وبلاگ آشپزیهای مامانوبلاگ آشپزیهای مامان، تا این لحظه: 11 سال و 9 ماه و 20 روز سن داره

♨..آشپزيهاي مامانم..♨

لبوي قالبي -ويژه سفره شب يلدا

1391/9/19 21:18
44,464 بازدید
اشتراک گذاری

 

شلغم و لبو دوتا از خوراكيهاي شب يلدا هستن كه با توجه به خاصيتي كه دارن ولي خيلي مظلوم واقع شدن متفکر

اين دستور هم ساده هم خوشگل و هم خيلي خوشمزه است

لبوي قالبي

مواد لازم:

لبوي درشت : 3 عدد

آب ليمو :خيلي كم

سيب زميني متوسط پخته :3 عدد

ذرت پخته،نخود فرنگي پخته ،خيار شور ، نمك و فلفل سس مايونز.ماست پرچرب به ميزان لازم

طرز تهيه:

لبوها را با كمي آبليمو(براي ثبات رنگشون) و مقدار خيلييييي كم شكر(نمي خوايم شيرين بشن)ميپزيم

بعد با اين وسيله حلقه حلقه ميكنيم. اگه وسيله ديگه اي داشتين كه بشه لبوها رو نازك تر حلقه كرد بهتره...

لبوها بايد درشت باشن

لبوي قالبي

قالب هاي كوچكي رو انتخاب كنيد.من از ماست خوريهاي سرويس آركوپالم استفاده كردم و يه قالب گرد به اندازه كف كاسه هام انتخاب كردم

لبوي قالبي

سپس پلاستيك فريز رو به 4 قسمت تقسيم كردم و كف كاسه گذاشتم و لبوها رو قالب زدم و كف كاسه روي پلاستيك قرار دادم

به اندازه ارتفاع ديواره كاسه ها لبوها رو به شكل مستطيل برش دادم و به ديواره چسبوندم.چون لبوها مرطوبن راحت به ديواره ميچسبن

لبوي قالبي

لبوي قالبي

سيب زميني رو رنده كرده و ذرت و نخود فرنگي و خيارشور و اگه جعفري هم باشه خوبه باهم مخلوط ميكنيم و نمك و فلفل و سس(زياد نزديد كه مواد شل بشن.ميخوايم موادمون سفت باشه تا خوب فرم قالب رو بگيره و وا نره)رو هم به مواد اضافه ميكنيم.من كمي آويشن هم زدمچشمک

و كاسه ها رو از مواد پر ميكنم

(البته من مواد رو از قبل آماده كردم و گذاشتم تو يخچال بمونه)

سپس يك برش ديگر از لبو رو روي مواد ميذاريم و پلاستيك رو روش ميبنديم(به صورت بغچه)لبخند

 

لبوي قالبي

و در يخچال براي چند ساعت قرار ميديم تا مواد خوب فرم بگيرن.

بعد از حداقل دوساعت لبوهاي قالبي رو توي ظرف مورد نظر برميگردونيم

لبوي قالبي

و نوش جان ميكنيد.ميتونيد براي تزئينش از سس مايونز و قرمز (مخلوط با هم)يا سبزيجات مختلف استفاده كنيد

لبوي قالبي

با اين موادي كه ذكر كردم 7 تا از اين لبوهاي قالبي درست شد

به خودم هيچي از اين لبوها نرسيدناراحت

اميدوارم خوشتون اومده باشه

مامان علي خوشتيپ

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (15)

مامان مرجان
20 آذر 91 1:06
ایول به سارا جون بابا تو دیگه کی هستی؟ هنرمند برعکس تو من چن تا شو قبل از سرو خودم شخصا قورت میدم تا زحماتم هدر نره

ممنونم مرجان جون...کاره خوبی میکنی.ما که بعضی از غذاها به عکس هم نمیرسه.از بس شکموان...میدونی این عکسا ماله ساعت چنده؟؟!!
سميه
20 آذر 91 11:14
واقعاً كد بانويي. يه كدبانوي به تمام معنا.



ممنونم عزیزم
سميه
20 آذر 91 12:00
ميگما چه تميز و مرتب و صاف و صوف هم شده.واقعاً هنرمنديا.
آخهههه هيچ چيش بهت نرسيد؟
خب خانمي قبل از سرو يكيشو واسه خودت كنار ميذاشتي.


Windysmith
20 آذر 91 15:00
سارا جون كدبانويي چه قدر.
خيلي خوش مزه به نظر مياد.
اگر ميشه طرز تهيه دسر رو بيشتر بزارين.
كه آسون و سريع باشه
ممنون.


ممنونم عزيزم.چشم
مریم
21 آذر 91 9:54
خیلی هنرمندی هااااااااااااااااا
لبو تا حالا این مدلی ندیده بودممممم
چقدر هم تر و تمیز برش زدی حالا دلم میخواست میدادن دست من می بریدممممممم تمام سر و هیکلم قرمز میشد و آخرش مجبور میشدیم یه ایده جدید از خودمون در وکنیم و با گوش کوب لهش کنیم و اون مدلی سرو کنیم
واقعا دست گلت درد نکنه

قربونت برم مریم جون
من میدونم تو میتونی...امتحانش کن
خاله نرگس
21 آذر 91 20:39
چه کارا






مامان پریسا
22 آذر 91 17:51
سلام سارا جون.
این دسر موقع برش دادن حالتش به هم نمیخوره؟
یعنی لبوها اینقد محکم به هم میچسبن؟

سلام عزيزم
اگه آروم برش بدي نه...البته موقع خوردن يه ريزه بهم ميخوره
مامان محمد و ساقی
24 آذر 91 13:37
سلام.وای شما چه کارا که نکردین.به به


......
مامان امیرعلی جیگر
26 آذر 91 16:04
وای چه خوشکل چه خوشمزه.
کربلایی سارا میشه یلدا ما بیایم پیشتون؟

تشریف بیارین...ما خونه مامانم اینا هستیم
nasrin
3 دی 91 20:15
wvay cheghad khoshmaze


مامان دنیز
15 دی 91 14:12
خوشمزه به نظر میرسه.. اخ جون تو خونه لبو دارم برم امتحان کنم


شوهرم که دیگه لبو رو خالی نمیخوره...همش میگه اینجوری بپز
اسيه
24 بهمن 91 9:35
سلام واقعا سايت فوق العاده اي داري مخصوصا كه همه مراحل با عكس هست كامل ميفهمم چه جوره درست كنم . لطفا طرز تهيه رولت گوشت با قارچ رو هم بذار ممنون .
میترا
3 آذر 92 18:47
وای چه وبلاگ خوبی ... چه دسرهای خوبی من شما را لینک مردم
یکی از مامان ها
پاسخ
ممنون عزیزمباعث افتخارمونه
مامان تینا و رایان
20 آذر 92 11:39
عجب چیزی شده خیلی هنرمندی مامانی
یکی از مامان ها
پاسخ
چشمات هنرمند میبینه گلم ایدشو از ۀآشپزی آنا گرفتم
lمرضیه
4 دی 92 18:36
خیلی سپاسگزارم برای موفقیتتان دعا می کنم امیدوارم همیشه شاداب پر انرژی و موفق باشید
یکی از مامان ها
پاسخ
ممنونم عزیزم...ما هم برای شما آرزوی موفقیت و شادکامی میکنیم