وبلاگ آشپزیهای مامانوبلاگ آشپزیهای مامان، تا این لحظه: 11 سال و 9 ماه و 21 روز سن داره

♨..آشپزيهاي مامانم..♨

تهیه حلوا با ماکروفر

1392/10/1 12:00
10,137 بازدید
اشتراک گذاری

"اربعین حسینی تسلیت باد"

با تشکر از دوست کدبانو و عزیزم مامان سهند و سپهر که اجازه دادند این پست رو در وبلاگمون قرار بدیم قلبتشویق

حلوا با ماکروفر

مواد لازم:

آرد : 2 لیوان

روغن مایع  : سه چهارم لیوان

شکر: 2 لیوان ( حسابی شیرین میشه و ما اینجوری دوست داریم شما اگر خواستید 5/1 لیوان بریزید.)

شیر  : 1 لیوان

پودر هل: یک قاشق چایخوری

گلاب : نصف لیوان

زعفران :یک قاشق چایخوری

 طرز تهیه:

ابتدا برای تهیه شیره قابلمه مناسبی در نظر بگیرید .

 شکر و شیر و گلاب و هل را بریزید و مخلوط کنید و روی شعله متوسط گاز قرار دهید بعد از اینکه جوش آمد زعفران را نیز اضافه کنید و اجازه دهید با شعله کم ریز ریز بجوشد.خیال باطل

حلوا با ماکروفر

( در صورت تمایل تمام این مواد را در ظرف پیرکس بریزید و سه دقیقه در مایکروفر قرار دهید آماده میشود ولی من ترجیح می دهم روی گاز باشد)

سپس

آرد و روغن را با هم مخلوط کرده در ظرف پیرکس مناسب مایکروفر می ریزیم .

حلوا با ماکروفر

مایکروفر را در حداکثر قدرت و با  مدت زمان 12 دقیقه تنظیم می کنیم.

هر یک دقیقه یکبار درب مایکروفر را باز کرده و ظرف را بیرون می آوریم و با قاشق چوبی محتویات ظرف را هم می زنیم و خوب زیر  و رو میکنیم و دوباره در مایکروفر قرار می دهیم .

دفعات اول و دوم اگر دو دقیقه یکبار هم اینکار را انجام دهیم ایرادی ندارد ولی در 6 دقیقه پایانی پخت باید هر یک دقیقه مواد را هم بزنیم و کاملا زیر و رو کنیم تا نسوزد و فقط به خوبی تفت بخورد.

 

حلوا با ماکروفر

در پایان 12 دقیقه به رنگ آرد توجه کنید اگر هنوز خوب رنگ نگرفته است دو تا یک دقیقه دیگر هم زمان بدهید

حلوا با ماکروفر

حلوا با ماکروفر

من چون حلوای تیره دوست دارم گذاشتم حسابی تیره بشه ولی اگر از این حد بیشتر بگذارید اردتون میسوزه و گلوله های سفت درونش ایجاد میشه!

در پایان ظرف را خارج کرده و  شیره را که در حال جوش است کم کم روی این ترکیب آرد و روغن بریزید و خوب مخلوط نمایید . توجه کنید که به دلیل درجه حرارت بالای آرد و روغن بخار زیادی ایجاد می شود و حسابی جیلیز ویلیز می کند

حلوا با ماکروفر

 پوشش مناسب برای دستتان فراموش نشود

بعد از مخلوط کردن کل شیره ؛ حلوا را به ظرف مورد نظر منتقل کرده و با پودر پسته تزئین نمایید 

حلوا با ماکروفر

و

نوش جونتونخوشمزهخوشمزهخوشمزهخوشمزهخوشمزهخوشمزهخوشمزهخوشمزه

مامان سهند و سپهر


 

پسندها (1)

نظرات (14)

مامان تینا و رایان
1 دی 92 12:09
دست مامان دوقلوها درد نکنه
یکی از مامان ها
پاسخ
عاشق آنلاین بودنتم
مامان سهند و سپهر
1 دی 92 12:16
وای مرسی مامانی خجالتمون دادین . کل وبمون متعلق به شماست
یکی از مامان ها
پاسخ
ممنوووووووووووووووووون از لطفت عزیزم
مادر آیاتای
1 دی 92 12:53
وااای چه راحت! یعنی میشه حلوا درست کرد اما یه ساعت بالای گاز آرد رو تفت نداد؟ بزار امروز امتحان کنم ببینم میشه واقعا؟ مرسی عزیزم. عالی بود.
یکی از مامان ها
پاسخ
خوبیه ماکروفر همینه دیگه...دقیقا مثل حلوای روی گاز میشه دست مامان سهند و سپهر عزیز درد نکنه ما رو از نتیجش بی خبر نذاری خانومی
مامان تینا و رایان
1 دی 92 15:09
سارا جون یه سوال داشتم میخواستم ببینم اگه بخوام بافتنی رو شروع کنم کتابی هست که بتونم ازش یاد بگیرم؟کمی بلدم اولیه ها رو ولی مثلا اگه بخوام جلیقه ببافم نمیدونم از کجا شروع کنم و کجا حلقه بزنم...اصلا چطوری حلقه بزنم؟ نا گفته نماند من گلسازی و شمع سازی و قلاب بافی رو از روی کتاب خودم یاد گرفتم..نقشه خونی رو تو خوابگاه یاد گرفتم از دوستام بعد دیگه خودم میبافتم..یعنی میخوام بگم استعدادم خوبه..ولی نمیدونم چه کتابی باید بخرم..کمکم می کنی؟
یکی از مامان ها
پاسخ
تو وبت جواب دادم گلم
(زهره)مامان فاطمه
1 دی 92 15:15
باریکلا کلا جمع هنرمندا جمع دیگه ما اینجا فقط جهت ایجاد دلگرمی برای خودمان حضور داریم وگرنه مارو چه به هنرمندااااااااااا اونم هنر از نوع آشپزی وشیرینی پزی .باشد که ماهم روزی اینکاره شویم
یکی از مامان ها
پاسخ
قربونت برم.اینکاره ای و رو نمیکنیبا تشویقها و دلگرمی های شماست که انگیزه میگیریم
خواهر فرناز
2 دی 92 1:19
میگفتین ماهم غذاهای درست کردمونا عکس میگرفتیم میذاشتیم همونا که ازوبتون استفاده نمودیم راستی یه ژله هندونه درست کردم خوشگله چهارشنبه ایشالا دستورشا میذارممنظورم همون عکسشه خوب ساعت 1.20 منم خواب آلودم مغزم خوابیده فقط دستام داره تایپ میکنه یه چشامم خوابه اون یکی زیر چشی مواظب اشتباه نویسم
یکی از مامان ها
پاسخ
من که هی میزنم تو سرم میگم عکس بگیرید...دستور بفرستید عکسشو حتما بذار ،میذارم توی عکسای ارسالی دوستان
خواهر فرناز
2 دی 92 1:22
کلی میگما چیزی که با اشعه باعث پخت غذا میشه اصلا خوب نیست استفاده نکنید مامان گلا لطفا برم تو فکر تعمیر فر بهتره
یکی از مامان ها
پاسخ
چشم فر که از نظر من از اولین و ضروریترین وسایل آشپزخونس
ღ مامان ِ آینده یه فسقِـلی ღ
2 دی 92 1:30
آخیییییییییییش.... بالاخره ما مایکروفردارها هم اومدیم تو بورس. ممنون. واقعا عالی بود... حیف که شیر نداریم تو یخچال. وگرنه فردا درست میکردم... در اسرع وقت، حتما!
یکی از مامان ها
پاسخ
اینم از لطف مامان سهند و سپهر عزیز بود میتونی بجاش یک لیوان آبی که توش هل رو دم کردی بذاری مامان دوقولوها همه کاراش عالیند
ღ مامان ِ آینده یه فسقِـلی ღ
2 دی 92 1:46
سارا جون، چرا داری نصفه شبی موهاتو دسته دسته میکــَـــنی؟ اینجوری: از دست ِ خواهر ِ فرناز ِ شیطون.
یکی از مامان ها
پاسخ
آره خب همه جای این وبلاگ نوشتم عکس بفرستید دیگه
sepideh
2 دی 92 19:11
خوبه. من هستم. بفرمایید چکار کنم فقط سخت نباشه. هی وای من دلهره گرفتم
یکی از مامان ها
پاسخ
ممنون...میام پیشت
خواهر فرناز
2 دی 92 20:22
همون عکس ارسالی دوستان را گفتم اگه میدونستم کلی عکس میگرفتم براتون ارسال میکردم ما که خیلی فعالیم تا حالا 2تا دستور فرستادم اگه همه مثل من فعال باشن دیگه وبلاگ سالی یه بار به روز میشه
یکی از مامان ها
پاسخ
منتظرمممممممم هااااااااا نه من به زور دستور غذایی میگیرم از بقیهنمیذارم این وبلاگ خاک بخوره
هما
3 دی 92 10:31
سلام . ميشه لطفا بگي از چه آردي براي حلوا استفاده كردي آيا از آرد نان سنگك ميشه استفاده كرد اگه جوابتون مثبته در مقدار روغن و شير يا آب تغييري بايد بدهيم . ممنون
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم کلا برای حلوا بهتره از آرد نانوایی استفاده بشه...لزومی به تغییر میزانها نیست ولی توی حلوا هرچی شکر و روغن بیشتر باشه حلوا کشدارتر میشه اما ممکنه شیرینی زیاد هم دلو بزنه
ماجون
24 دی 92 20:22
دستت درد نکنه با حلوای که پختی به من هم سر بزن
یکی از مامان ها
پاسخ
ممنونچشم عزیزم
آیدا
28 فروردین 93 13:28
میشه فر و جایگزین ماکروفر کرد؟
یکی از مامان ها
پاسخ
دیگه رو گاز بپز...خیلی راحتتره که