وبلاگ آشپزیهای مامانوبلاگ آشپزیهای مامان، تا این لحظه: 11 سال و 9 ماه و 26 روز سن داره

♨..آشپزيهاي مامانم..♨

ریسول سبزیجات

1393/2/10 23:21
15,025 بازدید
اشتراک گذاری

همسرم کدو خیلی دوست داره و به طور متوسط هفته ای یه بار یه غذا با کدو باید براش درست کنم.برای همین تا یه دستور با کدو میبینم ذخیره میکنم تا سرفرصت درستش کنمآرام

طرز تهیه این غذا رو توی این وب دیده بودم ولی فکرشو نمیکردم اینقدر خوشمزه باشه.حتی علی جون که کدو دوست نداره دوتا از این رول ها رو بالای ماهیتابه نوش جان کرد...من هم مثل وبلاگ مربوطه توصیه میکنم حتما درستش کنید

ریسول سبزیجات

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مواد لازم:

پیاز :1 عدد

هویج:2 عدد متوسط

سیب زمین:150 گرم(دو عدد کوچک)

نخود فرنگی:حدودا یک پیمانه سرخالی

فلفل دلمه ای خرد شده:نصف پیمانه

کدو:150 گرم(تقریبا 3-4 تا متوسط)

شیر :125 میلی لیتر(روی همه پیمانه ها درجه بندی شده و به میلی متر نوشته...پیمانه من 165 میلی هست.که میشه تقریبا 3/4 پیمانه)

آرد 75 گرم:(3/4 پ پلوپز)

فلفل سیاه و نمک به میزان لازم

مواد لازم برای لایه ی خمیری:

تخم مرغ :2 عدد

شیر :200 میلی لیتر(معادل 1 و 1/4 پیمانه پلوپز)

آرد:125 گرم(معادل 1 و 1/4 پیمانه پلوپز)

کره آب شده:یک قاشق غذاخوری

یک عدد تخم مرغ درشت یا دو عدد کوچک و مقداری پودر سوخاری و روغن برای سرخ کردن رول ها

طرز تهیه:

هویج و کدو و سیب زمینی را بصورت نیم پز ، بخار پز یا با کمی آب بپزید و بعد از سرد شدن نگینی خرد کنید

ریسول سبزیجات

پیاز رو نگینی خرد کرده و با مقدار خیلی کم روغن تفت بدید تا طلایی بشه

ریسول سبزیجات

سبزیجات نیم پز خرد شده و فلفل دلمه و نخود فرنگی پخته و نمک و فلفل رو اضافه کنید و تفت بدید تا بپزه...سپس آرد رو اضافه کنید و حدود 10-15 دقیقه تفت بدید تا بوی خامیش گرفته بشه

ریسول سبزیجات

شیر رو اضافه کنید و شعله رو کم کنید تا شیر به خورد مواد بره(حدود 5 دقیقه)

مواد رو کنار بذارید تا خنک بشه

ریسول سبزیجات

طرز تهیه خمیر:

در ظرفی جداگانه تخم مرغ و شیر و آرد و کره و کمی نمک رو با هم مخلوط کنید

ریسول سبزیجات

کف یک تابه نچسب کوچک رو با پنبه چرب کنید و بذارید گرم بشه(مثل درست کردن پن کیک) و با یه ملاقه کوچیک(یا حدود 3 قاشق،بستگی به اندازه ماهیتابه داره) از مواد درونش بریزید و ماهیتابه رو سریع بچرخونید تا مایه به تمام سطح ماهیتابه برسه

ریسول سبزیجات

کمی که نان خودش رو گرفت با کفگیر برگردونید تا اونورشم تا نان کاملا خودش رو بگیره ولی نیازی نیست سرخ بشه

برای من به نسبت ماهیتابم 7 تا نون داشتم ولی میزان موادم بیشتر از نانها شد و به نظرم دوسری نان درست کنیم بهتره...یا مواد رو نصف کنیم

ریسول سبزیجات

یکی یکی نان ها رو میاریم و وسطش از مواد قرار میدیم رول میکنیم...یا به صورت بقچه میبندیم.

ریسول سبزیجات

ریسول سبزیجات

یه تخم مرغ رو با چنگال میزنیم و رول رو اول در تخم مرغ بعد در آرد سوخاری و دوباره در تخم مرغ میزنیم و در روغن سرخ میکنیم(روغن زیاد لازم نیست...در حدی که اطراف نان سرخ بشه)

ریسول سبزیجات

ریسول سبزیجات

من این غذا رو برای صبحانه درست کردم و از شب قبل آمادش کردم...با اینکه علی دوتاشو خورد ولی 5 تای باقیمانده صبح روز بعد حسابی سیرمون کرد(تو ماکروفر گرمشون کردم)

بقیه مواد رو توی نان یوفکا پیچوندم که اونم خوشمزه شد ولی با نان خودش یه چیز دیگه بود.انگار وسطش پنیر پیتزا گذاشته بودیمخوشمزه

منبع:وبلاگ میز شام

سارا مامان علی

پسندها (5)

نظرات (42)

ساناز
10 اردیبهشت 93 1:55
خيلي عالي بود وبي رو هم كه ازش ايده گرفتين هم عجب ميز خوشمزه اي داشت
یکی از مامان ها
پاسخ
ممنون عزیزم آره اون میز شامه منو وسوسه کرد
منا مامان الینا
10 اردیبهشت 93 9:06
وااای من عاشق این ریسول شدم حتما میدرستم چرا من از رو عکس حدس زدن باید توش پنیر پیتزا باشه سارا جون میشه اندازه شیر رو به پیمانه بگی ؟ واحدش رو تبدیل کن لطفا!
یکی از مامان ها
پاسخ
حتما درستش کنآخه توش شیر و آرده اینجوری به نظر میاد.هرچند مزشم مثل پنیر پیتزا میشه. باشه برم خونه اندازه میکنمالان حضور ذهن ندارم
مامان سهند و سپهر
10 اردیبهشت 93 11:02
در روغن زیاد باید سرخ بشه سارا جون ؟ یعنی باید غوطه ور باشه ؟
یکی از مامان ها
پاسخ
نه من روغن کم زدم...فقط دورش طلایی بشه کافیه
مامان سهند و سپهر
10 اردیبهشت 93 11:22
ولی عجب قیافه خوشمزه ای داره ها
یکی از مامان ها
پاسخ
مزش خوبه
مامان امیـــرحسیــــن
10 اردیبهشت 93 11:50
سلام گلم.... به به.... واقعا خسته نباشي! شكل نهاييش خيلي عالي به نظر مياد آرد تو مواد وسطش يه جوريش نميكنه!؟
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم سلامت باشی نه اصلا...منم اولش که دستورو خوندم حس کردم یه جوریه...وقتی هم میپختم همش میگفتم الان میخورن و میگن یه جوریه...ولی لقمه اولو خوردم یه جور خوبی بود
❤مامان محمد و ساقی❤
10 اردیبهشت 93 12:27
سلام نفسم واااااااااااااااااااای سارا ما عاشق اینطور چیزا هستیم همین ریسول پیسول ولی ای کاش توش پنیر هم داشت.میشه پنیر اضافه کرد؟؟؟ من این نون رو هم خیلی دوست دارم.یه بار کرپ رو که آموزشش رو گزاشتی درست کرده بود.اون تخم مرغ داشت ولی این نداره وای دلم برای شام امشب همینو میخواد... میگم چه صبحونه ای زدین تو رگاکارت درسته دوستمممممم
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیززززز دلمممممممم میتونی بریزی...میتونی بادمجون جای کدو بذاری...ولی همینجوریشم خوشمزه شد... تخم مرغ داره...دوتا...ولی اصلا بو و طعم تخم مرغ توش نیست قربااااانت
شادی
10 اردیبهشت 93 14:37
خیلی دوست داشتنیه. رفت توی دستور کار. ممنون از آموزش خوبت
یکی از مامان ها
پاسخ
فدات شادی جون...امیدوارم درست کنی و لذت ببری
مامان فاطمه
10 اردیبهشت 93 18:48
سلام مثل همیشه عالی بود.ایشالله بتونم درستش کنم.ممنونم دوست خوبم بابت آموزشای خوبی که میذارین اینجا
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم.ممنونم.خواهش میکنم گلم
نسرین
10 اردیبهشت 93 19:03
وای من اینو دیدم دهنم آب افتاد... کی میشه من وقت کنم ازین غذاهای خوشمزه درست کنم!
یکی از مامان ها
پاسخ
چرا عزیزم.همین فردا دست به کار شو
نگین
10 اردیبهشت 93 19:51
سلام...به به عالی بود... شما که به ما سر نمیزنی...بازم معرفت من!
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام دوست کدبانوام.ممنون درست میگیدچشم میام خدمتتون
فرشته
10 اردیبهشت 93 20:38
خیلی خوشمزه بود انقدخوب بود ک من امروزبرای داداش گلتون درست کردم
یکی از مامان ها
پاسخ
نوش جان خودتو و داداشمعکسشم دیدم خیلی زیبا و عشقولانه بود
مامان سهند و سپهر
11 اردیبهشت 93 7:59
سارا جون خیلی عااااااااااالی بود طعمش همونجور که در جریانی دیشب درست کردم و واقعاااااا عالی بود طعمش . ممنونم عزیزم
یکی از مامان ها
پاسخ
نوش جونت عزیزممممم...از کدبانوگریه خودته عکسشو بفرست بذارم تو کارهای دوستان
مامان سهند و سپهر
11 اردیبهشت 93 11:20
در اولین فرصت عکس نهاییشو میذارم بلاگ و بهت خبر میدم. منتها من هنوووووز هیچ پستی نمیتونم بذارم ویرایش هم نمیتونم کنم تا ببینم کی میشه آپدیت کنم مرورگرم رو
یکی از مامان ها
پاسخ
عکسشو دیدم.عالی بود...میذارم تو کارایارسالی
مامان سهند و سپهر
11 اردیبهشت 93 11:22
راستی من دو سری از نونش درست کردم و همه مواد رو هم استفاده کردم کاملا درست بود عزیزم دستورهای شماست که حرف نداره ما شاگردی می کنیم فقط
یکی از مامان ها
پاسخ
آفرین دوستم این چه حرفیه...منم از شما خیلی چیزا یاد گرفتم
مامان متین و مهبد
11 اردیبهشت 93 13:54
دستورش عالی بوذ ولی نمیدونم چرا عکسا برای ن باز نشد
یکی از مامان ها
پاسخ
ممنون چرا؟شاید سرعت نت پایین بوده..دوباره امتحان کنید
مامان آینده یه فسقلیییی
12 اردیبهشت 93 0:11
آخ که من عاشق غذاهای این شکلی ام، از اینایی که خودش خمیر و نون داره و دیگه نیاز به لقمه کردن با نون نیست! سارا جان، عاااالی بووووود نوشته ی اول پست رو هم خیلی زیبا نوشته بودین
یکی از مامان ها
پاسخ
منم عاشق تو حتما درست کن...5-6 تا از بچه ها درست کردن و خیلی راضی بودن کدوم نوشته؟همون همسرم؟
مامان مریم
12 اردیبهشت 93 13:09
سلام سارا جان سلام به خانمای کدبانوی عزیز خوبین؟خسته نباشید این روزها دیگه حوصله آشپزی ندارم میدونین چرا؟ چون یکی دوماهی میشه که مادر شوهرم میگه ما که این همه غذا درست میکنیم شما هم بیاید با ما بخورید پسرم که چه غذا درست کنم چه نکنم سهمشو از خونه ی مامان جونش میاره واسه همین گفتم که اینطوری بهتره چون واقعا کارای خونه خودم وخونه ی اونا که انجام میدم واقعا خسته میشم ودیگه ظهر شد ووقتی برای درست کردن نهار نیست واینطوری غذا درست کردن با مادر شوهر عزیز میفته. بعد از اونور غذاهایی که من از توی وبتون یاد گرفتم خیلی خوبن وخیلیا شونو درست کردم وشوهرم خوشش میاد ولی گفتم برای اونا درست کنم برادر شوهرم شاید نخوره وبخروه تو ذوقم. چقدر حرف زدم هااااا راستی چرا دیر به دیر غذا میزارین؟ بعد رفتم دزفول و قنادی فروشیه اغ سولارو پیدا کردم ممنون از راهنماییتون
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام مریم خانوم...خوبی؟ پس خیلی خوش به حالتهنوش جونتون عزیزم راستش فرصتم برای پست گذاشتن کم شده،دست تنها هم شدم...انشاالله سرم خلوت تر شد سریعتر پست میذارم چه خوب...دست سروه جونم درد نکنه پس
مامان امیـــرحسیــــن
12 اردیبهشت 93 16:57
وااااااااااااااااي!!! عالي بود!! درست كردم و حالشو برديم! و اين مقدار براي ما نه تنها كافي بلكه كم هم بود!! فكر كنم شما خانوادگي باربي و كم خوراكين كه هم وقتي درست ميكردين خوردين و هم برا صبحانه!! خيلي خوشمزه بود.... من موادشو نصف نكردم عوضش حسابي توپر و پر مايه گرفتم... نونا رو هم نازك تر گرفتم... سبزيجاتمم زيادي بخار پز شد و تقريبا پوره شد،همش له شد و يه دست به جز هويجا... و برا خميرش احساس كردم زيادي سفته و با اجازه ات تو رسيپيت دست بردم و 50 ميلي ليتر ديگه شير اضاف كردم... عالي بود بدون اينكه پنير پيتزا بخوري از طعمش لذت بردي... طعمش بي نظير بود... اينم عكساش ممنون http://www.niniweblog.com/upl/amirhosein91/13990331975.jpg http://www.niniweblog.com/upl/amirhosein91/13990332663.jpg
یکی از مامان ها
پاسخ
به بــــــــــه دوست کدبانوی خوووودممیدونستم تو درست میکنی و خوب درش میاری...اتفاقا فکر کنم موادش نرم بشه بهتره...نوش جونتون خمیرش برای من خیلی ترد بود.کیفیت آردها متفاوتهشاید به خاطر همینه.چون خیلی دوستان با همین آرد درست کردن خوب بوده...ولی کلا کارت درسته عکساتم سرفرصت میذارم تو کارهای بچه ها
طرفدار پر و پا قرص
12 اردیبهشت 93 23:07
برااااااااااااااااااااووووووووووووووو سیستر حالا کی برا من می خواد این غذا رو بپزونه دیگه می خوام نیام این وبلاگ آخه هر وقت میام کلی بزاق حروم می کنم میترسم تو دهنم خشکسالی بیاد
یکی از مامان ها
پاسخ
ممنوووونبیا اینجا خودم برات میپزم یا اینکه میپزم و میخورم حسشو منتقل میکنم
•●مامانِ آینده یه فسقِـلی●•
13 اردیبهشت 93 2:11
کلا قسمت ِ اول متن مخصوصا آخرش که نوشتین: "من هم مثل وبلاگ مربوطه توصیه میکنم حتما درستش کنید" راستی میبینم که این سری، مثه اون سری، کسی گیر نداده اون سری "آب" رو نوشته بودین آ این سری "سیب زمینی" رو نوشتین: سیب زمین عززززیزم.. هر جوری بنویسی، ما همونو قبول داریممممم... بیشتر حتی!
یکی از مامان ها
پاسخ
آهان.ممنون غلط املایی که فراوونهقربونت...ممنوووووون
کفایت- شیرینکده بانو
13 اردیبهشت 93 15:45
واقعا بغیر از روغنش یه غذای سالمیه. من که عاشق سبزیجاتم. ممنون مامن علی عزیز
یکی از مامان ها
پاسخ
خواهش عزیزم نمی دونی چقدر رفدار پیدا کرده این غذاههروغن سرخ کردنشو من خیلی کم گذاشتم
مامان اهورا
13 اردیبهشت 93 17:58
با اجازه من شما رو لینک کردم که بتونم از دستور غذاهای خوشمزه تون استفاده کنم
یکی از مامان ها
پاسخ
باعث افتخارمونه عزیزم
طرفدار پر و پا قرص
13 اردیبهشت 93 18:16
از دست تو ساراااااااااااا یه بار بهت وکالت دادم دیگه سواستفاده نکن، لطفا
هستی
13 اردیبهشت 93 20:32
سلام اپم خوشحال میشم یه سر بزنی مرسی
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم.چشم
سارینا
14 اردیبهشت 93 7:53
چه رسپی خوبی سارا جون.ممنون که ما رو هم با اون شریک کردی.یه روز میرم تو کارش. آپم
یکی از مامان ها
پاسخ
خواهش میکنم عزیزم.حتما درستش کن
مامان نرگس
14 اردیبهشت 93 10:59
من تازه با وبت اشنا شدم....خیلی عالیه دستت درد نکنه که اینو گذاشتی ..همسرم عاشق این چیزاست حتما باید درست کنم
یکی از مامان ها
پاسخ
خوش اومدی دوست عزیز درست کردی خبرم کن
آشپزی رنگین کمان 60
14 اردیبهشت 93 14:01
سلام عزیزم ممنون از آموزش خوبت به نظر خوشمزه میاد حتما امتحان می کنم
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم.خواهش میکنم
آبجی رکسانا
14 اردیبهشت 93 14:13
سلام عالین خیلی خیلی خیلی خوشمزه به نظرمیرسن... بدوناجازتون لینکتون کردم.میخوام هدیش کنم به مامانم....
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم.ممنون اجازه نمی خواد.باعث افتخاره
•●مامانِ آینده یه فسقِـلی●•
14 اردیبهشت 93 17:40
وای سارا جون عاشششششقتم
یکی از مامان ها
پاسخ
قربونت برم...ممنون...منمممم
مهرسا
15 اردیبهشت 93 10:33
حتما امتحان میکنم.............وبی که دستورو ازش گرفتی هم فو العاده شیک و خوشمزست
یکی از مامان ها
پاسخ
بله منم از اون وب خوشم اومد
سایدا
15 اردیبهشت 93 12:21
سلام میخوام درستش کنم خدا کنه خوب در بیاد مواد توی نون رو میشه دلبخواهی درست کرد مثلا موادی که واسه ماکارونی درست میکنیم
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم.حتما خوب میشه بله میشه ولی دیگه اسمش ریسول سبزیجات نیست
mamanenini
15 اردیبهشت 93 12:23
سلام خوبید.خیلی عالی بود.راستی با سوپرایز ما همراه بشید.ممنونم
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام.ممنون
زاهدی
15 اردیبهشت 93 14:07
سلام وبلاگتون واقعا عالیه اگه تمایل به تبادل لینک دارید مارو با نام رطب مغزدار زاهدی لینک کنید و بگید شمارو با چه نامی لینک کنیم ممنون
زندگی از آ...تا...ی
15 اردیبهشت 93 15:08
دوست دارید انواع غذاها ها و شیرینی های ایرانی و خارجی رو یاد بگیرید؟ می خواید انواع ماسک های زیبایی رو توی خونه درست کنید و با دیزاین ناخن آشنا بشید؟ دوست دارید درمانهای خانگی رو یادبگیرید و برای کوچولوتون داستانهای قشنگ قشنگ تعریف کنید؟ همه این چیزها و یه عالمه مطالب جالب و مفید رو می تونید با لینک کردن وبسایت زندگی آ...تا...ی برای همیشه داشته باشید.
هستی
16 اردیبهشت 93 9:34
سلام دستت طلا حتما باید امتحان کنم میگم اپم خوشحال میشم نظرتو بدونم منتظرم مرسی یادت نره
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم ممنون...چشم میام پیشتون
مامان فاطمه
30 اردیبهشت 93 10:00
درست شدطعمش بینظیره یک دنیاسپاس
یکی از مامان ها
پاسخ
نوش جونتون
مامان
11 خرداد 93 9:25
سلام منم این غذای خوشمزه را درست کردم خیلی هم خوب شد موادم هم بخارپز کردم خیلی نرم نرم شده بود از موادم که زیاد اومده بود لای نون لواش گذاشتم وسرخ کردم که اونم خوشمزه شده بود وامیرحسین وباباییش پسندیدند.ممنونم از این دستور خوبتون.اینم عکس غذای من http://www.niniweblog.com/r43.1.php?m=cGVzYXJlYmFiYTEvMTQwMTU5ODA3NzYuanBn
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام گلم.نوش جونتون...خوشحالم خوشتون اومده
مامانِ عسل
19 خرداد 93 19:35
منم امروز درست کردم راستش خییییلی سخت بود درست کردنش ولی مزه عااااااالی بود فکر کنم بره تو برنامه هفتگی غذا ممنون از غذاهای خوشمزه
یکی از مامان ها
پاسخ
نووووووووش جونت عزیزم
مامانِ عسل
25 خرداد 93 22:49
سلام دوباره درستش کردم این بار ظاهرش هم قشنگ تر شد مزه هم باز عااااااااااااااااااالی دیگه رفت تو برنامه غذایی هفته
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزمممممم...احسنت به دوست کدبانوام.نوش جانتون
پنجه آفتاب
27 تیر 93 17:28
سلام دوست عزیز ببخشید این موادتقریبا برای چند نفر در می آید؟(بی زحمت جوابشو توسایتم بدهید((فقط خیلی زود لطفا تا 93/5/1 ))با تشکر)
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم.بستگی داره چی کنارش باشه ولی تقریبا 4 نفر رو سیر میکنه
پنجه آفتاب
28 تیر 93 13:36
مرسی ازجواب سریع تون
یکی از مامان ها
پاسخ
خواهش میکنم
نرگس
20 مرداد 93 20:32
من درستیدم...عالی شد خیلی خوشمزه شد بازم درست میکنم حتمااااااااااا الانم هوسم کرد فقط وقتی گرم بود و خواستم برش بدم چون موادش شل بود بیرون میرخت...طبیعیه؟؟؟؟؟؟ سردش هم خوشمزه بود...تازه موادش اصلا بیرون نریخت و حسابی تونستم لقمه ای برش بدم ممنون از وبلاگ خوبت
یکی از مامان ها
پاسخ
نوش جونتون عزیزم بله تقریبا مواد شل هستن.میتونید میزان شیر رو سری بعد کمتر کنید