وبلاگ آشپزیهای مامانوبلاگ آشپزیهای مامان، تا این لحظه: 11 سال و 9 ماه و 20 روز سن داره

♨..آشپزيهاي مامانم..♨

اعداد خوردني

1391/7/14 1:35
10,383 بازدید
اشتراک گذاری

طرز تهيه اين شيريني ، خيلي آسون و راحته.براي تولد و مهمونيهاي كودكانه هم خيلي مناسبه

مزش هم عاليهههههههه

در صورت تمايل تشريف ببريد ادامه مطلب

اعداد خوردني

مواد لازم:

كره:220 گرم

پودر قند:1 پيمانه

تخم مرغ:1عدد

آرد 3و 3/4 پيمانه

وانيل:1/8 ق چايخوري

آب ليمو ترش:2ق چ

بيكينگ پودر:1/4 ق چ

مواد لازم جهت روي شيريني:

پودر قند :1/2 پيمانه

آب پرتقال:2 ق مرباخوري

ترايفل رنگي به ميزان لازم

طرز تهيه:

پيمانه من اينه(پيمانه پلوپز)به درخواست دوستان عكسشو براتون گذاشتم

پيمانه

ابتدا كره نرم شده رو با پودر قند مخلوط ميكنيم تا پوك و روشن بشه.بعد تخم مرغ و وانيل رو اضافه ميكنيم

و خوب مخلوط ميكنيم.آب ليمو ترش رو هم اضاه كرده و در آخر بيكينگ پودر و آرد رو كه از قبل الك كرديم رو به مواد اضافه كرده و كمي با دست ورز ميديم تا خمير لطيفي بدست بياد

خمير

خمير رو در نايلون گذاشته و ميذاريم يك ساعت استراحت كنه(ميشه اگه وقت نداشتين هم خمير رو از روز قبل آماده كنيد)

بعد خمير رو به ميزان مورد نياز از درون نايلون دراورده و بقيشو دوباره توي يخچال بذاريد و روي سطح صاف آرد پاشي كرده و با وردنه خمير رو صاف كنيد و قالب بزنيد و در سيني فر بچينيد

خمير

اين قالبام بودن...

قالب شيريني

و به مدت 15 دقيقه در فري كه از قبل گرم شده ميذاريم تا تهشون طلايي رنگ بشه.

بعد از فر درمياريم و ميذاريم كاملا سرد بشه.

مواد رويس شيرين

پودر قند رو الك ميكنيم و كم كم آب پرتقال رو بهش اضافه ميكنيم تا كرم صاف و يكدستي آماده بشه

روي شيريني رو كرم ميزنيم و ترايفل رو روش ميريزيم.به همين سادگي

اگه دوست داشتين كرم روي شيرين رنگي بشه يك قطره رنگ خوراكي دلخوا به اون اضافه كنيد

شيريني شما آمادس...

اعداد خوردني

با اين خمير ميتونيد شكلهاي ديگه شيريني رو  (بستگي به تم تولد داره)درست كنيد

شيريني آماده شده در ظرف در دار به مدت 10 روز قابل نگهداري ميباشد

اميدوارم از اين دستور خوشتون اومده باشه

مامان علي خوشتيپ

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (10)

مامان فاطمه
14 مهر 91 15:16
مامان علی سلام .می شه طرز تهیه سیب زمینی شکم پر برام بذاری.
ممنون می شم عزیزم.


سلام
چشم
مامان پریسا
14 مهر 91 21:46
سلام سارا جون
اول سوالم اینه
با دست هم میشه بهشون شکل بدیم چون برای تم تولد که میخوام نمیدونم قالبش گیرم میاد یا نه؟

دوم این که این شیرینی ها زود خرد نمیشن؟
میدونی چطور میگم مثل نون برنجی که خیلی زود خرد میشه هااا
منتظرم .
میخوام زود امتحان کنم که چطور در میان


سلام
قالبشو خودم بهت ميدم.فعلا بهشون نياز ندارم
نه اصلا مدل شيريني آرد برنجي نيست.
مامان محمد و ساقی
14 مهر 91 21:57
عالی بود عزیزم.
مامان پریسا
14 مهر 91 21:59
درجه حرارت فر چند باشه؟


تقريبا 170 درجه
من اصلا درجه رو نگاه نميكنم شعله رو نگاه ميكنم
شعله فرمرو هميشه روي كم ميذارم
مامان پریسا
14 مهر 91 22:03
این کره وقتی بهش حرارت برسه اب نمیشه و شیرینی ها وا نمیرن؟

فعلا" این سوال ها یادم اومد تا برم درست کنم


نه اصلا.ميدونم منظورت چيه؟مثله بعضي شيرينا كه بايد با فاصله بچينيشون نيست
ولي وقتي داري قالب ميزني بايد كم كم از يخچال خارجش كني
مامان پریسا
14 مهر 91 22:04
هر وقت فرصت کردید جواب بدید یه اس بدید که بیام دوباره بخونم. مرسی
مریم
16 مهر 91 12:39
خیلی عالی بود خانم هنرمند
ساراجون من با اجازه شما از آشپزیهایی که اینجا میزارین کپی میگیرم و برای خودم نگه میدارم که اگه یه روزی روزگاری خواستم درست کنم دقیقا طبق دستور شما پیش برمممم البته اگه به خانم ههههههه برنخوره کپی از بیت المال هست هااااا به نظر شما از نظر شرعی همین مسئله باعث نمیشه که آشپزیم خراب بشه
سارای عزیزممممم بازممممممم ممنونم ازت که اینقدر با ذوق و سلیقه طریقه پخت کیک و غذاها را برامون میزاری


نه عزیزم.کپی مجازه.برای همین دارم اینا رو اینجا میذارم...زکات علم نشر اونه
مامان علی اکبر
23 مهر 91 4:27
سلام عزیزم
واقعا عالی بود من در ست کردم هم این شیرینی رو هم اون همبر رو که یاد داده بوده.واقعا خوشمزه بودن دستت درد نکنه.
پیش همسری رو سفیدم کردی


سلام
ممنون.خوشحالم که خوشتون اومده...همیشه روسفید باشید ایشاالله
مامان متین
10 بهمن 92 18:38
سلام وبت عالیه بااجازت من بعضی یارو کپی کردم که درست کنم کارت عالیه عزیزم
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام گلم.ممنونبرای همین گذاشتیم دیگه!که دوستان کپی کنند و درستشون کنند
مامان دخملی
29 اردیبهشت 93 22:04
سلام میشه این نوع شیرینی رو توی ماکروویو هم درست کرد ؟
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم.ببخش من در مورد پخت شیرینی توی ماکروفر تجربه ای ندارم