وبلاگ آشپزیهای مامانوبلاگ آشپزیهای مامان، تا این لحظه: 11 سال و 9 ماه و 21 روز سن داره

♨..آشپزيهاي مامانم..♨

شیرینی فندق و شکلات

1392/12/28 19:55
14,440 بازدید
اشتراک گذاری

مثل لحظه ای که باغ, در ترنم ترانه شکوفا میشود, غرق در شکوفه میشود
روزگارتان بهـار 
لحظه هایتان پر از شکوفـه باد.
قلبسال نـو مبارک
قلب

------------------------------------

از تمامی دوستانی که در سال گذشته همراهمون بودند و از تجربه ها و کدبانوگریهاشون ما و  بقیه دوستان رو بی نصیب نذاشتند بسیار سپاسگزاریمماچ

از بعضی دوستان هم عذر میخوایم که هنوز فرصت گذاشتن دستورهای ارسالیشون پیش نیومده.انشاالله در سال جدید به مرور تمامی پست ها ارسال خواهد شد...

این یکی از شیرین هایی هست که برای نوروز امسال پختم و خیلی خوشمزه شده و طرز تهیش هم آسونه...هنوز دو روز برای پختش فرصت دارید.پس تا دیر نشده دست به کار بشید...طرز تهیه بقیه شیرنی ها رو درآینده و شاید اسفند سال دیگه بذارمنیشخنددیگه ببخشید فرصتم خیلی کم بود.الانم فکر 2-3 شبه دارم این پستو میذارمهیپنوتیزمامیدوارم توی تعطیلات فرصت بشه باز هم پست ارسال کنم...

موقع تحویل سال و وقتی دارید دعا میکنید مارو فراموش  نکنیدا...ممنونماچ

به امید دیدار در سال جدیدبای بای

شیرینی فندق و شکلات

مواد لازم خمیر فندقی:بهتره برای اندازه گیری شیرینی ها از ترازو استفاده بشه ولی من برای اون دوستانی که ترازو ندارند اندازه ها رو به پیمانه(پلوپز)هم نوشتم ولی بازم میگم برای اینکه شیرینیتون باکیفیت دربیاد بهتره با ترازو اندازه گیری بشهلبخند

کره نرم(در دمای محیط نرم شده):70 گرم

پودر قند:60 گرم(1/2 پیمانه پلوپز)

آرد:90 گرم(حدود 3/4 پیمانه + 2 قاشق غذاخوری)

زرده تخم مرغ:1 عدد

وانیل:1/8 ق چ

پودر فندق:20 گرم(2 قاشق غذاخوری سر پر)

مواد لازم خمیر شکلاتی:

کره نرم:70 گرم

پودر قند:60 گرم

آرد:90 گرم

زرده تخم مرغ:1 عدد

وانیل:1/8 ق چ

پودر کاکائو:20 گرم:2 ق غ سرپر

طرز تهیه:

برای آماده کردن خمیر فندقی ،کره نرم و پودر قند رو با هم زن برقی بزنید تا کرمی و سبک شود

شیرینی فندق و شکلات

 

شیرینی فندق و شکلات

سپس یک زرده تخم مرغ و وانیل را اضافه کرده و مخلوط کنید.

شیرینی فندق و شکلات

در آخر پودر فندق و آرد را اضافه کرده و با دور کند هم بزنید تا مواد خمیری شود(برای این شیرینی نیازی به ورز دادن نیست)

شیرینی فندق و شکلات

خمیر را داخل نایلون قرار داده و به مدت نیم ساعت داخل یخچال قرار دهید.

(من به جای پودر فندق پودر بادام استفاده کردمنیشخند)

شیرینی فندق و شکلات

برای آماده کردن خمیر شکلاتی ،مانند بالا عمل کرده .فقط به جای پودر فندق از پودر کاکائو استفاده کنید.خمیر شکلاتی را نیز به مدت نیم ساعت در یخچال استراحت دهید(بیشتر هم شد اشکال نداره)

شیرینی فندق و شکلات

پس از استراحت خمیر فندقی و شکلاتی ،خمیرها را جداگانه روی سطح آرد پاشی شده باز کرده و با کاتر اشک از خمیر بریده(میتونید به سلیقه خودتون از هر کاتر دیگه هم استفاده کنید)

شیرینی فندق و شکلات

و یک درمیان کنار هم روی سینی فر قرار دهید تا دو رنگ شود.مثل تصویر

شیرینی فندق و شکلات

سینی آماده را در فر از پیش گرم شده با دمای 180 درجه ی سانتی گراد به مدت 12 تا 15 دقیقه قرار دهید(بیشتر نشه اصلا).دقت داشته باشید که این شیرینی زیاد تغییر رنگ نمی دهد.پس از پخت شیرینی را در ظرف در دار قرار داده و به مدت حدود یک ماه در جای خنک و خارج از یخچال نگه داری کنید(البته فکر نکنم به دو سه روز برسه نگهداریشنیشخند)

شیرینی فندق و شکلات

منبع:هنر قنادی 112(از آموزش های سرکار خانم خورسند عزیزقلب)

سارا مامان علی

 

پسندها (1)

نظرات (30)

رنگین کمان 60
28 اسفند 92 12:36
دلت شادو لبت خندان بماند برایت عمر چاویدان بماند خدارا میدهم سوگند بر عشق هر آنچه خواهی برایت آن بماند تنت سالم سرایت سبز باشد برایت زندگی آسان بماند تمام فصل سالت عید باشد چراغ خانه ات تابان باشد. عزیزم سال نو مبارک
یکی از مامان ها
پاسخ
سال نو بر شما هم مبارک گلم
خاله مینا
28 اسفند 92 13:44
ممنون ازدستور پختت عزیزم خیلی جالبه و خیلی باسلیقه درست شده. چندتا سوال داشتم: وقت درست کردن خمیر فندقی دوبار نوشتی پودرقند اضافه میکنیم، یعنی پودرقندو طی دومرحله اضافه میکنیم؟ پودر بادامو کی اضافه کردی؟ تو دستور خمیر شکلاتی هم گفتی بجای پودرقند ازپودر کاکائو استفاده میشه، بعد تلخ نمیشه؟ بازم ممنون گلم
یکی از مامان ها
پاسخ
ممنون عزیزم از دقت و توجهتون.اشتباه از من بود(احتمالا به خاطر ساعت تایپش بوده)متن اصلاح شد
الهام مامان امیرعلی جیگر
28 اسفند 92 14:12
سلام عزیزه دلم. سال نوتون مبارک باشه گلم وب امیرعلی باکلی مطلب و عکس جدید آپه/ یه سر بزن و کوچولومو خوشحال کن. نظرهم فراموش نشه
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام گلم.بر شما هم مبارک.چشم میام خدمتتون
مامان تینا و رایان
28 اسفند 92 14:50
به به باید عالی باشه
افسانه
28 اسفند 92 17:42
سلام سارا جون من وب شما رو خیلی دوست میدارم همیشه به اینجا سرمیزنم اما چون برا کنکور درس میخونم فرصت نظر دادن ندارم من هیچوقت اشپزی نمیکنم یعنی مامان زهرا جونم اجازشو نمیده راستیتش خودمم خیلی اشپزی کردن دوست نداشتم اما با دیدن وب شما دوست دارم امتحانش کنم واسه تابستون حتما بعضی از خوردنی های خوشمزه وبلاگتون امتحان میکنم .امیدوارم همیشه همینطور هنرمند بمونیدسال نوتون پیشاپیش مبارک  
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام گلم.خوشحالم که وبمون انگیزه آشپزی رو براتون ایجاد کرده.منم زمان تحصیل بیشتر به درس و کنکور فکر میکردم.فرصت برای آشپزی زیاده...انشاالله که در تحصیلت مفق باشی و به بهترین مدارج برسی...عید بر شما و مامان محترمتون مبارک
افسانه
28 اسفند 92 17:49
راستی سارا جون ازبس عجله کردم یادم رفت ازشکلک های خوشملتون استفاده کنم اینم یه ماچ خوشکل واسه عیدی شما
یکی از مامان ها
پاسخ
قربونت برم.ممنون.اینا هم برای شما
مهسان
28 اسفند 92 17:59
سال نو و بهاری نو را، فرصتی نو برای تازه شدن و بازنگریستن بر چگونه زیستن میبینم برای وجود نازنینت در این فرصت نو شوری نو برای ساختن و بهتر زیستن آرزو میکنم. امیدوارم همیشه سلامت و سرزنده و مهربان و روشن بین باقی بمانی عزیزم پیشاپیش سال نو مبارک امیدوارم سال خیلی خوبی داشته باشیییییی
یکی از مامان ها
پاسخ
ممنووووونم دوست نازنینم.درکنار شما همیشه بهترین ها رو تجربه کردم و خواهم کرد
رها مامى آنيسا
28 اسفند 92 23:26
دلت شاد و لبت خندان بماند  برایت عمرجاویدان بماند  خدارا میدهم سوگند برعشق  هرآن خواهی برایت آن بماند  بپایت ثروتی افزون بریزد  که چشم دشمنت حیران بماند  تنت سالم سرایت سبز باشد  برایت زندگی آسان بماند  تمام فصل سالت عید باشد  چراغ خانه ات تابان بماند  سال نو مبارک
یکی از مامان ها
پاسخ
ممنون گلم.سال نو بر شما و خانواده ی محترمتون هم مبارک
الهام(مامان اميرحسين)
29 اسفند 92 0:48
ممنون عزيزم سال نو شما هم مبارك و انشاالله سال خوبي داشته باشيد.... من تصميم دارم گوش شيطون كر اين شيريني ساده و حتما خوشمزه رو درست كنم... يعني وقت ميشه؟! بازم ممنون اميدوارم نوروزي كه در پيش داري آغاز روزهايي باشد كه آرزو داري!! بوس و يه بغل محححححححكم!
یکی از مامان ها
پاسخ
ممنوووون.بووووس و یه بغل محکم ترررر برای دوست کدبانوامسال نوتونم مبارک.حالا درست کردی از این شیرینی؟
هانيه
1 فروردین 93 18:01
هوممممممم...خيلي هوس كردم سلام خانمي.خوبي؟آپم
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم.عیدتون مبارک.میام خدمتتون
فاطیما
1 فروردین 93 22:47
سلام سارا جون سال نو مبارک باشه ایشالا که سال خوبی داشته باشی. شیرینی خوبیه ولی من واسه امسال شیرینی درست نکردم (خودت که میدونی چرا؟؟)ایشالا سال آینده فقط یه سئوال واسه پودر بادام که میشه خلال بادام رو آسیاب کرد؟
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام فاطیما جان.عید شما و خانواده محترم هم مبارکبله خبر دارم از عیدی شیرینتون من خودم همین کار رو کردم.ولی حواست باشه خیلی آسیاب نشه که به روغن بیفته...هرچند خلال بادامهای توی بازار از نوع بادام مرغوب نیست و توقع طعم عالی بادام رو در شیرینی نباید داشته باشید.میتونید بادام تازه رو پوست بگیرید و بذارید کمی خشک بشه و بهد آسیاب کنید اینجوری خیلی خوشمزه تر میشه ولی وقت هم نداشتید همون کاری که من کردم شما هم بکنید
مرجان
1 فروردین 93 23:20
سلام. سال نو مبارک من یکی از بازدید کننده های پروپاقرص وبلاگتونم. نمام دستور غذاهاتون عالیه/ 3تاشو درست کردم فوق العاده بود ازتون طرز تهیه شاورمای عربی رو میخواستم. ممنون میشم
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم.سال نو شما هم مبارک.خوشحالیم که طرفدارای کدبانویی مثل شما داریمچشم فرصت تهیش پیش بیاد حتما براتون قرار میدیم
نگین
2 فروردین 93 13:25
سلام مامان خانوم هنرمند... من آپم عزیزم سر بزن بهم
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام دوست هنرمندم.چشم
محبان حضرت مهدی
4 فروردین 93 1:03
خدا قوت کدبانو
یکی از مامان ها
پاسخ
ممنون دوست عزیز
فرزانه
5 فروردین 93 18:48
ببخشید ارد برنج یا گندم؟؟؟؟؟؟؟؟
یکی از مامان ها
پاسخ
آرد گندم...مخصوص شیرینی پزی
مامان آرشيدا قند عسل
6 فروردین 93 8:56
بهار آمد که تا گل باز گردد / سرود زندگی آغاز گردد بهار آمد که دل آرام گیرد / ز درد و غصه ها فرجام گیرد بهار بر شما مبارک
یکی از مامان ها
پاسخ
ممنون گلم.بر شما هم مبارک
سنیا
6 فروردین 93 17:26
دنیــــــای کودکــانه سنیـــا قالب عیدانه، رایگان، سفارشی.
بانو
6 فروردین 93 23:00
سلام مامان خوووووووووب خوبی؟عیدت مبارررررررررک من کلی گشتم وبتو از دوباره یابیدمش
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم.ممنون.شما خوبی؟عید شما هم مبارک گلم
sorour
7 فروردین 93 0:23
سلام عزیزم من عاشق آشپزی ام از وبت خوشم اومد اگه موافق باشی تبادل لینک داشته باشیم و کلی چیز ازت یاد بگیرم اگه با تبادل لینک موافقی خبرم کن [بوس]
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام گلم.ممنون.شما که مااشاالله استادید.با افتخار لینک شدید
گلپایگانی
7 فروردین 93 17:17
سال نو شما مبارک سلام . کارهاتون رو دیدیم که بسیار جالب و پسندیده است . وبگاه «سبد» برای انتشار، آگهی و فروش دستگاه ها و تولیدات کسب و کار افتتاح گردید . با توجه به ارسال روزانه بیش از 100 پیام و تبلیغ به وبلاگ و سایت اختصاصی ، همچنین 1000 پیام به وبلاگ و سایتهای عمومی ، این وبگاه میتواند جایگاه مناسبی برای همکاری هرچه بیشتر با شما باشد .به جهت افتتاحیه تقاضای اول شما یک هفته رایگان خواهد بود . منتظر نظرات شما هستیم .موفق باشید .
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام دوست عزیز.ممنون ولی ما اجازه کارهایی که گفتید رو نداریم.موفق باشید
خاله مینا
7 فروردین 93 20:59
لحظات از آن توست؛ آبی، سبز، سرخ، سیاه، سفید رنگهایی را که بایسته است بر آنها بزن روزهایت رنگارنگ سال نو مبارک . . .
یکی از مامان ها
پاسخ
ممنون عزیزم.بر شمال هم مبارک
خاله مینا
8 فروردین 93 1:59
منم نی نی وبلاگی شدم یعنی ی وبلاگ ساختم لطفا بهم سربزنین و بانظراتتون خوشحالم کنین. البته اینم بگما چون تازه وب ساختم ی چندتا بیشتر پست ندارم یاددتون نره بیاین ها
یکی از مامان ها
پاسخ
مبارکه گلم.خوش اومدی.اومدم پیشت
مامان امیرحسین
15 فروردین 93 22:12
ای آقا!!! نرسیدم درست کنم که!! حیف شد نفهمیدم این روزا چطوری گذشت1 ایشالا سر فرصت درست میکنم!چون قولشو به شوهرم دادم!!
یکی از مامان ها
پاسخ
اشکال نداره...همه مشغله داشتن...منتظرم ببینم چیکار کردی؟
مامان محمد علی و محمد رضا
18 فروردین 93 12:35
به به چه دهن آب اندازه
یکی از مامان ها
پاسخ
مثل غذاهای خوشزه شما
مامان محمد و ساقی
2 اردیبهشت 93 13:11
سلام سارا جون این شیرینی رو خیلی دوست دارم.البته من تو زندگیم فقط نخودچی درست کردم.تا حالا شیرینی نپختم وی دوست دارم این مدلو امتحان کنم خوبی شیرینی اینه که خیلی راحت درست میشه پودر فندق بگیرم و اگه شد درستش کنم مرسی از دستورات خوب و خوشمزت
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام مینا جون.حتما درستش کن...خیلی راحتتر از شیرینی نخودچیه
هدی
4 اردیبهشت 93 16:36
سلام، من همیشه وقتی بیسکویت درست می کنم می شه مثل آجر. اصلا نمی سوزه ها ولی مثل آجر سفته با اینکه فقط 15 دقیقه میزارمشون تو فر. شما خودت از اینا درست کردی نرمه؟ چه جوری می شه؟
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام.این شیرینی مثل همه بیسکوییت ها ترد میشه حتما میزان آرد زیاده...میزان آرد رو گاهی باید کمتر از دستور مورد نظر بزنی...اونقدری که به دست نچسبه...نکته:با دستی باید چسبندگی امتحان بشه که تمیزه...نه اون دستی که داری ورز میدی... دمای فر خیلی نباید زیاد باشه و فر خیلی داغ نباشه اندازه گیری ها دقیق باشه شیرینی های کره ای رو نباید زیاد ورز داد... امیدوارم با رعایت این نکات شیرینی مطلوبتونو درست کنید
مامان امیرعلی گلی
1 تیر 93 20:17
سلام گلم من وب شمارو خیلی دوست دارم دستوراتون کامل و عالیه ممنون عزیزم من شمارو لینک کردم اگه دوست داری منو هم به لیست دوستات اضافه کن
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم.ممنون از محبتتون.ما هم شما رو دوست داریم بابت لینک سپاسگزاریم و باعث افتخاره برامون ولی چون تعداد دوستان خیلی زیاده و قادر به لینک کردن همه نیستیم فق وبهای آشپزی و هنری لینک میشن.ببخشید
مامان امیرعلی گلی
1 تیر 93 20:22
گلم من این شیرینی رو درست کردم ولی خیلی سفت شد نمیدونم ایرادم کجاست تا برطرفش کنم فک کنم دمای فرم زیاد بود تو ماکرو ویو اگه بخوام بزارم چه دمایی باشه و نوو چه شرایطی میشه گلم راهنمایی کنی
یکی از مامان ها
پاسخ
احتمالا میزان آرد رو بیشتر از میزان نوشته شده استفاده کردید.باید اندازه گیری دقیق باشه احتمال بالا بودن دمای فر و مدت زمان گذاشتن شیرینی توی فر هم هست... من تجربه ای درمورد کار با ماکروفر ندارم
مینا
9 اسفند 93 21:13
سلام.ببخشید قطر خمیر موقع قالب زدن باید چقدر باشه؟؟
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم.حدود 3 میلی متر
راضی
26 اسفند 93 12:43
سلام خسته نباشید خیلی امروز اینو خواستم درست کنم خمیرش هیچ خوب نشد اصلا نمیشد رو تخته بازی کرد همش ترک میخورد، مواد بی هیچ کم و کاستی بود نمیدونم مشکل چی بود خیلی غم انگیز بود
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم حتما میزان آرد زیاد بوده.جنس آردا متاسفانه متفاوته...بعد زیاد هم نباید ورز بدید باید در حدی بزنید که به دستتون نچسبه.با دست تمیز هم این کار رو امتحان کنید الان خیلی کم حدود 1 قاشق کره آب شده اضافه کنید و کمی ورز بدید