وبلاگ آشپزیهای مامانوبلاگ آشپزیهای مامان، تا این لحظه: 11 سال و 8 ماه و 30 روز سن داره

♨..آشپزيهاي مامانم..♨

کاپ کیک شکلاتی خیس- ویژه روز عشق

1392/11/9 11:10
127,086 بازدید
اشتراک گذاری

دیگه این روزها کم کم داریم به ولنتاین نزدیک میشیم و همه دوست دارن با غذاها و شیرینی هایی که متناسب این ایامه عزیزانشونو غافلگیر کنن!قلب

این کاپ کیک ها هم یکی ازین دست شیرینیهاست!

امیدوارم درست کنین و لذت ببرین!خوشمزه

 

 

 

طرزتهیه در ادامه مطلب:

دوستای خوبم قبل ازینکه دست به کار شین مهمه که چند نکته رو یاداوری کنم:مشغول تلفن

1- اصلا و ابدا نباید مقدار مواد داده شده رو کم و زیاد کنین مثلا بگین شکر کم یا روغن زیاد چون این مواد کاملا متناسب باهم هستند و اگه این کارو بکنین کیک با کیفیت مطلوب رو بهتون نمیده

2- باید از پودر کاکائو با کیفیت مطلوب استفاده کنین تا طعم خوبی به کیکتون بده یه وخ نرین ازین پودر کاکائو یی که سالها تو کابینت مونده استفاده کنین!

3- تمام مواد رو جلوی روتون آماده قراربدین تا در فرایند تولید! دچار مشکل نشین

و آخر اینکه این کیک خیلی خیلی آسونه و خیلی خوش طعمه و چون پف نمیکنه و گنبدی شکل نمیشه گزینه مناسبی برای کیکهای تولده که باید کله شون تخت باشه!

این مواد حدود 30 کاپ کیک بهم داد که سره پا خودم به شخصه چن تاشو در جا قورت دادم!

فر رو از قبل گرم کنین خواهشا!

دوستتون دارم زباد الهی خوشتون بیادماچ

 

مواد لازم:

شکر 2 لیوان

آرد 1 و 3/4 لیوان

پودر کاکائو فرد اعلا 3/4 لیوان

بکینگ پودر 1/2 ق چ

جوش شیرین 1 و 1/2 ق چ

نمک 1 ق چ

تخم مرغ 2 عدد

شیر 1 لیوان

روغن مایع 1/2 لیوان

وانیل 2 ق چ

آبجوش جوش 1 لیوان

 

ابتدا آرد و نمک جوش شیرین و بکینگ پودر و پودر کاکائو رو باهم مخلوط و الک میکنیم

 

بعد این مواد الک شده رو با شکر ویسک میکنیم ینی همون مخلوط میکنیم حسابی

 

در ظرفی جداگانه تخم مرغ روغن شیر و وانیل رو میریزیم

 

و با درجه متوسط همزن 3 دقیقه هم میزنیم(خدایی عکسو داشته باشین با یه دست همزن دستمه با یه دسته دیگه دارم عکس میندازم ببینین چه داستانی دارم مناسترس)

 

حسابی که مخلوط شد یه هویی داخل مواد خشکمون میریزیم

و با دور متوسط 2 دقیقه میزنیم . میبینید که موادمون یه کم سفته ولی عجب طعمی داره اگه قرار نبود تبدیل به کیک شه توش نون تریت میکردم میخوردم

 

اینجا یه لیوان آب جوش از رو آتیش برمیداریم و به موامون اضافه میکنیم! لطفا دقت کنین که مواد روتون نپره چون اب داغه یه کم مواد قل میزنه من که کلا لباسام و روی کابینت پر شد از قطره های پاشیده شده!

 

یه کم مخلوط میکنیم ! حالا مایه مون تقریبا شل شده ! درون قالب مافین رو کپسول کاغذی قرار میدیم

چون مایه روون و شله پس بهتره که اونو داخل پارچ بریزیم

 

2/3 قالب رو از مواد پر میکنیم

 

و قالب رو در فر از پیش گرم شده با درجه 180 درجه به مدت 20 الی 25 دقیقه قرار میدیم ! البته اگه این کیکو باری قالب 20 سانتی میخاین مدتش میشه 35 الی 40 دقیقه !

خلاصه تا زمانی که تستر تمیز از کیک بیرون بیاد !کیکتون اماده ست!

میبینین روشون اصلا پف نکرده و صاف و یه دست درومده!

برای تزیینش ! خمیر مارسیپان (قابل تهیه در کلیه فروشگاههای لوازم قنادی) و (اموزش به زودی)رو روی سطحی که پودر قند پاشیدیم با وردنه باز میکنیم

 

و با قالب قلب قالب میزنیم و روی کیک ها میچسبونیم!

 

البته من طرحهای دیگه ای هم داشتم که خمیرم توسط ریحانه خانوم در طی یک حرکت غافلگیر کننده بلعیده شد! و فقط تونستم براتون گل رز رو کار کنم ! عین یه پیشو زیر پاهام میچرخید که شاید یه تیکه مارسیپان بهش بدم!

نوش جان

مرجان(مامان ریحانه)

 

 منبع:کارگاه آشپزسازی(شف طیبه عزیز)

پسندها (1)

نظرات (41)

مرجان
12 بهمن 91 18:20
خیلی عالی بود مرجان. دستت درد نکنه عزیزم


خواهش میکنم مرجان گلیه مهربونم! امیدوارم زود درستش کنی!
سمیرا مامان اهورا
12 بهمن 91 19:53
عزیزم واقعا وب خیلی خیلی خوب و آموزنده ای داری
خیلی هم با سلیقه اید تک تکتون آفرین
به شخصه خیلی چیزا یاد گرفتم و واقعا ازتون ممنونم
خیلی ساده همه چیزو یاد میدین ممنون دستتون درد نکنه



خواهش میکنم! ما اینجا جمع شدیم تا از هم یاد بگیریم
سارا مامان علي
14 بهمن 91 0:44
وااااااااااي مرجان جون.خوشحالم برگشتي.اونم با يه دستور عالي و زيبا.
دستت درد نكنه


واییییییییییییی! سارا جون مرسی ! کلی مونده تا وبو بترکونم!
سارا مامان علي
14 بهمن 91 0:44
الكت و قالبت شبيه منه


ببین چقدر دوستت دارم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!
ماندانا
14 بهمن 91 0:56
سلام مرجان عزیز یه سوال داشتم می خواستم ببینم استفاده از قالب مافین ضروریه؟یعنی می شه فقط از قالب های کاغذی استفاده کرد؟


خوب عزیزم اگه قالب مافین نباشه کپسولای کاغذی رو میخای تو چی بذاری؟اگه قالب سیلیکونی هایی که شکلشون مثل کپسولای کاغذی هست هم میشه اما از کپسولای کاغذی به تنهایی تصور نکنم بشه!
مامان پریسا
14 بهمن 91 8:40
عالیه مرجان جون.
حتما درستش میکنم.
خدا کنه مثل ما شما خوشکل و خوشمزه بشن.


حتما ! از کیک های من هم بهتر میشه!ممنونم
سحر
14 بهمن 91 8:58
وای چه خوشگلن
مامان محمد فرزام
14 بهمن 91 20:10
ممنون مرجان جون.شکلش شبیه کیک بورانیه.
باید حتما درستش کنم،چون من عاشق کیک شکلاتی ام.


ممنون. اگه منظورتون کیک برانیزه کلی با این کیک فرق میکنه ها!

ماندانا
17 بهمن 91 0:59
بازم سلام مرجان جون من اینو درست کردم تو همون کپسولای یه بار مصرف فقط یه کم سر رفت


ماندانا جون کاش میگفتی چطور شده بود؟ امیدوارم خوشت اومده باشه! آها!!!!!!!!!!!!!!!!!!اگه یه کم دقت میکردی ذکر کردم که باید 2/3 قالبها رو پر کنی تا سر نره ! اما عیبی نداره دفعه بعد حتما بهتر ازین میشه!
فاطیما
23 بهمن 91 11:09
سلام عزیزم
خیلی خوشکله حتما درستش میکنم فقط میشه اینو توی سولاردم هم درستش کرد؟



بله میشه فقط شما باید مدت زمانو پخت کیکو کمتر در نظر بگیرین مثلا 17 یا 18 دقیقه یا دماشو کمتر کنین مثلا 160 با 170 درجه ! بعد از مدت سپری شده(همون 17-18 دقیقه)کیکو تست کنین با خلال دندون اگه تمیز بیرون اومد کیک پخته و آمادست!

ماندانا
26 بهمن 91 2:25
عزیزم خوب شد جدی می گم دست گلت درد نکنه این که سطحش صاف درمیاد خیلی جالبه خیلی دنبال دستوری بودم که سرش گنبدی نشه و فقط اینجا دیدم ..اما رازش چیه!نمی دونم!


خوشحالم خوشت اومده! اگه همون 2/3 قالبا رو پر کنی سرش صاف در میاد!
فاطمه
16 اسفند 91 11:08
سلام وب جالبی داری موادی که استفاده میکنی همه در دسترس ان
فاطیما
1 خرداد 92 8:34
سلام به مامانای عزیز
من چند وقته به درست کردن کاپ کیک علاقمند شدم وقتی این رسپی رو دیدم هم درستش کردم البته تو مایکروفر ولی اینقدر سفت شد که اصلا قابل خوردن نبود میشه لطفا راهنمائیم کنید که بدونم اشکال کارم کجا بوده


سلام به دوست خوبم! عزیزم فکر کنم شما از دکمه کانوکشن مکروفرت استفاده نمیکنی به خاطره همین کاپات سفت میشن !ازین دستور برای پخت کیک و کاپ کیک استفاده کن!

از دکمه کانوکشن استفاده کن روی سه پایه کوتاه قرار بده ؛ پیش گرمایش 220 درجه سانتیگراد و دمای پخت 200 درجه سانتیگراد و بعد از گذشت 25 دقیقه کاپ کیک ها رو کنترل کن
مطمئن باش دیگه کاپهات سفت نمیشن!
و در مورده این کاپهای خیس حتما اجازه بده کاملا سرده سرده بشن و توصیه میکنم یه روز بذاریشون تو یخچال تا هم جا بیافته و خوشمزه تر بشه هم کاغذه زیرش راحت تر جدا بشه
بهناز
17 تیر 92 20:11
ممنون از رسپی عالیتون.من یک بار درست کردم مواد رو به اندازه زدم 2/3 کاغذ های اماده مافین(بدون نیاز به قالب)پر کردم ولی سر رفت.برای اینکه تعداد بیشتری داشته باشیم باید مواد رو 2برابر کنیم؟میشه از کرم پنیری برای فیلدکردن استفاده کرد؟


دوست عزیزم سئوالتون رو میتونید از مرجان جون که الان آدرس وبش توی لینکای سمت چپ وب هست بپرسید.از رسپیهای ایشونه
مامان علی مرتضی
31 تیر 92 14:43
سلام دوست من روش تهیه خمیرو گفتین بعدا میزارم میشه لینکشو اینجا برام بزاری.ممنون از کار قشنگت

سلام عزيزم
اين از كارهاي مرجان جون هست كه لينكش توي وبمون هست
احتمالا توي پستاشو بذارن
شبنم
31 تیر 92 15:56
سلام عزیزم من فر ندارم با ماکروفر چطوری درست کنم واسه تولد پسرام میخوام


سلام عزيزم.قسمت نظرات رو كامل مطالعه كنيد جوابتون به دوستان داده شده
مامان علی مرتضی
14 مرداد 92 17:42
سلام خانمی خوبین؟شما نوشتین 2/3 دو سوم خونده میشه یا سه دوم
شوهرم گفت:دوسوم درسته اگه سه دوم باشه که سرریز مکینه.من برای این دچار شک شدم که توی مواد لازم بکینگ پودر1/2 گفتم دو یکم که نمیشه حتما یک دوم هست.همه رو اینطوری خوندم ولی این یکی رو برعکس نوشته بودین والبته درست.چون از سمت چپ باید خونده بشه
شرمنده نمیدونم منظورمو رسوندمیانه.منتظره جوابم چون همه رو یادداشت کردم ولی توی اون چند سوم موندم وننوشتمشون

سلام عزيزم
بله درسته دو سوم و يك دوم هستند
مامان علی مرتضی
15 مرداد 92 14:54
شرمنده عزیزم اذیتت کردم همش سوال میپرسم من لینک آموزش خمیر مارسیپانو نیافتم سرگیجه گرفت لطفا در یافتنش کمکم کنین


هنوز نذاشتيم گلم
بايد بريد وب مرجان جون و اونجا ازش بخوايد براتون بذاره
مامان حمید کوچولو
21 شهریور 92 12:19
سلام...
سروه جون در جواب فاطیما جون باید بگم که منم از منوی کانوکشن

استفاده کردم باهمون دمای 180درجه منتها چون اخر سر به صورت خودکار گریل میکنه
فکر میکنم برای پخت این مدل کیک گزینه ی مناسبی نباشه
همزمان با فر اجاق گازم درست کردم که این خیلی عالی شد
من فکر منوی کانوکشن برای پخت کیکهای که احتیاج به گریل دارند
مناسبتر باشه.
لطف میکنی پخت کیک رو با ماکرویووهایی که این منو رودارند اموزش بدی...
ممنونم.

سروه : سلام عزیزم
ممنون که تجارب ارزشمندتون رو در اختیارمون قرار میدی
در ضمن این پست متعلق به من نیست و مرجان جون که قبلا توی وبمون پست میزاشتن این جواب رو دادن می تونی به وبلاگ ایشون مراجعه کنید توی لینکامون آشپزخونه دوست داشتنی من
متاسفانه من از مایکروویو استفاده نمی کنم و نمی تونم کمکتون کنم شرمنده دوست خوبم
زهرا
1 آذر 92 20:54
سلام دوست هم نتی درست کردم این کیکو عالی شد ،دست شما درد نکنه
ღ¸.•مامان ِ آینده یه فسقِـلی•.¸ღ
9 بهمن 92 14:22
چه طبیعی و خوشگللللل
ریحانه
23 بهمن 92 19:03
سلام خسته نباشید من تازه با وبلاگ خوبتون آشنا شدم یه سوال ازتون داشتم منظورتون از لیوان چه جور لیوانی بود همون لیوان های فرانسوی ؟میشه مواد کیک رو به پیمانه هم بگید با تشکر پیشاپیش
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام گلم.سلامت باشید.بله همون لیوانهای فرانسوی معروف چشم سری بعد که درست کردم حتما با پیمانه پلوپز اندازه میگیرم.ممنون از حضورتون
خانم کوچولو
2 خرداد 93 11:56
میشه همه مواد رو به جای اینکه بریزیم تو کپسول یه دفه توی یه قالب بزرگ بریزیم؟کیک خراب نمیشه؟ ازش خوشم اومده دلم میخواد درستش کنم اما نمیتونم بریزم تو کپسول اگر جواب بدی ممنون میشم.
یکی از مامان ها
پاسخ
آره عزیزم.آخر پست رو بخون توضیح دادیم توی چه قالبی و با چه زمانی میتونی درست کنی
فاطمه
13 مرداد 93 17:31
سلام خوب بود ولی من درستش کردم اولش انقدر پف کرده بودن سر آریز شدن اما بعدش پفی شون از دست رفت و آخرشم نپختن خیلی بد شد به نظر شما ایراد کار می کجا بود لطفا راهنماییم کنید
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم.احتمالا قالباتو بیش از اندازه پر کردی...وقتی سرریز بشه دیگه خوب نمیپزه
مینو
22 مرداد 93 19:40
سلام ممنون از دستور فوق العاده تون آیا باتوجه به مضرات جوش شیرین، ریختن اون الزامیه؟؟ !!
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم.نه میتونی نریزی عزیزم
ریحانه
28 شهریور 93 14:47
ای کاش آدرس سایتی که تصاویر کیک این کیک رو ازش دانلود کردید ذکر میکردید این کار حرفه ای نیست
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام اگر دقت کرده باشید پایین دستور نوشتیم کارگاه آشپزسازی که جزو لینکامون هم هست و همه با این سایت آشنا هستن... عکسها هم کاره دوستم مرجان جون هست که قبلا توی این وبلاگ باهامون همکاری داشتن ولی الان جای دیگه وبلاگ زدن ولی مطمئنم عکسها رو از جایی دانلود نکردن و کار خودشونه؟الان مشکل شما چیه دقیقا؟؟؟؟
فاطمه
3 دی 93 20:53
سلام خوبین؟ کیکتون به نظر خوشمزه میاد نمیشه با هم زن دستی هم بزنم؟ تازه واردم,هم زن برقی ندارم هنوز خوب
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام.ممنون میشه ولی شاید کمی خسته بشید
حامي
10 بهمن 93 3:49
سلام عزيزم ممنون بابت رسپي هاي عاااااليتون اينو ميخوام امسال ولنتاين درست كنم البته همين روزا يه بار براي تست درستش ميكنم سليقه تون رو واقعا قبول دارم و تا حالا خيلي از غذاهاتونو درست كردم و راضي بودم ممنون كه اين همه وقت ميذاريد
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم.ممنون
ماه بانو
25 بهمن 93 23:45
سلام. میبخشید وقتی از کاغذواسه تو قالبامون استفاده میکنیم باید کپسولامون رو چرب کنیم یا نه
یکی از مامان ها
پاسخ
نه عزیزم.بذاری کمی سرد بشن راحت جدا میشن
مریم
11 خرداد 94 11:56
سلام من این کاپ کیکارو البته توی قالب بیست سانتی درست کردم خیلی عالی شده بود کلی کشته مرده داد ممنون از دستور خیلی خیلی خوبت فقط یه سوال خیلی بافت داخلش نرم بود این کیک بافت داخلش خیلی نرمه یا اینکه واسه من ایرادی داشته؟
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم.نوش جونتون بله نرمه برای همین میگن کاپ کیک خیس
مامان رونیا و دانیال
15 خرداد 94 13:03
عااااااااااااااااالی
مهسا
25 تیر 94 10:29
علت سرریز شدن چی میتونه باشه چون دقیقا 2/3 قالب و پر میکنم ولی سرریز میشه و میبینم که خیلیا تو کامنتا گفتن این مشکل و داشتن مقدار اب دستور رو کمتر کنیم حل میشه؟؟؟
یکی از مامان ها
پاسخ
نه عزیزم.توی دستور تغییر ندید...نصف قالب رو پر کنید
فاطمه
3 شهریور 95 22:07
سلام.ممنون از وبتون.. من 15 سالمه هم این کیکو درست کردم هم کیک گوشت....هر دوش خوب شده بود با ابنکه بار اولم بود.. این کیکو اگه توی قالیای مافیین نریزیم چون میخوام ب عنوان کیک تولد درست کنم برای در اوردن از قالب له نمیشه اگه از کاغذ روغنی استفاده نشه؟؟؟؟؟ اخه تولده مامانمه و مهمون دعوت کردم میخوام از این کیک استفاده کنم.. اگه میشه زودتر جوابمو بدید مامانای گل....ممنون...
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم قالب رو خوب چرب کن و آرد پاشی کن مشکلی نیست تولد مادرتون هم مبارک
حمیده
23 آبان 96 23:13
افرین به این همه ذوق و هنر و شوخ طبعی که باعث شد شیرینی شما شیرین تر بشه
فائزه
7 بهمن 96 2:07
وای دستور پختتون خیلی عالیو راحت بود اگه بخام همینو برای کیک تولد درست کنم ک صاف در بیاد مقدار موادش باید چجوری باشه؟ دستور پخت مخصوص کیک دارید؟
یکی از مامان ها
پاسخ
به قسمت کیک ها مراجعه کنید
رویا
29 مرداد 97 13:38
کاپ کیکش خیلی عالی پف کرد.منم قالبامو تا سه چهارم پر کرده بودم ولی باز موقع پف کردن ریخت بیرون 😟 به نظرم بهتره قالبارو تا نصفه پر کنیم تا همچی بلایی سرمون نیاد یکیم اینکه از نظر من خیلی شیرینه،بهتر نیس یکم شکرشو کمتر کتیم؟؟؟؟ چون اگه بخوایم تزئینش کنیم بیش از حد شیرین میشه
maryam
9 اسفند 97 9:21
سلام اگه با همزن دستی هم بزنم خوب میشه؟
یکی از مامان ها
پاسخ
مشکلی نیست ولی کارت سختتره
رومینا
5 فروردین 98 17:58
سلام ببخشید میشه از وانیل استفاده نکنم خراب نمیشه🤔
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام.نه خراب نمیشه
ساینا
6 خرداد 99 23:52
عالی بود من درست کردم خیلی بافتش نرم بود. حتما درست کنید. خیلی ممنون از دستور عالیتون 😍
هانیه
5 شهریور 99 13:35
من دستور به این خوبی و دقیقی تا حالا ندیدم .

عالیه واقعا ،
هر بار می خوام کیکی درست کنم محاله با دستور شما نباشه
یکی از مامان ها
پاسخ
🌺🌺🌺
نیلوفر
31 شهریور 99 18:06
ارتفاع قالب باید ۲۰سانت باشه یاقطر قالب?
یکی از مامان ها
پاسخ
وقتی از سایز قالب ها صحبت میشه منظور با قطر هست🌸