وبلاگ آشپزیهای مامانوبلاگ آشپزیهای مامان، تا این لحظه: 11 سال و 9 ماه و 20 روز سن داره

♨..آشپزيهاي مامانم..♨

ناگت مرغ

1392/10/3 12:32
26,968 بازدید
اشتراک گذاری

مواد لازم

سینه مرغ 500 گرم

پیاز 2 عدد کوچک

پنیر پیتزا  150 گرم

سیر  2 حبه  (پودر سیر 1 قاشق غذاخوری)

قرص عصاره مرغ 1 عدد

پفک نمکی پودر شده  1/2 پیمانه

پودر موسیر 1 قاشق چایخوری

پودر نان  باگت  1/3 پیمانه 

طرز تهیه

ابتدا سینه مرغ خام رو با پیاز و سیر  و قرص عصاره مرغ چرخ کنید

بعد پنیر پیتزا رو اضافه کنید و دوباره همه مواد رو با هم چرخ کنید تا به کاملا مواد له بشه و به صورت خمیر چسبناکی در بیاد

در ظرف دیگری پودر پفک نمکی و پودر موسیر  و پودر نان که من  باگت رو چند روز قبل خشک کردمو و بعد هم پودرش کردم از آرد سوخاری هم میشه استفاده کرد ولی باید آسیابش کنید همه مواد رو باهم مخلوط کنید و مواد گوشتی رو داخل سینی صافی پهنش کنید و از هر قالبی که دوست داشتید می تونید استفاده کنید خمیر گوشتی رو قالب بزنید  

بعد هم خمیر گوشتی قالب زده رو داخل مخلوط پودر نان و پودر پفک بغلطونید

خوب اینجا دیگه ناگتها آماده هستن که سرخ بشن

 

حرارت زیر ظرف مورد نظر برای سرخ کردن ناگتها نباید زیاد باشه چون پودر پفک سریع میسوزه با حرارت کم سرخشون کنید

ناگتهای ما آماده است  فوق العاده خوشمزه شده بود به جای اینکه ناگتها رو از بیرون تهیه کنید می تونید داخل خونه تمیز و بهداشتی درست کنید و بگذارید داخل فریزرتون و هر وقت که دوست داشتید مصرف کنید البته اینم بگم که از ناگتهای بیرون هم مقرون به صرفه تره حتما یک بار امتحان کنید

 

سروه مامان حنا

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (35)

فاطمه
3 دی 92 0:28
مرسي عزيزم بابت دستور خوبت.دو تا سوال داشتم,اول اينکه خمير گوشتي شل نميشه براي قالب زدن؟آخه من وقتي مرق رو چرخ ميکنم مثلا براي رولت مرغ خيلي نرمه و جوري نيس که بشه قالب زد بعدم منظورت از ژودر نون باگت همون خمير داخلشه که در مياريم و خشک ميکنيم؟ ممنونم ازتون
یکی از مامان ها
پاسخ
خواهش میکنم عزیزم نه به هیچ عنوان چون پنیر پیتزا باعث میشه خمیر سفت و چسبنده بشه و بعد از اینکه ناگت سرخ میشه چون پنیر پیتزا آب میشه موقع خوردن نرم و لطیف میشه نان باگت رو بگذارید خشک بشه همونجوری پودرش کنید منظور از پودر نان باگت همون کل نان باگت خشک شده هست
★ مامان آینده یه فسقلی ★
3 دی 92 1:42
آخخخخخ... اون پروانه ای چه خوشگله. مرسی سروه جااااان پودر پفکککک خیلی باحال بود
یکی از مامان ها
پاسخ
چشماتون خوشگل می بینه نازنینم خواهش می کنم خانومی قابل شما رو نداشت ممنون از این همه لطفی که به ما داری
هما
3 دی 92 10:29
سلام عزيزم .ميشه به جاي پودر پفك كه غير بهداشتي و براي بچه ها مناسب نيست چيز ديگه جايگزين كرد .ممنون
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام گلم تولید کننده ها از رنگ نارنجی برای غلطوندن ناگت ها استفاده میکنند و چون ما این مواد رو در اختیار نداریم مجبوریم از پودر پفک که رنگ نارنجی داره استفاده کنیم شما می تونی پودر پفک رو حذف کنی و از آرد سوخاری استفاده کنی ولی مطمئن باش که مزه ناگت به همون پودر پفکه
سحر
3 دی 92 11:19
باید خوشمزه باشه حتما" امتحان میکنم. ممنون
یکی از مامان ها
پاسخ
امیدوارم که خوشتون بیاد دوست عزیز
مریم مامان نیکان
3 دی 92 12:31
یه دنیا تشکر سروه جان خیلی عالی
یکی از مامان ها
پاسخ
خواهش میکنم مریم جون قابل شما رو نداشت خوشحالم که خوشتون اومده
♨سارا مامان علی♨
3 دی 92 12:42
ممنووووووووون سروه جون...من طرز تهیه ناگت رو بلد نبودم
یکی از مامان ها
پاسخ
خواهش میکنم سارا جون قابلی نداشت
مامان سهند و سپهر
3 دی 92 12:52
باید عالی شده باشه. آماده خوردیم فقط ولی این حتما یه چیز دیگه ست. ممنون
یکی از مامان ها
پاسخ
امیدوارم که خوشتون بیاد دوست خوبم خواهش میکنم قابلی نداشت
خواهر فرناز
3 دی 92 14:20
سلام آقا به ما برخورد اومدیم یه دستور جدید بذاریم دستور ژله هندونه از خودم در آوری است از هیچ سایتی کپی نکردم ابتدا ژله سبز را آماده کنید سپس در ظرف دایره شکل کمی بریزید تا پایینش ببندد بعد از بسته شدن قسمت پایین برای درست کردن دیواره ها کمی رنگ سبز بریزین ویک کاسه گرد کوچکتر داخلش بذارین تا مواد دور کاسه را بگیره (این طوری حالت دیواره هندونه در میاد)البته ژله سبز من روشن بود زیاد سبز تیره نشد نکته:ژله چون شفافه یکمی توش بستنی وانیلی ریختم در حد نصف قاشق فقط یکم کدر بشه سپس میشه از ژله های مثل موزی نارنجی و.. که روشنه استفاده کرد ولی من همون ژله سبز را با بستنی قاطی کردم میزان بستنی را بیشتر کردم که سفید بشه این قسمت سفیده بین قرمز وسبز در هندوانه است اونم بریزین تا ببنده در نهایت قرمزم هم توت فرنگی بود واونم یکم بستنی بهش زدم تا کدر بشه وبه جای تخم هاش هم شاهدانه ریختم توش اینم عکساش http://www.niniweblog.com/upl/farnazkhatoon/13878815603.jpg?98 البته مال من موقع برگردوندن دیواره هاش خراب شد برش زده اش http://www.niniweblog.com/upl/farnazkhatoon/13878820082.jpg?36 تو این عکس لایه سفید بیشتر نمایانه ویه دونه تخم هنودنه هم پیداشت به خاطر نور فلش موبایل همش سفید افتاده http://www.niniweblog.com/upl/farnazkhatoon/13878820902.jpg?20 ممنون از شماکه اومدین تا اخرش امیدوارم خوشتون بیاد
مامان امیــــرعلی (پســــرکـــــ شیطـــون)
3 دی 92 16:30
واااااااااااااااااااااای مرسی از این همه غذاهای خوشمـــــزه ... فقط ی سوال نوشتی پفکــــ نمکی پودر شده همون چی توز موتوری میشه ؟؟؟ یا از اون پفک نمکی های قدیم ؟؟؟ ببخشیـــــــــــــــد ها ممنون ...
یکی از مامان ها
پاسخ
خواهش میکنم عزیزم از هر نوع پفک نمکی خواستید می تونید استفاده کنید من از چی توز استفاده کردم خواهش میکنم دوست خوبم بازم سوال داشتید من در خدمتتون هستم
مامان امیرناز
3 دی 92 18:04
سلام عزیز دلم مثل همیشه گل کاشتی میگم اگه از عصاره مرغ استفاده نکنم اشکال داره? پفک نمکی و همون جور تازه پودر کنم?
یکی از مامان ها
پاسخ
سام خانومی ممنون از لطفی که به ما داری تا حالا بدون عصاره مرغ درست نکردم ولی به نظر من ازش استفاده کنی مرغ خیلی خوش طعم میشه طعم این ناگت با عصاره مرغ فوق العاده عالی میشه در مورد پفک نمکی هم درسته همونجوری تازه پودرش کن دیگه خودش ترد هست راحت پودر میشه
رها
3 دی 92 23:27
سلام وااااای ممنون خیلی عالی بود مثل همیشه حتما" امتحانش میکنم
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم ممنون از لطفت خانومی امیدوارم که خوشتون بیاد
مام پارسا
4 دی 92 2:10
وااااااای عالیه ....دست گلت درد نکنه سروه جون شاید باورت نشه ولی خییییییییلی وقت بود دلم می خواست طرز تهیه خونگیشو یاد بگیرم آخه ما عاشق ناگتیم ولی هر بار که می خریدیم به خاطر فلفل زیادش پارسا بیچاره نمی تونست بخوره و میگفت ترشه...به تند میگه ترش راستی گفتی می تونیم فریزر نگه داریم ....منظورت سرخ شده بود یا سرخ نشده؟؟؟؟ مررررررررسی از این همه غذاهای خوشمزه
یکی از مامان ها
پاسخ
مرسی از لطفت عزیزم عززززززززیزم از طرف من پسر گلتو ببوس خوشحالم که برات مفید بوده می تونی مقدار فلفلش رو کم بریزی اینجا دیگه همه چی دسته خودته خوب می تونی درستشون کنی و سرخ نشده فریزش کنی بعد هر وقت خواستی سرخشون کنی از فریزر خارجشون کن بزار به دمای محیط برسه بعد ناگتها رو سرخ کن ولی مطمئن باش انقده خوشمزه هستن که فکر نکنم بمونه تا فریزشون کنی خواهش میکنم دوست خوبم قابل شما رو نداشت
نازنین
4 دی 92 7:56
دیشب درست کردم خیلی خوشمزه بود خیلی ممنون بخاطر دستور غذاهای خوب و خوشمزتون موفق باشید دلتون شاد
یکی از مامان ها
پاسخ
نوش جونتون خواهش میکنم عزیزم خوشحالیم که از دستورات غذاییمون راضی بودید مرسی گلم
مامان محمد علی
4 دی 92 11:05
سلام به به ...من عاشق این غذاهام که همه موادو با هم مخلوط میکنیم و تمام. دست سروه خانم هنرمند هم درد نکنه
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام ممنون از لطفت عزیزم قابل شما رو نداشت خوشحالم که خوشتون اومده
مامان محمد و ساقی
4 دی 92 14:01
ممنون سروه جان پسرم خیلی ناگت دوست داره ولی من بلد نبودم درست کنم.همیشه اماده میگیرم.ممنووووووووووووووووووونم
یکی از مامان ها
پاسخ
خواهش میکنم دوست خوبم قابل شما رو نداشت امیدوارم که خوشتون بیاد و از خوردنش لذت ببرید
مامان محمد و ساقی
4 دی 92 14:04
چقدررررررررررررر هم راحت درست میشه
یکی از مامان ها
پاسخ
درسته عزیزم خیلی راحت و آسون درست میشه
sina
4 دی 92 19:52
سلام برای دریافت اموزش تهیه انواع غذا ها و هزار چیز دیگر به وب ما امده و ادرس ایمیل{ایدی یاهو}خود را برای ما ارسال کنید در قسمت {ایمیل های شما}
خواهر فرناز
5 دی 92 11:38
سارا جونم سروه خانومم سلام اره عکساش خوب نشده بود شرمنده همه حول بودند بخورنش مونده بودم دستورشا بفرستم یانه اخه به قول خودت مال شب یلدابوده یادم بیار سال دیگه درستش کنم حتما دستورشا برات میفرستم خوبب من دیگه خسته ظدم این همه دستور غذایی فرستادم وب را به شما میسپارم(درجریانی شد 3تا وای چه قدر زیاد فرستادم)
یکی از مامان ها
پاسخ
سارا:سلام گلم اشکال نداره...سال دیگه منتظرتیم خسته نباشیهمه دستورات یه طرف اون دوپیازت هم یه طرف...آخه یادم رفته بود این غذارو...از وقتی تو برام گذاشتی هفته ای یه بار درستش میکنم
شاخه نبات
5 دی 92 15:47
سلام سروه جون عالی بود مثل همیشه ففط میخواستم بپرسم به این خاطر که پودر پفک زود سرخ میشه، مرغمون که نپخته هست قدری خام نمیمونه؟
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام دوست خوبم ممنون از لطفت گلم اگه با حرارت کم و مدت سرخ کردنش بیشتر باشه نه میسوزه و نه خام میمونه
مامان امیررضا
5 دی 92 18:42
خیلی ممنون از این اموزش زیباتون. خیلی خوشمزه است
یکی از مامان ها
پاسخ
خواهش میکنم عزیزم نوش جانتون باشه خوشحالم که راضی بودید
مامان پریسا
6 دی 92 13:23
عااااااالیه ممنون
یکی از مامان ها
پاسخ
مرسی از لطفت گلم
مام پارسا
6 دی 92 17:50
دوستای هنرمندم سلام من یه درخواست باز دارم میشه لطفا طرز تهیه پیراشکی حلقه ای شیرین یا همون دونات رو برام بذارید خیلی دنبالش گشتم ولی نتونستم به هیچ سایتی اعتماد کنم ...توی سایت شما هم هر چی گشتم نبود ممنون. میشم بازم کمکم کنید
یکی از مامان ها
پاسخ
سروه : سلام دوست کدبانوام حتما عزیزم اتفاقا توی چرکنویسامون آماده داریم ایشالله اگه فرصت بشه حتما دستور پیراشکی رو خواهیم گذاشت منتظر باشید
سعیده
7 دی 92 11:18
سلااااااااااااااااااام فوق العاده بود، من دیشب درست کردم بردم خونه مادر شوهرم خوردیم، دیگه همه تعریف تعریف منم که ذوق ذوق، خیلی عالی بود ممنونم فقط منم از چی توز موتوری استفاده کردم اما اینجوری نارنجی نشد کمرنگ تر شد، اما از مزش هرچی بگم کم گفتم به همه توصیه میکنم درست کنن
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام گلم مرسی عزیزم خوشحالم که راضی بودید نوش جانتون باشه
سمیه (آبجی حنانه و محمدسبحان)
7 دی 92 11:25
سارا جان سلام... بالاخره رها شدما... شب یلدا برام کابوس بود که خداروشکر به خوبی گذشت. اومدم ازت تشکر کنم که با فرستادن عکسها باعث شدی از اونها الهام بگیرم و مراسمم اونطوری که دوس دارم بشه... عکس های شب یلدام رو برات فرستادم. البته به ایمیلتون. چک کنید ببینید اومده براتون؟ امیدوارم خوشت بیاد سارا جان... بازم ازتون ممنونم. قبل یلدا کلی ازتون سوال پرسیدمو و وقتتونو گرفتم................... ممنونم هزاران بار ممنونمممممممممممم به همه سلام برسونید... دوستون دارم
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام گلم..به سلامتی...مبارکه عروس خانم میرم چک میکنم حتما خواهش میکنم.وظیفه بود
سمیه (آبجی حنانه و محمدسبحان)
7 دی 92 11:46
راستی من مدت ها بود دنبال طرز تهیه ی ناگت بودم. وقتی اینجا دیدم کلی ذوق مرگ شدم. دستتون درد نکنه سارا جون... فقط چند تا سوال داشتم. 1. با این میزان موادی که نوشتید مثلا 500گرم مرغ و ... ، چقدر ناکت حاصل میشه. منظورم اینه که اگه بخوایم فریز کنیم همین مقدار کافیه یا در عرض یکروز میخوریم و تموم میشه برای فریز کردن نمیمونه؟ 2. حتما باید موسیر هم باشه؟ 3. بهتره از پودر نان باگت استفاده کنیم یا آدرسوخاری یعنی تو طعم و مزشون فرقی هم ایجاد میشه یا نه؟ 4. اگر از آرد سوخاری استفاده کنیم همون میزانش به اندازه ی پودر نان باگت باشه؟؟؟ یکی اینها سوالاتم بود یکی هم در مورد خامه ی فرم گرفته یه درخواست داشتم. میشه یک پست رو اختصاص بدید به خامه ی فرم گرفته؟ اینجا گشتم پیدا نکردم. من خودم خامه ی فرم گرفته درست کردم حتی اگه توی عکسها هم نگاه کنید روی هندونم زدم اما خیلی شل بود خیلیییییییی! میشه بگید چطور خامه ی فرم گرفته رو درست کنم که سفت باشه و بشه راحت فرمش داد؟ دستور تهیه میشه خیلی دقیق باشه؟ مثلا علاوه بر مقدار مواد ، تایم ها هم نوشته بشه مثلا تایم موندن در فریز و تایم زدن خامه با همزن؟ و ... حسابییییییییییییییییبی ممنونت میشم سارا جاااااااان راستی برای خامه ی فرم گرفته عجله ای ندارم هر وقت وقت کردید بذارید... بازم ممنون و ممنون و ممنون و ممنون و .........
یکی از مامان ها
پاسخ
سروه : سلام دوست خوبم خواهش میکنم گلم خوشحالم که از دستور ناگت راضی بودید در موردتعدادش تا حالا دقت نکردم نمیشه گفت چقدر چون اندازه قالبها فرق میکنه برای ما که نموند تا فریزش کنم ولی خوب شما می تونی مواد رو دوبرابر کنی و هر چقدر که دوست داشتی برای مصرفت استفاده کنی مابقی رو فریز کنی دوست خوبم این موادی رو که برای ناگت گذاشتم دستور اصلیش همونه و تا حالا از چیز دیگه ای استفاده نکردم که ببینم فرق میکنه یا نه ولی مطمئن باش با این مواد طعمش فوق العاده عالی میشه ولی خوب خودت می تونی تغییرات توش بدی و ببینی فرق خواهد کرد یا نه در مورد خامه فرم گرفته هم توی آرشیومون توی قسمت موضوعات انواع کرم و خامه سارا جون زحمت درست کردن خامه فرم گرفته رو کشیدن می تونی یه نگاهی هم به اون پست بندازی باز هم سوال داشته باشی سارا جون لطف میکنن و بهتون جواب میدن
نیلوفر
8 دی 92 1:04
ممنون از دستپخت عالیت
یکی از مامان ها
پاسخ
خواهش میکنم عزیزم قابلی نداشت
مامان امیرناز
14 دی 92 19:34
سلام عزیزم من درست کردم اما کمی شل شدو برای قالب زدنش دردسر داشتم می خواستم ببینم دلیلش واسه پنیر پیتزا بود که چون تازه از فریزر در اورده بودم کمی اب داشت شلش کرد یا بخاطر ایبنکه اب پیاز و نگرفتم؟ اما طعمش عالی ببود مرسی من نصف مواد و چون دیدم قالب زدنش سخته گذاشتم فریزر میشه درش بیارم کمی پودر نان بهش اضافه کنم تا از شلی در بیاد
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام گلم دوست خوبم برای سری بعد که خواستید ناگت درست کنید بهتره هم آب پیاز رو بگیرید و هم پنیر پیتزا آب نداشته باشه اشکال نداره برای سفت شدنش از پودر نان استفاده کنید خوشحالم که طعمش رو دوست داشتید نوش جانتون
شاخه نبات
17 دی 92 21:01
سلام سروه جون ببخش باز مزاحم شدم راستش میخواستم این غذارو درست کنم ولی باز واسم سوال پیش اومد یکی اینکه میشه از خمیر خشک شده ی پاگت استفاده کرد؟ و دیگه اینکه باتوجه به اینکه مواد چسبنده هست برای بی دردسر صاف کردن و قالب زدن مواد شما به چه صورت انجام میدین اینکارو؟ بازم ممنون از لطفت و اینکه وقت میذاری و جواب سوالارو میدین.
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام دوست خوبم خواهش میکنم عزیزم شما همیشه مراحمی منظورت از خمیر خشک شده همون مغز نان باگته درسته ؟ بله میشه با پشت قاشق خمیر رو صاف کن خواهش میکنم گلم بازم سوال داشتی من در خدمتتون هستم خوشحال هم میشم
مامان تینا و رایان
22 دی 92 11:41
ممنون عیززم جتما درست میکنم
مامان 2 گل
26 دی 92 21:21
امشب درست کردم.طعمش خوب نشد
یکی از مامان ها
پاسخ
واقعا نمیدونم چی جوری درست کردی با اون همه موادی که مشخصه چی داخلش استفاده کردیم بعید میدونم بد شده شما اولین کسی هستی که طعمش رو دوست نداشه دوباره تلاش کن امیدوارم موفق بشی
مامان آرش
28 دی 92 15:32
سلام میخواستم بابت این دستورهای عالی تون تشکر کنم، امروز ناگت مرغ درست کردم خییلی عالی و خوشمزه بود. همه خیلی خوششون اومد. مرسی
یکی از مامان ها
پاسخ
خواهش میکنم عزیزم نوش جونتون باشه خوشحالم که راضی بودید
مامان محمد علی
15 بهمن 92 22:49
سلام عکس ناگت http://upload7.ir/imgs/2014-02/68497373425717087622.jpg به نظرم اگه سیر رو ازش حذف کنیم طعم بهتری داره
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم.خیلی قشنگن.نوش جونتون
مامان خونه
24 بهمن 92 12:09
سلام.خیلی خوب توضیح دادی.ممنونم.اگه دوست داشتی به وبلاگ من هم سری بزن تا با هم تبادل لینک داشته باشیم.
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم.ممنون.میام خدمتتون
mina
5 مرداد 93 0:15
ممنون ازسايت عالي شما
mozhgan
11 مرداد 93 13:37
دوست عزیزم سلام خسته نباشی.میخواستم بپرسم میشه بجای سینه مرغ از سینه بوقلمون استفاده کرد؟؟؟
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام.سلامت باشی/میتونید استفاده کنید ولی طعمش تغییر میکنه