وبلاگ آشپزیهای مامانوبلاگ آشپزیهای مامان، تا این لحظه: 11 سال و 9 ماه و 22 روز سن داره

♨..آشپزيهاي مامانم..♨

سوسیس مرغ خانگی

1392/5/22 2:30
24,863 بازدید
اشتراک گذاری

مواد لازم

سینه مرغ ٦٥٠ گرم

نان باگت ١ عدد

خامه صبحانه ١ پاکت از پگاه استفاده کردم خامه 200 میلی لیتری

سفیده تخم مرغ  ٣ عدد

شیر 5  قاشق غذا خوری

نمک یک سوم 1/3 قاشف چایخوری

ادویه جوز هندی میخک پودر خردل و  پودر فلفل سفید به میزان لازم  اگه می خواهید واسه بچه ها درست کنید می تونید فلفل سفید رو حذف کنید

طرز تهیه

ابتدا مغز نان باگت رو دربیارید به جای نان باگت از دو عدد نان تست که کراست دور نان رو بگیرید هم می توانید استفاده کنید

و ٥ قاشق شیررو روی مغز نان باگت بپاشید

اجازه بدید تا مغز نانها خوب با شیر خیس بخوره و نرم بشه

سینه مرغ تکه شده رو داخل غذاساز بریزید

بعد هم سفیده های تخم مرغ رو بریزید و خوب میکسش کنید

بعد مغز نان خیس خورده رو خوب توی دستتون فشار بدید تا شیر اضافی ازش خارج بشه و مثل خمیر جمع بشه  سپس خامه رو هم بریزید نمک و  ادویه های گفته شده رو هم بریزید و خوب میکس کنید

چند بار میکسش کنید حتی اگه تونستید چند بار با قاشق هم زیرو رو کنید تا  مایه یکدستی بوجود بیاد

اینجا دیگه مایه سوسیس ما آمادست

می ریم سراغ مهمترین قسمت سوسیس که همون بسته بندیشه ابتدا سلفون رو روی تخته کار یا روی سطح صافی بازش کنید من برای اینکه سلفون یکنواخت وایسه و چین نخوره یه طرف رو بردم زیر تخته گوشت و روی تخته صافش کردم و با مقداری آب با برس روی سلفون کشیدم تا سلفون ثابت بشه امیدوارم  که از روی عکسها متوجه بشید

مایه سوسیس رو داخل قیف ریختم و سرش رو قیچی کردم و با فشار خطی صاف از سوسیس ایجاد کردم

به اینصورت

از یه طرف سلفون رو برگردوندم روی سوسیسها و بعد هم رولش کردم مواظب باشید تا سلفون داخل مایه نره چون بعدا که می خواهید سلفون رو دربیارید سوسیس خراب میشه

بعد که رول کردید یه سمت رو ، خوب گره بزنید با خود سلفون ، یعنی خوب بکشید و با خود سلفون دور سوسیس  سر سوسیس رو گره بزنید مواظب باشید تا سلفون سوراخ یاپاره نشه

هر دو سمت رو بطوریکه خوب مایه سوسیس رو فشار میدید از هر دو طرف گره بزنید تا رول سوسیس منسجم بشه

با نخ محکمی بهتره از نخ اصلاح صورت که محکمه اینکارو انجام بدید تا موقع کشیدن پاره نشه سوسیس رو به هر چند قسمت که دوست دارید تقسیم کنید و نخ رو به دور رول بپیچید و نخ رو محکم بکشید و گره بزنید

به اینصورت امیدوارم هم از روی عکسها و هم توضیحاتم متوجه شده باشید در ضمن خودتون وقتی درست کردید قلق کار دستتون میاد

این هم سوسیس مرغ که آمادست

داخل ظرفی آب پر می کنیم و کاغذ روغنی روی سوسیسها میاندازیم

بر روی کاغذ هم من از در قابلمه مسی که سنگینه استفاده کردم روی کاغذ میزاریم تا سوسیسها داخل آب شناور بمونن اجازه میدیم به مدت ٦ دقیقه داخل آبجوش بپزن

از آبجوش خارج می کنیم و سلفون رو ازش جدا می کنیم هر چه مقداری خواستید مصرف کنید و مابقی رو هم فریز کنید

و برای مصرفتون هم خوب سرخش کنید طعمش واقعا عالیههههههههه یعنی به خاطر وجود خامه داخل گوشت  سوسیسها اونقدر نرم هستن وفتی که توی دهنتون میزاریدش  سوسیس آب میشه

با و جود زحمتی که داشت ولی می ارزید زحمتش فقط توی بسته بندیش بود که باید خوب دقت کنید البته شاید من زیاد وسواس داشتم که دوست داشتم یکسان درست کنم تا شکل خوبی مثل سوسیسهای بیرون پیدا کنه خوب حالا شما هم دست به کار بشید و واسه بچه های عزیزتون که مطمئنم مثل دختر من عاشق سوسیس هستن این سوسیهای مرغ رو درست کنید و از شر سوسیسهای بیرون که معلوم نیست با چی درست شدن راحت بشین

با تشکر از شف طیبه عزیز

سروه مامان حنا

 

 

پسندها (1)

نظرات (16)

سعیده
20 مرداد 92 10:28
سلااااااااااااااام
خانم این دو روز تعطیلی رو که همش شما مارو انداختین تو زحمت.
یعنی من همش داشتم مواد سیب زمینی دوشس رو آماده میکردم بس که طرفدار داشت تو خونه ما ما هم که دیگه دست گلتون درد نکنه فوف العاده بود البته من بجای شکر از نمک استفاده کردم. راستشو بخاید همین الانش هم یکم مواد تو یخچال دارم آخه مقدار موادش خیلی پر برکت هستش هی سرخ میکردم هی بازم مواد داشتم هی سرخ می کردم هی بازم مواد داشتم منم دیگه
طعمش فوق العاده است مرسی

سلام
وای شرمنده دوست عزیز
حالا با تمام این زحمتهایی که کشیدید امیدوارم که از خوردنش لذت برده باشید
نوش جانتون باشه
در مورد مواد من همون مقداری که توی مجله بود رو درست کرده بودم و فکر نمیکردم بعضی دوستان از زیادی مواد اذیت بشن
سارا مامان علی
20 مرداد 92 12:31
عالیــــــــــــــــــــــــه سروه جون
ممنون

ممنون سارای خوبم
خیلی لطف داری
مریم مامان نیکان
20 مرداد 92 20:50
عـــــــــــــــــــــــــــــــــالی دست گلت درد نکنه

ممنون از لطفت عزیزم
مامان امیرناز
20 مرداد 92 23:29
سلام نازنینم چند تا سوال داشتم من این دستگاه و ندارم میشه از چرخ گوشت استفاده کنم؟ از ادویه هایی غیر اینهایی که گفتی میشه استفاده کرد؟ میشه با همون سلفون فریز کرد؟

سلام خانومی
با هر وسیله ای که می تونی این مواد رو کاملا چرخ کنی و تیکه تیکه نباشه و له شده باشه می تونی استفاده کنی در مورد ادویه بهتره از ادویه هایی استفاده کنی که رنگش تیره نباشه که داخل سوسیس دیده بشه ترجیحا رنگ روشن و سفید
در مورد سلفون هم درآووردنش بعدا برات سخت میشه ولی خوب همون اول از سلفون خارج کن و بزار داخل کیسه فریزر یا زیپ لاک تا موقع استفاده راحت از کیسه خارجش کنی
مامان محمد و ساقی
20 مرداد 92 23:55
سروه جان نمیدونم چی بگم تا شایسته تشکر از شما باشه.
آموزشتون عالی بود.ممنونم عزیزم

قربونت برم عزیزم
همین که به ما انرژی میدی یه دنیا ارزش داره به خدا از صمیم قلبم میگم
قابلی نداشت خانومی خوشحالم که خوشتون اومده
مامان آرشيدا قند عسل
21 مرداد 92 7:57
عيد شما هم مبارك و طاعاتتان قبول.
ميگم از گوشت چرخ شده ميشه بجاي مرغ استفاده كرد؟

ممنون گلم از شما هم قبول باشه
نه دوست خوبم این روش برای مرغه آخه گوشت قرمز نمی تونه 6 دقیقه بپزه تازه بخارپزش هم فکر نمیکنم جالب بشه
مامان محمد ماهان
21 مرداد 92 13:14
سلام از شما خواهش میکنم به سایت زیر برید.میدونم خیلی تلخه ولی برای شاد کردن دل پدر و مادر محمدطاها عزیز و برگردوندش به آغوش گرمشون هر کاری که میتونید انجام بدید.ممنون http://92329.blogfa.com/
مامان کوروش
22 مرداد 92 10:06
سلام سروه جونم خوبی عزیزم حنای گلم چطوره نمیای کم پیدایی ولی خوشحالم که اومدی حداقل اینجا میبینیمت
سروه جونم ممنون با این دستوری که گذاشتی حتما امتحانش میکنم آفرین به تو و سارا که انقدر هنرمند هستید

سلام دوست عزیزم ما خوبیم ممنون از اینکه جویای حالمون هستی عزیزم خیلی دوستت داریم
میام پیشت خانومی ممنون از لطفی که به ما داری
مهتا
22 مرداد 92 11:26
سلام
یه مامان محمد طاها داشتیم اینجا.
این همون محمد طاها که نیست؟

سلام مهتاجون
نمی دونم این اونه یا نه؟؟؟؟؟؟؟؟؟
باران نفیسی
22 مرداد 92 17:42
سلام ، وبلاگ فوق العاده ای دارید اگر می خواهید تمامی بازدید شما به پول تبدیل شود در پارس پا عضو شوید مثلا : 2000 بازدید کننده در روز = 40.000 ریال در این روش هیچ بنر و متنی در وبلاگ شما نمایش داده نمی شود و ضمنا راهنمای کار و درآمد زایی شما به طور کامل برایتان بعد از ثبت نام و در منوی کاربری تان موجود می باشد مطمئن باشید "شرکت پارس پا" منتظر شماست http://www.tinylord.com/4A به وبلاگ من هم سری بزنید و من را لینک کنید و خبرم کنید تا شما را لینک کنم http://high.loxblog.com
نجمه مامی آرتین و آیسودا
22 مرداد 92 19:25
سلام سروه جونم عیدت مبارک گلم بازم یه دستور خوشمزه دیگه دست گلت درد نکنه دوست دارممممممممم

سلام مهربونم عید شما هم مبارک
مرسی از لطفت نجمه جان
ما بیشتر دوستت داریم عزیزم
مامان امیرناز
29 مرداد 92 10:40
سلام عزیزم من درست کردم عالی شد مرسی

سلام خانومی نوش جانتون باشه خوشحالم که خوشتون اومده
لیلا
6 شهریور 92 11:27
ببخشید سروه خانم مزه اش مثل سوسیس بیرون میشه ؟!
یا فقط شکلش مثل سوسیسِ؟


سارا:ببخشید با اجازه سروه جون جواب میدم
مزش عالی میشه..اگه کمی جوز هندی بزنی مثل بیرون میشه
حتما امتحانش کن
مامان حوریه
7 اردیبهشت 93 18:09
سلام انگاری خوب سرخ نمیشن نه؟؟؟ روغنتون کم بوده یا بخاطر ترکیباتش سرخ شدنش با سوسیسای بیرون فرق داره؟؟؟ خودتون کالباسو پیشنهاد میکنین یا سوسیسو کدوم مزش بهتر میشه؟؟؟
یکی از مامان ها
پاسخ
سارا:سلام عزیزم.هیچ کدوم از این دو مورد رو به شخصه درست نکردم.ولی طبق گفته دوستان کیفیت و طعمشون بهتر از بیرونیاس... ولی از کالباس خوردم و مزش عالی بود
مامان حوریه
8 اردیبهشت 93 18:38
سلام درستش کردم واقعا عاااااالی بود
یکی از مامان ها
پاسخ
نوش جونتون عزیزم
الينا
1 آذر 94 23:32
سلام. چرا داخل مواد سير استفاده نشده؟