وبلاگ آشپزیهای مامانوبلاگ آشپزیهای مامان، تا این لحظه: 11 سال و 9 ماه و 22 روز سن داره

♨..آشپزيهاي مامانم..♨

مرغ بريان شكم پر

1391/10/8 23:29
310,361 بازدید
اشتراک گذاری

طرز تهيه اين غذاي ساده در ادامه مطلب...


مواد لازم:

مرغ :1 عدد (با پوست)

كره:به ميزان لازم

عسل:به ميزان لازم

پياز:1 عدد، آب زعفران:1/2 پ ، نمك و فلفل ، آبليمو:به ميزان لازم): براي مزه دار كردن مرغ

مواد درون شكم مرغ:پياز درشت :1 عدد

زرشك :1 قاشق غذاخوري

گردو نيم كوب:1 ق غ

خلال پسته و بادام :هر كدام 1 قاشق غ

آب زعفران:نصف پيمانه

نمك.فلفل.دارچين

پر زردآلو يا قيسي به ميزان لازم

طرز تهيه:

مرغ را پياز رنده شده و نمك و فلفل و آب زعفران و در صورت دلخواه آبليمو به مدت حداقل دو ساعت مزه دار كنيد

در يك ماهيتابه پياز را خلالي خرد كرده و خوب سرخ كنيد سپس بقيه مواد را اضافه كنيد و بگذاريد خوب بپزد

 

سپس 2/3 شكم مرغ را از مواد پر كنيد و آنرا بدوزيد

 

مرغ شكم پر

بعد تمام سطح مرغ را كره ماليده و در سيني فر قرار دهيد يا آنرا به سيخ كشيده و اينگونه با نخ نسوز محكم ببنديد

 مرغ شكم پر

اينم از پشت مرغ

 مرغ شكم پر

 

و در جوجه گردان فر قرار دهيد(به ازاي هر يك كيلوگرم مرغ 1 ساعت)

البته زمانش بستگي به حرارت فرتون داره.مثل پختن كيك بايد يه بار امتحان كنيد تا مدت زمانش دستتون بياد.براي اطمينان از پخت يك عدد خلال دندون رو در ران مرغ فرو ببريد.اگه آب ازش اومد يعني مرغتون آمادس...

و پس از پخت نخها رو جدا كرده و با دورچين توپك سيب زميني و انواع سبزيجات و ...ميل كنيد

طرز تهيه توپك سيب زميني:

يك عدد سيب زميني درشت رو بپزيد و بعد رنده كنيد.به سيب زميني يك قاشق مربا خوري سرخالي نمك،زردچوبه،سماق،دارچين،گردليمو و ادويه اضافه كنيد.مقدار كمي كره جهت مزه دار شدن هم ميتونيد اضافه كنيد و سپس گلوله گلوله كرده و ابتدا در تخم مرغ و بعد در آرد سوخاري بغلتونيد و سرخش كنيد .خيليييييييييييييي خوشمزه ميشه.طرز تهيشو زن عموي كدبانوام يادم داده .براي شام هم ميتونه مناسب باشهلبخند

ع

نكته:

*قبل از پخت مرغ اونو به مدت نيم ساعت از يخچال خارج كنيد تا زمان پخت كمتري رو صرف كنه

*نيم ساعت آخر پخت ،مرغ رو از فر درآرده و به تمام سطحش  با برس عسل بزنيد.رنگشو خيلي زيبا ميكنه...(البته ميگن اگه شكر هم بزنيد قشنگ ميشه ولي من امتحان نكردم)

*ميتونيد شكم مرغ رو هم پر نكنيد و فقط داخل شكم مرغ رو كره بزنيد.

*اگه مرغتون خيلي بزرگ بود ميتونيد اول كمي مرغ رو نيم پز كنيد  ولي بهتره ديگه اونو به سيخ نكشيد و قبل از گذاشتن توي فر يه تفت كوچيكش بديد...

* ميتونيد به جاي مواد ذكر شده از پياز و گشنيز و جعفري و نمك و فلفل و آب تمبر درون شكم مرغ استفاده كنيد كه اونم خيلي خوشمزه ميشه

*من كه وقتي حوصله آشپزي نداشته باشم اين غذا رو درست ميكنم.انصافا هم خوشگله هم سادس و هم خيلي خوشمزه

اميدوارم خوشتون اومده باشه

مامان علي خوشتيپ

پسندها (1)

نظرات (24)

مامان محمد و ساقی
31 شهریور 91 22:59
وای سارا گشنم شد همین الان.
میگم عکس هایی که از پشت و روی مرغ گرفتی خیلی باحال بود
رضا برامون درست میکنه تو خونه دود بلند میشه.میدونی چرا؟


آفرین به آقا رضا
چرا؟
بابای ملیسا
1 مهر 91 0:20
سلام . وبلاگتون مثل همیشه زیبا و قشنگه . وبلاگ ملیسا خانم با موضوع تولد یکسالگی ملیسا و سی و یکسالگی بابای ملیسا به روز شد . خوشحال میشیم که با اومدنتون و گذاشتن یه دستنوشته به یادگار ، تولد ملیسا جون رو زیباتر و باشکوهتر کنید . منتظرتون هستیم .


سلام دوست عزیز
وبلاگتون ویروسیه.متاسفانه نمیشه واردش شد...
مامان محمد و ساقی
1 مهر 91 12:17
یه بار دلیلش رو یه جا شنیدم ولی یادم نمیاد چرا دود بلند میشه


آهان یعنی از من پرسیدی؟
شعله بالا رو میزنی یا پایین؟
مامان محمد و ساقی
1 مهر 91 17:37
میگه شعله بالا؟


نمي دونم بالا
بگو يهبار بياد از نزديك بپزه من ببينم
مامانی
1 مهر 91 21:12
به به همسرمن عاشق مرغ هستششششششششش اینو ببینه واییییییییییییییییی
مریم
2 مهر 91 12:34
رفتم که توپک سیب زمینی را درست کنم برای آدمهای تنبلی مثل من درست کردن این غذا عالیییییییییییییییییییییییییییییییییه
عمه ی امیرحسین
4 مهر 91 14:05
سلام . عجب وبلاگی زدید . منم میتونم چندتا دستور غذا بدم و شما بزارید اینجا که همه اسبفاده کنن؟؟؟


سلام
بله عزیزم.میتونید دستورش و عکساشو به ایمیلمون که توی پروفایل وبلاگ معرفی کردیم بفرستید
منتظریم
نگين ـ همکار سارا جون
5 مهر 91 21:45
به به به به چقدر مرغ توپلي و خوشمزه بود . من که حوصله درست کردنشو ندارم اگه توي خونه خودم بودم درست ميکردم تو درست کن بيار ببينم چه مزه اي
مامان امیرعلی جیگر
7 مهر 91 17:07
دستتان درد نکند انشالاه
من رژیمم


اينم رژيميه كه!
مریم
9 آذر 91 16:57
دستور مرغتون به نظر خوب می آد . حالا که برای پختش این همه زحمت کشیدین واسه تزئینش هم بیشتر دفت می کردین. یه سری به وبلاگ من و دوستام بزنید. www.tajrobeyema.blogfa.com
مهنا
27 دی 91 13:02
سلام.خسته نباشین.من درست کردم خیلی خوب شد.مخصوصا توپک سیب زمینی.بازم منتظرم


سلام.سلامت باشید...نشونه کدبانوگری خدتون بوده
مامان نشدم
14 اسفند 91 10:46
سلام منم میخوام از این مرغ درست کنم به نظر خوب میاد
در امتداد زندگی
15 مرداد 92 17:55
الان پا شدم درست کنم...البته تغییراتی توی ذهنمه...بعدا می ذارمش توی وبم...مرسی
آرام
7 آبان 92 19:47
خیلی جالب بود و کامل توضیح داده بودین.ممنون از پست خوبتون.
من این غذا رو پختم خیلی خوشمزه و عالی شده بود.


ممنون دوست کدبانو.خوشحالم خوشتون اومده
نغمه
9 آبان 92 22:18
سلام اگر نخوایم ملس بشه و ترش مزهدوس داشته باشم عسل نکنم آره؟ لطفا به ایمیلم ج بده قربون دستت


سلام عزیزم
عسلی که روی پوست میزنی تاثیری روی طعمش نمیذاره ولی میتونی فقط روغن بزنی
saida
4 دی 92 13:59
سلام مرسی از غذای خوشمزتون اگه میشه طرز تهیه قارچ سوخاری رو بزارید ممنون میشم میخوام امروز درستش کنم
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام.خواهش میکنم اگر منظورتون قارچ با خمیر بنیه هست به این پست مراجعه کنی: http://motherschef.niniweblog.com/post101.php
مهدیه
12 اسفند 92 21:03
ممنون
مريم ن
18 اسفند 92 12:30
من عاشق مرغ شكم پر هستم ولي اشپزيم خوب نيست
یکی از مامان ها
پاسخ
خیلی راحت و با توجه به توضیحات ما و کمی تمرین و ذوق میتونید آشپزیتونو عالی کنید
زهرا
18 فروردین 93 22:14
دستون درد نکنه خیلی خوشمزه بود
یکی از مامان ها
پاسخ
نوش جان
زهرا
18 فروردین 93 22:15
هستی
3 اردیبهشت 93 14:25
سلام خوشحال میشم به ما هم سر بزنید منتظرم مرسی
razieh
13 تیر 93 15:40
very nice
یکی از مامان ها
پاسخ
ممنون
محدثه
27 تیر 93 19:01
وبلاگ عالی بود اگه رسیدی.به وب های من سر بزن . mohadeseh13.blogfa.com topole13.blogfa.com
یکی از مامان ها
پاسخ
ممنون عزیزم.چشم
فریبا
3 آبان 93 18:33
سلام ممنون از این رسپی اما در یک جای توضیحات دچار اشتباه شدین اگر بعد از فرو کردن خلال دندان آب از ران مرغ خارج بشه مرغ هنوز نپخته است و شما به اشتباه گفته اید اگر آب خارج بشود مرغ پخته لطفا تصحیح کنین
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم.ممنون از تذکرتون...حتما اصلاح میکنم