وبلاگ آشپزیهای مامانوبلاگ آشپزیهای مامان، تا این لحظه: 11 سال و 9 ماه سن داره

♨..آشپزيهاي مامانم..♨

کرم شکلاتی

1393/11/28 23:22
7,367 بازدید
اشتراک گذاری

دسر شکلاتی

مواد لازم:

شیر:1 لیتر

پودر ژلاتین:5 قاشق غذاخوری اندازه گیری(اگر میخواید با قاشق غذاخوری اندازه گیری کنید ،یکی دوتا بیشتر بذارید)

شکلات:200گرم

شکر:200 گرم

نشاسته ذرت:3 ق غذاخوری

زرده تخم مرغ:2عدد

پودر کاکائو:2 ق غذاخوری پر

نمک:1 پنس

خامه صبحانه:1 پاکت

طرز تهیه:

زرده را با 1/4 شکر و 2 قاشق غذاخوری آب جوش هم بزنید تا سفت و کرم رنگ بشه

دسر شکلاتی

شیر رو با بقیه ی شکر (2 قاشق شکر رو کنار بذارید)و نشاسته مخلوط کنید و بعد بذارید روی حرارت تا جوش بیاد و کمی غلیظ بشه

 

دسر شکلاتی

زرده رو به شیر جوش اومده اضافه کنید و هم بزنید(حرارت ملایم باشه)

شکلات خرد شده یا چیپسی رو اضافه کنید و بعد هم خامه اضافه بشه و مدام هم بزنید

دسر شکلاتی

در پایان پودر کاکائو رو با دوقاشق شکر و کمی نمک مخلوط کنید و به شیر اضافه کنید(مخلوطش با شکر برای اینه که گوله نشه)

دسر شکلاتی

از روی حرارت بردارید

ژلاتین رو روی یه استکان آب پخش کنید تا حالت اسفنجی بشه و بعد به روش بن ماری(روی حرارت آب جوش یا توی ماکروفر)ذوب کنید

دسر شکلاتی

ژلاتین رو به مواد اضافه کنید و هم بزنید

مواد رو در قالبتون بریزید وتوی یخچال به مدت حداقل 10 ساعت قرار بدید

دسر شکلاتی

بعد مثل ژله از قالب دربیارید و روشو با شکلات سفید آب شده تزئین کنید

دسر شکلاتی

خیلی خیلی خوشمزس...طعم دنت ،شایدم خوشمزه تر میده.

اگر دراوردنش از قالب براتون سخته میتونید توی جام های کوچیک درست کنید و روشو با خامه فرم گرفته و ویفر و ...تزئین کنید.

اگر دسر من کمی گوله شده برای این بود که باید هی خاموشش میکردم و میرفتم سر وقت نی نی گیجبعضی وقتاشم تو بغلم درحال درست کردن بودم(البته غیر این دسر در حال درست کردن چیزای دیگه هم بودمچشمک)

منبع:وبلاگ آشپزی متفاوت

سارا مامان علی و حسین

پسندها (4)

نظرات (21)

فیروزه ابی
29 بهمن 93 9:38
بسیار وبلاگ زیبا و جذابی دارید.ممنون میشم اگه یه سرهم به وبلاگ ما هم سر بزنید.پیشاپیش از بازدیدتون سپاسگزارم www.artshop.mihanblog.com منتظر نظراتتون هستیم ممنون میشم اگه باهم تبادل لینک داشته باشیم.
یکی از مامان ها
پاسخ
ممنون عزیزم.میام خدمتتون
مامان
30 بهمن 93 1:47
حتما بايد نشاسته ذرت باشه؟ نشاسته معمولي نميشه؟
یکی از مامان ها
پاسخ
نه عزیزم ولی با نشاسته ذرت بهتر و خوش طعم تر میشه
مهدیه مامان تبسم
30 بهمن 93 14:53
دستتون درد نکنه خیلی چیزای خوب و خوش مزه آموزش میدهید . حتما درست می کنم.
یکی از مامان ها
پاسخ
ممنون عزیزم.انشاالله درست کنید و لذت ببرید
sina
30 بهمن 93 15:22
سلام دوست دارید که یک کد ساعت زیبا با عکس فرزندتون به رایگان ساخته بشه؟؟؟؟ پس یک سری به وب بنده بزنید و کد را به رایگان سفارش بدید
Z.D
30 بهمن 93 16:30
خیلی جالبه کرم کاکائو ت..... لطفا به من هم سر بزنید .....
یکی از مامان ها
پاسخ
ممنون آدرستون اشتباس
تینا
1 اسفند 93 0:49
سلام.شکلات باید شیرین باشه یا تلخ؟ مقدار خامه چقدر باشه؟ خامه صبحانه یا فرم گرفته؟
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم.بستگی به خودتون داره چجوری دوست دارید...من چیپسی گذاشتم که نه خیلی شیرینه نه تلخ... یه پاکت خامه صبحانه.همون پاکت صورتیا
زهره خاموش
2 اسفند 93 10:31
آفرین........
یکی از مامان ها
پاسخ
ممنون
مامان گل پسرا
2 اسفند 93 11:41
به به سلام سارا خانم دوباره فعال میشود.... خداروشکر که بازم پر انرژی و فعال برگشتین. میگم من چند تا دستور دارم بفرستم براتون آیا؟؟ امضا :مزاحم همیشگی
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزموالله انرژیمون که دوبرابر شده ولی در موارد دیگه مصرف میشه حتما بفرست ولی با عکس مراحلاون قبلیا هم تونوبتن مثل ژله نسکافه...اگر وقت کردی عکس مراحلو بذار
مامان گل پسرا
2 اسفند 93 11:51
سارا خانم اگه وقت کردین و دوست داشتید تشریف بیارید وبلاگ بچه ها خوشحال میشم نظرتون رو درباره کیک محمد رضا بدونم. اگه عیبی ایرادی داره بهم بگین ممنون میشم. هر چی باشه شما ماشاءالله استاد و با تجربه هستین
یکی از مامان ها
پاسخ
ممنون عزیزم.شرمنده میکنید.من خیلی هم حرفه ای نیستم ماشاالله خودت هنرمند و خانوم تماممیام برای عرض ادب
مامان مریم
2 اسفند 93 18:57
سلام عزیزم خیلی خیلی عالی شده نوش جونت
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام گلم.ممنونم
منا مامان الینا
5 اسفند 93 9:15
یکی از خوشششششمزه تورین دسرهای شکلاتی بود که تو عمرم خورده بودم سارا جونم هنوزم مزه ش زیر زبونم مرررسی سارای مهربون و دوست داشتنی
یکی از مامان ها
پاسخ
نوش جوووووونتون عزیزمشرمنده میکنید.مهربونی از خودتونه
منا مامان الینا
5 اسفند 93 9:19
اون جمله آخرشو من میدونم چی بودن !!! کلللللی چیزهای خوشششششمزه ی سارا پز که سارا گلی زحمت درست کردنشون کشیده بود دستت درد نکنه عزیز دلم
یکی از مامان ها
پاسخ
عزیزمی نوش جانتون.قابلتونو نداشت شما هم زحمت کشیده بودید
مامان گل پسرا
5 اسفند 93 10:22
چشمممممم سارا خانم، ولی اون ژله نسکافه عکس مراحلش رو ندارم ولی جدیدا رو چرا عکس مراحل هم هست، ان شاء الله آپلود میکنم و میفرستم براتون
یکی از مامان ها
پاسخ
فدات دستت درد نکنه اگر بتونی اونم یه بار دیگه درست کنی عالی میشه.دوست دارم دستورش تو وبمون باشه
دومین جشنواره کتابهای صوتی
7 اسفند 93 11:47
دوست عزیز دومین جشنواره تولید کتابهای صوتی برای کودکان و نوجوانان (بخصوص کودکان و نوجوانان نابینا)آغاز گردیده است از شما عزیز گرامی برای شرکت در این طرح خیرو فرهنگی و همچنین پذیرفتن همکار افتخاری دعوت بعمل می اید.
اتنا
7 اسفند 93 11:57
مرسی سارا جونی بابت اموزش های عالیت حتما درست میکنم خوبه که با داشتن یه نی نی کوچولو فعالیت میکنی خدا برات هر دوتا گل باغ زندگیتو برات حفظ کنه زیر سایه پدر ومادر بزرگ بشن
یکی از مامان ها
پاسخ
ممنونم گلم
الهه
9 اسفند 93 10:44
سلام عزیزم با عکسای تولد 5سالگی شایان جون به روز شدیم.خوشحال میشم قدم رنجه کنید و تشریف بیارید.ممنونم
نرجس
14 اسفند 93 10:23
سلام میشه ی سوال بپرسم ؟من 19سالمه واسه اولین بار دیشب فسنجون درست کردم از روی دستور شما خیلی خوب شده بود ولی خیلی دیر روغنش در اومد بعد 4ساعت دلیل خاصی داره؟
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم.به خاطر نوع گردو بوده.الان فصل گردوی تازه نیست
مامان طاها
30 فروردین 94 12:35
سلام.مرسی بابت دستورهای خوشششمزه ات ساراجون میشه ژلاتینش رو کمتر بریزیم؟اخه من دوست دارم یه کم حالت ژله ای داشته باشه.اینطوری به نظر من یه کم سفته.اگه کمتر بریزیم خراب نمیشه؟
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم.خواهش میکنم در حد یک قاشق کمتر ایرادی نداره ولی کمتر از اون حالت قالبی نمیشه
آتنا
17 اردیبهشت 94 12:26
سلام دوستای مهربون سارا جونی خوبی نی نی ت خوبه؟چرا نمیشه از سایتتون استفاده کرد من تا یه رسپی باز میکنم صفحه سیاه میشه و نوشته میشه حک
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام گلم.ظاهرا درست شده.خودم ندیدم ولی خیلیا اس دادن و گفتن
ایدا
16 خرداد 94 23:16
من اینو درست کردم ولی آماده از بازر خریدم دقیقن طعم دنت میده خیلی خوشمزه بود ولی من عجله داشتم ۳یا۴ ساعت بیشتر نموند ولی دفعه بعدی میذارم حتما یک ۱۰ ساعتی بمونه حتما باید خوشمزه تر بشه
یکی از مامان ها
پاسخ
نوش جونتون
نگارین
22 مهر 94 20:13
مرسی عزیزم از دستور بدون نشاسته ذرتم میشه درست کرد آخه ندارم
یکی از مامان ها
پاسخ
خواهش میکنم.نشاسته معمولی بزن