وبلاگ آشپزیهای مامانوبلاگ آشپزیهای مامان، تا این لحظه: 11 سال و 9 ماه و 21 روز سن داره

♨..آشپزيهاي مامانم..♨

کیک طرحدار دختر توت فرنگی با باتر کریم

1392/6/18 21:03
27,980 بازدید
اشتراک گذاری

مواد لازم

کره یا مارگارین   150 گرم

پودر قند الک شده نرم  300 گرم

اسانس وانیل مایع  یک قاشق چایخوری از وانیل شکری هم می تونید استفاده کنید

آب یا شیر جوشیده گرم یک قاشق غذاخوری

طلق 2 عدد

طرز تهیه

ابتدا طرح موردنظرمون رو که قراره روی کیک بیافته رو انتخاب میکنیم و ازش پرینت می گیریم من با توجه به کیکم طرح رو بزرگتر کردم  و بعد دو تا طلق باید تهیه کنید فقط باید توجه داشته باشید که بهتره طرح رو معکوس بندازید اینجا این طرح مهم نبود که معکوس بیافته ولی بعضی طرحها که به خصوص نوشته هم داره باید طرح معکوس بیافته

ابتدا مقداری کره که به دمای محیط رسیده رو با همزن خوب بزنید

و پودر قند و اسانس وانیل مایع و شیر جوشیده گرم رو اضافه کنید و دوباره همزن رو روشن کنید تا جایی هم بزنید که کره با پودر قند بر اثر هم خوردن کاملا پوک و پفکی بشه

باتر کریم ما آمادست کاملا پفکی و نرم

سینی به اندازه طرح انتخاب کنید و طرح رو روی سینی بگذارید و طلق رو هم روی طرح بیاندازید جوری که طرح مورد نظر از زیر طلق دیده بشه سعی کنید از طلق بیرنگی استفاده کنید واسه من چون همسری خبر نداشت برای چه کاری لازم دارم این رنگی خریده بود

مقداری از باتر کریم رو رنگ مشکی زدم  من از رنگهای ژله ای ویلتون استفاده کردم می تونید از کاکائوی آب شده هم برای دورگیری طرح استفاده کنید فقط این رو هم باید بگم که موقعی که طرح رو دارید به روی کیک منتقل می کنید احتمال داره کاکائو بشکنه و کارتون رو خراب کنه

از قیفهای یک بار مصرف باید استفاده کنید چون تنوع رنگ زیاده نمیشه برای هر سری که می خواهید از رنگها استفاده کنید قیف رو بشورید و یه رنگ دیگه داخل قیف رو پر کنید من بوسیله کاغذ روغنی قیف درست کردم

ابتدا طرح رو دورگیری کردم و جاهایی که به رنگ مشکی احتیاج داشت که باید دورگیری میشد کاملا پر کردم دقت کنید که ابتدا رنگهایی که قراره رو باشه اول پر بشه چون نمی تونید رنگ زیری رو پر کنید بعد برید سراغ رنگ رویی امیدوارم متوجه منظورم شده باشید دوستان بعد از اینکه هر کدوم از رنگها رو روی طلق پیاده کردید بگذارید فریزر تا باتر کریم خودش رو بگیره بعد برید سراغ رنگ بعدی اونجوری کارتون هم تمیز در میاد

بعد هم مابقی رنگها که با باترکریم مخلوط کردم و دوباره جاهای مورد نظر رو با باترکریم زرد و سبز پر کردم

برای رنگ موهاش از کاکائوی روشن استفاده کردم و برای  صورت و پوست بدنش از مقدار کمی رنگ زرد و خیلی کم قرمز سعی کردم زرد خالص نباشه که غیرطبیعی جلوه کنه

بعد از اتمام کار طلق دومی رو روی طرح که با باترکریم پر کردید بندازید و مقدار کمی فشار بدید تا رنگها انسجام پیدا کنه و رنگهای زیری اگه حفره ای داخلشون بود با فشار دادن طلق رویی از زیر صاف بشه

بگذارید فریزر تا خوب خودشو بگیره این نکته رو هم باید بگم که خیلی باید دستتون فرز باشه چون گرمی هوا و گرمی دستتان به قیف منتقل میشه و باعث میشه باترکریم آب بشه من مجبور بودم هر از گاهی بزارم یخچال تا خودشو بگیره چون اینجا فوق العاده گرمه

کیک اسفنجی من 11 تخم مرغیه که توی سه نوبت درستش کردم چون برای تولد داشتم درست میکردم می خواستم سه طبقه باشه  با آب آناناس ابتدا مرطوبش کردم

بعد هم خامه رو با استفاده از قیف به همه جای کیک منتقل کردم

با پالت صافش کردم و گردوی نگینی خرد شده و چیپس شکلاتی و تکه های موز هم روی خامه ریختم

لایه های بعدی هم به همین شکل مرطوب کردم و لایه های اون رو با موز گردو و چیپس شکلاتی پر کردم و در نهایت روی کیک رو هم با خامه پوشوندم

کیک رو بگذارید یخچال تا هم خامه روی کیک خنک بشه و هم کیک خودشو بگیره بعد طلق روی طرح رو بردارید و آروم برش گردونید روی کیک و طلق پشت طرح رو ابتدا مالش بدید که طرح به خامه روی کیک بچسبه و در نهایت طلق رو بردارید و از دیدن طرح موردنظرتون لذت ببرید برای شروع کار می تونید از طرحهای ساده استفاده کنید من چون چن تا تصویر به دخترم نشون دادم این طرح رو بیشتر پسند کرد من هم به خاطر دخترم که می خواستم دلش رو شاد کنم همین تصویر  رو روی کیک آووردم بعد از انتقال تصویر روی کیک اطراف طرح رو با ماسوره کوچکی با خامه شکوفه بزنید تا طرح  همسطح خامه باشه

مزیتی که درست کردن این طرحها دارن اینه که چند روز قبل هم می تونید طرح رو درست کنید و بگذارید فریزر خراب نمیشه بعد هم کیک رو درست کنید یعنی لزومی نداره همزمان با هم درست بشن من یه روز طرح رو کشیدم و با باترکریم پر کردم و روز بعد کیک رو بعد هم سرفرصت تزئینش طول کشید

سروه مامان حنا

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (20)

مریم مامان نیکان
14 شهریور 92 13:07
آفرین به این همه ذوق و سلیقه و حوصله
تولد گل دخترتون مبارک

مرسی از این همه لطفت مریم جون
زندگی
14 شهریور 92 13:22
واااااااااااااااااای کارتون خیلی عالیههههههههههههه دستتون درد نکنه
منم سعی میکنم درستش کنم

ممنون خانومی
خواهش میکنم قابلی نداشت
خیلی خوشحال میشیم از نتیجه کارتون عکس گرفته و برامون ارسال کنید
مهسا زمانی
14 شهریور 92 17:13
سلام به شما دوست عزیز
وبلاگتان خیلی قشنگ بود استفاده کردیم ان شااله کانون خانواده ات پر نور و شادی
منم به شما یک هدیه میدم که انشالله خوب ازش استفاده کنید لیستی از محصولات شرکت ماست هم برای پدران عزیز و هم برای مادران گرامی
لینک لیست محصولات :
http://www.tinylord.com/rK9
در صورت داشتن محصولات جدید ایمیل خود را در قسمت نظر دهی وارد کنید پیامک بزنید


سلام عزیزم
ممنون از لطفتون
حتما سرفرصت میاییم پیشتون
❤دو نیمه قلبم❤
15 شهریور 92 0:26
مامان های آشپز سلام
اول از همه ببخشید که خیلی دیر اومدم.تمام پستهایی که توش کامنت نذاشتم رو خوندم.دست گلتون درد نکنه.
سروه جان ممنونم از وقتی که برای ما میذاری.چه دل خوب و مهربونی داری عزیزم
سارا جونم دستت درد نکنه ممنونم از همه ی زحماتت
ایشالله همیشه موفق باشید
مامان محمد و ساقی

سروه: سلام عزیزم
ما هم از تو ممنونیم نجمه جان
تو هم خیلی خوب و مهربونی که بهمون سر میزنی و بهمون همیشه انرژی میدی
امیدواریم که کارامون رضایت خاطرتون رو هم فراهم کنه
❤دو نیمه قلبم❤
15 شهریور 92 0:29
سروه جون کارت حرف نداشت





مامان محمد و ساقی

مرسی از لطفت دوست خوبم
مامان علی مرتضی
15 شهریور 92 20:33
سلام واقعا دست درد نکنه تورو خدا لطف کن شکلک های کختلف کیکو درست کن وبرامون بزار مث پو،حیوانات،جوجه اردک که توی دریاچن و...
واقعا از لطفی که میکنید وکلی چیز یادمون میدین ممنونم
راستی میشه کیکو ی شکلی درست کنید که فقط خود دختر توت فرنگی باشه یعنی اون مربع زیرش نباشه؟
به اون شکلم یاد میدین

سلام خواهش میکنم گلم قابلی نداشت
حتما عزیزم منتهی باید صبر کنید تا برام موقعیت پیش بیاد که بخوام کیکهایی با حجم زیاد درست کنم متوجه که هستید چی میگم
این کیک فقط برای طرح انداختن بود که طرح یا نوشته موردنظر رو روش چاپ کنیم اون شکل دار کردنش یه موضوع جداست شما می تونی قیل از انداختن طرح بوسیله همون طرح ابتدا کیک رو به شکل دختر توت فرنگی برش بزنی و شکل بدی بعد طرح رو روی کیک بیاری ولی ایشالله میگم برام موقعیتش پیش بیاد حتما دستورش رو براتون میزارم
مامان علی مرتضی
15 شهریور 92 20:39
منظورتون از رنگ رویی وزیری اینه که:
مثلا علف توی سبذش رنگ زیری ودسته های سبد رنگ رویی هستش؟

ببین دوست خوبم شکل توت فرنگیهای کوچکی که قراره روی کلاه دیده بشه نسبت به طرح کاری که پیش رومون داریم رنگ زیر کاره ولی اگه طرح روی کیک بیافته طرح روی کار محسوب میشه مثلا شما نمی تونی اول خود کلاه رو رنگ بزنی بعد بری سراغ رنگ توت فرنگی درسته ؟؟؟؟؟ خوب اگه ابتدا خود کلاه رو رنگ بزنی دیگه رنگ کردن توت فرنگی معنا نداره و دیده نمیشه
منظورم همون بود که باید رنگهایی که اگه قراره روی کار دیده بشه ابتدا رنگ کنید بعد برید سراغ رنگ بعدیش امیدوارم که متوجه شده باشی دوست خوبم
مهناز مامان ترلان کوچولو
15 شهریور 92 22:10
عزیزم یه سر بیا پرسش و پاسخ نی نی وبلاگ

مهناز جون متوجه نشدم کدوم یک از اونها سوال شما بود اگه میشه برا کامنت بزار بدونم کدوم یک متعلق به شما بود
هدیه خدا- فریماه
16 شهریور 92 10:41
سلام. خسته نباشید و دستتون هم درد نکنه. اگه مقدار مواد کیکی که شما گفتید بیشتر کنم آیا لازمه که زمان پخت کیک هم بیشتر باشه؟ممنون

سلام فریماه جون ممنونم عزیزم زنده باشید
راستش رو بخواید تا حالا نشنیدم که اگه موادرو دو برابر کردید باید زمان پخت رو هم دو برابر کرد من معمولا بعضی دستورات رو با دیدن بهش وقت میدم مثلا زمان اصلی رو میدم ولی با چنگال یا خلال دندون هم مرتب چکش میکنم ببینم پخته یا نه ظاهر کیک هم نشون میده که اوضاع کیک چطوره شما زمان اصلی رو بده ولی حواست به کیکت باشه که نسوزه
مامان امیرناز
16 شهریور 92 22:37
سلام عزیزم اینم عکس های تکمیلی ترشی نازخاتون که سارا جون گفتن دوباره بفرستم که بذارید
http://www.niniweblog.com/upl/amirnaz/13785770323.jpg

http://www.niniweblog.com/upl/amirnaz/13785769578.jpg
هر کدوم مناسبت تر بود بذارید


ممنون عزیزم
باران
17 شهریور 92 9:21
سلام
این پست هم عالی بود
مثل همیشه
دست مریزاد
فقط یه سوال: وقتی طلق دوم و میذاریم روی کار، طرح بهم نمی ریزه؟ فشرده و له نمیشه و خراب بشه؟

سلام عزیزم
ممنون از لطفتون
نه چون گذاشتید فریزر و باتر کریم از کره تشکیل شده وقتی در فریزر قرار داده میشه سفت میشه و یخ میزنه و هیچ اتفاقی هم براش نمیافته به خاطر همین گفتم باید بعد از هر رنگی که استفاده کردید باید برای بهتر شدن کارتون بگذارید داخل فریزر
حباب
19 شهریور 92 10:48
واااااااای خانوم شما چقد هنرمندی به خدا...من هر دفعه که میام دهنم آب می افته از شدت خوشگلی

ممنون از لطفت دوست خوبم
عمه 2تا از کوچولوها
29 شهریور 92 23:40
سلام و خسته نباشید من امشب اتفاقی وبلاگتونو دیدم خیلی عالیه کل 26 صفحشو دیدم و همشو save کردم تا درست کنم خیلی ممنون آرزوی موفقیت روزافزون دارم براتون

سلام ممنون عزیزم زنده باشید
خوشحالیم که راضی بودید
شما هم موفق باشی و امیدوارم نهایت استفاده رو از مطالب وبلاگ برده باشی
ღمامان على اكبرღ
1 مهر 92 18:01
سلام ممنون از آموزش طرح انداختن روی کیک،واقعا عالی بود.
فقط یه سوال وقتی خواستیم طلق رو بر میداریم و طرح رو روی کیک میزاریم و کمی مالش میدیم طرح به راحتی برمیگرده رو کیک؟؟؟

سلام عزیزم.خواهش میکنم.خوشحالم خوشتون اومده
بله عزیزم به راحتی برمیگرده
ღمامان على اكبرღ
2 مهر 92 9:01
سلام خانمی
نمیدونم طرز تهیه ژله نوشتاری(همون ژله ایی که روی کیک ازش استفاده میکنن) رو اینجا خوندم یا جای دیگه.
میشه یه کوچولو برام توضیح بدین.ممنونم.


سلام عزیزم.همونه که برای روی کیک استفاده میشه
طرز تهیشو میخواستی خانومی؟اگه عجله نداری توی یه پست در آینده میذاریم
مامان حمید کوچولو
2 آبان 92 1:09
سلام ببخشید یه سوال داشتم ...
خامه ی فرم گرفته رو که فریزر نگهداری کردیم برای استفاده ی مجدد
باید دوباره با همزن بزنیم یا این که بزاریم یه مقدار یخش وابره بعد استفاده کنیم لطفا راهنمایی کنید...
باتشکر از شما.


سلام عزیزم
باید کمی بذاری یخش نمیه آب بشه و با همزن حدود 5 دقیقه بزنی...خودت متوجه میشی وقتی جای پره ها موند ولی کلا باید دوباره زده بشه...
مریم
5 بهمن 92 0:26
سلام میسه یه توضیحی درباره خامتون بدین که از چه نوع خامه ای استفاده می کنین. خامه آماده قنادی یا پودر یا خودتون درست می کنین؟
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم برای سرعت عمل از خامه فرم گرفته آماده استفاده میکنم ولی اگر فرصت
مریم مامان نیکان
15 بهمن 92 17:36
سروه جان سلام...در مورد این کارتون یه سوال دارم که ممنون میشم زود جوابمو بدین واسه تولد پسرم میخوام کیک با طرح باب اسفنجی درست کنم که امیدوارم موفق بشمواسه اون قسمتهایی از عکسمون که رنگ سفید هست چیکار کنم؟آخه باترکریم،کرم رنگه؟آیا رنگ سفید تو بازار هست؟ممنون از راهنماییتون
یکی از مامان ها
پاسخ
سارا:سلام عزیزم.میتونی از خامه فرم گرفته هم استفاده کنی تولد گل پسرت هم مبارک
محبوبه
12 اسفند 92 8:10
سلام بانو . مرسی از هنرتون. پاینده باشید
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم.ممنون
zx
20 شهریور 93 14:04
همین جوری الکی خوشم اومد....