وبلاگ آشپزیهای مامانوبلاگ آشپزیهای مامان، تا این لحظه: 11 سال و 9 ماه و 20 روز سن داره

♨..آشپزيهاي مامانم..♨

کتلت لوبیا چشم بلبلی

1393/4/15 14:09
18,926 بازدید
اشتراک گذاری

مواد لازم:

لوبیا چشم بلبلی : یک و یک چهارم پیمانه

آرد نخود چی :3 قاشق غذاخوری

سیب زمینی: 2 عدد نسبتا بزرگ

پیاز :1 عدد متوسط

جعفری خرد شده : 3  قاشق غذا خوری

زردچوبه  پودر گشنیز فلفل سیاه  نمک به میزان لازم

طرز تهیه:

لوبیا چشم بلبلی رواز شب قبل خیس می کنیم

بعد لوبیا رو می پزیم تا جاییکه آب داخل لوبیا خشک بشه و به خورد لوبیاها بره بعد همونجوری داغ داغ  داخل غذاسار لهش می کنیم البته با گوشتکوب و چرخ گوشت هم میشه اینکار رو انجام داد در واقع با هر چیزی که بشه لوبیاها رو له کرد

بعد پیاز و سیب زمینی رو رنده می کنیم و  جعفری خرد شده رو هم  داخل مواد می ریزیم

سپس ادویه های گفته شده و آرد نخود چی رو هم داخل مواد دیگه بریزید

مواد رو خوب با هم  مخلوط کنید حتی اگه تونستید با دست خوب ورز بدید تا مواد کاملا یکنواخت بشه بگذارید یخچال یه نیم ساعتی بمونه

و بعد داخل روغن سرخشون کنید من با قالب فلافل سایز بزرگ قالب زدم  صبر کنید ابتدا یه طرفش سرخ بشه بعد برش گردونید در غیر اینصورت از هم میپاشه

این هم کتلت کاملا گیاهی و اصلا  به تخم مرغ هم نیاز نداره خیلی پوک و خوشمزه بود یه طعم خاصی داشت که من تا حالا این طعم رو نچشیده بودم و برام تازگی داشت امیدوارم شما هم درست کنید و از خوردن این کتلت گیاهی لذت ببرید تنها عیبی  که این کتلت داشت انگاری تشنه روغن بود نمی دونم چرا روغن زیاد مصرف میکرد تعجب

سروه مامان حنا

پسندها (12)

نظرات (15)

مرضيه مامان اميرعلي
19 تیر 93 16:11
سلام.مامان حنا گلي .ميتونم شمارتونو داشته باشم تا از طريق واتساپ از راهنمايياتون استفاده کنم .ممنون ميشم اگه لطف کنيد.بووووووووووووس
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام مرضیه جان عزیزم از دادن شماره واقعا شرمنده ام امیدوارم همینجا توی وب آشپزی بتونم هر سوالی داشتید راهنماییتون کنم
ماه بانو
19 تیر 93 17:08
سلام.تازه با اشپزخونتون اشنا شدم.با شیرینی و کیک هم همینطور. میشه بگین اردی که واسه کیک و شیرینی به کار میبرین چه اردیه؟ ممنون میشم
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم.خوشحالیم از آشناییتون آرد سفید قنادی(سه صفر)
: •●مامانِ آینده یه فسقِـلی●•
19 تیر 93 22:36
مثه همیشه عالیییییییییی
یکی از مامان ها
پاسخ
ممنون گلم
ماه بانو
20 تیر 93 2:58
سلام.من تازه با اشپزخونه زیباتون اشنا شدم.تا حالا هم هیچ مدل شیرینی نپختم ولی تازگیا تصمیم گرفتم درست کنم. از وب شما هم میخوام استفاده کنم. یه سوال اردی که تو کیکها و شیرینی هاتون استفاده میکنید چه نوع اردیه؟
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم.خوش اومدی.آرد سفید قنادی(سه صفر).موفق باشی
مهسا خانوم
20 تیر 93 12:05
سلام.وااااااایی.روزه ام وغش کردم این رو دیدممممم واقعا عالی به نظر میادددددددد
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم.ببخشیدانشاالله خودتون زودتر درستش کنید
معتمدی
20 تیر 93 13:54
سلام روزه داری تون قبول میخواستم بدونم عکس غذاهایی که از دستورات شما استفاده شده رو به کدوم آدرس بفرستم آخه من با دستور شما کیک شیفون درست کردم و عکسشو به ایمیلی که زده بودید فرستادم ولی شما اونو تو آلبومتون هنوز نزاشتید برای همین فکر کردم شاید اشتباه فرستاده باشم ممنون از شما
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم.ممنونم ببخشید مدتیه فرصت نشده به ایمیلمون سر بزنیم.در اولین فرصت ایمیلا رو چک میکنم.پوزش بابت تاخیر
مریم بانو
21 تیر 93 9:12
سلام عزیزم.بسیار جالب و کامل توضیح دادین هم عکسا خیلی عالی بودن و هم لذت بردم از اینکه کاملن مراحل رو نشون میدین و میگید که روغن زیاد استفاده شده تا اگه کسی دوست نداشت با شرایط آشنا باشه منکه بنظرم همیشه مراقبت و رعایت کردن خودش باعث بیماری میشه مرسی از آموزش عااااااااااالیتون
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام گلم ممنون از این همه لطفتون
ماه بانو
21 تیر 93 11:41
یه سوال دیگه کیکها وشیرینیهایی که اموزش میدینو میشه تو تستر هم درست کرد یا حتما باید فر باشه
یکی از مامان ها
پاسخ
در مورد کار با تستر تجربه ای نداریم
فاطمه
21 تیر 93 19:41
سلام؛موادی که برا کتلتا میذارید؛مثل کتلت عدس برای چند نفرکافیه؟ممنون ازسایت عالیتون
یکی از مامان ها
پاسخ
دقیقا نمیشه گفت چند تا چون بستگی داره قالبتون چه اندازه ای باشه خواهش میکنم عزیزم دقیقا با این قالب این مواد کتلت برای من چهارده تا کتلت داد
آذینه دخت
22 تیر 93 20:39
سلام خانومی شما مافین مرغ و سبزیجات بلدید؟ خیلی دنبال دستورش گشتم ولی یه دستور قابل اطمینان که غذای خوشمزه از آب در بیاد تا مجبور نشم بعد پخت موادشو دور بریزم پیدا نکردم
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم.دو سه تا دستور مافین غذایی داریم ولی مرغ و سبزیجات نیست.انشاالله اگر درست کردیم حتما دستورشو میذاریم
مامان یه نازدونه
23 تیر 93 0:20
من درست کردم اما اصلا از مزه ش خوشم نیومد. مزه سیب زمینیه خام خیلی معلوم بود به نظر من سیب زمینی پخته بشه بعد رنده بشه خیلی بهتره
یکی از مامان ها
پاسخ
سارا:سلام عزیزم.انشالله سروه جون میاد و نکات لازم رو میگه.میتونید با سیب زمینی پخته هم امتحان کنید
❤مامان محمد و ساقی❤
23 تیر 93 11:55
بسیار عالی سروه جان
یکی از مامان ها
پاسخ
ممنون عزیزم
صدیقه
24 تیر 93 5:13
وبت عالیه به من هم سربزن اگه مایل به تبادل لینکی خبرم کن
یکی از مامان ها
پاسخ
ممنون عزیزم.با افتخار لینک شدید
atefe
24 تیر 93 14:50
وبلاگت عالیه
یکی از مامان ها
پاسخ
ممنون عزیزم
خواهر فرناز
18 آبان 93 20:33
ای بابا کلی نوشتم پرید سارا جونم سلام من امروز درستش کردم ولی هر کاریش کردم از هم پاشید روغنشم زیاده ووقتی میخوری طعم روغن میده اما یه طعم جدید وخوبی داره با این حال من فکر نکنم اینو درستش کنم چون زیاد استقبال نشد اینارا نوشتم برای اونایی که میخوان اینو درست کنند امیدوارم به دردشون بخوره
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم این غذا از دستورهای سروه جونه.من درستش نکردم.الان هم استراحت مطلق بارداری هستن انشاالله سر فرصت میان و براتون توضیح میدن