وبلاگ آشپزیهای مامانوبلاگ آشپزیهای مامان، تا این لحظه: 11 سال و 9 ماه و 25 روز سن داره

♨..آشپزيهاي مامانم..♨

غذاهای انگشتی-فینگر فود(2)

1392/11/1 14:15
102,527 بازدید
اشتراک گذاری

باز هم غذاهای انگشتی که این بار بیشترش با نان یوفکا درست شده و همشون خوشمزه و درست کردنشون آسونه

فینگر فود-غذاهای انگشتی

 اردور سوسیس با سس خردل

من از سوسیس های کوچیک استفاده کردم و چون قرار بود ایستاده باشند پایین و بالاشو برش زدم

توی روغن سرخش کردم

فینگر فود-غذاهای انگشتی

نان یوفکا رو با عرض کمی بیشتر از بلندی سوسیس ها برش زدم

روینانها رو شیر و روغن زده بودم قبلش

فینگر فود-غذاهای انگشتی

سوسیس ها رو توی نان رول کردم(با نان لواش هم میتونید درست کنید)

فینگر فود-غذاهای انگشتی

و در روغن سرخ کردم که چون سریع سرخ میشه نشد عکس بگیرم

از روی تای رولت توی روغن بذارید که نان ها باز نشن

مقداری سس خردل و مایونز و کچاپ رو با هم مخلوط کنید

فینگر فود-غذاهای انگشتی

توی سوسیس ها سیخ خلال فرو کنید و روی اون رو با سس پر کنید

خیلی خوووووووووشمزسخوشمزه

فینگر فود-غذاهای انگشتی

 

رولت گوشت و قارچ و پنیر

 

 یه نان یوفکا یا چند لایه رو با برس شیر و روغن بمالید و روی هم قرار بدید و روشو مواد گوشت و قارچ و پنیر ورقه ایه گودا بذارید و رول کنید

 

فینگر فود-غذاهای انگشتی

روی رولت ها باز هم شیر و روغن بزنید و تخم خرفه بپاشید و بذارید توی فر و اجازه بدید تا نان ها طلایی بشه

فینگر فود-غذاهای انگشتی

بعد کمی بذارید خنک بشه و آروووووووووم برش بزنید

اینم به خاطر قارچ و پنیر گودا بسیااااااااااااار خوشمزه بود

فینگر فود-غذاهای انگشتی

به این آموزش هم یه سر بزنیدچشمک

 

سمبوسه

یه سیب زمینی متوسط رو آب پز کنید و بعد رنده کنید

یه پیاز کوچک رو تفت بدید و کمی جعفری و اون دم های سوسیس و نمک و فلفل بزنید و بذارید خوب به خورد هم برن

فینگر فود-غذاهای انگشتی

نان های یوفکا رو به اندازه ی دلخواه به صورت مستطیل با طول بلند برش بزنید

بهتره برای سمبوسه دیگه روی نان ها سیر و روغن نمالونید

با تصویر مدل تا زدن سمبوسه رو نشون دادم

البته انشاالله فرصت شد در آینده انواع سمبوسه رو آموزش میدم

فینگر فود-غذاهای انگشتی

فینگر فود-غذاهای انگشتی

فینگر فود-غذاهای انگشتی

توی نان رو از مواد پرکنید

فینگر فود-غذاهای انگشتی

و در روغن سرخ کنید و با سس تنددددددددد میل کنید

هرچی سمبوسه ها کوچیکتر باشه بامزه ترن

حدود 20 تا سمبوسه کوچیک داشتم...

فینگر فود-غذاهای انگشتی

 

لقمه های یوفکا به شکل گل

نان های یوفکا رو به اندازه ای که کمی از لبه نان از قالب های مافین بیرون باشه برش بزنید

بنابر تجربه ام برای این مورد هم بهتره شیر و روغن رو نان نزنیم

و قالبهارو به شکل زیر پر کنید(با هر موادی که دوست دارید و روشو پنیر بریزید و بذارید توی فر حدود 20-30 دقیقه بمونه و نان ها برشته بشن...میتونید در آخر شعله بالا رو برای طلایی شدن پنیر روشن کنید

فینگر فود-غذاهای انگشتی

فینگر فود-غذاهای انگشتی

اون ساندویچ ها سالاد الویه هستن که با برشهای نان تست و گوجه مینیاتوری و خیارشور تزئین شده..ساندویچ ها سه طبقه بودن

با کمترین هزینه میتونید این لقمه های کوچیک رو درست کنید و مهموناتونو به هیجان بیارید

فینگر فود-غذاهای انگشتی

----------------------------------

اینم برای مهمانی شام بود که چون سر کار بودم فرصتم برای درست کردنشون کم بود و تنوعش کمتر

اون گل ها رو اینبار به تقلید از لقمه های کشک بادمجان سروه جان ولی با نان یوفکا درست کردم

ساندویچ ها هم ساندویچ کالباس و پنیر بود که مهمونام خیلیییییییییی مزشو دوست داشتن

آموزششو تو این پست گذاشته بودم

سمبوسه ها هم که سمبوسه تند جنوبی بود که کلا هیچی به خودم نرسید

فینگر فود-غذاهای انگشتی

خلاصه اینکه همه ی اینا شاید ظاهر تجملی داشته باشن ولی با یه حساب سرانگشتی متوجه میشید که هزینشون خیلی کم میشه

برای یه مهمانیه 20 نفره و با این تنوه من فقط یه بسته نان یوفکا و 400 گرم گوشت چرخ شده و از بقیه مواد هم به میزان اندک استفاده کردم...

البته غذاهای اینا غذاهای اصلیم نبود ولی برای تولد و جشنها که کیک و شیرینی و تنقلات کنارشه به راحتی مهمونا با همینا سیر میشن

انشاالله در آینده مدل های دیگه فینگر فود رو هم خواهم گذاشت

منتظر عکساتون هستمااااامنتظر

سارا مامان علی خوشتیپ

پسندها (2)

نظرات (42)

فرشته
1 بهمن 92 14:44
باریکلا ابجی گل وهنرمندم
فاطمه
1 بهمن 92 15:32
سلام سارا خانوم چه خوشمزه دستتون درد نکنه
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم.ممنون
مریم مامان نیکان
1 بهمن 92 17:31
خیلی عالییییییییی....کلی ایده گرفتم....ممنون خوشگله
یکی از مامان ها
پاسخ
ممنون عزیزم
ساناز
1 بهمن 92 20:00
واااااااااااااي عالي بود . دستت درد نكنه من كه خيلي خوشم اومد حتما درست ميكنم ممنون خيلي هم با سليقه درست شده كدبانو
یکی از مامان ها
پاسخ
ممنون عزیزم.خوشحالم خوشتون اومده
مامان امیرعلی گلی
1 بهمن 92 20:31
سلام دوستم وب بسیار جالب و متنوعی داری چه غذاهایه خشمزه ای میزاری دستت درد نکنه به کمکتون نیاز دارم من برا کاره تحقیقاتی که دارم یه نظرخواهی تو وبم گذاشتم از اونجایی که وبت پر بازدیده خواهشی ازتون دارم و اون اینه که لینک این نظرخواهی رو تو وبت بزاری تا دوستایی که میان دیدنت تو نظرخواهی شرکت کنن ببخشید دوستم شرمندتونم ایشالله موفق و شاد باشید http://amirjan.niniweblog.com
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم میام خدمتتون
مامی حنان
1 بهمن 92 21:25
سلام. قبل از هر چیز بهتون خسته نباشید میگم.اشپزیتون حرف نداره.با اینکه از غذاهاتون نچشیدم اما بهتون نمره بیست میدم.همیشه به وبلاگتون سر میزنم.موفق باشی گلم
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام گلم.ممنونوای بیست زیاده شما هم پاینده باشی دوست عزیز
خواهر فرناز
1 بهمن 92 22:04
سلام به شما من تو مسابقه دخملی شکلک شرکت کردم میشه لطف کنید به وبم بیاین وبهم رای بدین قول میدم زیاد وقتتون را نگیره کد 10 را تو قسمت نظرات بنویسید ممنون میشم دلم را شاد کنید راستی تا 7بهمن وقت دارینا عجله کنید تا دیر نشده دوست کوچک شما فرناز
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم من رایمو دادم...ببخشید
★ مامان آینده یه فسقلی ★
1 بهمن 92 23:06
وااای سارا جون، عاشششششقتم.... هر کدومو میخندوم، کیییییف میکردم، اینقدر خوب توضیح دادین، عکس گذاشتین... واقعا ممنوووون
یکی از مامان ها
پاسخ
منم عاشـــــــــــق تو...ممنوووون
مامان امیررضا
2 بهمن 92 8:38
دستتون درد نکنه خیلی عالی بود
یکی از مامان ها
پاسخ
ممنوووون عزیزم
مامان ترنم
2 بهمن 92 9:14
عزیزم خیلی باسلیقه هستی و وبلاگ جالبی دالری ممنون که اطلاعاتتو به مامامنهای دیگه ام میدی اگه دوست داشتی به دخمل منم یه سر بزن دوست دارم از تجربیاتت استفاده کنم
یکی از مامان ها
پاسخ
ممنون عزیزمانشاالله بهتون سر میزنم گلم.دوست دارم از تجربیات شما هم استفاده کنم
ارزو
2 بهمن 92 9:45
سلام ببخشيد نان يوفكا رو نديدم ميشه بيشتر توضيح بديد
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام گلم تو این پست عکسش هست: http://motherschef.niniweblog.com/post208.php
مامان سهند و سپهر
2 بهمن 92 9:55
مثل همیشههههههههههههه عاااااااااااالی بود کارت سارا جون
یکی از مامان ها
پاسخ
ممنوووووووووون
رنگین کمان 60
2 بهمن 92 11:14
سلام دوست عزیز وبلاگ خیلی خوبی داری امیدوارم از وبلاگ جدید من دیدن کنی ومنو در لینک دوستان قرار دهی . با تشکر
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم...حتما
حسنا
2 بهمن 92 16:26
سلام وب جالبی داری منم عاشق آشپزی واسه دخترای گلم هستم
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم.خدا دخترانتون رو برای شما و شما رو برای دختراتون نگه داره.ممنون
لیلا
2 بهمن 92 18:31
واقعا بی نطیره در عین حال که خیلی سادس، ولی هر چی نگاش می کنم سیر نمیشم میشه پست مرغ شکم پر رو هم برام بذارین؟و شیرینی نخودجی
یکی از مامان ها
پاسخ
ممنون گلم هر دو پست در وبلاگمون هست
عاطی
3 بهمن 92 2:24
عااااالیییییییییی بود ممنون
یکی از مامان ها
پاسخ
عالی میبینی گلم
مامان سهند و سپهر
3 بهمن 92 7:57
من دیشب یه مهمونی کوچولو داشتم . اینارو صبح دیدم رفتم برای شب درست کردم خیلی عاااااااااااااااالی شد سارا جون. اون سوپ شیر و خامه رو هم درست کردم یعنی محششششششششششر بود . دستت درد نکنه عزیزمممممممممممممممم
یکی از مامان ها
پاسخ
قربونت بشم دوست کدبانو و فعالماز سلیقه و هنر خودت بوده عالی شده سوپ شیر یکی از غذاهایی که برای جشنواره درست خواهم کرد.نمیای؟
nazanin
3 بهمن 92 11:54
سلام واسه اردور سوسیس با سس خردل گفتین با نان لواش هم میشه. بعد نان لواش بهش روغن و شیر بزنیم یا نه؟ میسی
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم برای همه ی دستورهای این پست میتونی از نان لواش استفاده کنید نه دیگه نیازی به شیر و روغن نیست.این ترکیب فقط برای یوفکا استفاده میشه
نسرین
4 بهمن 92 17:16
خیلی خوشمزه به نظر میرسه. مرسی
یکی از مامان ها
پاسخ
خواهش میکنم عزیزم
khanumi
4 بهمن 92 17:27
سلام ساراجون.من برا اولین باره ک دارم کامنت میدم.ولی تمومه مطالبتو خوندمو درواقع حفظم وبتون خیلی خوبو و جامعه.من ی دفتر آشپزی درست کردمو تموم دستور پختارو توش نوشتم.چون من خیلی تازه کارم.یعنی هنوز سنیم ندارم میخواستم خواهش کنم میشه غذاهای دیگه ک معمول تر هستند رو هم بزارید؟واسه کسایی ک هنوز هیچی از آشپزی نمیدونند.مثل خودم این وب ی انگیزه شده واسه من تا از روی دستورهای شما واسه مامانمینا آشپزی کنم وبتون خیلی عالیه.فقط اگه دستور پخت خورشت ها یا پلوها و کلا بقیه غذاروهم داشته باشه عالی تر میشه چون باتوجه ب بازدید زیادتون فک نمیکنم طرفدارای اونا هم کم باشه.یعنی ی جوری باشه ک آدم واسه هیچ غذایی ب سایت آشپزی دیگه نره.ممنون میشم خانوم کدبانو و هنرمند
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام گلم.خوشحالم که دوستان باذوق و با محبتی مثل شما دارم خیلی خوبه که از الان به فکر آشپزی کردن و حتی تهیه دفتر آشپزی هستی.برات آرزوی موفقیت میکنم چشم تا جایی که فرصت بشه طرز تهیه غذاهایی که جزو منوی روزانه همه خانواده ها هست رو هم بذاریم.البته بعضیاشون رو میتونی در آرشیومون پیدا کنی.مثل خورشت قیمه و کباب کوبیده و دیزی و... ممنون از حضورت گلم
مامان علی مرتضی
4 بهمن 92 18:01
فقط انشالله در اولین فرصت درست میکنم کارت عالیه افرین. سارا جان راهت خورد به شوشو دزفول حتما خبرم کن تا بیام همدیگه رو ببینیم با این کارات مشتاقم که شمارو ببینم
یکی از مامان ها
پاسخ
ممنون عزیزم من هم مشتاق دیدارتون هستم.برای جشنواره تشریف نمیارید اهواز؟بهترین فرصته برای دیدار دوستان وبلاگی
مامان علی مرتضی
4 بهمن 92 18:02
ببخشید خواهر شوهرم خامه ی فرم گرفته درست کرده خوب شد ولی موقع گذاشتن روی کیک وااا رفت وبه عبارتی آب شد چراااااااا؟
یکی از مامان ها
پاسخ
حتما خیلی بیرون یخچال بوده یا به اندازه کافی با همزن نزدید...حدودا یک ربع نیاز به زدن داره
آرش
4 بهمن 92 20:10
عااااالیییییییییی بود ممنون
یکی از مامان ها
پاسخ
ممنوووووووون
مامان سهند و سپهر
5 بهمن 92 9:35
عزیزم خیلی دلم میخواست میشد بیام . باورت نمیشه از وقتی پست قبلی رو نوشتی همش میگم کاش میشد منم یه چیزی درست می کردم می بردم حیف که مسافت زیاده و... اما اشکال نداره چند سال دیگه صبر کنیم شاید این مسئله هم برطرف کنه تکنولوژی اونوقت من یه تک پا میام پیشتون و برمیگردم
یکی از مامان ها
پاسخ
وای اگه بودی چی میشد یعنی میشه؟
حامده(مامان امیرمحمد)
5 بهمن 92 10:30
سلام ساراجون ماهم میتوانیم غذایی که میپزیم برای شمابفرستیم تانشون بدید توی سایتتون چیجوری
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم.بله از خدامونه...یا یه پست بذارید توی وبتون یا با عکس مراحل به ایمیلمون بفرستید.فقط واضح و زیبا بودن عکسها خیلی مهمه.ممنون
ندا
5 بهمن 92 17:03
سلام واقعا خسته نباشید. عالی بود. فقط مرحله شیر و روغن مالیدن رو متوجه نشدم. میشه بیشتر توضیح بدید.
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم.ممنون لطفا به این پست مراجعه کنیدhttp://motherschef.niniweblog.com/post208.php
مامان علی مرتضی
5 بهمن 92 18:04
سارا جان من خودم شوشی ام شوهرم که میره دزفول واسه نوشت افزار خرید کنه گاهی که خودمخرید دارم هم باهاش میرم.الانم ساکن دهلرانم استان ایلام. راستش من دانشجوی دانشگاه پیام نور اهواز بودم که انصراف دادم اونم سال 86 باید برم پروندمو بیارم حالا کی فرصت بشه نمیدونم انشالله راهم خورد اهواز حتما خبرت میکنم ای کاش میتونستم توی جشنواره شرکت کنم ولی متاسفانه نمیتونم خواهر
یکی از مامان ها
پاسخ
انشاالله هر وقت تشریف اوردید قدمتون روی چشم
خواهر فرناز
5 بهمن 92 20:39
خمیر یوفکا چیه؟ چه طوری باید درست کنیم خریدنیه؟
یکی از مامان ها
پاسخ
عزیزم یه جور خمیر آمادس...درست کردنش سخته...توی پستی که نوشتم اینجا کلیک کنید عکسش هست
بنیاد سفینه
6 بهمن 92 7:00
فرصت طلایی! سلام و احترام به همه دوستان باز آفرینی کودکانه و شاد داستانهای قرآنی، از فعالیتهای بنیاد سفینه است. نمایش "خونه کی از همه محکمتره"، بازسازی کودکانه و امروزی از داستان لیله المبیت (خوابیدن امیرالمؤمنین(ع) در بستر پیامبر(ص)) و نیز مخفی ماندن ایشان در غار، به امر خدا، و با وسیله شدن عنکبوت و کبوتر است. این داستان، با شعر گویی، موسیقی سازی، شخصیت پردازی، داستان نویسی جذاب، و... برای کودکان و به زبان کودکانه آماده شده و تلاش نمیشود که به زور و با حجم زیاد و به شکل نامتعارف، پیام دینی را به ذهن مخاطب فرو کند. بلکه در تلاش است با برقراری یک ارتباط انسانی، شاد و به دور از القاء زائد، کودکان را با یک داستان زیبا و تأمل برانگیز مواجه کند. بنیاد تخصصی کودک و ولایت سفینه (با غرض انتقال مفاهیم دینی به ویژه در جشنها و شادیها)، از نظرات و پیشنهادها و انتقادات عزیزان و صاحبنظران، و به ویژه از ایده ها، داستانها، نمایشنامه ها، همکاری ها و ...، برای یک هدف مشترک، صمیمانه استقبال میکند. http://www.safinehbonyad.com/ امروز یکشنبه 6 بهمن ماه، ساعت 13:30 و یا 14:30 را در خانه کودک آفرینش را از دست ندهید: شماره تماس جهت رزرو بلیط: 22293503
مامان علی
6 بهمن 92 10:57
عزیزم من پیتزا تابه ای. وکاپ کیک درست کردم واقعا خوب شد!دستتون درد نکنه نمردیم وپیتزا پختیم! من فرم چندساله خرابه وقتیم درست بود بازی در میکرد اما این دوتا بدون فر بود وعالی،شوشو خیلی خوشش اومد
یکی از مامان ها
پاسخ
نوش جونتون
ستاره
6 بهمن 92 20:34
سلام من مدیر وبلاگ هستم بیا باهم تبادل لینک کنیم منتظر جواب شما هستم مهندس
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام خانم مهندس ببخشید ما فقط وب های هنری و آشپزی رو لینک میکنیم
نسرین
7 بهمن 92 3:18
سلام.مثل همیشه عالی بود.چند روز پیش سمبوسه پنیر درست کردم کلی عکس گرفتم به دردتون میخوره دستورشو بفرستم؟ البته من مثل سمبوسه هایی که تو سوریه خورده بودم پختم
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم.ممنون بله اگر زحمتی نیست برامون بفرستید
معین
7 بهمن 92 11:13
شما دعوت به قرعه کشی 50 هزار تومانی ما شده اید پس به سایت ما سر بزنید
مامان محمد علی
8 بهمن 92 12:29
20
یکی از مامان ها
پاسخ
ممنونخوبی؟نی نیت خوبه؟
مامان علی مرتضی
9 بهمن 92 22:54
سلام ببخشید معنی این کلمه چیه؟روینانها نان یوفکا رو با عرض کمی بیشتر از بلندی سوسیس ها برش زدم روینانها رو شیر و روغن زده بودم قبلش
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم یعنی روی نان ها...بس که عجله میکنم
سرآشپز صورتی
12 بهمن 92 12:59
عاااااااالیه خیلی ممنونم جون میده برای عصرونه دورهمی توی این هوای سرد
یکی از مامان ها
پاسخ
ممنون گلم
مامان ساينا و سبا
16 بهمن 92 14:56
سلام...ديروز محل کارم جشنواره محک بود و همکاران هر کدام چيزي درست کرده بودند و بعدش هم مراسم جمع کردن کمکهاي نقدي بود...خيلي دوست داشتم شرکت کنم و دو ساعت هم بيشتر وقت نبود...اين فينگلي ها خيلي بدردم خوردند و درست کردم و جاتون خالي ...خيلي هم خوشمزه شدن...کلي دعاتون کردم...توي کمک به بچه هاي سرطاني شما هم سهيم شديد...متشکرم
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم.قبول باشه...چقدر عالی
فاطمه
20 بهمن 92 12:50
افرین خانوم کدبانو
یکی از مامان ها
پاسخ
ممنووووووووونم عزیزم
مینا
28 بهمن 92 22:46
وااااای عزیزم اینا عااااالین، یه سوال دارم ، اینا را سرد سرو کردی یا گرم؟؟ وقتی مهمونا اومدن سرخ کردی یا از قبل سرخ کرده بودی؟
یکی از مامان ها
پاسخ
ممنون عزیزم تقریبا گرم اون رول رو کامل تو فر گذاشتم و موقع سرو برش زدم...سمبوسه هم سرخ کردم تویسرخ کن...و بعد سوسیس ها و کاسه های کشک بادمجان هم توی فر که پختم با همون رول ها گذاشتم توی فر گرم بمونه همه اینا سریع آماده میشن و نیم ساعت قبل از سرو میتونی درستشون کنی(البته مرحله آخرشو)گرم میمونند
roshanak
4 اسفند 92 19:24
من عاشق سایتت شدم خانومی عالی هستی
یکی از مامان ها
پاسخ
ممنوووووووووونم عزیزممممممم
مامان آنیل
1 اردیبهشت 93 18:34
فوق العاده ان واااااااااااااااااااااااااااااااااااااقعا نمیدونم چی بگم دستت درست ای ول اسفند یادت نره برا این همه سلیقه
یکی از مامان ها
پاسخ
قربونت بشم.ممنون
مانا
5 تیر 95 14:37
این کانال برین ایده هاش خیلی خوبه.. البته سفارشش خیلی راحت تر و بصرفس.. من خیلی راضیم چندبار بهشون زحمت دادم و همه جام تعریفشو میکنم .هم منصفه هم خوشمزه درست میکنه قیافشم خیلیی شیکه . کانال تلگرام https://telegram.me/sefareshatenafis ای دی مستقیمشونم @avinam1390