وبلاگ آشپزیهای مامانوبلاگ آشپزیهای مامان، تا این لحظه: 11 سال و 8 ماه و 30 روز سن داره

♨..آشپزيهاي مامانم..♨

پیتزا قلبی گیاهی

1392/11/29 13:24
6,387 بازدید
اشتراک گذاری

فرصت نکردم پستهای خودمو کامل کنم

برای امروز که سپندارمذگان هست این پیتزا قلبی خوشگلو که آبجی فرناز عزیز برامون فرستادند رو میذارم

ممنونم دوست کدبانو و عزیزمماچسپندارمذگانتونم مبارکقلب

پیتزا قلبی

عکس از مراحل نداریم.هروقت خودم درستش کردم پست رو کامل میکنمچشمک

مواد لازم برای تهیه ی خمیر پیتزا:(بدون مایه خمیر)
ارد 3پیمانه

روغن زیتون (یا روغن ذرت)نصف پیمانه

شیر 1پیمانه
بیکینگ پودر 1قاشق چایی خوری سر پر

نمک 1قاشق چایی خوری سرخالی یا کمی کمتر
کاملا مواد را باهم مخلوط کنید  و ورز دهید در صورتی که خمیر چسبنده بود  بهش ارد اضافه نمایید
و به مدت 30 دقیقه در یخچال استراحت بدید

مواد پیتزا گیاهی:
لوبیای پخته مون 2 ملاقه سر پر
سویا حدود 3/4تا 1پیمانه
هویج درشت پخته شده و خرد شده:2-3 عدد
ذرت نصف یک قوطی کنسرو


قارچ 1بسته

سیب زمینی 2عدد بزرگ یا 3تا متوسط

پنیر پیتزا:به میزان کافی
طرز تهیه :

پیازها را نگینی کرده و در روغن تفت میدیم   و سویا رو اضافه میکنیم  و مخلوط میکنیم  نمک و فلفل و زردچوبه و ادویه(اگر دوست داشتید به جای سویا گوشت بزنید در این مرحله اضافه کنید)را هم اضافه کنید
 لوبیای پخته و قارچ وسیب زمینی نگینی شده )هویج و ذرت را هم ریخته و اجازه میدیم تا مواد خوب پخته شوند
خمیر را به 4 یا 5  قسمت تقسیم کرده و با وردنه باز میکنیم(من به شکل قلب برش زدم) و روی آن سس زدم (البته رب را با شکر و آب قاطی کردم  زدم ) و مواد را روی آن میریزیم و روشو پنیر میریزیم و درون ماهیتابه  هپی کال یا هر ماهیتابه دردار دیگر میگذاریم

زمان پختش حدود 10 دقیقه بود بسته به شعله داره روی شعله کم زمان پخت بیشتری میبره موادمون پخته است غیر از سیب زمینی وسویا که اونم تو زمان تفت دادن خوب پخته میشه و فقط  در حدی که خمیر پخته پخته بشه زمان کافیه و چون من خمیرم را نازک کردم زودتر پخته شد و ترد شد اگه خمیر کلفت باشه فکر کنم بهتره بره توی فر سوال
با این مواد من  5تا پیتزای بزرگ درست کردم
یه نکته هم بگم اگه مثل من روی گاز میپزین بهتره از ماهیتابه استفاده کنید که ارتفاعش کوتاه باشه قابلمه با ارتفاع بلند برای درآوردن پیتزا کار رو کمی سخت میکنه

نوش جان

پیتزا قلبی

 

فاطمه آبجی فرناز جون

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (14)

مامان آیسو وآیسا
29 بهمن 92 13:25
عالیه یعنی این کالریش پایینتره اونوقت... راحت هم هست حتما میدرستیم...
یکی از مامان ها
پاسخ
ممنون باید پایینتر باشه ولی میشه با زیاد ریختن پنیر جبرانش کرد
خواهر فرناز
29 بهمن 92 13:40
هنرش این بود که لبدون ماسه خمیر خمیرش نیم ساعته اماده میشه ممنون که دستور پیتزای منم گذاشتین تو وبلاگتون
یکی از مامان ها
پاسخ
آره اتفاقا رفتم تو فکر درست کردنش...ممنون عزیزم بابت همراهیت
مامان تینا و رایان
29 بهمن 92 20:03
دستشون درد نکنه
خواهر فرناز
29 بهمن 92 20:22
خصوصی دارین عزیزم
یکی از مامان ها
پاسخ
برات نوشتم عزیزم
ستاره زميني
29 بهمن 92 23:10
رنگین کمان 60
30 بهمن 92 0:36
ایده جالبی بود ممنون
یکی از مامان ها
پاسخ
خواهش میکنم عزیزم
خواهر فرناز
30 بهمن 92 10:25
واقعا فکر نمیکردم این قدر مورد استقبال قرار بگیره ممنون از همه دوستان گل
یکی از مامان ها
پاسخ
هنوز تبلیفات منو قبول نداری؟غذای خوب استقبال میشه ازش دیگه
مامان تینا و رایان
30 بهمن 92 10:41
اییی جااااان سارا جوووونم ببخشید من از هر دری سخن گفتم الّا یه تبریک خشک و خالی (به قول تینا) گلم ایشالا هر روزت ولنتاین و سپندارمزگان باشه ممنون بابت ایده های خوب و خوشمزه و ممنون بابت اینکه با این همه مشغله بازم دارید چرخ وبلاگ رو میچزخونید این هم گلهای مجازی ما با عشق که از هر گل واقعی خوشبوترن چون با عشق تقدیم شدن
یکی از مامان ها
پاسخ
ممنووووووووووووووون...تینا جون ماشاالله خیلی عاقل و خانومه...ببوسش خواهش میشه ممنوووونم عزیزم خودت گلی
اشپزی و سرگرمی
30 بهمن 92 14:15
سلام دوست عزیز خوشحال میشم تبادل لینک کنیم..
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم.میشه آدرستونو صحیح وارد کنید؟
مهسان
2 اسفند 92 12:21
سلام سارا جونم ، خواهش گلم .. جزء 19، 20 و 21 خوبه خانمی ممنون، التماس دعا
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم.ممنون
آشپزی اردیبل
3 اسفند 92 14:31
سلام وقت بخیر روح نوازهستم از اردیبل وب جالبی دارین اگه وقت کردین به وب منهم سری بزنین بالای هفتصد نفر روزانه بازدید کننده داره اگر تمایل به تبادل لینک داشتین خبرم کنید ممنون میشم http://ashpazardabil.blogfa.com/
زهرا
21 مرداد 94 7:31
درست کردم بسیار خوب شد.ممنون