وبلاگ آشپزیهای مامانوبلاگ آشپزیهای مامان، تا این لحظه: 11 سال و 9 ماه و 27 روز سن داره

♨..آشپزيهاي مامانم..♨

کتلت مرغ مغزدار با آرد سیب زمینی

1392/6/19 8:00
30,794 بازدید
اشتراک گذاری

مواد لازم برای کتلت مرغ مغزدار

مرغ خام چرخ کرده نیم کیلو

پیاز   1 عدد بزرگ

آرد سیب زمینی 2 تا 3 قاشق سوپخوری

نمک و فلفل به مقدار لازم

آرد سیب زمینی برای غلطاندن مقداری

تخم مرغ برای غلطاندن 1 عدد

آرد سوخاری مقدرای

مواد میانی

پنیر گودا  به مقدار لازم

کالباس به مقدار لازم

دوستان مواد میانی رو اندازه دقیق نمیشه گفت

موقع پیچیدن کتلتها خودتون متوجه میشید

طرز تهیه

این آرد سیب زمینیه که  در فروشگاه ها موجود هست و به راحتی می تونید تهیه کنید

 

مرغ رو با پیاز چرخ کنید حالا یا با ماشین چرخگوشت یا دستگاه غذاساز هدفمون اینه که گوشت مرغ  چرخ بشه

3 قاشق سوپخوری آرد سیب زمینی و ادویه های گفته شده و نمک رو اضافه کنید و دوباره چرخ کنید

 

خوب مواد گوشتی آماده شد

از مواد گوشتی مقداری بردارید مثلا به اندازه تخم مرغ توی دست پهنش کنید و یه لایه کالباس بزارید به خاطر همن دقیق اندازه ها رو نگفتم چون شاید اندازه لایه های مثلا کالباس احتمال داره ضخیم باشه و یا اندازه مایه گوشتی بزرگتر از اندازه تخم مرغ باشه و شما ورقه کالباس رو بخوایید بزرگتر بردارید

بعد هم پنیر گودا این هم همینطور مقدارش دلبخواهیه ولی باید به اندازه کالباس باشه که روی کالباس بگذارید

توی دست مواد کتلت رو ببندید به طوریکه کالباس و پنیر درست مرکز مواد گوشتی قرار بگیره

بعد هم ابتدا در آرد سیب زمینی بغلطانید

بعد در تخم مرغ زده شده

بعد هم در آرد سوخاری بغلطونید

بعد هم در روغن داغ فراوون سرخش کنید بهتره از ظرف گود و کوچیکی برای سرخ کردن کتلتها استفاده کنید چون روغن سریع رنگش تغییر میکنه و دیگه  قابل استفاده نمیشه سعی کنید با حرارت کم سرخ کنید تا کاملا مغز پخت بشه و گوشت خام و نپخته نمونه

بعد از سرخ کردن هم بگذارید روی دستمال آشپزخونه تا روغن اضافیش گرفته بشه فوق العاده خوشمزست امیدوارم درست کنید و نوش جان کنید برای سرو کتلتها هم می تونید یا درسته و بدون برش دادن یا  مثل کالباس بصورت ورقه ورقه برش بزنید که خیلی خوب میشه

 

سروه مامان حنا

پسندها (2)

نظرات (20)

مامان آرشيدا قند عسل
19 شهریور 92 10:09
عجب دستور باحالي دستت درد نكنه ناهار فردام معلوم شد.

خواهش میکنم عزیزم قابلی نداشت
امیدوارم که خوشتون بیاد
مامان علی مرتضی
19 شهریور 92 10:56
سلام ممنونم از این غذا یخوبتون
ببخشید پنیر گودا چی هست؟
فقط بگیم پنیر گودا فروشنده بهمون میده

آره مثل پنیر پیتزاست ولی رنگش زرده
کنار پنیر پیتزا میزارن از فروشنده هم بخوای بهت میده از پنیر پیتزا هم می تونی استفاده کنی ولی به نظرم با گودا خیلی خوشمزه میشه
مامان علی مرتضی
19 شهریور 92 12:57
ببخشید میشه گوشت چرخ کرده رو پخت ومواد توشو جدا چرخ کنیم ودراخر بهش اضافه کنیم
میگم ممکنه گوشت خام بمونه کمی بپزیمش بهتر نیست؟
قطعا شما کدبانویی ولطفا به سوالات ابتدایی من جواب بدین

نه عزیزم به هیچ وجه نباید بپزیش چون اون موقع میپزه و نمی تونی کتلت رو ببندی
نه اگه با حرارت کم بپزیش خام نمی مونه در ضمن مثل گوشت قرمز نیست که سینه مرغ زود میپزه
مرسی از لطفی که داری با خیال راحت درستش کن مشکلی بوجود نمیاد
سمیه
19 شهریور 92 15:40
دستهمتون درد نکنه بابت آموزشهای خوب و قشنگتون. خسته هم نباشید.

خواهش میکنیم عزیزم قابلی نداشت
خوشحالیم که رضایت خاطرتون رو فراهم کرده
❤دو نیمه قلبم❤
19 شهریور 92 16:50
سلام سروه جان
اول از همه
این باید خیلی خوشمزه باشه چون توش پنیر داره
ممنون



سروه جان آدرسم رو درست کردم.امیدوارم بتونی بیای.راستی پستام رمزداره همشون ولی برات رمز رو خصوصی میذارم تا این مامان بی هنر رو ببینی
mohammadsaghi.niniweblog.com

سلام عزیزم
مرسی رمزت رو دریافت کردمو اومدم پیشت
اختیار داری عزیزم شما ماشالله خودت کدبانو و هنرمند هستی شکسته نفسی میکنی
من خودمم عاشق پنیرم به خصوص که گودا باشه
❤دو نیمه قلبم❤
19 شهریور 92 22:22
سروه جان خصوصی

خصوصیتو دیدم عزیزم ممنون اومدم پیشت
مام پارسا
20 شهریور 92 2:12
وای ...به به...دست گلت درد نکنه خانوم گل...احتمالا فردا می درستمش
فقط دو تا سوال دارم البته با عرض شرمندگی...میشه نوع کالباس رو هم معرفی کنی...آخه کلا ما زیاد اهل کالباس نیستیم..بعضی از کالباس ها هم که قبلا می گرفتیم توش یه جوری بود یعنی وقتی می خوردیمش زیر دندونمون یه چیزای اضافی می رفت که خوشمون نمی اومد...
اصلا نمیشه به جای کالباس چیز دیگه ای گذاشت؟؟؟؟؟؟
سوال دیگه اینکه...از روی عکسا فکر کردم که توی ظرف لعابی سرخ کردی کتلت ها رو ...آره؟؟؟؟
آخه من هیچ وقت ظرفهای لعابی ام رو واسه پخت و پز استفاده نمی کنم چون حس می کنم یا غذام می سوزه و یا ظرفم خراب میشه
ممنون میشم مثل همیشه جوابمو بدید...بازم شرمنده
مرررررررررسی

سلام عزیزم
خواهش میکنم قابل شما رو نداشت امیدوارم که خوشتون بیاد
الان یادم نیست چه کالباسی بود چون تموم کردم ولی اگه بازم خریدمو عکسش رو انداختم حتما میگم چه نوعی بود
خودت می تونی ابتکار خرج بدی دستور اصلیش که کالباس بود
نه از ظرفهای لعابی استفاده کردم مشکلی بوجود نیومده
این چه حرفیه عزیزم دشمنت شرمنده باشه همینکه میای پیشمون و بهمون سر میزنی خوشحالم میکنی
مامي كيانا
20 شهریور 92 9:31
سلام دوست عزيز و هنرمند
من تقريبا يك ز از خوانندگان خاموش ولي هميشگي وبلاگ شما بوده و هستم و هميشه از غذاها و تزئينات فوق العاده تون لذت بردم
سوالي ازتون داشتم
من هفته بعد يك مهموني عصرونه تقريبا با 40 - 50 تا خانوم دارم ميخواستم براي دسر ژله درست كنم ولي نميدونم چطوري سروش كنم اولش خواستم ژله خورده شيشه درست كنم تو چندتا ظرف بزرگ بعدش گفتم اينطوري به يكي برسه و يكي اصلا نخوره چون اينطور مواقع بچه ها همه حواسشون به ژله هاست گفتم ظرفهاي يكبار مصرف كوچك بگيرم براي هر نفر يك ژله بزنم ولي نميدونم چطوري بهتر ميشه يعني چند رنگ بزنم يا توش قطعه هاي ميوه بريزم
ميشه اگه ميتونيد راهنمايييم كنيد و نظرتون رو بديد؟
ممنون ميشم

سلام دوست خوبم
ممنون از لطفی که به ما دارید خوشحالیم که مطالب این وبلاگ براتون مفید بوده و راضی بودید
عزیزم شما می تونی به غیر از اینکه داخل ظرفهای یکبار مصرف تک نفره درست کنی کامل درست کنی مثلا در ظرف مستطیل یا مربع بعد برشهای مربعی بزنی که هر کس یک برش برداره و بقیه دست نخورده باقی بمونه چون اگه ظرف تک نفره درست کنی احتمال داره مقداریش خورده بشه وبقیه اش هم اگه نخورن دور ریخته بشه البته باز هم هر جور سلیقتون بود بهتره از رنگهای نارنجی سبز آبی یا قرمز و یا شاه توت استفاده کنی که خیلی خوب میشه
باز هم اگه سوال داشتید من در خدمتتون هستم
سميرا
20 شهریور 92 10:03
سلام

واقعـــــــــــــــــــــــا عاليه.........


ممنون

سلام سمیرا جان
ممنون از لطفت
مامان امیرعلی (پسرک شیطون)
21 شهریور 92 13:31
سلام عزیز دلم
گلم میدونی از کجا میشه ارد سیب زمینی پیدا کرد
سوپرمارکت های نزدیک خونه ما نداشتن ...
ممنون بابت اموزش های خوشمزه ات

سلام گلم
از فروشگاه های بزرگ می تونی بگیری البته بعضی سوپریهای نسبتا بزرگ هم دارن
خواهش میکنم عزیزم قابل شما رو نداشت
زهرا
23 شهریور 92 0:52
سلام

ممنون از غذاها و دسرا و شیرینیا و کیکای خوشکل و خوشمزتون

شما ماشالله خیـــــــــــلی خوش سلیقه ای

سلام عزیزم
ممنون از لطفت گلم قابل شما رو نداشت خوشحالم که خوشتون اومده
مامانیه سپهر
23 شهریور 92 13:26
سلام سروه خانوم. مشتاق دیدار. خیلی خوشحالم که هنرمندیهاتون رو در کنار سارا جون میبینم دوره.
از گذاشتن این دستور هم واقعاً ممنونم. خیلی وقت بود دنبالش بودم. آخه آماده اش تو بازار فراوونه و سپهر و همسری هم خیلی دوست دارن.
حتماً درست میکنم.
ممنون عزیزم.

سلام دوست خوبم
از اینکه من هم شما رو اینجا می بینم خیلی خوشحالم
خوشحالم که چیزی رو که دنبالش می گشتی اینجا پیدا کردی و ما هم تونستیم کاری براتون انجام داده باشیم
امیدوارم درست کنید و با خانواده عزیزتون نوش جان کنید
نونا
11 مهر 92 12:27
سلام عزيزم خيلي دستورخوبي بود خسته نباشي واقعا عالي و خوش سليقه فقط يك سوال دارم عزيزم واسه ادويه غيرازنمك و فلفل ادويه ي ديگه اي اضافه نكردي ؟ بازم ممنوووووووووون


سلام گلم
میتونید مقداری زردچوبه و یا کاری هم استفاده کنید
مامان امیررضا
14 دی 92 17:59
میگم سروه جون دهنمون اب میافته با این دستورهای خوشمزه. حالا شبه و همسرم خوابه من چطور برم بیرون و خرید کنم.
یکی از مامان ها
پاسخ
آخی...ببخشید...انشاالله بعد از بیدار شدن و خد=رید کردنشون درست کنید و از خوردنش لذت ببرید
عمه جون و عمه مریم(ملم جون)
8 تیر 93 14:06
سلام دستتون درد نکنه عالی رفتم که واسه افطار امشب درست کنم
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم خواهش میکنم امیدوارم که خوشتون بیاد
زهرا
29 تیر 93 16:17
سلام ببخشید جایگزین آرد سیب زمینی چیزی هس؟
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم متاسفانه کن تا حالا از چیز دیگه ای استفاده نکردم و نمی تونم راهنماییتون کنم
زهرا
30 تیر 93 12:02
بازم سلام من به عنوان جایگزین از نشاسته استفاده کردم خیلی هم خوب شد غذای خوشمزه ایه
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام گلم.نوش جانتون.ممنون که تجربتونو در اختیارمون گذاشتید
نسرین
5 آذر 93 2:50
سلام.من این غذا رو هم پختم البته باگرانول سیب زمینی . چون همه تو خونمون فستفود خور هستن خیلی مورداستقبال قرارگرفت.دستتون درد نکنه واقعا
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم.نوش جانتون دوست عزیزم
الهام رشیدی
6 دی 93 15:40
وای چقد خوشمزه به نظر میاد. دستتون درد نکنه واقعا. یکی از دوستان گفتن به جای آرد سیب زمینی نشاسته ریختن؟! میشه به جای آردش خوده سیب زمینی رو رنده کنیم بریزیم؟ ممنون از راهنماییتون آخه اطراف ما آردش پیدا نمیشه بازم مرسی
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام.نه سیب زمینی استفاده نکنید.همون آرد جایگزین کنید