مایه هست که باید به تخم مرغ اضافه بشه