وبلاگ آشپزیهای مامانوبلاگ آشپزیهای مامان، تا این لحظه: 11 سال و 9 ماه و 28 روز سن داره

♨..آشپزيهاي مامانم..♨

بيسكوييت عشق

1391/11/5 12:17
11,698 بازدید
اشتراک گذاری

طرز تهيه اين بيسكوييت خيلي آسونه.با هزينه كم هم آماده ميشه.براي شيريني نوروز هم گزينه مناسبيهچشمک

بيسكوييت عشق

مواد لازم براي حدودا 15 عدد:

كره:75 گرم

پودر قند:50 گرم(1/2 پ)

آرد :175گرم(1و 3/4 پ)

زرده تخم مرغ:1عدد

رنده پوست پرتقال:1قاشق چ

نمك:1/8 ق چ

مواد لازم براي تزئين:

زرده تخم مرغ:1 عدد

رنگ قرمز خوراكي:1قطره

طرز تهيه:

ابتدا كره و پودر قند و رنده پوست پرتقال رو با همزن مخلوط ميكنيم تا كرم رنگ و لطيف شود

بيسكوييت عشق

زرده تخم مرغ را افزوده و هم بزنيد.سپس آرد وئ نمك را كه با هم الك كرده و مخلوط كرده ايد به مواد بيفزاييد و با نوك انگشت مواد را هم بزنيد تا يك خمير لطيف و يكدست تهيه شود.

بيسكوييت عشق

بيسكوييت عشق

خمير را در كيسه فريزر قرار دهيد و به مدت 30 دقيقه در يخچال بگذاريد تا سرد شود.

خمير به قطر 3 ميلي متر باز كنيد و وبا يك قالب گرد كنگره دار قالب بزنيد.سپس بيسكوييت ها را سيني فر چرب شده چيده و با يك قالب كوچك قلب روي آن خط بيندازيد، طوري كه خمير را قطع نكندو فقط روي آن نقش بيندازد.

زرده تخم مرغ را با چنگال بزنيد و يك قطره رنگ قرمز خوراكي در نصف آن مخلوط كنيد و با قلم مو روي قلبها را رنگ كنيد.

بيسكوييت عشق

من نقشهاي مختلف قلب رو زدم...قلب

بيسكوييت عشق

و سيني رو در فر كه با دماي 180 درجه از قبل گرم شده در طبقه وسط به مدت 10 تا 15 دقيقه قرار بدهيد تا بيسكوييتها كمي بپزد.

بعد از خنك شدن اونها رو در ظرف مورد نظر بچينيد و با عزيزانتون نوش جان كنيد.

بيسكوييت عشق

** ميتونيد براي نوروز از قالبهاي كوچك ماهي و يا نقشهاي تنگ ماهي و سبزه  يا سيب استفاده كنيد و رنگهاي ديگه براي تزئين به كار ببريد.

اين شيريني حداقل تا 1 هفته در يخچال قابل نگهداري ميباشد.

منبع:مجله هنرآشپزي شماره 41(با كمي تغييرات در دستور و نام و تزئينات شيرينيچشمک)

اگر شما هم درست كرديد عكسشو برامون بفرستيد تا ما هم از شما ايده بگيريملبخند

سارا مامان علي

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (14)

saba
5 بهمن 91 12:19
سلام.وبلاگ واقعا زیبایی دارید من وارد کننده برچسب های دیواری(دکوراسیون منزل) هستم لطفا به وبلاگ من سر بزنید ونظر خود را بگویید واگر مایل بودید تبادل لینک کنیم با تشکر http://dewall.blogfa.com/
مامان پریسا
5 بهمن 91 16:09
سلام سارا جون.
حتما مثل بیسکویت قبلی خوشمزس.حتما درستش میکنم.


سلام عزيزم.از اون يكي ساده تر هم هست
مامان گلی
5 بهمن 91 20:30
خیلی قشنگ هستن حتماًخوشمزه هم هست
ممنون از اینکه به وبلاگم سر زدید


......
نگين ـ همکار سارا
5 بهمن 91 21:59
ساراي عزيزم عاليه احساس ميکنم خيلي خوشمزه ست


......
خاله باران-دوست سارا
6 بهمن 91 10:15
دیدم همه یه نسبتی دارند فقط من خودمم...
خوشگله...به کسی به جز علی ندی ها...برند خودشون درست کنند. دوستم ناراحت بود.
باید زن باشی تا بفهمی...دوست هنرمند تو فکر عشق یعنی چی...


ممنونم عزيزم بابت همه چي
علي مگه ميذاره به كسي چيزي برسه؟قايم ميكنم از دستش
عروسک خشگل
6 بهمن 91 21:29
وای به چه خوشمزه
مرسی


......
سحر
7 بهمن 91 15:02
وای چه خوشگللللللللللللللللللللللللللللللللللللللل.
منم یه همچین چیزی تو وبم دارم.
لینکتون کردم عزیزم

ممنونم عزیزم
شما هم با افتخار لینک شدید
سحر
7 بهمن 91 15:31
مرسی ساراجون. آره عکسای چندماه پیش همه پریدن! روشونو فقط با کاکائو تزئین کرده بودمو love نوشته بودم. بعضیاشونم خال خالی کرده بودم!
مامانی طهورا
7 بهمن 91 18:22
سلام عزیزم
طرز تهیه بیسکویتها رو براتون گذاشتم
میتونین از وبلاگمون بردارینش
میبخشین که یکم دیر شد .شرمنده


سلام عزیزم.بسیار سپاسگزارم
مامان محمد فرزام
8 بهمن 91 13:24
ممنون سارا جون به نظر خوشمزه میاد.
چقدر نازن.یعنی منم درست کنم اینقدر خوشکل میشه


خواهش میکنم عزیزم.حتما بهتر از این میشه
آرزو
9 بهمن 91 15:30
چه بیسکوئیتهای خوشگلی......
مامان محمد علی
29 شهریور 92 10:53
سلام
برای دومین بار درستش کردم.همه خوششون اومد .کلی تعریف کردن از شیرینی.البته من رنگ نداشتم از آب مربای آلبالو استفده کردم.

این هم عکسشه:
http://myboy.persiangig.com/ashpazi/sh.JPG


سلام عزيزم.عاليه...نوش جان
سوگند
1 اسفند 92 16:03
سلام بانو. یه سوال دارم.ممنون میشم اگه جواب بدین. چکارکنیم تا بیسکویتها بعد از پخت ترک برنداره؟
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم...علت عمدش به خار زیاد زدن آرد هست.باید به میزانی بزنی که به دست نچسبه و به این نکته توجه کن که چسبندگی رو با دست تمیز امتحان کنی نه دستی که باهاش ورز میدی چون اون دست چربه... البته زیاد هم نباید همیر رو ورز داد...حرارت فر هم نبادی خیلی زیاد باشه...