وبلاگ آشپزیهای مامانوبلاگ آشپزیهای مامان، تا این لحظه: 11 سال و 9 ماه و 21 روز سن داره

♨..آشپزيهاي مامانم..♨

خاگینه رولتی (قیقاناخ) ویژه ماه مبارک رمضان

1392/5/22 2:09
14,520 بازدید
اشتراک گذاری

شانه به شانه صف می کشند. دستهای نیاز که به آسمان بلند می شود زمزمه اللهم الکبریاء و العظمه واهل الجود و الجبروت اوج می گیرد. احساس می کنی پاهایت از زمین خاکی جدا شده و در فضای دیگری سیر می کنی . فضای خلوص ، تسلیم و تقوی این حس ، پاداش یکماه روزه داری خالصانه متقین است که نصیب مومنین حقیقی می شود شیرینی که به دهان می بری و کامت در روز عید شیرین می شود نشانه این است که در مابقی ایام سال نیز باید به شیرینی ها ، خوبی ها و خلوص رمضان وفادار بمانی. اجازه ندهی که تلخی گناهان ریز و درشت دامن زندگی و ثانیه هایت را بگیرد. خوب بودن فقط مختص یکماه نیست خوب بودن را در سراسر زندگی به همراه داشته باش

با آرزوی قبولی طاعات و عبادات شما  دوستان عزیز پیشاپیش عید سعید فطر رو به همه عزیزان گل و دوستان عزیزمون تبریک میگوییم

مواد لازم برای رولت خاگینه یا  قیقاناخ

آرد 4 قاشق غذا خوری

ماست 4 قاشق غذاخوری

تخم مرغ 4 قاشق غذاخوری

نصف لیوان زعفران دم کرده

پودر قند نصف لیوان

گردو 1 سوم لیوان دلبخواهیه می تونید زیادش هم بکنید

دارچین 2 قاشق غذاخوری سر پر 

 گل محمدی خشک شده 2 قاشق غذا خوری

برای مواد داخل رولت

ابتدا گردو رو خوردش کنید نصفش رو آسیاب کنید و مقداریش رو ریز خورد کنید البته این هم سلیقه ای من خودم دوست دارم مقداری از گردو موقع خوردن زیر دندون بیاد ولی شما دوست داشتید می تونید همش رو آسیاب کنید

 گلمحمدی خشک و رو با دارچین آسیاب کنید و همه مواد رو با هم قاطی کنید یعنی  دارچین پودر گلبرگ گلمحمدی گردو و پودر قند باید با هم مخلوط بشن

البته بعدش من دارچین رو 1 قاشق دیگه اضافه کردم

 برای رولت

4 تا تخم مرغ و 4 قاشق ماست و 4 قاشق آرد  رو بوسیله همزن برقی و یا اگه دستتون تنده با همزن دستی خوب میکسش کنید

داخل تابه رو با برس چرب کنید از تابه گرد هم میشه استفاده کرد و مشکلی بوجود نمیاره ولی خوب اگه مستطیلی باشه خیلی دیگه بهتره

تمام موادمون رو می ریزیم داخل تابه

بعد روی شعله اجاق گاز مایه رولت رو اجازه میدیم تا حدودی سرخ شه فقط زیاد سرخ نشه اونموقع خشک میشه و نمی تونید رولش کنید

می بینید ؟مثل من فراموش نکنید که نباید زیاد سرخ بشهافسوس

ولی خوب تا داغه سریع موادتون رو که آماده کرده بودید روی رولت بریزید و مقداریش رو برای روی رولت و که پیچیدید تموم شد نگهدارید و زعفران آب کرده  نصفش رو روی مخلوطتون بریزید

وبعد از پایین همونجاییکه موادتون رو ریختید رولش می کنید و من مقداری ازمواد مخلوط شده گردویی رو هم روی رولت ریختم و زعفران آب کرده هم روی مواد روی رولت ریختم

بفرمایید این هم رولت خاگینه که بسیار خوشمزه و مقوی و مغذی

سروه مامان حنا

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (9)

زیبای خفته
17 مرداد 92 12:06
سلام دوست عزیزم وبت عالیه خوش حال میشم به چت روم ما که محیطی اروم وشاده بیای

سلام ممنون از لطفتون
حتما بهتون سر میزنیم
مهتا
17 مرداد 92 13:06
سلام.دستتون درد نکنه.عیدتونم مبارک.مطمئن باشین کلی صواب کردید با این آموزشهای بموقع و کاملتون.کلی دعاتون مکنیم.
میگم
حتما باید پودر قند باشه؟با شکر نمیشه؟

سلام عزیزم
خواهش میکنم قابلی نداشت
عید شما هم مبارک ممنون از این همه لطفت خانومی
می تونی شکر رو آسیاب کنی
محمد
17 مرداد 92 15:08
با سلام خدمت شما بنده وبلاگی دارم با رنک 2 گوگل که از ارزش بالایی برخوردار است که تو اون تبادل لینک میکنم این ادرسشه http://swiftdownload.mihanblog.com/ من مدید وبلاگ esetsmartupdate.mihanblog.com هستم اگه دوست داشته باشد تبادل لینک کنیم منو با عنوان و ادرس زیر لینک کنید خبرم کنید سریع در رنک 2 لینکتون میکنم ادرسwww.esetsmartupdate.mihanblog.com عنوان:جدید ترین یوزر پسورد های فعال نود 32
مامان متین و مهبد
17 مرداد 92 22:22
کم کم غروب ماه خدا دیده می شود

صد حیف ازین بساط که برچیده می شود

در این بهار رحمت و غفران و مغفرت

خوشبخت آنکسی ست که بخشیده می شود

عید شما مبارک

ممنون گلم عید شما هم مبارک
حباب
22 مرداد 92 9:48
سلام سر آشپز......عید شما مبارک

سلام عزیزم
عید شما هم مبارک
مامان ریحان
24 مرداد 92 21:26
سلام
به به می بینم که خاگینه هم گذاشتید منم تو ماه رمضون به عنوان دسر درست کردم واسه مهمونی افطاریم اما یکمی با دستور شما فرق داره ؛ عکسشم گذاشتم اتفاقا تو پستم دوست داشتی بیا یه نگاهی بنداز
هم لینکی هام دستورشو خواستن خواستم یه بار دیگه درست کنم که تو وبتون بذارید دیدم شما هم درست کردید
من از بکینگ پودر و شیره هم استفاده کردم
ولی مطمئنم که خاگینه شما هم خوشمزه ست

ممنون عزیزم اومدم پیشت
سارو
5 خرداد 93 19:39
سلام شعله گاز باید ملایم باشه ودو طرف رولت هم سرخ بشه مرسی اگه جواب بید
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم بله درسته خانومی
سارو
5 خرداد 93 20:07
میشه پودر قند رو از اون مقداری که گفتید کمتر بریزم
یکی از مامان ها
پاسخ
بله عزیزم مشکلی بوجود نمیاد
نفس
15 تیر 94 15:12
سلام عزیز خیلی ممنون عید مبارک
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام.ممنون