وبلاگ آشپزیهای مامانوبلاگ آشپزیهای مامان، تا این لحظه: 11 سال و 9 ماه و 20 روز سن داره

♨..آشپزيهاي مامانم..♨

دسر نسکافه و پاتیسیر

1392/1/14 13:29
14,590 بازدید
اشتراک گذاری

این دسر کالریش بالاس ولی حتما درستش کنیدچشمکخوشمزه

دسر پاتیسیر

مواد لازم:

تخم مرغ:3 عدد با كسر 2 سفيده

آرد سفيد :2 ق غذاخوري

شير:يك و نيم ليوان

گلاب:نصف استكان

شكر:3/4 ليوان

وانيل:1/4 ق چ

خامه پاكتي:يك ونيم بسته

پودر شكر :هفت و نيم قاشق غذاخوري

پودر نسكافه :يك ق غ

بيسكوييت پتي بور:يك بسته

طرز تهيه:

شكر ، تخم مرغ و وانيل را هم زده تا سفيد شود

دسر پاتیسیر

آرد و شير و گلاب  را با هم مخلوط كنيد و روي حرارت قرار دهيد تا گرم شود

دسر پاتیسیر

مخلوط شكر وتخم مرغ را به شير اضافه كرده و روي حرارت به آرامي هم بزنيد تا مثل فرني غليظ شود

كرم را كناري ميگذاريم تا خنك شود.

دسر پاتیسیر

به يك و نيم بسته خامه ،هفت و نيم قاشق پودر شكر اضافه كرده(خامه را به مدت نيم ساعت در فريزر بگذاريد تا كمي سفت شود)و به مدت 5 دقيقه با دور تند همزن هم بزنيد تا فرم بگيرد.ظرف خامه رو روي يك ظرف پر از يخ قرار دهيد و هم بزنيد.و در فاصله آماده شدن بقيه مواد دسر اونو مجددا در فريزر قرار دهيد

میتونید یک بسته بذارید و 2 قاشق از پودر شکر کم کنید

دسر پاتیسیر

دسر پاتیسیر

دسر پاتیسیر

بيسكوييت پتي بور را در مخلوط يك قاشق غذاخوري نسكافه و نصف استكان آب گرم بغلطانيد و در كف ظرف مربوط به دسر قرار دهيد(ميتونيد همه دسر رو در يك ظرف آماده كنيد

دسر پاتیسیر

يك لايه از كرم پاتيسير روي اون پخش كنيد

دسر پاتیسیر

بعد يه لايه خامه روي اون قرار دهيد.

دسر پاتیسیر

و مجددا يك لايه بيسكوييت و...و در لايه آخر خامه قرار دهيد

و به مدت 2-3 ساعت در يخچال بذاريد تا خوب ببندد.

روي دير رو ميتونيد با هر چي كه دوست داريد تزئين كنيد.

دسر پاتیسیر

خيلي خوشمزس.مزه بستني ميگيره.ميتونيد خامه رو كمي با زعفران آب كرده مخلوط كنيد.اونوقت دسرتون مزه بستني زعفروني ميگيره.

این دسر رو از زندایی شوهرم یاد گرفتم قلب

سارا مامان علی

لينكهاي پيشنهادي

 

تيراميسو1

ترايفل موز و گردو

دسر نسكافه و شكلات

دسر بستني و ژله

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (6)

مامان گلی
11 فروردین 92 13:30
خیلی خوشمزه دیده میشه


ميگفتن خوشمزس.مزه بستني ميده
m...ܓܨܓܓܨ
11 فروردین 92 17:54
سلام خوبی؟؟عجب وبلاگی داری ....من سرمیزنم به وبلاگت وخوشحال میشم شماهم سربزنی ونظربدییه وبلاگی زدم که پرازمطالبه وپرازسرگرمی وتصاویر حتمابیای خوشت میاد راستی یه خواهشی ازت داشتم اینکه منولینک کن ولوگوی وبلاگ منوبذاربه وبلاگت تابقیه هم استفاده کنن ممنون کدلوگوی وبلاگ من درسمت چپ وبلاگم هست یه تصویره که روش نوشتم دنیای عکس ومتحرکه زیرش کدهست اونوکپی کن بذاربه تنظیمات وبلاگت جایی که این ابذارهاروگذاشتی حتمااین کاروبکن وخبربده منم لینکت کنم راستی من لوگو وبنرهم میسازم خیلی ارزون منتظرتم
مامان محمد و ساقی
11 فروردین 92 23:17
سارا جون به نظر خیلی خوشمزه میاد.خیلی خوشم اومد.دلم میخواد درستش کنم.راستی بورانی هویج هم درست کردم.طعمش برامون جدید بود.خوشمون اومد.ممنونم دوست خوبم.


حتما درست كن.خيلي شبيه بستنيه.براي مامان اينا بردم فكر كردن بستنيه گذاشته بودن تو فريزر
خوشحالم خوشت اومده.بوراني هويجم تو تعطيلات معروف شد
ღ خاله باران ღ
15 فروردین 92 10:41
سلام..
نیست تو خیلی مواظب میزان کالری ورودی هستی برای همین توضیح هم دادی...


سلام
مام پارسا
18 فروردین 92 1:07
سلام خانومی.عیدت مبارک
میشه لطفا آموزش خامه وسط کیک رو بذاری.هر روشی که خودت استفاده می کنی رو بگو
راستش چند بار رفتم خودم با خامه صبحانه و پودر قند خامه فرم بدم ولی هر بار شل شد....این خامه قنادی ها چطوریه..
خواهشا بگو چی کار کنم تا یه کیک اسفنجی رو با خامه خوب ، خامه ای کنم
یعنی اگر اینو یاد بگیرم و بتونم کیک های خامه ای درست کنم تا آخر عمر دعات می کنم


سلام عزیزم.چشم
برای این دسر من از همون خامه صبحانه استفاده کردم و تا حدی که بشه وسط کیک گذاشت فرم میگیره.باید کمی بذاری تو فریزر بمونه (کامل یخ نزنه)بعد روی کاسه پر از یخ بذار و 5 دقیقه با دور تند همزن هم بزن.فرم میگیره.اگه میخوای رنگ قاطیه خامه ات بکنی به این نکته توجه کن که قبل از فرم دهیه خامه باید رنگ رو مخلوط کنی
کلا بعد از فرم دهی اگر به خامه رنگ بزنی وا میره...
میتونی برای ابتدا از پودر خامه استفاده کنی که کار باهاش خیلی راحته...
ایشاالله در اولین فرصت طرز تهیه خامه فرم گرفته رو میذارم.چون مصرف خامه ام کمه تاحالا نذاشتم.ببخشید!
مام پارسا
19 فروردین 92 4:41
خانومی ممنون از توضیحت
فقط یه سوال :گفتی اگر می خوام رنگ اضافه کنم باید قبل از فرم دهی به خامه رنگ رو اضافه کنم؟منظورت قبل از گذاشتن داخل فریزره؟ یعنی همون موقع که خامه و پودر قند رو با هم مخلوط می کنیم ، رنگ رو هم بریزیم و بعد بذاریم توی فریزر؟
بازم ازت ممنونم
کاش یه پست با عکس میذاشتی برامون

خواهش میکنم
این خامه که خیلی فرم نمیگیره.یعنی فرمش در حد شکوفه زدن نمیشه.ولی بازهم قبل از اون 5 دقیقه هم زدن مخلوط کن
اگه بعد از اون هم خواستی مخلوط کنی خیلی آروم خامه رو هم بزن تا وا نره.نیاز به تجربه داره.با پودر خامه شروع کن
چشم .حتما