وبلاگ آشپزیهای مامانوبلاگ آشپزیهای مامان، تا این لحظه: 11 سال و 9 ماه و 28 روز سن داره

♨..آشپزيهاي مامانم..♨

اسپاکتی با تن ماهی

1392/9/16 22:36
4,689 بازدید
اشتراک گذاری

یه دستور غذایی خوشمزه دیگه از مامان کدبانوی محمد علی جونقلبتشویق

اسپاکتی با تن ماهی


مواد لازم:
اسپاگتی : 250 گرم(نصف بسته 500 گرمی)
تن ماهی : 2عدد
فلفل دلمه : 1 عدد
پیاز : 1عدد متوسط
رب گوجه:3 ق غ سرپر(به غلظت رب تون بستگی داره اگه دیدی کمه مقدارش رو اضاف کنید)
مرزه خشک یا جعفری خرد شده : یک ق غ
ادویه و زردچوبه ونمک : به میزان دلخواه

طرز تهیه:
پیاز رو خرد کرده وکمی تفت بدید روغن تن ماهی رو گرفته و به پیاز اضافه کنید(می تونید از همون اول پیاز را با روغن تن ماهی سرخ کنید ولی باعث میشه که اطراف روغن بسوزه).ادویه جات رو اضافه کنید.


اسپاکتی با تن


کمی تفت بدید ورب گوجه رو اضاف کنید، کمی هم بزنید وفلفل دلمه ای ومرزه رو اضافه کرده بازم خیلی کم تفت بدید.


اسپاکتی


ونهایتاّ نصف لیوان آب اضافه کنید و بذارید رو شعله ملایم کمی بمونه تا فلفل دلمه ها حالت آبپز به خود بگیرن.
ماکارونی رو طبق دستور روی بسته بپزید و بعد از آبکش کردن به همراه سس تن ماهی نوش جان کنید.


اسپاکتی با تن

اسپاکتی


ترشی و یا سالاد شبرازی رو در کنار این غذا پیشنهاد میکنم.
توضیح: میگن ماکارونی رو اگه دم بندازید خاصیتش از دست میره ولی اگه مثل من ته دیگشو دوست دارید بی خیال خاصیتش بشید و دم بندازید.
اینم از اون نوعش که با سس دم کردم به همراه تــــــــــــه دیــــــــــــــگ برای گل پسرم.

اسپاکتی 


امیدوارم درست کنید و از طعمش لذت ببرید.

مامان محمد علی

http://golpesari.persianblog.ir/

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (6)

ღ مامان ِ آینده یه فسقِـلی ღ
17 آذر 92 8:41
ببین تو رو خدا اول ِ صبحی، من چه شکلی شدم: به بهههه... چه خوشگل. عجب رنگ و لعابی... عجب تزئیناتی... ممنون از همه چی... سالاد شیرازی طعبش سرده، ماهی هم طعبش سرده پس با اجازتون من بعد از صرف ِ این غذای لذیذ، چای_دارچین رو پیشنهاد میکنم.
یکی از مامان ها
پاسخ
منم عاشق عکس اول پستشم دست مامان محمد علی جون درد نکنه از تو هم ممنونم دوست خوبم که تشویق میکنی منم ترشی سیر رو کنارش پیشنهاد میکنم
مامان تینا و رایان
17 آذر 92 10:37
واقعا اگه دم کنیم خاصیتش از بین میره؟
یکی از مامان ها
پاسخ
برای برنج که اینجوریه و میگند با آبکش کردنش(منظور آبکش کردن و دم کشیدن هست،منظور مامان محمد علی هم همون مدله)ویتامین و مقداری از نشاستش از بین میره...احتمالا برای ماکارونی هم همین موضوع صدق کنه
مامان محمد علی
17 آذر 92 11:10
سلام ممنون از شما و مامان یه آینده فسقلی بابت این همه تعریف وتمجید..اینقدرا هم دیگه مال این حرفا نیست راستش ما خودمون هم بیشتر با ترشی میخوریم تا سالاد دست شما هم درد نکنه از اینکه به آشپزی های ساده من در کنار آشپزی های عالی خودتون بها میدید.
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام گلم اتفاقا خیلی از ذوق و سلیقه و حوصلتون خوشم میاد اتفاقا غذاها و شیرینیهاتون خیلی خوبه و از مواد دردسترس همه خانواده ها هست... ممنونم از همراهیت عزیزم
مامان محمد و ساقی
18 آذر 92 0:36
سلام به به خیلی هم خوشمزه و خوشگل دستشون درد نکنه
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام گلم بله !کارهای مامان محمد علی مثل آشپزیهای همه دوستانمون عالی و بی نقصند
مرجان
18 آذر 92 8:07
بسیار عالی و ساده و در عین حال مقوی دست مامان محمد علی گل درد نکنه ما که از دستوراتش لذت میبریم ممنون بانوی هنرمند کاش من هم با محمد علی سر این بشقاب ماکارونی شریک میشدم ته دیگش که خیلی هوس انگیزه
یکی از مامان ها
پاسخ
ممنون مرجان جون کلا من و تو اونجا نباشیم بهتره...چون محمد علی سوء تغذیه میگیره
مریم مامان نیکان
19 آذر 92 13:33
حتما"خیلی خوشمزه س مخصوصا" اگه با ترشی سرو بشه...
یکی از مامان ها
پاسخ
حتمــــــــا