وبلاگ آشپزیهای مامانوبلاگ آشپزیهای مامان، تا این لحظه: 11 سال و 9 ماه و 28 روز سن داره

♨..آشپزيهاي مامانم..♨

شیر برنج عسلی - ویژه ماه مبارک رمضان

1392/5/9 12:27
12,672 بازدید
اشتراک گذاری

مواد لازم برای شیر برنج عسلی

برنج ١ پیمانه

آب ٣ پیمانه

شیر ٤ پیمانه

خامه ١٠٠ گرم

عسل یک دوم  ١/٢  پیمانه

خلال پسته یک قاشق سوپخوری

خلال بادام یک قاشق سوپخوری

گردوی خرد شده یک قاشق سوپخوری

گلاب ٤ قاشق سوپخوری

طرز تهیه شیر برنج عسلی

برنج رو بشویید و ٤ پیمانه آب رو هم روی برنج بریزید

بعد ٤ پیمانه شیر رو بریزید

اجازه بدید تا برنج با  آب و شیر خوب بپزه و برنج له بشه و غلظت مناسب رو پیدا کنه

بعد هم ١٠٠ گرم خامه رو در ظرف جداگانه ای خوب بزنید تا یکدست بشه و به شیر برنج اضافه کنید و هم بزنید

سپس عسل رو اضافه کنید

مغزپسته خلال بادام و گردوی خرد شده رو هم اضافه کنید

در آخر هم گلاب رو اضافه کنید اجازه بدید تا یه چند جوشی بزنه تا غلظت مناسب رو پیدا کنه

بهتره زیاد سفت هم از روی حرارت برندارید چون بعد از موقعی که سروش می کنید باز هم غلظت پیدا میکنه

بفرمایید شیر برنج عسلی ما آماده است فوق العاده خوشمزه و مقویه

من خودم نوع دیگه شیر برنج که همه درست می کنن رو درست کردمو خوردم ولی اینجوری هم یه طعم دیگه داشت و عالی بود حتما درست کنید و نوش جان کنید

من اینجا متاسفانه چون برای افطار سریع می خواستم سروش کنم عجله کردم تا داغ بود و روش کامل نبسته بود  برای تزئینش عسل ریختم که باعث شد روی شیر برنج کناره ها عسل جذبش بشه و روی شیر برنج ترک بخوره

نکته

اگر از شیر پر چرب استفاده می کنید خامه رو حذف کنید

در صورت دلخواه می تونید مقداری هل دارچین جوز هندی و یا زنجبیل به شیر برنج اضافه کنید فقط دقت داشته باشید که رنگ شیر برنج تیره خواهد شد

طب ایرانی : این نوع شیر برنج یکی از ساده ترین غذاهای سودمند برای افراد کم خونی است که دچار غلبه سردی و تری در معده یا همه بدن باشند بهتر است جوانان گرم مزاج در تهیه آن به جای عسل از شکر استفاده کنند

سروه مامان حنا

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (6)

✿♥✿ مامان و بابای محمدپارسا ✿♥✿
6 مرداد 92 4:07
سلام محمدپارسا توی مسابقه ی نینی شکمو شرکت کرده کدش 578 هست اگر دوست داشتید بهش رای بدید کافیه کد 578 و به 20008080200 بفرستید ممنونم
مامان نیایش
6 مرداد 92 10:48
سلام خیلی عالی بود ممنون از دستور پخت این غذای خوشمزه

سلام ممنون از لطفتون
خواهش میکنم قابلی نداشت
ღ مامانِ آینده یه فسقـِــلی ღ
6 مرداد 92 14:21
سلام

بسیار زیبا و دلچسب بود...

تشکر

اما یه سوال: وقتی عسل جرارت ببینه، تبدیل به سم میشه و ضرر داره. اینطور نیست؟

سلام
ممنون از لطفتون
خواهش میکنم
دوست خوبم من تا حالا همچین چیزی رو نشنیدم و حتی توی نت هم جستجو کردم به همچین مطلبی راجع به اینکه عسل حرارت ببینه سم ایجاد میکنه ندیدم
ما این همه دستورات غذایی از جمله شیرینی و کیک و نان داریم که با عسل درست میشه و حرارت می بینه یعنی تاحالا کسی متوجه این موضوع نشده در ضمن بعد از ریختن عسل فوقش دو سه جوشی بزنه ما حرارت رو خاموش می کنیم در صورتیه داخل بعضی دستورات عسل از اول حرارت می بینه
مامان آرشيدا قند عسل
7 مرداد 92 10:22
بازهم دستورالعملهاي خوشمزه دستت درد نكنه راستي يه سئوال خواستم دستور باميه رو كه گذاشته بودي درست كنم گلوكز مايع گيرم نيومد آغ سولار نداشت از كجا بگيرم؟!!!! يا اينكه جايگزين داره؟

ممنون از لطفت عزیزم
خواهش میکنم قابل شما رو نداشت
من از آغ سولار نگرفتم اسم خیابون رو دقیق نمی دونم همون خیابون که انتهای سبزقباست کمربندیه که به طرف پل رودبند میره دو تا هم زیرگذر جدید زدن زیرگذر دوم به طرف پل رودبندی طرف راست خیابون یه لوازم قنادی هست راستش اسمش فکر کنم شکلات شاپ باشه چون بیشتر از دوبار نرفتم از اونجا گلوکز رو گرفتم من بیشتر خریدام رو از آغ سولار می کنم اگه نداشت میرم سراغ اون مغازه اگه رفتی پیدا کردی بهم خبر بده ممنون
مامان امیرناز
8 مرداد 92 2:16
سلام عزیزم اگه بخوام بجای عسل از شکر استفاده کنم تو کدوم مرحله و چقدر بریزم?

سلام خانومی
برای یک پیمانه برنج دو پیمانه شکر بریزید باز هم به ذائقتون بستگی داره که میزان شکر گفته شده که چه میزان شیرینی دوست داشته باشید می تونید کم و زیادش کنید بعد از اینکه برنجتون کامل مغز پخت شد شکر رو اضافه کنید و اجازه بدید تا شکر خوب به خورد برنج بره بعد گلاب و مغزها رو بریزید
نجمه مامی آرتین و آیسودا
9 مرداد 92 9:50
مرسی گلم

فدااااات