وبلاگ آشپزیهای مامانوبلاگ آشپزیهای مامان، تا این لحظه: 11 سال و 9 ماه و 22 روز سن داره

♨..آشپزيهاي مامانم..♨

شیرینی شکلاتی مارمالادی

1391/12/26 10:48
7,820 بازدید
اشتراک گذاری

شیرینی شکلاتی مارمالادی

مواد لازم :

تخم مرغ : يک عدد

آرد : 150 گرم

پودر کاکائو : 20 گرم

کره نرم ( يا مارگارين ): 110 گرم

شکر: 150 گرم

شير: 2 قاشق سوپخوري

وانيل: يک چهارم قاشق چايخوري

گردو آسياب شده: 130 گرم

 

مواد لازم براي رويه :

شکلات ساده : به میزان لازم

پودر قند:به میزان لازم

طرز تهيه:

 زرده و سفيده تخم مرغ را از هم جدا کرده و سفيده را کنار بگذاريد. در ظرفی جداگانه آرد  الک کرده و کنار بگذاريد.

در ظرف ديگر کره و شکر را با همزن برقي بزنيد.

شیرینی شکلاتی مارمالادی

پس از هم زدن, زرده ي تخم مرغ را به همراه شير و و انيل به مخلوط اضافه کنيد.

مواد خشک الک شده را بيفزاييد تا خمير صاف و يکدستي به دست آيد.

شیرینی شکلاتی مارمالادیچ

من خمیر رو به دوقسمت تقسیم کردم و به جای 20 گرم پودر کاکائو. 10 گردم به یک قسمت و 10 گرم آرد ذرت به قسمت دیگه اضافه کردم.میخواستم امتحان کنم با آرد ذرت طعمش چجوری میشه.بار اولم بود.به نظرم مدل با آرد ذرتش خوشمزه تر از شکلاتیش شدلبخند(لازم به ذکره که خمیر رو نباید زیاد ورز داد و در حد مخلوط شدن باشه)مشغول تلفن

شیرینی شکلاتی مارمالادی

خمير را در يک کيسه فريزر به مدت يک ساعت در يخچال قرار دهيد تا خمير استراحت کند.

شیرینی شکلاتی مارمالادی

 سپس سفيده ي تخم مرغ را کمي بزنيد. از خمير استراحت ديده به اندازه ي يک گردو برداشته و در دست گرد کنيد.

شیرینی شکلاتی مارمالادی

گلوله را در سفيده ي تخم مرغ غلطانده و در گردو ها فرو ببريد. خميرها را در سيني که کاغذ روغني انداخته ايد, بچينيد و وسط آنها را با ته قاشق چوبي کمي فشار دهيد.

اون شیرینیهایی رو که با آرد ذرت مخلوط کردم رو توی پودر پسته غلطوندم.

شیرینی شکلاتی مارمالادی

شيريني را به مدت 10  دقيقه در فر که از قبل با درجه 180 سانیگراد گرم شده قرار دهيد و بعد از خارج کردن از فر روي پنجره ي سيمي خنک کنيد.(زمانش نباید بیشتر بشه وگرنه شیرینیتون خشک میشه) روی شیرینیهای خنک شده خاک قند بپاشید

شکلات  به روش بن ماري ذوب کرده و درون سوراخها را با آن پر کنيد.شیرینیهای ذرتی رو با مارمالاد یا مربای توت فرنگی یا آلبالو یا ژله خیلی غلیظ پر کنید.

شیرینی شکلاتی مارمالادی

 

سارا مامان علی

 

 

پیشنهاد میکنیم از لینکهای زیر دیدن فرمایید

      شیرینی گره ای               شیرینی شکوفه ای                    لاو کوکیز

 

 

بیسکوییت عشق

 

 

                                      

 بیسکوییت زنجبیلی با رویه آیسینگ              شیرینی برفی                 شیرینی گل بهاری

 

     اعداد خوردنی

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (4)

مامان محمد و ساقی
26 اسفند 91 17:27
ممنون سارا جون


ممنون عزیزمتو و مامان ماهان به علت همراهی با وب آشپزیمون یه شام مفصل خونمون دعوتین
مریم
27 اسفند 91 9:57
بازم تشکر میکنم که مرحله مرحه کاراتونو میزارید


خواهش میکنم عزیزم.ممنون که سر میزنید و حمایت میکنید
مامان پریسا
27 اسفند 91 15:38
این هم عالی بود . دنبال چند تا ایده برای شیرینی عید بودم.


ممنون
مامان مانی
10 بهمن 92 12:39
عزیزم میشه بمنم یاد بدی این قسمت پیشنهاد میکنم از لینک های زیر دیدن کنید که آخر این دستوره و عکی شیرینی هاتون رو چه جوری گذاشتین میخوام واسه وب پسرم مطالباشو اینجوری آخر هر پستش بذارم.ممنون
یکی از مامان ها
پاسخ
گلم باید کل متن رو مارک دار کنی و کلیک راست بزنی و قسمت درج لینک رو باز کنی و آدرس مورد نظر رو کپی کنی و قرار بدی و اوکی بزنی برای عکس از بخش آپلود عکس استفاده کردم که توی همون قسمت توضیحاتش هست