وبلاگ آشپزیهای مامانوبلاگ آشپزیهای مامان، تا این لحظه: 11 سال و 9 ماه و 29 روز سن داره

♨..آشپزيهاي مامانم..♨

کتلت عدس

1392/3/27 14:52
11,060 بازدید
اشتراک گذاری

 

کتلت عدس

دوستان عزیز! عدس تنها برای پختن عدسی و عدس پلو کاربرد ندارد بلکه ازین دانه سبز زیبا و پرخاصیت میتوان در انواع و اقسام غذاها استفاده کرد که کتلت عدس یکی از انهاست

طرز تهیه در ادامه مطلب

مواد لازم :

عدس 1 پیمانه

گوشت چرخ کرده 150 گرم

پیاز 1 عدد بزرگ

سیر 3حبه

آرد سوخاری 2 ق غ

تخم مرغ 1 عدد

جعفری خرد شده 2 ف غ

نمک و فلفل به میزان لازم

ابتدا عدس ها به مدت 5 ساعت بخیسانید سپس آنها را بپزید و پس از یختن چرخ کنید پیاز و سیر را در مخلوط عدس رتده کنید و سایر مواد را نیز به مخلوط عدس اضافه نمایید و حسابی ورز دهید .

در تابه مقداری روغن ریخته و اجازه دهید داغ شود از مخلوط کتلت در دست شکل دهید و درروغن سرخ کنید!

پس از سرخ شدن کتلتها را روی دستمال حوله ای آشپزخانه قرار دهید تا روغن اضافی آن گرفته شود و بعد آنرا در ظرف سرو بکشید ! نوش جان

(مرجان مامان ریحانه)

کتلت عدس

 

 

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (3)

مامان زهرا
16 تیر 91 11:26
داشتم فکر می کدیم فردا ناهار چی درست کنم
مطمئنا بعداز تهیه براتون نظر می ذارم
مرسی
کلی ایده خوبی است این وبلاگ آشپزی شما


حتما درست کنین و عکسشو برامون بفرستین خوشحال میشیم
مامان سانای
18 تیر 91 8:32
این کتلت رو امشب حتما درست می کنم هر چند سانای به جز پلو هیچی نمی خوره ولی امتحانش ضرر نداره.
دست شما درد نکنه



خواهش میکنم امیدوارم خوشتون بیاد
مامانیه سپهر
11 خرداد 92 11:46
سلام خسته نباشید. سارا جون، مرجان خانوم، چرا بعضی از غذا ها عکسشون نیستن؟؟


عزیزم بعضی از پستها عکشون پریده! یه دعایی بکنین وقت کنم دوباره درستشون کنم!