وبلاگ آشپزیهای مامانوبلاگ آشپزیهای مامان، تا این لحظه: 11 سال و 9 ماه سن داره

♨..آشپزيهاي مامانم..♨

گوش فیل

1394/3/22 12:12
15,612 بازدید
اشتراک گذاری

طرز تهیه ی این شیرینی رو مامان محمد علی و محمد رضا برامون فرستادن

ممنون عزیزمبوس

 

گوش فیل

زرده تخم مرغ :2عدد
بکینگ پودر 1قاشق چایخوری
روغن2قاشق چایخوری
نمک یک هشتم قاشق چایخوری
شربت مقداری
وانیل یک چهارم قاشق چایخوری
شیر نصف پیمانه
آرد 2پیمانه
روغن برای سرخ کردن به میزان لازم

طرز تهیه :
زرده ها رو با چنگال میزنیم.شیر، روغن،وانیل و بکینگ پودر رو اضافه کرده و در آخر نمک و آرد رو کم کم افزوده و خمیر رو ورز میدیم، خمیر نباید به دست بچسبه.

 

گوش فیل

خمیر رو 2ساعت استراحت میدیم. بعد از اون ، روی سطح صافی رو آرد پاشی کرده و خمیر رو با وردنه پهن کرده و به شکل لوزی یا هر شکل دلخواه دیگه برش میزنیم

گوش فیل

 

گوش فیل

 

و توی روغن داغ و فراوون سرخ میکنیم.

گوش فیل


و بلافاصله بعد از سرخ شدن توی شربتی که از قبل آماده کردیم و تو یخچال گذاشتيم و خنک شده میذاریم.

 

گوش فیل

طرز تهیه شربت ؛
هر میزان آب، نصف اون شکر بذارید.
مثلا چهار پیمانه آب و دو پیمانه شکر(و گلاب و زعفران_ دلبخواهی) رو با هم مخلوط کرده و میذاریم روی شعله تا شربت غلیظ بشه و از روی حرارت بر میداریم.

 

گوش فیل

 

*حتما باید شربت سرد باشه بعد گوش فيلا رو بندازید توش

 

*اگه شربت به اندازه کافی غلیظ نباشه گوش فیل ها نرم و شل میشن


چند ساله با این دستور گوش فیل درست میکنم واقعا عالیه

مامان محمد علی و محمد رضا

پسندها (4)

نظرات (10)

ریحانه
25 خرداد 94 20:12
خیییییییییییلی خوب است به مامانم میگم درست کنه
سیما شعاعی
26 خرداد 94 13:16
لطفا وبلاگمو جزو لینک هاتون قرار بدید . با تشکر http://deserpazi.persianblog.ir
ناب
27 خرداد 94 22:49
سلام وبلاگت عالیه خدا قوت
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم.ممنون
اشپزخانه خانواده سبز
28 خرداد 94 20:14
به به چه کردی بانو اوممممممممم منم با یه غذای خوشمزه اپم دوست گلم خوشحال میشم سربزنی
یکی از مامان ها
پاسخ
ممنون میام خدمتتون
مامان آرمان وآیدا
30 خرداد 94 2:38
سلام.نماز روزه هاتون قبول.بازم ممنون وتشکر بابت دستورهای خوبتون.من این گوش فیل رو طبق دستور درست کردم خیلی خوب شد ولی یه مقدار سفت وخشک بود دوست داشتم نرمتر میشد.اشکال کارم چیه؟
samira
31 خرداد 94 8:12
ﺳﻼﻡ.. ﻣﻨﻆﻮﺭﺗﻮﻥ اﺯ ﺭﻭﻏﻦ,,ﺟﺎﻣﺪﻩ? و ﺁﻳﺎ ﻛﺮﻩ ﻫﻢ ﻣﻴﺸﻪ ﺑﻪ ﺟﺎﻱ ﺭﻭﻏﻦ اﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﻛﺮﺩ?
ساناز
6 تیر 94 11:49
سلام عزیزم واقعا سایت محشری دارین فوق العاده است من همیشه سر میزنم و کلی ایده می گیرم دستو پنجتون درد نکنه
غزل
11 تیر 94 13:22
عالی بود به وب من هم سر بزنید
خاطره
23 تیر 94 16:22
مر30 خيلي خوب اول درس كردم بعد نظر دادم طعمش از شكلش بهتر بود ي سوال اگه شكلش اينطوري نباشه فرقي مي كنه
یکی از مامان ها
پاسخ
نوش جون.بله میتونید
مامان بیتا
30 آبان 94 15:21
من درستش کردم واقعا عالی شد از مطالب وبتون خیلی استفاده میکنم خیلی ممنونم واقعا عالین