وبلاگ آشپزیهای مامانوبلاگ آشپزیهای مامان، تا این لحظه: 11 سال و 10 ماه سن داره

♨..آشپزيهاي مامانم..♨

ژله چتری

1392/3/6 9:52
67,392 بازدید
اشتراک گذاری

 صرفا جهت به وجد آوردن مهمانهانیشخند

 

ژله چتري

مواد لازم:

شير:1 ليتر

شكر:1 پيمانه(100 گرم)

وانيل:یک چهارم ق چای خوری

پودر ژلاتين:40 گرم

آب سرد:1 پيمانه

ژله در رنگهاي مختلف

طرز تهيه:

اول اینکه قالبی که میخواهید توش این ژله رو درست کنید با لیوان معمولی یا مدرج اندازه گیری کنید.من برای قالبم یه لیتر شیر کافی بود.کمی هم زیاد اومد که توی یه قالب دیگه هم درست کردم

بعد اینکه برای بار اول بهتره از قالبهای مثل همین که توی عکسه استفاده کنید.هم سوراخ دار باشه هم شیار شیار باشه

شیر و شکر رو کمی گرم میکنیم تا شکر خوب حل بشه

بعد وانیل رو اضافه میکنیم و اجازه میدیم شیر خنک بشه

 

ژله چتري

 پودر ژلاتین رو با یک پیمانه آب سرد مخلوط میکنیم تا به این شکل و به حالت اسفنج بشه...فکر کنم چهل گرمش حدود ٤ قاشق مرباخوری بشه.حالا بعد اندازه گیری میکنم و مینویسم

ژله چتري

بعد به روش بن ماری یا یک دقیقه توی ماکروفر بذارید گرم بشه تا شفاف بشه

 

ژله چتري

محلول ژلاتین رو به شیر اضافه کنید و هم بزنید و در قالب بریزید و حدود ٥-٦ ساعت بذارید توی یخچال تا خوب بنده

 

ژله چتري

بعد کرم وانیلی رو از توی قالب(همونجوری که ژله رو جدا میکنید)دربیارید و به آرومی با یه کارد تیز از بین هر شیار برش بزنید  و یکی درمیون توی قالب خوب جا بدید و جاشو محکم کنید

دقت کنید قالبتون کاملا خشک باشه تا تکه ها بهش بچسبه

بهتره تو این مرحله یه نیم ساعت توی یخچال یا ٥ دقیقه توی فریزر بذارید تا تکه ها خوب توی قالب جا بگیرن

میتونید با این مقدار توی دو قالب ژله آماده کنیدوچون شما ١٤ تکه کرم وانیلی برش خورده داریدچشمک

 

ژله چتري

 به اندازه شیارهای خالی ژله در رنگهای مختلف درست کنید(به ازای نصف بسته ژله ،نصف لیان آب جوش و بعد که پودر ژله حل شد یک چهارم لیوان آب سرد اضافه کنید )

اجازه بدید ژله ها کاملا خنک بشه

ژله چتري

 بعد به آرومی و قاشق قاشق و به ترتیب ژله ها رو بین هر شیار بریزید

یه رنگ رو یهو توی یه شیار نریزید چون اینجوری تکه های کرم وانیلی جابه جا میشه(من یه بار حواسم نبود این کار رو کردم و ژلم خراب شد.اصن یه وضینگران)

اینجوری:اول یه قاشق آبی...بعد یه قاشق قرمز ...بعد تو شیار بعدی یه قاشق سبز و...تا ٧ تا خونه با یه قاشق ها پر بشه و مجدداه تکرار کنید

ژله چتري

 قالب رو توی یخچال بذارید و اجازه بدید تا کاملا ژله ها ببنده

و در پایان اونو از قالب جدا کنید و نوش جان کنیدلبخند


ژله چتري

 

 امیدوارم از این دستور خوشتون اومده باشه

ایده از هنر قنادی ١٠٣

 سارا مامان علی

لینکهای پیشنهادی

دسر ژله بستنی

ژله رنگین کمان

هندوانه ژله ای

ژله خرده شیشه روز عشق

ژله انار دو رنگ

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (33)

مرجان
5 خرداد 92 12:09
بابا تو محشرییییییی!
از همه سریییییییی!
چقدر عالی شده،سارا خانومه هنرمند!


قربونت بشم.نه مثل تو
مهتا
5 خرداد 92 12:50
سلام .ممنون بابت کار قشنگتون.
میگم نمیشه تو همون قالب اولی یکی در میون شیارا رو خالی کنیم و با ژله دوباره پرش کنیم؟
یعنی ادامه ی کار تو همون قالب که کرم رو توش درآوردیم باشه.


سلام عزیزم.خواهش میکنم
اینجوری کارت سخت تر میشه.جدا کردن ژله هم از توی قالب سخته و کارت تمیز درنمیاد...
فریده
5 خرداد 92 12:58
خیلی قشنگ هست ولی فکر کنم خیلی سخت باشه درست کردنش . در ضمن می خواستم بدونم پودر ژلاتین رو از کجا باید تهیه کنم؟

ممنون عزیزم
نه سخت نیست .فقط دقت و حوصله میخواد مثل ژله رنگین کمان ولی به نتیجه کار و تعریف و تمجیدهایی که از مهمانها میشنوی میارزه
توی همه لوازم شیرینی فروشیها هست.توی اهواز بسته های 50 گرمیش موجوده
نجمه مامی آرتین و آیسودا
5 خرداد 92 14:37
وای خدااااااااااااااااا چه کار کنم از دست این هنر هاتون دیگه رسیدم به حد انفجار با این چیزهای خوشمزههههههههههههه


سارا جون فکر کنم دیگه باید فامیل شوهری رو دعوت کنم و حسابی سنگ تموم بذارم دست گلت درد نکنه


ممنون از این همه انرژی که بهمون میدی عزیزم
احیانا ما از خانواده شوهرتون نیستیم؟
سپیده از وبلاگ "کودک من"
5 خرداد 92 15:03
WOW


مامان علی اکبر
5 خرداد 92 18:13
سلام سارا جون
میگم خامه از کجا میتونم گیر بیارم؟؟؟منظورم اینه کدوم قنادی برم؟(میدونی که اهواز زندگی میکنم)
بعد یه سوال دیگه میشه با همین خامه های صبحونه خامه برا کیک درست کرد؟طرز تهیه شو بلدی؟؟
اگه زحمتی نیست بیا وبم و بهم بگو.
ممنونم


سلام عزیزم.قنادی داغ داره...
لوازم شیرینی فروشی های توی سیمتری هم دارن
بله میشه
به زودی یک پست درمورد خامه فرم گرفته خواهیم گذاشت.
باران
5 خرداد 92 19:28
سلام عالی بود واقعا
مررررررررررررررررررررسی


سلام عزیزم.خواهش میکنم.ممنون از تشویقت
خاله نرگس
6 خرداد 92 0:10



ممنون آبجی نازم
مامان شايان و پرنيا
6 خرداد 92 1:02
نصف شبي دلم خواست


مرسي



خواهش میکنم گلم
مامان شروین و آذین عزیز
6 خرداد 92 14:04
همیشه بهتون سر میزنم ولی اینبار دلم نیومد به چیزی که مدتها بود منتظرش بودم و دیدم احسنت نگم و تشکر نکنم
ممنونم
خیلی ممنونم

ممنون از حضورتون و خوشحالم که خوشتون اومده
مامان متین
6 خرداد 92 14:05
قربون دست و پنجت .ماشالله داری بخدا. خیلی قشنگ شده.خسته نباشی گلم.


خواهش میکنم عزیزم.ممنون از انرژی مثبتت
مامان محمد و ساقی
6 خرداد 92 14:17
ممنون دوست هنرمندم


قربونت برم.خواهش میکنم
مامانیه سپهر
6 خرداد 92 14:47
واییییییییییییی سارا خیلی خوشکله.اینم روی بقیه نیت هام میزارم که درست کنم.
خیلی خوشکله به خدا.

انشاالله که به زودی درست کنی
A&S
6 خرداد 92 14:50
بازم مثل همیشه عالی و زیبا. یه هنرمند به تمام معنی. حتماً مهموناتون لذت بردن، نه؟؟ اینجوری نشدن ؟؟

آدم وارد این وب که میشه با دیدن این ژله روحیه میگیره،خیلی خوشرنگه و قشنگه.
واقعاً خسته نباشید.


سلامت باشید دوست عزیز
بله خیلی ذوقیدن
A&S
6 خرداد 92 15:54
یه سوال؟ برای اینکه ژلمون به راحتی و صاف و صوف، از ظرف جدا بشه باید چیکار کنیم؟
پیشاپیش از لطفتون ممنونم.


عزیزم توی این پست کامل توضیح دادم:
http://motherschef.niniweblog.com/post84.php
ღبارانღ
6 خرداد 92 21:05
دوست گومبولممممممممممممممم.... دوست می دارمت. واقعا ببنید چه هنرمنده...قربونت بروممممممممممممممممم.....ممتـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــد...


ممنوووووووونم عزیزم.انرژی مثبتم
مامانی طهورا
7 خرداد 92 21:08
بابا پنجه طلا
عاااااااااااااالی بود هم هنرت هم خلاقیتت

قربونت برمممممممالبته خلاقیت زیاد توش نبود
به پای سلیقه شما که نمیرسه
مامان محمد فرزام
11 خرداد 92 10:48
سارا جون عالی بود.
واقعا که هنرمندی


ممنون گلم.چشمات هنرمند میبینه
امیر مهدی و عمی
11 خرداد 92 11:39
سلام مامانی خسته نباشید
دستتون درد نکنه خیلی عالی بود


سلام عزیزم.سلامت باشی گلم.ممنون
A&S
12 خرداد 92 13:49
جمعه مهمون داشتم این ژله رو واسشون درست کردم،همشون اینجوری شده بودن
گفتم که از وب شما یاد گرفتم. تعریف سارا خانوم هم که نگو و نپرس. از هنرهاش، کدبانوگریاش و ...
عزیزم انشاءلله همیشه تندرست و موفق باشی.

ممنون عزیزم.نتیجه کدبانوگریه خودتون بوده
خاله جونی
12 خرداد 92 19:55
سلام خیلی هنرمندی خانومی دستت درد نکنه



سلام عزیزم.ممنون شما لطف دارید
شور وشیرین
19 خرداد 92 12:09
من عاشق ژله ام.خیلی نازه عزیزم.من هم شما رو لینک کردم.ممنونم


خوش حال شدم از آشناییتون
زهره
20 خرداد 92 19:04
سلام مامانای عزیز .خییییییییییییییییییییلیییییییییییی قشنگ بود خیلی اما من خیلی ناراحتم چون هرچی ژله درس میکنم خراب میشه یعی نه خیلی سفت میشه وبه زور از توقالب درمیاد وبعدشم وامیره !خوچیکارکنم؟؟؟

سلام عزیزم
جنس قالبتون چیه؟توی پست زله رنگین کمان رز بیرون اوردن زله رو توضیح دادم...
ستاره زمینی
14 مهر 92 16:33
عالی


ممنوووووووون
مامان بهاره مامان امیرمحمد
13 آبان 92 12:08
سلام عزیزم خیلی خیلی خوشگل بود من که خودم را استاد ژله درست کردن می دونم این ژله بلد نبودم و یاد گرفتم ممنونم از شما


سلام گلم.چشمات خوشگل میبینه دوست کدبانوام
مريم
12 دی 92 18:57
باسلام .خيلي ممنون از سليقه خوبتون!باديدن اي نمونه از كارتون شدم
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم ممنونم
مريم
12 دی 92 19:01
مرسي ميشود از كارتون فيلم بگيريد تا ازروي فيلم بهتر يياد بگيريم!خيلي عاليييييييييييييييييييييييييييييييييييييييي! فرزندانم هم خيليييييييييييييييييييييييييييييي از كارتون خوششون آمد وتشكر ميكنند
یکی از مامان ها
پاسخ
خیلی کار سختیه توی سایت تبیان شاید فیلم درست کردن ژله های مشابه باشه... شما و فرزندانتون به ما لطف دارید
الهه
20 اردیبهشت 93 15:47
میشه یه روش به من یاد بدید که ژله رو راحت از توی ظرفش دربیارم بدون اینکه بشکنه؟ من هر دفعه می گیرم زیر آب تا میام آبشو خالی کنم میشکنه...
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام این دوتا پستمون رو مطالعه کن: http://motherschef.niniweblog.com/post84.php http://motherschef.niniweblog.com/post223.php
مامان سوده
20 شهریور 93 19:33
چقدرررررررررررررر سخت!!!افرین خانم چقدر شما هنرمندین!!!
یکی از مامان ها
پاسخ
توضیحش سخته وگرنه شروع کنید آسونه.ممنوووون
sati
8 آبان 93 17:36
دهنم اب افتاده شدید
shirin
10 آبان 93 19:44
خیلی خیلی جالب هست حتما امتحان میکنم
یکی از مامان ها
پاسخ
انشاالله درست کنید و لذت ببرید
سارا
22 بهمن 93 22:18
پرستو
23 مرداد 96 11:18
همه چی عالییییییی.....براوووووووو.....بازم از هنرات بذار بانو