وبلاگ آشپزیهای مامانوبلاگ آشپزیهای مامان، تا این لحظه: 11 سال و 8 ماه و 30 روز سن داره

♨..آشپزيهاي مامانم..♨

ميگو و ماهي پفكي

1391/9/10 17:49
24,319 بازدید
اشتراک گذاری

در ادامه مطلب دستور يك نوع خمير بنيه كه براي ميگو ، ماهي و سبزيجات استفاده ميشه رو ميتونيد ببينيد

ميگو پفكي

مواد لازم :

ميگو حدود نيم كيلو

ماهي به ميزان لازم

سبزيجات :به دلخواه

مواد خمير بنيه:

سفيده تخم مرغ:3 عدد

ماءالشعير تلخ:1 پيمانه

شير:نصف پيمانه

بيكين پودر :1 قاشق چايخوري

نمك و فلفل:به ميزان لازم

آرد :به ميزان لازم

محلول زعفران دم كرده...

طرز تهيه

ميگوها را پاك كرده و شسته و در پياز رنده شده،نمك،فلفل،كمي زردچوبه،آبليمو و محلول زعفران بخوابانيد تا مزه دار شود(براي ماهي هم همين كار را انجام دهيد)

آبليمو و پياز به دلخواه هست...

سه عدد سفيده را آنقدر ميزنيم تا پوك و سفيد و حجم دار شود.ماءالشعير و شير را كم كم اضافه كرده و با نمك و فلفل هم ميزنيم.آرد را كم كم اضافه ميكنيم تا مايه مثل ماست غليظ شود و در آخر كمي محلول زعفران اضافه ميكنيم...

اين مايه رو حدود نيم ساعت در دماي محيط استراحت ميدهيم

در يك ظرف گود روغن زياد ريخته و ميگذاريم داغ شود.ميگو و ماهي را در خمير بنيه زده و در روغن سرخ ميكنيم.(با حرارت ملايم سرخ شود بهتر است)

ماهي ها و ميگوهاي سرخ شده را در توري ريخته تا روغن اضافه آنها خارج شود

ميتوان سبزيجاتي از قبيل:هويج و كلم و پياز و قارچ رو هم در اين خمير زده و سرخ كرد(هويج و كلم از قبل پخته و مزه دار شود)

بهتر است اين غذا تازه و داغ ميل شود...

ميگو و ماهي پفكي

**اگر ميخواهيد ميگوي خود را فريز كنيد بهتر است كاملا آن را پاك نكنيد.فقط سر و دم آن را بزنيد و ميگو را فريز كنيد.هنگام پخت آن را از فريزر خارج كرده و پس از ذوب شدن يخ آن بقيه پوست ميگو رو جدا كنيد...به اين ترتيب ميگو مثله روز اولش تازه خواهد ماندچشمک

دستورهاي بيشتري براي خمير بنيه هست.دوست دارم دستورهاي ديگه رو هم ياد بگيرم...منتظرتون هستم

مامان علي خوشتيپ

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (11)

مامان محمد و ساقی
10 آذر 91 19:03
آفرین سارا جونم


......
مریم
11 آذر 91 10:22
ساراجون بسیار عالی بود
سميه
11 آذر 91 13:09
علي جون و باباش،چقدر خوش به حالشونه. آدرس نميديد ما بيايم خونتون همش از اين غذاهاي لذيذ و خوشمزه و خوش رنگ و لعاب بخوريم؟
مامان محمدصدرا
13 آذر 91 7:32
من از پاک کردن میگو خوشم نمیاد

پاک کرده گرفتم فریز شده !

محمدصدرا میخوره دوست داره !

ممنونم که فرصت گذاشتین !

قبلا فقط توی زعفرون و ابلیمو و پیاز میخوابوندمش!

حتما امتحان میکنم و نتیجه رو اطلاع میدم !


ولی من خوشم میاد از پاک کردنش
به خاطر شما این هفته درست کردم.چون علی ما خیلی دوست نداره.برای همین ماهی هم گذاشتم
خبرم کن.منتظرم.نوش جان عزیزم

مامان ماهان
13 آذر 91 15:55
سارا جون من به جز شیر از بقیه مواد استفاده میکنم ولی اینقدر پف نمیکنه.این دفعه شیر هم +کنم ببینم چی میشه.


سفیده رو هم میزنی تا پوک بشه؟
البته میگوهای ما خیلی درشت بودنا...ترتیب اضافه کردن هم مهمه...ولی سفتیه خمیر بنیه...
مامان ماهان
14 آذر 91 17:06
نه فقط زرده.

از زرده استفاده نمیشه
مامان ماهان
16 آذر 91 1:51
نه برعکس گفتم.همون سفیده رو استفاده میکردم.آخه خیلی وقته دیگه اینکار رو نکردم. ولی اشتباهی که داشتم اینه که سفیده رو نمیزدم که پوک بشه.همینجوری قاطی میکردم.
مامان پارسا
24 آذر 91 0:14
بهتر نیست میگو و ماهی در خمیر بنیه هم 10 دقیقه ای در یخچال استراحت کنن؟


خوده خمیر بنیه رو استراحت میدم...شاید اینجوری هم بهتر باشه...
مامان محمد جون
9 دی 91 15:26
محمد من میگو دوست نداره ولی عاشق ماهی امیدوارم با این عمل بتوانم به اون به نحوی میگو هم بدم
لطفا طرز تهیه این شیرینی پنجره ای را بگین مرسی
وب هم گذاشتم


انشاالله كه خوشش بياد محمد جون
كدوم شيريني رو ميگيد؟
مينا
18 تیر 92 15:53
سايت فوق العاده عالي و بي نظيري داريد.ممنونم.....


خواهش میکنم عزیزم.ممنون
کیمیا
19 بهمن 93 11:50
دستت درد نکنه گلم