وبلاگ آشپزیهای مامانوبلاگ آشپزیهای مامان، تا این لحظه: 11 سال و 9 ماه و 21 روز سن داره

♨..آشپزيهاي مامانم..♨

رولت کاکائویی با مایع وانیلی

1392/8/1 12:08
9,572 بازدید
اشتراک گذاری

خورشيد چراغکي ز رخسار عليست

مه نقطه کوچکي ز پرگار عليست

 

هرکس که فرستد به محمد صلوات 

همسايه ديوار به ديوار عليست

 

عيد غدير بر شيعيان و پيروان ولايت خجسته باد

-----------------------------------

 به مناسبت این عید سعید طرز تهیه این رولت خوشمزه و آسون رو که مهرنوش جون مامان مهزیارگلم برامون فرستادند و من خیلی ازش خوشم اومد رو براتون گذاشتم.برای پخت این رولت نیازی به داشتن فر نیستاز خود راضی

ممنونم دوست کدبانو و عزیزمماچتشویق

رولت شکلاتی

 

رولت شکلاتی

 

مامان مهزیار نوشت :به نظر من این آسونترین و خوشمزه ترین رولتی هست که میشه بدون فر و کاغذ روغنی درست کرد{البته توی ماهیتابه ی چدنی }من درست کردم
مواد لازم:
آرد : ۱.۵ پیمانه
شکر : ۱.۵ پیمانه
تخم مرغ ۲ عدد
بکینگ پودر ۱ ق چ
وانیل ۱ قاشق چای خوری
پودر کاکائو و پودر دارچین به میزان لازم
طرز تهیه:

رولت شکلاتی


همه ی مواد رو به جز آرد با دور تند همزن ۵ دقیقه میزنیم

رولت شکلاتی

رولت شکلاتی

بعد آرد الک شده و پودر کاکائو و پودر دارچین رو به نوبت اضافه میکنیم و خوب با بقیه ی مواد هم میزنیم.

رولت شکلاتی

بعد موادرو میریزیم تو ماهیتابه ی مستطیل هپی کال {ماهیتابه رو از قبل چرب کنید }و به مدت حدودا ۲۰ دقیقه میزاریم رو شعله ی خیلی کم تا به طور یکنواخت پخته بشه.

 

رولت شکلاتی

طرز تهیه ی کرم:
روغن مایع یا کره مقداری حدودا ۳ ق غ- آرد ۱چهارم پ- شکر ۱ دوم پ- آب ۱ دوم پ- وانیل ۱ ق چ
همه ی مواد رو به غیر از وانیل باهم مخلوط میکنیم و میزاریم روی شعله ی کم و مدام هم میزنیم تا غلیظ بشه در پایان هم وانیل رو اضافه میکنیم و شعله رو خاموش میکنیم

رولت شکلاتی


سپس رولت رو از ماهیتابه بیرون مییاریم و اگر دورش خشک شده بود با کارد اطرافش رو میگیریم و با برس و مقداری کافی میکس غلیظ مرطوب میکنیم تا به راحتی رول بشه

رولت شکلاتی

سپس از کرمی که آماده کردیم رو رولت رو میپوشونیم و در پایان هم به راحتی رول میکنیم و با هر چیزی که دوست داشتیم روش رو تزیین میکنیم

رولت شکلاتی

طرز تهیه این رولت رو در این وب هم میتونید مشاهده کنید:طعم خوش آشپزی-ساناز جون

مهرنوش مامان مهزیار

 

مشکلات به سبکی هوا

عشق به عمق اقیانوس


دوستی به محکمی الماس 

موفقیت به درخشانی طلا


اینها آرزوهای من برای شماست...

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (19)

ساناز
1 آبان 92 15:27
مرسی عزیزم.خوشحال میشدم اگر نام وبلاگ من هم به عنوان منبع ذکر میشد


http://sanaz-food.blogfa.com/post/287


اینم لینکش.






عزیزم ببخشید.این دستور رو مامان مهزیار جون برامون فرستادند.البته من به بیشتر دوستان گفتم اگر برای تهیه غذا یا شیرینی ارسالی از جایی استفاده کردید منبعش ذکر بشه.خودم هم همیشه سرچ میکنم تا مطمئن بشم قبلا استفاده نشده...برای این دستور چون سرم شلوغ بود سرچ نکردم.شرمنده کوتاهی از من بود.

با مامان مهزیار جان صحبت کردم ایشون این دستور رو از توی مجله پیدا کردند


خواستم براتون نظر بذارم ،نظرات باز نمیشد
حباب
1 آبان 92 17:20
سلاااااااام
خوبید عزیزم
به خدا من هی به وب شما سر میزنم هی دهنم آب می افته چند تا رو هم درست کردم اما ترو خدا شما هم بیا وب من ....وبت مثل مجله ها شده که هی پیام میدی چاپ نمیکنن هی من میام و شما جواب نمیدی ...خوشحال میبشم بیای وبم

سلاااام گلم.ممنون.شما خوبی عزیزم؟
خوشحالیم که دستورهای غذایی ما براتون کاربرد داشته
واقعا فرصت نمیشه به همه دوستان سر بزنیم ولی چشم...آدرس بذارید خدمت میرسیم
حباب
1 آبان 92 17:20



مامان امیرناز
1 آبان 92 19:47
سلام عزیزم میشه با آبمیوه مرطوب کرد?


سلام گلم.بله میشه ولی چون نوعش کاکائوییه با کافی میکس باشه فکر میکنم خوشمزه تره
مامان بشرا
2 آبان 92 2:44
واقعا شاهكاره !افرين


ممنون
مامان بردیا شیطون
2 آبان 92 10:49
ممنون


شیرین
3 آبان 92 23:45
سلام عزیزم، واقعا ممنون مثل همیشه عالی و متحیر کننده، فقط یه سئوال من از این ماهیتابه ها ندارم تو ماهیتابه معمولی هم می شه؟
و اینکه به جای کرم می شه از خامه استفاده کرد؟
بازم به خاطر این دستور خوبت ممنونم.
دوست دارم یه عالمه


سلام گلم.ممنون عزیزم
به گفته مامان مهزیار جون:"آره میشه. فقط برای پختن اون سمت باید اول توی یه ظرف برش گردونه بعد دوباره بزار توی ماهیتابه چون اگه با کوکو برگردون اینا برش گردونیم ممکنه بشکنه کیک رولتمون.
یه چیز دیگه چون ماهیتابه های دیگه نازک تر هستند اگه شعله پخش کن بزار بهتر."
بله میتونید از خامه استفاده کنید
مامان سارا و بابا سامان
4 آبان 92 11:04
چه خوشمزه از عکسش معلومه....به ما هم سر بزنید...
ما برا جوجمون تازه وب راه انداختیم.

به سلامتی مبارک باشه
چقدر اسم مامان و بابا بهم میاد
مهرنوش مامان مهزیار
4 آبان 92 14:22
سلام به همه دوستان خوب.
ساناز عزیز من این دستور رو از یه مجله برداشتم که اتقاقا آشپزی هم نبود و دستور پخت یه نوع عذا و این رولت رو داشت و از اون ایده گرفتم. و اگر مثل دستور رولت شماست من بی تقصیرم و هدفم استفاده از این دستور به نام خودم نبوده و اگر به وبم سر بزنید هر دستوری رو که از وبی برداشتم قید کردم.


سلام گلم.ممنون از توضیحت دوست کدبانوام
حباب
4 آبان 92 17:00
من اینو درست کردم اما خوب نشد ...........چرا؟


دقیقا بگو چی شد تا برات توضیح بدم...
شورو شیرین حمیده
5 آبان 92 17:24
خیلی خوب شده رولتت عالیه دستت درد نکنه


ممنون گلم
مامان محمدرضا
6 آبان 92 15:34
به به


مامان امیرحسین
7 آبان 92 13:34
خیلی خوبه حتما درست میکنم مرسی
با اجازتون لینک میکنم که هرروز سر بزنم


امیدوارم درست کنید و لذت ببرید
باعث افتخاره عزیزم
مامان محمد علی
9 آبان 92 12:04
سلام
رولت خوشمزه ای ولی من چون بار اول توی رول کردنش نا موفق بودم تصمیم گرفتم این شکلی درستش کنم.
لینک عکس:
http://myboy.persiangig.com/ashpazi/IMG_5006.JPG

از این بابت که توی تابه درست میشه خیلی خوبه.
ممنون از شما و مامان مهزیار عزیز

سلام عزیزم.خیلی خوشگل شده.اینم یه مدلشه
البته ظاهرا ضخامت خمیر رولتتون زیاد بوده
حباب
11 آبان 92 17:43
خشک شد...نشد لول کنم رول کنم


چراااا؟حتما شعله زیرش زیاد بوده
فرزانه
21 شهریور 93 15:20
من امروز این رولت رو درست کردم فاجعه شد. تا حالا نشده بود کیکام اینجوری. اصن یه چیزی شده بود. همه ی مراحلیو ک گفتین مو به مو اجرا کردم موادم کاملا اندازه بود. موادمو اخر سر تو ماهیتابه رژیمی چدنی ریختم کفشم کاملا چرب کرده بودم. شعله ی زیرش هم کم کم بود. اما رولت کاملا چسبید به ماهیتابه. دیگه بی خیال رولت شدم خواستم کیکشو بخورم خیلی بد شده و بود و به دندون میچسبید. نمی دونم چرا؟؟!!
یکی از مامان ها
پاسخ
نمی دونم!!!خیلی دوستان انجام دادن اینجور نشده بود...شاید از کیفیت موادتون بوده
مامان و مهزیار
24 شهریور 93 7:57
سلام سارا جون من که خودم همیشه درست میکنم خوب درمیاد و البته چند نفر از دوستان هم درست کردند راضی بودند. خواهر شوهرم هر وقت میخواد بیاد خونه میگه رولت درست کن. نمیدونم چرا برای ایشون اینجوری شده
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم.ممنون از جوابت خودم هم تعجب کردم.شاید از کیفیت موادش بوده
مهربانو
2 بهمن 93 21:42
سلام.من میخوام درست کنم ولی میترسم خمیرش مثل خمیر پیتزا تابه ای ترد بشه...کیک شما نرم بود؟یعنی زیاد نیاز به کافی میکس نداشت؟؟؟
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم.مثل بقیه ی رولت ها میشه
فاطمه
1 مرداد 95 17:17
سلام عزیزم .رولت شما نرم بود؟؟ آخه میترسم درست کنم کیکش خشک بشه آخه ی بار دو ماهیتابه دوطرفه درست کردم کیکش انقد نرم نبود که بشه رولش کرد به نظرتون اگه با این دستور درست کنم نرم میشه؟؟
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام اگر کامل نکات رو رعایت کنید مشکلی پیش نمیاد