وبلاگ آشپزیهای مامانوبلاگ آشپزیهای مامان، تا این لحظه: 11 سال و 9 ماه و 18 روز سن داره

♨..آشپزيهاي مامانم..♨

رولت مرغ 1

1391/10/27 14:51
86,657 بازدید
اشتراک گذاری

طرز تهيه اين رولت خوشمزه و ساده رو ميتونيد در ادامه مطلب ببينيد

رولت مرغ

مواد لازم:

سينه مرغ (متوسط):1عدد بدون استخوان

پياز كوچك :1 عدد

آب زعفران : 1 قاشق غذاخوري

كالباس :4ورقه(در صورت امكان ليونر باشه)

آرد سوخاري و روغن سرخ كردني به ميزان لازم

جعفري خرد شده ، فلفل دلمه ، قارچ ، پنير پيتزا به ميزان لازم

چاشنيها: نمك ، زردچوبه ، زنجبيل ، سماق ، آويشن به ميزان لازم

ابتدا يك پياز خيلي كوچك را در غذاساز خرد كرده (اگه پياز كوچك نداشتيد ميتونيد نصفشو استفاده كنيد و بقيشو خلال كرده و سرخ كنيد و براي وسط رولت استفاده كنيد.طعم خوبي به رولتتون ميده)بعد سينه مرغ را اضافه كنيد و با غذاساز يا چرخ گوشت چرخش كنيد

نسبت پياز به گوشت مرغ اينقدر بايد باشه

رولت مرغ

بعد مواد رو توي يه ظرف ميريزيم و يك قاشق زعفران و نمك و زردچوبه و (اگه دوست داشتيد كمي فلفل) و زنجبيل رو اضافه كنيد و ورز بديد خمير نسبتا چسبنده اي بدست مياد

رولت مرغ

بعد يه پلاستيك فريزر رو به دوقسمت تقسيم كرده و هر قسمت رو روي تخته قرار ميديم و با كمي روغن چربش ميكنيم و به اندازه يه مشت (كوچك)از خمير را به صورت مستطيل روي اون پهن ميكنيم و روش سماق ميپاشيم

بعد چند ورق كالباس و قارچ خورد شده و تفت داده شده و جعفري و فلفل دلمه(اگه رنگي باشه رولتمون قشنگتر ميشه .من تو خونه فلفل دلمه رنگي نداشتم)وهر چيز ديگه كه دوست داشتيد قرار داده و روشون آويشن ميريزيم و بعد روي همه مواد پنير پيتزا ميريزم

رولت مرغ

با استفاده از پلاستيك دو سر لايه مرغ رو به هم ميرسونيم و با دست بهم ميچسبونيم و بصورت لوله شده درمياريم .كناره هاي رولت رو هم با دست به هم ميچسبونيم و پلاستيك رو دورش ميپيچونيم.

در صورت امكان به مدت يك الي دوساعت توي يخچال ميذاريم تا يه خورده گوشت مرغ سفت تر بشه و به اصطلاح خودشو بگيره

رولت مرغ

بعد از يخچال درشون مياريم و پلاستيك رو از دورشون درمياريم و رولتها رو در آرد سوخاري ميغلتونيم و در روغن با حرارت ملايم سرخشون ميكنيم

رولت مرغ

و براي سرو كردن اونا رو به به آرومي برش داده و ميل ميكنيد.

رولت مرغ

حتما درستش كنيد .خيلي سريع و راحت آماده ميشه

ميتونيد هر يك از مواد بين رولت رو استفاده نكنيد ولي توصيه ميكنم از كالباس و پنير پيتزا و فلفل دلمه اي حتما استفاده كنيد(ديگه تقريبا شد همشونچشمکنیشخند)ميتونيد مواد ديگه اي اضافه كنيد مثل هويج پخته يا زرشك و ...ديگه بستگي به سليقه خودتون داره

*توصيه سرآشپز زبان:دركنار اين غذا ميشه سوپ سفيد يا سوپ جو قرمز درست كنيدخوشمزه

اميدوارم خوشتون اومده باشه

منتظر دستورهاي غذايي شما هم هستيم

به اميد ديدار

سارا مامان علی

 

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (20)

مامان آراد(خاطره)
17 تیر 91 0:08
عالی بود...دستتون درد نکنه...


ممنون
مامان سپهر
17 تیر 91 8:53
واقعاً دست مریزاد. دستتون درد نکنه. وبلاگ واقعاً عالی ساختین.
وای که چه غذاهای خوشمزه ای.
اول صبحی دهنم آب افتاد.
من میدونم دستپخت سارا جون چجوریه.
عالی
ماه
واقعاً خوشمزس.
انگشتاتون هم میخورین باهاش.
سارا جون دمت گرم



سلام زهرا جون.این دستور رو به خاطر تو و آبجیت گذاشتم
ممنون اینقدر ها هم دستپختم تعریفی نیستا...
مریم
17 تیر 91 9:11
سلام سارا جون
افتتاح وبتون را تبریک می گم
امیدوارم همیشه غذاهای خوشمزه خوشمزه آموزش بدین
این رولت به نظرم خیلی باید خوشمزه باشه هر موقع حال و حوصله ام سرجاش اومد حتما درستش می کنم
مرسییییییییی عزیزمممم به خاطر زحمت و حوصله ای که بابت این پست کشیدی



سلام به مریم عزیزم.خوش اومدی
پست ثابتو بخون .آشپزی کنی سرحال میشیا...
خواهش میکنم.قابلتو نداشت
مامان سویل
17 تیر 91 12:47
واقعا دستتون درد نکنه من با افتخار لینکیدمتون

ممنون.باعث افتخاره برامون
مام پارسا
17 تیر 91 15:00
اییییییییییییییییییول مامانی.
خییییییییییییلی کارت عالیه ، حرف نداره.
ایشالله موفق باشی
دستور غذاهای درخواستی هم میذارید


این هنر دست مامان علی جونه!
عزيزم ميتونيد درخواستتون رو براي ما بگيد.در صورت امكان سعي ميكنيم دستورشو براتون بذاريم.اگه نشد تو وبلاگ موضوع رو مطرح ميكنيم كه اگه ماماناي ديگه تونستن دستور رو برامون ذكر كنن...

lمامان ماهان
18 تیر 91 15:46
سلام سارا جون.ممنونم که وقت گذاشتی و جواب دادی.خیر من معمولا از پودر آماده استفاده نمیکنم مگر مواقع خیلی خاص.و هر دو کیک رو هم موادش رو خودم با نسبتهای درست مخلوط کردم .ولی نمیدونم چرا هر دوبار تلخ شد.


پس حتما ايراد از بيكن پودر و وانيل بوده.اگه ميزان وانيل هم زياد باشه كيك تلخ ميشه...
ايكاش ميزان مواد رو برامون ميفرستادي.يا با يه بيكن پور و وانيل ديگه امتحان ميكردي.چيزه ديگه اي به نظرم نمياد
مامان ماهان
18 تیر 91 15:52
ظاهرش که فوق العاده س.حتما طعم خوبی هم داره.اتفاقا برای عصرانه تولد هم به نظر خوب میادممنون.


اميدوارم درست كنيد و خوشتون بياد
بابای دوقلوها
19 تیر 91 10:37
سلام
میخواستم نحوه درست کردن تخم مرغ آبپز رو آموزش بدم.
چجوری میتونم این آموزش رو تو وبلاگتون بذارم؟



سلام
از تمام مراحل پخت تخم مرغ عکس بگیرید و اونو در وبتون قرار بدید.ما هم به اسم خودتون ثبت میکنیم
یعنی واقعا بلدی تخم مرغ آب پز کنی؟؟؟!!!
ثمین
19 تیر 91 13:52
آفرین عالی بود! چون گرسنه شدم! قیافشون که قشنگه حتما طعم خوبی هم داره!


ممنون از حضورت ثمین جون
مامان بهی
19 تیر 91 17:24
به به مامان علی خوشتیپ منم تقریبا رولت گوشت این طوری میدرستممممم البته من به جای یخچال تو فویل می پیچم می زارم یه ساعتی تو آب بپزه بعد سرخش می کنم اونم خیلی خوشمزه می شهممنون اینم یاد گرفتمممم منم اگه دوس داشین لینک کنید


خيلي خوبه كه از تجارب شما استفاده كنيم.ممنون از اينكه برامون توضيح دادي.
براي لينك كردن دوستان قراره برنامه ريزي كنيم.چشم حتما اين كار رو انجام ميديم
farideh
21 تیر 91 14:29
آفرین به شما ، خانم خانه دار و خوش سلیقه . اگه میشه منو راهنمایی کنید که به آشپزی علاقه مند بشم . اصلا حوصله آشپزی رو ندارم . بازم به شما تبریک می گم


ممنون مامان مهربون.همينكه ازمون راهنمايي خواستيد نشونه علاقتون به آشپزي فقط فكر ميكنم يه خورده از آشپزي ميترسيد...
به نظر من ميتونيد با غذاهاي ساده و راحت كه وقت كمي از شما ميگيره شروع كنيد و وققتتون رو بيشتر براي تزئينات غذا بذاريد.همين تزئين كردن غذا به شما انرژي ميده و علاقتونو بيشتر ميكنه.به خصوص اگه با استقبال عزيزانتون مواجه بشيد...
سرعت نت خيلي پايينه و نميتونم به وب دوستان وارد شم.در اولين فرصت به وبتون سر ميزنم و بيشتر بهتون راهكار ميدم.اميدوارم مفيد باشه براتون
مامان نيما
21 تیر 91 15:50
از اين غذا هم خوشمان آمد بخصوص براي تولد ايكاش زودتر راه اندازي ميكردي تا براي تولد پسرم درستش ميكردم ولي بازم ممنون


ايشاالله براي تولد سال آينده
البته ايده هاي بيشتري براي جشن تولد داريم
مامان نيما
21 تیر 91 15:51
عزيزم بيف استراگانف اگه خوب بلدي آموزش ميدي؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟


مرجان جون دستور چيكنشو آماده كرده.ايشاالله در آينده بيف رو هم ميذاريم
مینا
27 تیر 91 0:17
سلام
وااااای
وبتون عالیه
حرف نداره
من لینکتون میکنم


سلام
ممنون
باعث افتخاره برامون
مامان زهرا
27 تیر 91 12:11
سلام
به عنوان دومین غذا از لیست شما رولت مرغ 1 را انتخاب کردم
خیلی خیلی خیلی خیلی خوشمزه بود اما تجربیات و یا موارد پیش آمده
1. من دو تا رول درست کردم بعد دیدم هبتر است به صورت تکه های مربع مربع آماده کنم اینجوری نیازی به برش نداشتم
2. تعدادی را در آرد سوخاری و تعدادی را در آرد مخصوص سرخ کردن مواد گذاشتم جز رنگ سرخ شده آن تقریبا مزه ها برابر بود
3.من همیشه از روغن زیتون برای سرخ کردن و همه کارها م استفاده میکنم مزه خوبی به غذاهای سرخ کرده می دهد
4.مواد داخل رولت را هم چند دسته کردم تعدادی را فقط کالباس و جعفری و پنیر پیتزا و تعدای را با سوسیس و تعدای را با مخلوط قارچ و سبزیجات درست کردم مزه اصلی همه خوب بود ولی طعم ها تا حدی فرق داشت


ضمنا 3 تا از انگشتان عزیزم هم دچار سوختگی در حد تاول شدید شد ولی فدای سرتون
آشپزی یاد گرفتن سختی های خودش را هم داره

مرسی مرسی مرسی
شاگرد نوپای شما


سلااااااااااام
ای جوووووووووونم.به خدا شما خیلی به ما انگیزه میدینا
(شعر قشنگی شدا)
ممنون بابت همه نکاتی که گفتید.امیدوارم همه استفاده کنن
مرضیه جون ایکاش عکساشونم برامون میفرستادید
مامان ریحان عسلی
30 تیر 91 12:23
سلام
منم این رولت رو درست کردم خیلی خوشمزه بود دستتون درد نکنه


سلام.ممنون.خوشحالم خوشتون اومده
maryam
13 آذر 91 0:23
Salam, man ino emshab 2ros kardam. Cheghad khoshmaze shode bud. Dasturesh harf nadare mersi, paysib ro ham az hamin weblog yad gereftam unam khub shod

شکر خدا.نوش جان
Shabnam
1 دی 91 11:20
سلام

ممنون. من این دستور رو درست کردم خیلی خوب شد و همه تعریف کردند. http://www.niniweblog.com/images/smilies/smile%20(3).gif
فقط خودم به نظرم یک مقدار مرغش خشک بود و مزه خاصی نداشتhttp://www.niniweblog.com/images/smilies/smile%20(1).gif
لطفاً راهنماییم کنید چکار کنم مزه مرغش هم بهتر بشه و خشک نباشه.

بازم ممنون. http://www.niniweblog.com/images/smilies/smile%20(8).gif


سلام عزیزم.برای رفع خشکی کمی پیازش رو بیشتر کن اینجوری روی مزش هم تاثیر میذاره...میزان نمک و زعفران و زنجبیل رو هم بیشتر کن...میتونی خیلی کم به مرغ چرخ شده آبلیمو بزنی...
یا اگه حوصله داشتی از قبل مرغ رو توی پیاز و زعفران و نمک بخوابون اینجوری مرغت تردتر و خوشمزه تر میشه ولی دیگه پیاز و نمک و ...رو زیاد نکن
ندا
31 فروردین 92 23:10
سلام وبتون عالی بود امیدوارم بتونم درستش کنم بنظر عالی میاد به منم دوس داشتین سر بزنید .


سلام.ممنون
مهسا
2 بهمن 93 10:22
سلام ميشه دستور خميرش رو هم بذاريد؟ ممنون
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام خمیر نداره.توی گوشت رول شده